علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی‌های نسل جدید دارای چرخه‌های مختلفی هستند و همه چرخه‌ها زمان‌بندی‌های مخصوص به خود را دارند. زمان‌بندی چرخه‌ها توسط تایمر روی صفحه نمایش ماشین نشان داده می‌شود. در صورتی که در حین چرخه و در زمان شستشو تایمر متوقف شود، یعنی تایمر دچار مشکل شده است. در این مقاله وظیفه تایمر و دلایل ثابت ماندن تایمر لباسشویی را بررسی خواهیم کرد.

وظیفه تایمر ماشین لباسشویی چیست؟

هماهنگ کردن همه اجزای ماشین لباسشویی با یکدیگر، وظیفه تایمر ماشین لباسشویی است. در نتیجه این هماهنگی، هر یک از اجزا کار خود را به درستی انجام می‌دهد. بعد از روشن کردن ماشین لباسشویی و انتخاب هر چرخه، تایمر زمان‌بندی لازم برای شستشو که شامل آب‌گیری، گرم کردن آب، زمان شستشو و خشک کردن را محاسبه می‌کند و روی صفحه نمایش دستگاه به نمایش در می‌آورد. پس می‌توان گفت که وظیفه تایمر کنترل کردن زمان چرخه‌های دستگاه است.

وظیفه تایمر ماشین لباسشویی

چرا ثابت ماندن تایمر لباسشویی نگران کننده است؟

تایمر در واقع نقش مغز دستگاه در ماشین لباسشویی را دارد. این قطعه همه اجزای ماشین لباسشویی را با یکدیگر هماهنگ می‌کند. برای مثال هیدروستات پس از تشخیص میزان آب موجود در دیگ، استاندارد بودن اندازه آن را به تایمر اطلاع داده و در نهایت تایمر به موتور دستور چرخش و شروع برنامه شستشو را ارسال می‌کند. به همین دلیل ثابت ماندن تایمر لباسشویی می‌تواند بیان کننده یک زنگ خطر برای سلامت ماشین لباسشویی باشد و باید برای بررسی و رفع علت آن اقدام کنید.

بررسی دلایل ثابت ماندن تایمر لباسشویی

ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این بخش قصد داریم تا دلایل بروز این مشکل را بررسی کنیم.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

1. اتصال برق و دیگر بخش‌های ماشین لباسشویی را بررسی کنید

قبل از اینکه به سراغ بخش‌های مختلف دستگاه بروید تا دلایل ثابت ماندن تایمر لباسشویی را بررسی کنید، ابتدا از اتصال برق دستگاه مطمئن شوید. وجود مشکل در برق ماشین و یا سیم پیچی آن می‌تواند بر عملکرد تایمر تأثیر منفی بگذارد و موجب ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی شود.

رعایت نکات ایمنی

2. برد لباسشویی را بررسی کنید

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند منجر به ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی شود، تجمع گرد و خاک و چربی دور قطعات و دستگاه‌ها و دکمه‌های برد ماشین لباسشویی است. همین موضوع می‌تواند تایمر ماشین را دچار مشکل کند و یا باعث شود تا چرخه شستشو قبل از زمان مشخص، متوقف شود. در این صورت تایمر و برد ماشین لباسشویی را بررسی کنید و به خوبی همه قطعات مربوط به آن را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید : علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

3. از درست بسته شدن درب ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید

برای اینکه ماشین لباسشویی بتواند چرخه شستشو را شروع کنید، درب ماشین باید به طور کامل بسته شود. به همین دلیل ایمن و کامل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی می‌تواند یکی از دلایل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی شود. برای اینکه بتوانید این مشکل را بررسی کنید، اجزای مختلفی از جمله سوییچ، قفل در سیم‌پیچی‌ها و همه اجزای مربوط به درب و بسته شدن آن را باید مورد بررسی قرار دهید. مثلاً اگر سوپاپ دچار مشکل شود، نمی‌تواند جریان برق را از قسمت در به موتور و بالعکس وصل کند و در نتیجه درب به درستی بسته نمی‌شود و به همین دلیل تایمر هم جلو نمی‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در اینخصوص 7 علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

ثابت ماندن تایمر لباسشویی

4. از سالم بودن موتور اطمینان حاصل کنید

موتور ماشین لباسشویی و تایمر آن، ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و با یکدیگر در ارتباط هستند. به همین دلیل یکی از دلایل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی می‌تواند به دلیل وجود ایراد در موتور دستگاه باشد. برای اینکه بتوانید سلامت موتر را بررسی کنید، ابتدا جریان برق دستگاه را قطع کنید و سپس موتور را بررسی کنید. اگر در این زمینه مهار فنی کافی ندارید، حتماً از یک فرد متخصص ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

5. ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی به دلیل خرابی هیدروستات

هیدروستات که در واقع همان کنترل کننده سطح آب است، سطح آبی که در ماشین لباسشویی جریان دارد را کنترل می‌کند و زمانی که سطح آب به میزان تعیین شده می‌رسد، به موتور اطلاع می‌دهد. سپس موتور جریان برق را وصل می‌کند و ماشین لباسشویی چرخه شستشوی انتخاب شده را شروع می‌کند. اگر هیدروستات یا کنترل کننده سطح آب دچار مشکل شود، موتور کارش را شروع نمی‌کند و در نتیجه تایمر نیز کارش متوقف می‌شود.

ثابت ماندن تایمر لباسشویی

6. تمام شدن عمر مفید تایمر ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی شده است، این احتمال وجود دارد که عمر مفید تایمر آن به پایان رسیده باشد و برای رفع مشکل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر و یا تعویض آن داشته باشید.

7. ثابت ماندن تایمر لباسشویی به دلیل خرابی پمپ تخلیه

وظیفه پمپ تخلیه خالی کردن آب لباسشویی بعد از آخرین مرحله شستشو و قبل از آبکشی است. در صورتی که پمپ تخلیه به درستی عمل نکند، تایمر دستور اتمام مرحله را دریافت نمی‌کند و در نتیجه تایمر ثابت مِهم‌اند و لباسشویی مرحله بعد را شروع نمی‌کند. در صورتی که پمپ تخلیه دچار مشکل داشته باشد، ارور مربوط به آن روی صفحه نمایش، نشان داده می‌شود.

8. ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی به دلیل خرابی شیر ورودی آب

شیر ورودی آب، آب گرم و سرد لازم برای شستشوی لباس را تأمین می‌کند. اگر در زمان پر شدن دیگ از آب و یا در طول چرخه شستشو، شیر ورودی آب و یا شلنگ متصل به آن دچار مشکل شود، منجر به ثابت ماندن تایمر لباسشویی می‌شود. در این صورت ابتدا باید از عملکرد درست شیر ورودی مطمئن شوید، در صورتی که مشکلی وجود نداشت فیلتر و شلنگ متصل به آن باید از لحاظ مسدود شدن بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند.

بیشتر بخوانید : راهنمای تعویض لاستیک ماشین لباسشویی

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی دلایل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی پرداختیم. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان از متخصصین آچاره دریافت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید