تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

مشکلات دیگ ماشین لباسشویی و نحوه رفع‌ آن‌ها

لوازم خانگیماشین لباسشویی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ماشین لباسشویی که ممکن است دچار مشکل شود، دیگ ماشین لباسشویی است. دیگ ماشین لباسشویی پس از مدت زیادی که از استفاده آن می‌گذرد ممکن است شل شده و هنگام چرخش صدای زیادی تولید کند. بد چرخیدن، لق زدن، سوراخ شدن و تاب برداشتن از دیگر مشکلات مربوط به دیگ ماشین لباسشویی هستند که ممکن است در اثر استفاده نادرست از ماشین لباسشویی و یا قدیمی بودن آن ایجاد شوند. در این مقاله از مجله آچاره رایج‌ترین مشکلات مربوط به دیگ ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مشکلات دیگ ماشین لباسشویی

مشکلات دیگ ماشین لباسشویی

شل شدن دیگ ماشین لباسشویی

شل شدن و لق زدن دیگ ماشین لباسشویی باعث ایجاد سر و صدای زیاد و همچنین ورود آسیب‌های بیشتر به ماشین لباسشویی خواهد شد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

دلایل:

دلایل زیادی منجر به شل شدن دیگ ماشین لباسشویی می‌شوند. 3 دلیل بسیار رایج این مشکل عبارت است از:

مشکلات دیگ ماشین لباسشویی

نحوه رفع:

ماشین لباسشویی در واقع دو دیگ دارد:

  • دیگ داخلی
  • دیگ خارجی

با باز کردن قسمت پشتی ماشین لباسشویی می‌توانید دیگ خارجی را ببینید. ممکن است بلبرینگ‌ها آسیب دیده باشند. در این صورت باید بلبرینگ‌ها تعویض شوند که برای انجام این کار نیاز به فرد متخصص دارید.

مشکلات دیگ ماشین لباسشویی

همچنین در صورتی که پیچ (بست) دیگ ماشین ماشین لباسشویی که جهت جلوگیری از حرکت دیگ تعبیه شده است باز نشود، می‌تواند باعث تکان‌های شدید دیگ و در نتیجه ایجاد سروصدا در دستگاه شود.

فرسودگی یاتاقان از دلایل دیگری است که باعث شل شدن دیگ و ایجاد سروصدا می‌شود. در این صورت باید یاتاقان را تعویض کنید.

در صورتی که مشکل از شل شدن واشر پلاستیکی باشد نیز نیاز به تعویض قطعه دارید.

بد چرخیدن دیگ

دلایل:

  • خرابی بلبرینگ
  • پاره شدن یا خرابی تسمه
  • آسیب دیدن موتور

نحوه رفع:

گاهی دیگ ماشین لباسشویی دچار مشکل بد چرخیدن یا به سختی چرخیدن می‌شود. همان‌طور که اشاره شد 3 دلیل اصلی این مشکل، خرابی بلبرینگ، پاره شدن تسمه، و آسیب دیدن موتور است. در صورتی که بلبرینگ خراب شده باشد باید توسط فرد متخصص تعویض شود و امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت. تسمه پاره شده نیز باید تعویض شود و بهتر است در صورتی که خودتان تجربه ندارید این کار را به تعمیرکار مجاز لباسشویی بسپارید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

قرار دادن حجم لباس بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث می‌شود دیگ ماشین لباسشویی به سختی بچرخد. دقت کنید که همیشه حجم لباس‌های داخل دیگ کمتر از ظرفیت (کیلوگرم) ماشین لباسشویی‌تان باشد.

تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی

دلایل:

  • خراب شدن کوپلینگ
  • پاره شدن یا خرابی تسمه
  • بسته نشدن درب ماشین لباسشویی
  • خرابی بلبرینگ
  • آسیب دیدن موتور

مشکلات دیگ ماشین لباسشویی

نحوه رفع:

معمولا دلایل مشترکی باعث شل شدن، بد یا سفت چرخیدن و تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی می‌شود. موارد اعلام شده بهتر است توسط فرد متخصص بررسی و رفع شوند؛ چرا که در غیر این صورت تعمیر اشتباه و نادرست قطعات می‌تواند به دستگاه شما آسیب بیشتری بزند. برای دسترسی به مقاله تخصصی بررسی دلایل تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی کلیک کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

سوراخ شدن دیگ

دلایل:

  • برخورد اشیا تیز
  • پوسیدگی دیگ (تحت تاثیر املاح آب)
  • شوینده نامناسب

نحوه رفع:

سوراخ شدن دیگ ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. یکی از شایع‌ترین دلایل، جمع شدن رسوبات و املاح آب است که در طولانی‌مدت باعث پوسیدگی دیگ و در نهایت سوراخ شدن آن می‌شود؛ در نتیجه هنگام شستشوی لباس‌ها شاهد چکه کردن آب از ماشین می‌شوید. در صورتی که دیگ ماشین لباسشویی تحت‌تاثیر هر کدام از دلایل اشاره شده سوراخ شود، نیاز به تعمیر یا تعویض دیگ ماشین لباسشویی دارید. بسته به مدل ماشین لباسشویی ممکن است مشکل با تعمیر دیگ توسط فرد متخصص برطرف شود. معمولا در مدل‌های قدیمی‌تر امکان تعمیر دیگ وجود نداشته و باید آن را به طور کامل تعویض کنید که در این صورت باید با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید علت صدای ماشین لباسشویی

مشکلات دیگ ماشین لباسشویی

سخن پایانی

خراب شدن و آسیب دیدن دیگ ماشین لباسشویی از مشکلات تخصصی است که نیاز به تعمیر توسط فرد متخصص دارد. در صورتی که خرابی لگن به موقع و به درستی تعمیر نشود می‌تواند منجر به آسیب دیدن اجزای دیگر ماشین لباسشویی شود. همچنین در برخی از موارد مشکلات دیگ ماشین لباسشویی، مربوط به خرابی و یا وجود مشکل در اجزای مهمی مثل موتور دستگاه است و به همین دلیل بررسی و تعمیر اصولی و به موقع آن اهمیت زیادی دارد. در این شرایط می‌توانید از کمک کارشناسان حرفه‌ای آچاره استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی

2.4/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید