سمپاشی سمپاشی

سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه با مواد طبیعی و شیمیایی!

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه مهم‌ترین راهکار برای از بین بردن این حیوانات مزاحم است. آشپزخانه یکی از طبیعی‌ترین مکان‌ها برای رشد حشرات است و خرده‌های مواد غذایی که روی زمین می‌افتند یا در گوشه‌ها گیر می‌کنند جاذب این موجودات مزاحم خواهند بود.

آیا زمان جارو کردن آشپزخانه، کف و زیر ماشین ظرفشویی با این سوسک‌های مزاحم مواجه شده‌اید؟ آیا این حشرات را در مکان‌های خشکی که مواد غذایی خود را در آن نگهداری می‌کنید پیدا کرده‌اید؟ احتمالا به محض دیدن این حیوانات ریز از خود می‌پرسید چگونه آن‌ها راه خود را به شکاف‌های خانه شما پیدا کرده‌اند و از شدت عصبانیت بلافاصله به اسپری حشره کش برای خلاص شدن از شر آنها متوسل می‌شوید. اما این کار خود شما را بیشتر به خطر می‌اندازید.

اگرچه چاره کار برای خلاص شدن از شر این حشرات مزاحم، استفاده از مواد شیمیایی برای سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه است اما اگر مدت زیادی از هجوم این حشرات نگذشته باشد ممکن است بتوانید با مواد طبیعی آنها را از بین ببرید.

آشنایی با سوسک‌ ریز آشپزخانه

قبل از این که به جزئیات سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه بپردازیم کمی با این موجودات ریز آشنا شویم. دیدن سوسکی که روی زمین می‌چرخد می‌تواند دلهره‌‌‌آور و نگران کننده باشد.

پیشنهاد ما این است که به جای نگرانی و ترس به دنبال این باشیم که چگونه می‌توانیم سوسک آشپزخانه را شناسایی کنیم، چه چیزی آ‌ن‌ها را جذب آشپزخانه می‌کند، دوست دارند کجا پنهان شوند و مهمتر از همه چگونه می‌توانیم این آفات را از بین ببریم.

سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه

سوسک‌ ریز آشپزخانه چه شکلی است؟

یکی از مقدمات سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه شناخت این موجودات است. سوسک‌های بالغ صاف و خرمایی یا قهوه‌ای هستند و دو خط تیره روی بدن آن‌ها امتداد دارد. اگرچه این سوسک‌ها پرواز نمی‌کنند، اما بال‌هایشان به اندازه کافی رشد یافته است. اکثر سوسک‌های آشپزخانه نسبتا کوچک هستند و طول آنها از 4 تا 7 سانت متغیر است.

سمپاشی
سمپاشی

سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه

چه چیزی سوسک‌های آشپزخانه را به خانه جذب می‌کند؟

مانند بسیاری از گونه‌های سوسک‌ها، سوسک‌های ریز آشپزخانه صرفاً به دنبال مکانی مناسب برای زندگی هستند. مکانی که گرم، مرطوب و پر از انتخاب‌های غذایی باشد. این سوسک‌ها تقریباً هر چیزی را می‌خورند و زباله‌ها را به منبع اصلی غذا تبدیل می‌کنند.

شیرینی، روغن، نشاسته و گوشت انتخاب اول این سوسک‌ها خواهد بود. با این حال وقتی غذا کمیاب است، هر چیزی از غذای حیوانات خانگی گرفته تا صابون و مو و مدفوع و چسب را می‌خورند.

چگونه از شر سوسک‌های ریز آشپزخانه خلاص شویم

برای از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه چندین مرحله مختلف را باید انجام دهید. شناسایی سوسک‌های آشپزخانه آسان است. مانند تمام گونه‌های دیگر سوسک‌ها، سوسک های ریز آشپزخانه می‌توانند خیلی سریع تولید مثل کنند.

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

این توانایی تولید مثل سریع به ویژه در هوای گرم، نابودی آن‌ها را بسیار دشوار می‌کند. بهتر است لاروها را از بین ببرید. با این حال، زمانی که سوسک‌های آشپزخانه به طور کامل رشد کردند هیچ گزینه ای جز استفاده از روش زیر برای کشتن آن‌ها وجود ندارد.

  1. برای سمپاشی سوسک آشپزخانه آفت کش مورد نظر خود را از فروشگاه محلی خریداری کنید. به فروشنده تاکید کنید که آفت کش مخصوص سوسک‌های ریز آشپزخانه را به شما بدهد.
  2. آفت کش را طبق دستور سازنده مخلوط کنید. دستورالعمل روی قوطی آفت کش برای کشتن سوسک‌های ریز آشپزخانه را بخوانید.
  3. مخلوط را داخل قوطی اسپری بریزید. انواع دیگر سمپاش‌ها، از جمله سمپاش کوله پشتی، برای از بین بردن سوسک‌های ریز در مناطق باز، مانند چمن یا محیط اطراف خانه، قابل استفاده هستند.
  4. مناطقی از خانه خود را که با سوسک‌های ریز آلوده شده است مشخص کنید. احتمالاً این مناطق را قبلاً نشان کرده‌اید اما بررسی بیشتر به سهولت سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه کمک می‌کند.
  5. تمام پنجره‌ها و درها را ببندید. به یک گوشه اتاق بروید. سم دفع آفات را در تمام قسمت‌ها، دیوارها، شکاف‌ها و هر سوراخ کوچکی بپوشانید. از سقف یا سقف شروع کنید و تا کف آشپزخانه را سمپاشی کنید.
  6. تمام گیاهانی که مخفی‌گاه سوسک ریز یا لارو آن هستند اسپری کنید.
  7. لارو سوسک‌های ریز آشپزخانه را از گیاهان جدا کنید. قبل از شروع این مرحله دستکش بپوشید. بهتر است لاروها را قبل از تبدیل شدن به سوسک‌های بالغ از بین ببرید.

سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه و از بین بردن لارو

5 روش خانگی برای محافظت از آشپزخانه شما در برابر آفات

از آنجایی که سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه می‌تواند برای سلامت افراد خانواده و مخصوصا کودکان خطرناک باشد بهتر است به دنبال روش‌های جایگزین برای از بین بردن سوسک ریز کابینت باشیم. اگر در خانه خود حیوان خانگی دارید در زمان سمپاشی موارد ایمنی را در نظر بگیرید. مواد سمی تشکیل دهنده حشره کش‌ها می‌توانند برای حیوان خانگی شما خطرناک و حتی کشنده باشند.

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

علاوه بر سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه راه های دیگری نیز برای از بین بردن سوسک کابینت وجود دارد. اگر شما هم در جستجوی رو‌ش‌های خانگی برای دور نگه داشتن این آفات شوم آشپزخانه هستید، این 5 روش ساده را در نظر بگیرید و بعد از مشاهده نتایج از ما تشکر خواهید کرد:

1. روغن اکالیپتوس برای دفع آفات

اسانس اکالیپتوس دارای بوی شیرین و تندی است که می‌تواند بسیاری از آفات را از بین ببرد. به جای سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه می‌توانید از روغن رقیق نشده اکالیپتوس برای پاک کردن پیشخوان آشپزخانه استفاده کنید.

حتی می‌توانید آن را با کمی آب مخلوط کنید و به صورت اسپری در اطراف محل تجمع سوسک‌ها استفاده نمایید. با خشک شدن آب، روغن اکالیپتوس در هوا تبخیر می‌شود و مگس‌ها و حشرات را از آشپزخانه شما دور می‌کند.

سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه (5)

2. اسپری عصاره لیمو برای از بین بردن عنکبوت

برای از بین بردن سوسک ریز کابینت و عنکبوت‌ها یک اسپری کاملا طبیعی با آب صابون و اسانس لیمو یا پرتقال درست کنید. 5 قطره از هر کدام در حدود یک لیتر آب بهترین ترکیب خواهد بود. می‌توانید این مخلوط را در یک بطری اسپری ریخته و در اطراف آشپزخانه خود بپاشید تا حشرات را از خود دور کنید.

پس از اسپری کردن، باقی مانده پوست لیمو و پرتقال را جمع‌آوری کرده و در گوشه‌های کابینت خود قرار دهید. این کار از ورود حشرات و سایر آفات به آشپزخانه شما جلوگیری می‌کند.

3. برگ‌های تازه ریحان

بدون شک حشرات موذی یک تهدید بزرگ برای سلامتی ما هستند. برای از بین بردن این حشرات می‌توانید چند گیاه ریحان تازه را در نزدیکی پنجره‌های آشپزخانه خود قرار دهید. بوی ریحان باعث دور شدن حشرات از منزل شما می‌شود علاوه بر این که آشپزخانه شما در تمام طول روز بوی تازه و خوبی می دهد.

4. برگ بو

به جای سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه می‌توانید از برگ بو برای دور نگه داشتن حشرات موذی که ممکن است داخل کابینت آشپزخانه شما نفوذ کنند استفاده کنید. کافیست چند برگ بو را در گوشه‌های کابینت خود نگه دارید یا آن‌ها را درون تکه پارچه ای داخل کابینت‌های چوبی خود آویزان کنید. اگر می‌خواهید بوی قوی‌تری داشته باشید می‌توانید چند چوب دارچین به داخل کیسه پارچه‌ای اضافه کنید.

5. پودر قهوه و سرکه

یک راه عالی دیگر برای از بین بردن سوسک ریز کابینت و دفع مورچه‌ها استفاده از سرکه و یک اسانس با بوی قوی مانند نعناع فلفلی برای پاک کردن پیشخوان آشپزخانه است. دقت کنید که اطراف تمام لبه‌ها و همه قسمت‌های دیوار را پاک کنید.

جمع‌بندی

وقتی همه جا تمیز باشد سوسک‌های ریز تمایلی به ورود به خانه شما ندارند. سوسک‌های آشپزخانه  و جوندگانی که ترجیح می‌دهند در گوشه‌های تاریک و کثیف پنهان شده و تکثیر یابند از تمیزی بیزارند. از این رو بهتر است پیشخوان آشپزخانه خود را تمیز و خشک نگه دارید زیرا رطوبت برای پرورش آفات آشپزخانه بهترین شرایط را فراهم  می‌کند.

برای از بین بردن سوسک کابینت باید سطل زباله آشپزخانه را به‌طور مرتب خالی کنید. سوسک‌ها عاشق جستجو در آشغال‌های کثیف آشپزخانه هستند بستن سطل زباله با روکش یا استفاده از سطل زباله در بسته تنها راه برای جلوگیری از ورود این آفات به آشپزخانه شماست.

متأسفانه اگر سوسک‌های ریز در عمق آشپزخانه نفوذ کرده باشند ممکن است با این روش‌ها نتوان از شرشان خلاص شد و نیاز یه سمپاشی حرفه‌ای سوسک ریز آشپزخانه باشد. بهتر است با یک سمپاش مشورت کنید و به دنبال راه حل دائمی باشید. سمپاشان ماهر آچاره با سابقه درخشان نابود کردن انواع حشرات و آفات در خدمت شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید