تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

5 علت صدای خش خش تلویزیون!

تلویزیونلوازم خانگی

به گوش رسیدن صدای خش خش تلویزیون دیدن برنامه موردعلاقه ما را با دشواری‌های زیادی همراه می‌کند. اما علت به وجود آمدن این صدا چیست؟ اگر شما هم با این مشکل در تلویزیون خود مواجه شده‌اید، در ادامه این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید تا با رایج‌ترین دلایل صدای خش خش تلویزیون آشنا شوید.

نکات کلیدی

  • به گوش رسیدن صدای خش خش از تلویزیون می‌تواند ناشی از تنظیم نبودن صدای دستگاه، کثیف شدن اسپیکر‌ها، اختلال در اتصالات دستگاه، مشکلات در کابل HDMI و خرابی مین برد تلویزیون باشد.
  • برای جلوگیری از ایجاد علت صدای خش خش اسپیکر، بلند‌گو‌ها را هر چند وقت تمیز کنید. همچنین از اتصال صحیح آن به تلوزیون نیز مطمئن شوید.
  • در صورت خرابی مین برد، قطعه باید توسط تعمیرکار ماهر تعویض شود.

5 علت صدای خش خش تلویزیون

یکی از نشانه‌های بارز خرابی تلویزیون ایجاد نویز یا صدا‌های نابه‌هنجار مانند خش خش همراه خواهد است. مهم‌ترین دلایل به گوش رسیدن صدای خش خش تلویزیون عبارتند از:

تنظیم نبودن صدای تلویزیون

گاهی علت خش خش کردن صدا در تلویزیون می‌تواند ناشی از بهم خوردن تنظیمات دستگاه یا قرار گرفتن آن بر روی حالت میوت باشد. پس در گام اول تنظیمات صدای تلویزیون را با استفاده از کنترل بررسی نمایید.

صدای خش خش تلویزیون

کثیف شدن اسپیکر‌ها

علت صدای خش خش اسپیکر تلویزیون می‌تواند به دلیل تجمع غبار و آلودگی در بلندگو‌ها باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌شود ماهی یک الی دوبار بلند‌گو‌های تلویزیون خود را تمیز کنید.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

صدای خش خش اسپیکر تلویزیون

اختلال در اتصالات دستگاه

در برخی مواقع نصب نادرست اسپیکر و دستگاه‌های خروجی به تلویزیون موجب به گوش رسیدن صدای خش خش از دستگاه می‌شود. اگر از دستگاه‌های خروجی برای تلویزیون خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید تا به‌درستی نصب شده باشند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

اختلال در کابل HDMI

کاربرانی که از کابل HDMI برای تلویزیون خود استفاده می‌کنند، ممکن است با مشکل صدای خش خش مواجه شوند. کابل را از جهت پوسیدگی، پارگی و خرابی بررسی کنید و مطمئن شوید تا به‌درستی نصب شده باشد.

صدای خش خش تلویزیون

خراب شدن مین برد

مین برد یکی از اصلی‌ترین قطعات تلویزیون است که دستور عملکرد دیگر قطعات را نیز صادر می‌کند. از آنجایی که این قطعه صوت تلویزیون را به اسپیکر منتقل می‌کند، در صورتی که اختلالی در آن به وجود آید سبب از کار افتادن سیستم صوتی دستگاه یا اجاد صدای خش خش می‌شود.

در صورتی خرابی مین برد تلویزیون، شما باید برای تعویض آن اقدام کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

تعمیر صدای خش خش تلویزیون

اختلال صدای خش خش تلویزیون اگر به دلیل کثیفی بلند‌گو‌ها، تنظیمات یا اتصالات نادرست باشد، در خانه برطرف می‌شود اما در صورتی که مشکل از مین برد باشد، برای تعمیر صدای خش خش تلویزیون باید از تعمیرکار ماهر تلویزیون کمک بخواهید.

با استفاده از سرویس تعمیر تلویزیون در محل آچاره تیم متخصصین ما آماده خدمت‌رسانی در محل موردنظر شما هستند و دیگر  نیازی به بردن تلویزیون خود به تعمیرگاه نیز نخواهید داشت.

سخن پایانی

به گوش رسیدن صدای خش خش از تلویزیون می‌تواند دیدن برنامه موردعلاقه و بسیاری دیگر از تفریحات ما را با دشواری‌های زیادی همراه کند. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی مهم‌ترین دلایل صدای خش خش تلویزیون پرداختیم.
فراموش نکنید که به‌منظور تعمیر تلویزیون می‌توانید از خدمات تخصصی آچاره بهره ببرید. همچنین شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان از کارشناسان آچاره دریافت کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید