با طرز کار ترموستات هانیول آشنا شوید

سرمایش و گرمایشسرمایشفن کویل

ترموستات یکی از ابزارهایی است که برای کنترل دمای ساختمان‌های جدید استفاده می‌شود. وظیفه ترموستات کنترل دمای محیط از طریق حس آن و فرمان دادنش به دستگاه تهویه مطبوع یا گرمایشی است. برند هانیول معرف حضور همه هست و نیازی به معرفی مجدد ندارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی طرز کار ترموستات هانیول و نکات مهم در کاتالوگ ترموستات هانیول بپردازیم.

ترموستات چیست؟

معنای کلمه ترموستات معادل تنظیم کردن یا نگه داشتن دمای گرم است که ریشه یونانی دارد. ترموستات ابزاری است که برای احساس دمای یک سیستم و حفظ آن در محدوده تنظیم شده طراحی شده است. ترموستات‌ها در هر وسیله گرما یا سرما سازی که تا دمای مشخص شده عمل می‌کنند؛ کارآمد هستند. برای مثال از کاربردهای ترموستات می‌توان به گرمایش مرکزی، گرمایش ساختمان، تهویه مطبوع و سیستم‌های HVAC اشاره کرد. علاوه بر آن ترموستات در وسایل و تجهیزات آشپزخانه، ماکروفر و یخچال و… نیز کاربرد دارد.

ترموستات‌ها سیستم کنترلی حلقه بسته‌ای هستند. طرز کار ترموستات هانیول به این صورت است که خطای بین دمای اندازه‌گیری شده و دمای موردنظر را می‌کاهد. بعضی ترموستات می‌توانند دو عمل کنترل سیستم و احساس (سنس) دما را به صورت هم‌زمان انجام دهند.

طرز کار ترموستات هانیول چگونه است؟

ترموستات هانیول یکی از مهم‌ترین عوامل به وجود آوردن هوای مناسب و مطبوع برای خانه و محل کار به شمار می‌رود. ترموستات‌ها در دو نوع آنالوگ و دیجیتال عرضه می‌شوند. طرز کار ترموستات هانیول اصلا پیچیده‌ نیست و کارکرد بسیار ساده‌ای دارد. این ترموستات‌ها امکان تنظیم برنامه زمانی روزانه و هفتگی را دارند.

ترموستات دستی یا آنالوگ

ترموست‌ها مدل‌های مختلفی نیز دارند. ترموستات آنالوگ از متداول‌ترین انواع ترموستات است که در بازار بسیار محبوب است. برای مثال در ترموستات مدل T6373، قسمت سمت چپ دارای یک دکمه است که نوع سیستم مثلا گرما و سرما را تعیین می‌کند. کلید سمت راستی هم برای سرعت فن است که سه حالت متفاوت دارد. وقتی که ترموستات روشن باشد فن شروع به کار کردن می‌کند. درجه حرارت اتاق هم می‌تواند با چرخاندن ناو ترموستات تنظیم می‌شود.

مقاله پیشنهادی مقایسه هزینه گرمایش از کف با شوفاژ رادیاتور

ترموستات غیرقابل برنامه‌ریزی

ترموستات‌های پایه دیجیتال مثل Pro 5000 قابلیت تعیین دما را برای یک سیستم سرمایشی و گرمایشی ممکن می‌کنند. تنظیمات ترموستات هانیول کار راحتی است. از این رو اگر شما هم به فضای گرم‌تری و یا سردتری نیاز داشته باشید، می‌توانید دما را دستی عوض کنید.

دکمه‌های سمت راست که جهت های بالا و پایین را نشان می‌دهند نیز تنظیمات دما را کنترل می‌کنند. مسلما جهت بالا برای افزایش دما و جهت پایین برای کاهش دما استفاده می‌شود. از دکمه سیستم هم برای حالت ترموستات به صورت خاموش و سرما و گرما استفاده می‌کنیم. برای تنظیمات ترموستات هانیول به صورت مجدد، دکمه سیستم را فشار دهید تا صفحه تنظیمات برایتان نمایش داده می‌شود.

طرز کار ترموستات هانیول چگونه است

ترموستات قابل برنامه‌ریزی

ترموستات‌های برنامه‌ریزی شده، این امکان را به شما می‌دهند که به صورت هفتگی و هفت روزه روی سرما و گرما تنظیم‌شان کنید. شما می‌توانید با کاستن دما در ساعت‌هایی که خانه نیستید یا شب‌ها، هزینه‌های انرژی خود را به‌طور قابل توجهی کاهش دهید.

مقاله پیشنهادی آموزش تست و تعویض ترموستات آبگرمکن

کاتالوگ ترموستات هانیول

در این بخش به معرفی کاتالوگ ترموستات هانیول دیجیتال می‌پردازیم. البته این کاتالوگ فارسی است. برای تنظیم کردن گرمایش داکت اسپلیت یا تنظیم سرمایش داکت اسپلیت در فصل مربوطه، باید مراحل زیر را رعایت کنید:

تغییر حالت دادن از گرمایش به سرمایش

  • وضعیت دستگاه را از حالت heat به حالت cool عوض کنید.
  • با قرار دادن پکیج روی حالت تابستان، انتخاب‌های مرتبط با رادیاتور پکیج را روی حالت صفر یا همان off قرار دهید.
  • شیرهای مربوط به قسمت رادیاتور یا همان شیرهای مربوط به دو شلنگ سایز بزرگ سمت چپ و راست را ببندید.
  • بعد از انجام مراحل فوق، باز بودن و خروج باد سرد، از دریچه‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

تغییر حالت دادن از سرمایش به گرمایش

  • وضعیت دستگاه را از حالت cool به حالت heat عوض کنید.
  • شیرهای مربوط به قسمت رادیاتور یا همان شیرهای مربوط به دو شلنگ سایز بزرگ سمت چپ و راست را باز کنید.
  • با قرار دادن پکیج روی حالت زمستان، انتخاب‌‌های مرتبط با رادیاتور پکیج را نزدیک ماکسیسمم یا نزدیک 65 تا 70 قرار دهید.
  • بعد از انجام مراحل فوق ، باز بودن و خروج باد گرم، از دریچه‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

دانلود کاتالوگ ترموستات هانیول

برای دانلود کاتالوگ ترموستات هانیول و بررسی بیشتر طرز کار این دستگاه روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود کاتالوگ ترموستات هانیول

ریست ترموستات هانیول

ترموستات‌های دیجیتال به طور معمول از یک صفحه نمایش و دکمه‌های کنترلی فشاری تشکیل شده‌اند. ترموستات‌های دیجیتال را می‌توان به دسته‌های پیشرفته مثل ترموستات‌های قابل برنامه ریزی دیجیتالی مجزا کرد. در این بخش می‌خواهیم به بررسی ریست ترموستات هانیول و سه روش عیب‌یابی ترموستات‌ها بپردازیم.

مرحله یک

کلید سیستم را برای دمای درست بررسی کنید. برای ایجاد گرما دمای نمایش داده شده روی نمایشگر ترموستات را بیشتر از دمای محیط تنظیم کنید. برای سرد کردن محیط، درجه حرارت را پایین بیاورید. زمان مورد نیاز برای تعدیل دمای سرمایشی و گرمایشی فقط پنج دقیقه می‌باشد.

مرحله دو

اگر صفحه نمایش روشن نشد باتری‌هایش را عوض کنید. مطمئن شوید که باتری را به‌درستی کار گذاشته‌اید و انتهای باتری با قطب مثبت و منفی، تراز است. شاید لازم باشد برای راه اندازی مجدد آن دکمه ریست ترموستات هانیول را فشار دهید.

برای کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مرحله سوم

مطمئن شوید که نیروی الکتریسیته به سیستم گرمایش و سرمایش متصل است. اگر فیوز جریان الکتریکی قطع شد، آن را تعویض کنید. اگرچه نمایشگر ترموستات‌های دیجیتالی با باتری کار می‌کند ولی سیستم‌های تهویه و گرمایشی و تهویه مطبوع از انرژی الکتریکی بهره می‌گیرند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی طرز کار ترموستات هانیول پرداختیم. درکنار این‌ها هم موضوعات پیرامون ترموستات هانیول را مورد بررسی قرار دادیم و با کاربرد و کارکرد آن به طور کامل آشنا شدیم. امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید. از همراهی شما تا پایان مقاله ممنونیم. اگر پرسشی درباره ترموستات منزل خود دارید می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا متخصصین آچاره به شما پاسخ دهند. در آچاره هیچ سوالی بی جواب نمی‌ماند!

بیشتر بخوانید 9 راهکار موثر برای کاهش مصرف گاز در فصل زمستان

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا