تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

10 علت خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک!

تلویزیونلوازم خانگی

پاناسونیک یک برند معتبر جهانی است که توانسته در سرتاسر دنیا محصولات متنوعی از جمله تلویزیون‌های اسمارت و معمولی خود را معرفی و عرضه نماید. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران این تلویزیون‌ها با آن مواجه باشند، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون پاناسونیک است.

برای تشخیص منشاء و علت خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک باید چندین عامل را مورد بررسی قرار داد که در ادامه به شرح این عوامل می‌پردازیم.

نکات کلیدی 

  • گرمای بیش از حد تلویزیون، اشکلات نرم‌افزاری، به‌هم‌ریختگی تنظیمات و برنامه‌های دستگاه، قدیمی و فرسوده بودن دستگاه و ویروسی شدن تلویزیون از رایج‌ترین دلایل خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک به‌شمار می‌روند.
  • اگر علت خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک مربوط به تنظیمات دستگاه باشد، با راه‌اندازی مجدد دستگاه و بازگرداندنی تنظیمات کارخانه می‌توانید این مشکل را حل کنید.
  • به عنوان اولین اقدام برای عیب یابی تلویزیون پاناسونیک، سالم بودن پریز برق را بررسی کنید.

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون پاناسونیک

عوامل شایعی که می‌توانند علت قطع شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک و خاموش شدن ناگهانی آن باشند، عبارتند از:

  1. اتصالی داشتن پریز برق
  2. شل یا ضعیف شدن اتصالات کابل
  3. گرمای بیش از حد تلویزیون
  4. اشکلات نرم‌افزاری
  5. به‌هم‌ریختگی تنظیمات و برنامه‌های دستگاه
  6. قدیمی و فرسوده بودن دستگاه
  7. خراب شدن مدار استندبای تلویزیون
  8. نقص قطعه آی‌سی برد پاور
  9. آسیب‌دیدگی مین‌برد تلویزیون
  10. ویروسی شدن تلویزیون

خدمات پیشنهادی آچاره: نصاب تلویزیون روی دیوار


علت خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک

رفع مشکل خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک

عیب‌یابی دقیق اولین اقدامی است که باید برای رفع مشکل خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک انجام شود. در بعضی موارد ممکن است مشکل ناشی از یک مسئله بسیار ساده باشد که با یک تعویض و جابه‌جایی بتوان آن را به‌راحتی رفع کرد.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

اما در شرایطی که تلویزیون دارای اشکالات فنی و تخصصی باشد، بهتر است قبل از اینکه سایر قطعات دستگاه آسیب ببینند، برای تعمیر آن اقدام کنید.

بررسی مشکل اتصالات کوتاه برق

گاهی اوقات اتصالات کوتاه و مشکلات سیم‌کشی می‌تواند موجب خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شود؛ بنابراین لازم است به عنوان اولین اقدام، سالم بودن پریز برق را بررسی کنید. تلویزیون را به پریز برق دیگری وصل کرده و آن را روشن کنید.

اگر تلویزیون برای مدت طولانی روشن ماند و خاموش نشد، می‌توان چنین نتیجه گرفت که مشکل از پریز برق است و باید سیم‌کشی آن تعمیر یا تعویض شود.

بررسی کابل‌های شل و ضعیف تلویزیون

کابل‌ها و اتصالات به مرور زمان فرسوده شده و سیم‌های داخلی آن‌ها در بعضی از قسمت‌ها بر اثر فرسودگی یا آسیب قطع می‌شوند. به این‌ترتیب برق‌رسانی به تلویزیون با مشکل مواجه خواهد شد و همین مسئله می‌تواند علت قطع شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک باشد.

استفاده از کابل HDMI بدون کیفیت یکی از شایع‌ترین مواردی است که مشکلات بسیاری را برای تلویزیون شما ایجاد می‌کند و در بیشتر موارد علت پرش تصویر تلویزیون پاناسونیک نیز همین شل بودن کابل‌ها و اتصالات است. این مشکل حتی ممکن است در مواردی به دستگاه آسیب‌ جدی بزند.علت قطع شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک

برای رفع مشکل لازم است به 2 مورد توجه کنید:

  • سالم بودن کابل HDMI
  • سالم بودن پورت و درگاه HDMI تلویزیون

در مواقعی ممکن است پورت به وسیله گردوغبار و مواد زائد، مسدود شده باشد یا به دلیل ضربه آسیب دیده باشد. همین امر موجب می‌شود که کابل به‌درستی به پورت وصل نشود و مشکلاتی برای سیستم دستگاه ایجاد نماید.

محافظت تلویزیون از گرمای بیش‌ازحد

دلایلی که موجب گرمای بیش از حد تلویزیون پاناسونیک می‌شوند عبارتند از:

  • کارکرد بیش از اندازه دستگاه: برای رفع مشکل، به میزان ساعات کارکرد دستگاه توجه داشته باشید. لازم است 3 تا 4 ساعت بعد از کارکرد تلویزیون، آن را برای دقایقی خاموش کنید تا مدار الکتریکی آن خنک شود.
  • قرارگیری تلویزیون در کنار وسایل گرمایشی مانند شوفاژ و بخاری: تلویزیون را در مکانی دور از وسایل حرارتی و تابش مستقیم خورشید نصب کنید.
  • انسداد دریچه‌ها و منافذ پشتی دستگاه: دریچه‌ها و منافذ دستگاه را غبارروبی کنید تا تلویزیون تهویه مناسبی داشته باشد و جریان هوا موجب خنک شدن قطعات داخلی آن شود.

رفع مشکلات نرم‌افزاری

تجهیزات معیوب یا مشکلات نرم‌افزاری یکی دیگر از علل شایعی است که منجر به خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک می‌شود. برای عیب‌یابی صحیح این نقص لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

اگر برای اولین‌بار خاموش شدن ناگهانی تلویزیون پاناسونیک خود را تجربه می‌کنید، در گام اول بهتر است ابتدا تلویزیون را از برق بکشید و 60 ثانیه صبر کرده و مجددا دستگاه را روشن کنید. این روش ابتدایی کمک می‌کند تا اشکالات ناگهانی نرم‌افزاری دستگاه برطرف شوند؛ زیرا خاموش نگه‌داشتن چند دقیقه‌ای تلویزیون باعث می‌شود تا جریان الکتریکی تلویزیون برای چند دقیقه قطع شود و این وقفه می‌تواند تنظیمات دستگاه را ریست کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

چنانچه بعد از روشن کردن دستگاه مجددا با مشکل خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک مواجه شدید، باید به این نکته توجه نمایید که آیا هنگام استفاده از یک تنظیمات خاص یا فشردن دکمه خاصی این مشکل به وجود می‌آید یا خیر. اگر در حین اجرای برنامه خاصی تلویزیون خاموش می‌شود، این احتمال وجود دارد که برنامه دارای اشکالات نرم‌افزاری است و باید حذف و نصب مجدد شود.

بازگردانی تنظیمات تلویزیون پاناسونیک به تنظیمات پیش‌فرض

چنانچه علت خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک مربوط به تنظیمات دستگاه باشد، با راه‌اندازی مجدد دستگاه و بازگرداندنی تنظیمات کارخانه می‌توانید این مشکل را حل کنید. برای بازنشانی تنظیمات کارخانه پاناسونیک مراحل زیر را انجام دهید:

  1. تلویزیون را روشن کنید.
  2. در منوی تلویزیون روی گزینه Setup و سپس روی گزینه OK کلیک کنید.
  3. به‌وسیله دکمه‌های جهت‌نما System را انتخاب کرده و OK کنید.
  4. مجددا به‌وسیله دکمه‌های جهت‌نما روی گزینه Factory Default کلیک کرده و OK را بزنید.

به‌ این‌ ترتیب تلویزیون به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد. توجه داشته باشید که در تلویزیون‌های اسمارت پاناسونیک که ممکن است برنامه‌های متعددی در حافظه آن دانلود شده باشد و آن برنامه‌ها و تنظیمات منشاء اصلی مشکل باشند، این راهکار می‌تواند بسیار موثر باشد.علت روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

بررسی مدار استندبای تلویزیون

زمانی که تلویزیون خاموش است، مدار استندبای وظیفه تغذیه قطعات را دارد. زمانی که مدار استندبای از جریان اصلی خارج شود، می‌توان آن را اصلی‌ترین علت روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک یا خاموش شدن ناگهانی آن به‌شمار آورد. برای رفع این مشکل باید دستگاه توسط متخصص بررسی و رفع شود.

تعویض قطعه آی‌سی معیوب برد پاور

آی‍سی یکی از قطعات حیاتی برد پاور تلویزیون است. برد پاور وظیفه اصلی روشن شدن تلویزیون را دارد و زمانی که قطعات آن معیوب و خراب شوند، ممکن است تلویزیون روشن نشود یا اینکه پس از روشن شدن به‌طور ناگهانی خاموش شود. با تعویض به‌موقع تعمیر برد تغذیه می‌توان با هزینه‌ای کم از خرابی برد پاور پیشگیری کرد.علت پرش تصویر تلویزیون پاناسونیک

تعمیر مین برد معیوب تلویزیون

یکی از نشانه‌های اصلی خرابی مین برد تلویزیون، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. مین برد یکی از بردهای اصلی تلویزیون است و در صورتی که مین برد دچار اشکالات وسیعی بوده و تعمیر مادربرد تلویزیون امکان‌پذیر نباشد، می‌توان با تعویض این قطعه مشکل را برطرف نمود.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

توجه داشته باشید که به‌کار بردن کابل‌های بی‌کیفیت و اتصالات نامرغوب، عوامل اصلی خرابی و سوختن مین برد تلویزیون هستند.خاموش شدن ناگهانی تلویزیون پاناسونیک

بررسی ویروسی شدن تلویزیون

ممکن است علت خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک شما وجود ویروس در برنامه‌های سیستم باشد. اتصال فلش‌های ویروسی به دستگاه و دانلود برنامه‌های حاوی ویروس از عوامل مهم ویروسی شدن تلویزیون هستند.

ویروسی شدن سیستم می‌تواند علت پرش تصویر تلویزیون پاناسونیک در حین پخش تصاویر باشد یا مشکلاتی مانند هنگ کردن، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون را برای این دستگاه ایجاد کند.

برای کسب اطمینان از ویروسی شدن تلویزیون مراحل ذیل را انجام دهید:

  • در منوی تلویزیون روی گزینه General کلیک کنید.
  • بعد از انتخاب گزینه System Manager روی کلمه Scan کلیک کرده و مراحل اسکن تلویزیون و بررسی مشکل ویروسی شدن آن را آغاز کنید.

چنانچه از وجود ویروس در دستگاه مطمئن شدید، لازم است یک آنتی ویروس مناسب روی سیستم تلویزیون نصب و اجرا نمایید و تنظیمات به‌هم‌ریخته دستگاه را مجددا تنظیم و راه‌اندازی کنید.

سخن پایانی

مشکلات متعددی ممکن است علت خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک باشند. مشکلاتی همچون نقص‌های نرم‌افزاری، به‌هم‌ریختگی تنظیمات یا خرابی قطعات سخت‌افزار که همگی به‌نوبه خود می‌توانند کارکرد دستگاه را مختل کنند.

در این مطلب تلاش کردیم به مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل بروز این مشکل بپردازیم و راهکار رفع آن‌ها را بیان کنیم. چنانچه با راهکارهای ارائه‌شده همچنان با مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون پاناسونیک خود مواجه هستید، می‌توانید با متخصصان تعمیر تلویزیون آچاره تماس گرفته و در این زمینه مشاوره کنید.

3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید