تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

علت شارژ نشدن جارو شارژی چیست؟

لوازم خانگیجاروبرقی

شاید برایتان پیش آمده باشد که مهمانی ناخوانده در راه داشته باشید و بخواهید سریعا تمیز کردن خانه را به جارو شارژی خود بسپارید، اما وقتی برای شارژ آن را به برق می‌زنید متوجه شوید که شارژ نمی‌شود! ممکن است آن را دوباره به برق بزنید و فکر کنید مشکل حل می‌شود اما باز هم هیچ اتفاقی نیفتند. علت شارژ نشدن جارو شارژی شما چیست؟ آیا باید برای تعمیر آن به تکنیسین تعمیرات جاروبرقی زنگ بزنید؟ شاید خودتان بتوانید این مشکل را حل کنید.

نترسید. دلایل احتمالی زیادی برای شارژ نشدن جارو شارژی شما وجود دارد. مطالب این مقاله را دنبال کنید تا قبل از درخواست کمک از تعمیرکار جاروبرقی، خودتان دلیل مشکل را بفهمید. گاهی اوقات علت شارژ نشدن جارو شارژی می‌تواند مسدود شدن راه هوایی آن باشد.

شاید هم لازم باشد باتری جدید تهیه کنید تا جارو شارژی شما جانی دوباره بگیرد. دلایل مختلفی را می‌توان به عنوان علت شارژ نشدن جارو شارژی ذکر کرد. در بیشتر مواقع راه حل بسیار ساده است. فرقی نمی‌کند یک جارو شارژی قدیمی داشته باشید یا یکی از مدل‌های جدید و جذاب، دلایل افت ناگهانی برق جارو شارژی بین همه مدل‌ها یکسان است.

علت شارژ نشدن جاروی شارژی چیست؟

زمانی که جارو شارژی شما شارژ نمی‌شود چه چیزی را باید بررسی کنید؟

روشن نشدن جارو شارژی شما با اتصال به برق، چندین دلیل می‌تواند داشته باشد. می‌توانید چند روش را برای پیدا کردن علت شارژ نشدن جارو شارژی خود امتحان کنید. با ما همراه باشید تا با این روش‌ها بیشتر آشنا شوید.

علت روشن نشدن جارو شارژی

1. بررسی کنید که آیا جارو شارژی به برق وصل است یا خیر

یک علت روشن نشدن جارو شارژی می‌تواند متصل نبودن آن به برق باشد. گاهی اوقات از یک روز کاری خسته بر می‌گردید و شاید فراموش کرده‌اید جارو را شارژ کنید. مطمئن شوید که کابل شارژ را به برق وصل کرده‌اید و جارو شارژی شما به‌درستی در پایه شارژ قرار گرفته است.

حتی اگر بخشی از سیم به برق وصل نشده باشد، جارو شارژی شما روشن نمی‌شود. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، بررسی کنید که آیا سوکت کار می‌کند یا خیر. برای بررسی موارد دیگر درباره نحوه شارژ جارو شارژی به ادامه مقاله توجه کنید.

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

2. آیا راه هوایی مسدود شده است؟

ممکن است نامربوط به نظر برسد اما انسداد مخزن گرد و غبار، لوله و میله جارو شارژی، یک مشکل رایج است و می‌تواند موجب زود تمام شدن شارژ جارو شارژی باشد. به عنوان مثال یک جوراب ممکن است به داخل جارو شارژی کشیده شود و در مجرای آن قرار گیرد و باعث انسداد مسیر شود.

به این ترتیب اگر از تمیز کردن منظم فیلترها غفلت کنید، راه هوایی مسدود شده و جاروبرقی کلاً خاموش می‌شود. این مشکل می‌تواند بدتر شده و منجر به آسیب دائمی جارو شارژی با فیلتر کثیف شود. هر سانتی‌متر از جاروبرقی خود را برای یافتن هرگونه انسداد بررسی کنید و مطمئن شوید که اجسام خارجی احتمالی را به دقت از لوله یا میله خارج کرده‌اید.

بیشتر بخوانید راهنمای خرید جاروبرقی بادوام

3. بررسی کنید که آیا باتری نیاز به تعویض دارد

باتری جارو شارژی در حالت معمولی می‌تواند حدود سه سال عمر کند. با این حال ممکن است قدرت آن به طور قابل توجهی کاهش یابد و این موضوع علت شارژ نشدن جارو شارژی شما باشد. می‌توانید یک باتری جداگانه را از نمایندگی خریداری کنید و آن را جایگزین کنید تا عملکرد جارو شارژی شما بهتر شود.

علت روشن نشدن جارو شارژی

کل فرآیند آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد پیچیده نیست. می‌توانید دستورالعمل‌ها را در دفترچه راهنمای جارو شارژی خود پیدا کنید و با پیروی از آن‌ها پیدا کردن علت زود تمام شدن شارژ جارو شارژی آسان‌تر خواهد شد.

خبر خوب برای افرادی که جارو شارژی‌های جدیدتری خریداری می‌کنند این است که با کمک فناوری جدید، باتری‌ جارو می‌تواند حداقل 15 سال دوام بیاورد. اگر مدل جدید جارو شارژی را خریداری کرده‌اید نیازی نیست به این زودی‌ها به فکر تعویض باتری آن باشید. باتری وسایلی که یک سال یا بیشتر استفاده نشده باشند نیز ممکن است از کار افتاده باشد. صرف نظر از علت روشن نشدن جارو شارژی خود، باید باتری آن را تعویض کنید و با بهترین عملکرد باتری جدید از استفاده از جارو شارژی خود لذت ببرید.

4. آیا سیم شارژر آسیب دیده است؟

سیم‌های برق ممکن است به مرور زمان آسیب ببینند. ممکن است از روی آن‌ها رد شوید و آن‌ها را زیر پا بگذارید، شاید آن‌ها را خیلی محکم بکشید یا حتی حیوانات خانگی شما آن‌ها را گاز گرفته باشند. کابل آسیب دیده نه تنها باعث از کار افتادن جارو شارژی می‌شود بلکه خطرناک است و امنیت شما را تهدید می‌کند.

وقتی جارو شارژی شما روشن نمی‌شود قبل از بررسی علت زود تمام شدن شارژ جارو شارژی، کابل آن را از برق بکشید. در صورت مشاهده هرگونه آسیب، استفاده از آن را متوقف کرده و فوراً با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید آموزش نحوه برقی کردن جارو شارژی

[buatton color=”red” size=”small” link=”https://achareh.co/landing/vacuum-cleaner” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی![/button]

5. هرگونه آسیبی به بدنه باتری را بررسی کنید

در اکثر جاروهای شارژی، باتری روی دسته جارو قرار می‌گیرد. مدل‌های قدیمی‌تر دارای باتری قابل جابجایی بودند. این طراحی باتری باعث می‌شد تا کاربر بتواند راحت‌تر باتری را خارج کند تا علت شارژ نشدن جارو شارژی را پیدا کند.

وجود آسیب و ترک بر روی بدنه باتری علامت‌های کلیدی هستند که نشان می‌دهند باتری آسیب دیده و باید تعویض شود.باتری مدل‌های قدیمی جارو شارژی به راحتی قابل دسترسی است اما در مورد جاروهای جدیدتر باید لایه محافظ بیرونی را با پیچ گوشتی بردارید و باتری را چک کنید.

6. فیوز را چک کنید

در شارژر تمام جارو شارژی‌ها یک فیوز وجود دارد که ممکن است مانند هر وسیله خانگی دیگری در اثر جریان زیاد آسیب ببیند و بسوزد. اگر علت روشن نشدن جارو شارژی شما خرابی فیوز آن باشد بررسی و تعویض فیوز آسان‌ترین راه است.

فیوز در یک پانل کوچک در دوشاخه قرار دارد. از یک پیچ گوشتی سر صاف استفاده کنید و فیوز قدیمی را بیرون بیاورید. هنگام تعویض آن، درجه آمپر را روی فیوز قدیمی مشاهده خواهید کرد. به این مقدار دقت کنید و مطمئن شوید که از سطح درست برق استفاده می‌کنید.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

7. پایه شارژر را نصب کنید

اگر پایه شارژ جارو شارژی شما مدل دیواری است می‌توانید آن را به آسانی روی دیوار نصب کنید. بسیاری از مصرف کنندگان گفته‌اند که کابل پایه جارو شارژی آن‌ها به خوبی به دستگاه نمی‌رسد. این کابل همچنین ممکن است بیش از حد کشیده شده باشد و در نتیجه نتواند جارو شارژی را شارژ کند. برای رفع این مشکل می‌توانید پایه شارژ را نصب کنید تا ببینید کمکی می‌کند یا خیر. برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه شارژ جارو شارژی به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

جارو شارژی

8. جارو شارژی را تمیز کنید

فضای داخلی جارو شارژی ممکن است کثیف و پر از گرد و غبار شود و ارتباط بین جارو و باتری آن را مختل کند. انباشتگی گرد و خاک و کثیفی می‌تواند یکی از چندین علت شارژ نشدن جارو شارژی باشد. تمیز کردن کامل و گردگیری می‌تواند جارو شارژی شما را دوباره به کار بیاندازد.

بیشتر بخوانید دلایل کم شدن مکش جارو شارژی

نتیجه‌گیری

دلایل زیادی برای شارژ نشدن جارو شارژی شما وجود دارد و خوشبختانه این مشکل معمولاً به راحتی قابل حل است. به کمک راهکارهای ارائه شده در این مقاله اغلب اوقات مشکل به‌سادگی حل خواهد شد. اگر  مشکل شارژ جارو شارژی شما حل نشد و به کمک احتیاج داشتید، می‌توانید از نیروهای متخصص آچاره کمک بگیرید!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید