تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

روش های اتصال سینما خانگی به تلویزیون

تلویزیونلوازم خانگی

با وجود این که هر روزه کیفیت پخش تصویر تلویزیون‌ها توسط سازندگان ارتقا می‌یابد، کیفیت پخش صدای آن‌ها قابل قبول نیست. زمانی که سازندگان تلویزیون برای بهبود شکل ظاهری این دستگاه نسبت به کاهش قطر آن اقدام کردند، امکان ارتقای کیفیت سیستم صوتی تلویزیون تقریبا از بین رفت. در نتیجه امروزه با این که شاهد یک تصویر فوق‌العاده در تلویزیون خود هستید، کیفیت پایین صدای تولیدی آن برای شما آزاردهنده خواهد بود.

یکی از راهکارها برای رفع این مشکل استفاده از سینمای خانگی می‌باشد. این سیستم صوتی به شما اجازه می‌دهد که در کنار یک تصویر باکیفیت، از صدای فراگیر و واقعی نیز لذت ببرید. در این مقاله از مجله آچاره پس از معرفی این سیستم صوتی، نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون را به شما آموزش خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

سینما خانگی چیست و چه قابلیتی دارد؟

سینما خانگی یک سیستم صوتی مدرن است که شما می‌توانید از آن برای پخش صدای دستگاه‌های مختلف به خصوص تلویزیون استفاده کنید. کیفیت بسیار بالای صدای تولیدی سینما خانگی تجربه منحصر به فردی را هنگام تماشای فیلم، سریال و … برای شما رقم خواهد زد. فارغ از کیفیت پخش صدای این سیستم، نحوه قرارگیری بلندگوهای آن به صورتی خواهد بود که صدا به طور فراگیر و پویا به گوش شما رسیده و حس واقعیت را به شما منتقل کند.

به طور معمول این سیستم از یک رسیور (Receiver)، یک ساب ووفر (Subwoofer) و 5 بلندگو تشکیل شده است که هر کدام از بلندگوها در یک نقطه از اتاق قرار خواهند گرفت.

این نوع چینش باعث خواهد شد که صدای تلویزیون از همه جهات به گوش شنونده رسیده و لذت تماشای تصاویر را برای او دو چندان کند. شاید بپرسید که این سیستم صوتی چگونه به تلویزیون متصل می‌شود؟ در ادامه نحوه وصل کردن سینما خانگی به تلویزیون را به شما آموزش خواهیم داد.

سینما خانگی و تلویزیون

روش‌های اتصال سینمای خانگی به تلویزیون

برای متصل کردن این دو دستگاه به یکدیگر می‌توانید از چندین روش استفاده کنید اما باید در هر کدام از این موارد دقت داشته باشید که هم تلویزیون و هم سینمای خانگی شما از قابلیت ذکر شده پشتیبانی کند.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

1. وصل کردن سینما خانگی به تلویزیون با کابل اپتیکال (Optical)

این روش را می‌توان مرسوم‌ترین روش انتقال صدا بین این سیستم‌ها دانست. در این روش که به انتقال صدای دیجیتال نیز شناخته می‌شود، شما به یک کابل اپتیکال نیاز خواهید داشت. قبل از تهیه این کابل حتما از وجود درگاه آن در تلویزیون و سینما خانگی خود مطمئن شوید.

پس از این که با استفاده از این کابل اتصال سینمای خانگی به تلویزیون را برقرار کردید، صدای تولیدی تلویزیون باید از بلندگوهای سینما خانگی پخش شود. در غیر این صورت شما باید تغییراتی در تنظیمات این دو دستگاه به وجود بیاورید.

مطلب پیشنهادی ريست كردن تلويزيون سونی

در این راستا باید به تنظیمات صدای تلویزیون مراجعه کرده و تنظیمات صدای خروجی آن را بر روی حالت اپتیکال قرار دهید. همچنین در تنظیمات صدای سینما خانگی، صدای ورودی را بر روی گزینه اپتیکال (Optical) و یا (AUX Opt) قرار دهید. در صورتی که گزینه اپتیکال در تنظیمات صدای تلویزیون شما وجود نداشت، گزینه بلندگوهای تلویزیون را خاموش و یا گزینه بلندگوهای خارجی را فعال کنید.

اتصال سینما خانگی به تلویزیون با اپتیکال

لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای انتقال صدای دیجیتال از کابل کواکسیکال (Coaxial) نیز استفاده کنید. البته استفاده از این روش اتصال صرفا در صورت عدم پشتیبانی این سیستم‌ها از کابل اپتیکال (Optical) به شما پیشنهاد می‌شود. به طور کلی روند اتصال سینما خانگی به تلویزیون با کابل کواکسیکال نسبت به کابل اپتیکال تفاوتی نداشته و شما برای هر دو باید یک روند یکسان را پشت سر بگذارید.

اگر پس از انجام این مراحل موفق به انتقال صدای تلویزیون به سینما خانگی نشدید، سلامت کابل و درگاه‌های تلویزیون و سینما خانگی به بررسی بیشتر نیاز خواهد داشت. 

2. اتصال سینمای خانگی به تلویزیون با کابل 2 به 2 (AV)

با این که این روش انتقال صدا از قدیمی‌ترین روش‌ها در این زمینه محسوب می‌شود اما قابلیت متصل کردن این دو سیستم به یکدیگر را دارد. این کابل سفید و قرمز که ظاهری آشنا برای همه ما دارد، در صورت پشتیبانی این دو دستگاه از درگاه (AV) می‌تواند آن‌ها را به یکدیگر متصل کند. البته توجه داشته باشید که کیفیت صدای انتقال یافته با استفاده از این روش، نسبت به کابل اپتیکال (Optical) و یا کابل اچ دی ام آی (HDMI) پایین‌تر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی تعمیر تلویزیون آب خورده 

به این منظور یک سمت این کابل را به تلویزیون (AV Out) و سمت دیگر را به سینما خانگی (AUX In) متصل کرده و سپس تغییرات لازم را تنظیمات هر دو سیستم اعمال کنید تا صدای تولیدی تلویزیون مستقیما به سیستم صوتی شما انتقال یابد.

اتصال با کابل AV

3. انتقال صدای تلویزیون به سینما خانگی با کابل 1 به 2 (AUX)

ابتدا از وجود درگاه هدفون (AUX) در تلویزیون خود اطمینان حاصل کنید زیرا سمت تک فیش این کابل باید به تلویزیون شما متصل شود. در صورتی که تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کرد، سمت تک فیش کابل را به درگاه هدفون تلویزیون و سمت 2 فیش را به سیستم سینما خانگی خود متصل کنید.

سپس تنظیمات صدا را بر روی گزینه (AUX) قرار داده تا صدا به سیستم صوتی منتقل شود. همان‌طور که اشاره کردیم استفاده از این کابل‌ها کیفیت پخش صدا را کاهش داده و نسبت به روش‌های مدرن ضعیف‌تر عمل می‌کند.

4. اتصال سینمای خانگی به تلویزیون با کابل اچ دی ام آی (HDMI)

این روش را می‌توان ساده‌ترین راهکار برای اتصال این دو سیستم در نظر گرفت. اگر تلویزیون و سیستم صوتی شما قابلیت پشتیبانی از (ARC) و یا (Audio Return Channel) را داشته باشد، شما می‌توانید با استفاده از یک کابل اچ دی ام آی (HDMI) اتصال بین این دو سیستم را برقرار کنید. قبل از تهیه این کابل دقت داشته باشید که حتما نسخه کابل از 1.4 بالاتر باشد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

مطلب پیشنهادی راهنمای انتخاب سایز مناسب تلویزیون

پس از تهیه کابل اچ دی ام آی یک سمت آن را به درگاه (HDMI ARC) تلویزیون و سمت دیگر را به درگاه (HDMI) سینما خانگی متصل کنید. سپس تنظیمات صدای دو سیستم را بر روی گزینه (HDMI) تنظیم کرده تا صدا با بالاترین کیفیت ممکن به سیستم صوتی شما منتقل شود. در صورتی که پس از تغییر تنظیمات نیز موفق به انتقال صدا نشدید، سلامت کابل و درگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

5. انتقال صدای تلویزیون به سینما خانگی به صورت بی‌سیم

برخی از تلویزیون‌ها و سینما خانگی‌ها قابلیت اتصال بی‌سیم به یکدیگر را دارند. این قابلیت جدید بیشتر در سیستم‌هایی با برند یکسان دیده می‌شود. به طور مثال اگر تلویزیون و سینما خانگی شما از محصولات جدید برند ال جی باشد، می‌توانید بدون به کار بردن کابل این دو سیستم را به یکدیگر متصل کنید.

برای فعال سازی این قابلیت معمولا باید گزینه همگام‌سازی صدا بی‌سیم (Sound Sync) را در تنظیمات تلویزیون فعال کنید تا این دو سیستم به صورت خودکار به یکدیگر متصل شوند.

مطلب پیشنهادی عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون

اتصال سینمای خانگی به صورت بی سیم

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که تمام روش‌ها برای اتصال سینمای خانگی به تلویزیون را در اختیار شما قرار داده و در این روند به شما کمک کنیم. توجه داشته باشید که قبل از تهیه هر کدام از این اتصالات از کیفیت و اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

به این منظور حتما خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان گذاشته و پاسخ خود را از کارشناسان مجرب تلویزیون آچاره دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مطلب بهره برده باشید.

<p style=”text-align: center;”>

</p>

4.1/5 - (26 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید