برق خودرو برق خودرو

عملکرد دوربین 360 ماشین + بررسی امکان نصب آن روی خودرو

خودروبرق خودرو

آیا تا به حال سعی کرده‌اید که ماشین خود را در جای پارک محدودی پارک کنید؟ احتمالا درنهایت به جدول پیاده‌رو برخورد کرده‌اید و خودروی شما آسیب دیده است. اینجاست که سیستم دوربین 360 به کمک راننده می‌آید. اندازه خودروها هر سال بزرگ‌تر می‌شود و خودروهای بزرگ روزبه‌روز محبوبیت بیشتری در بین جوانان پیدا می‌کنند که پارک آن‌ها در فضاهای تنگ نیاز به مهارت خاصی دارد.

سیستم دوربین 360 ماشین بهترین راه‌حل برای پارک این نوع خودروها است. دوربین 360 ماشین از این جهت مفید است که دید واضحی از خودرو و اطراف آن را به راننده می‌دهد اما دوربین 360 درجه در خودرو چگونه کار می‌کند؟ با ما همراه باشید تا با نحوه عملکرد و اجزای آن بیشتر آشنا شویم.

دوربین 360 ماشین چگونه کار می‌کند؟

دوربین 360 خودرو نمای فراگیر ایمنی را هنگام توقف افزایش می‌دهد و مانور راننده را آسان‌تر، روان‌تر و مهم‌تر از همه بدون استرس می‌کند.
در ایالات متحده قانون فدرال جدیدی در سال 2018 اجرایی شد که طبق آن تمام وسایل نقلیه جدید باید به دوربین‌های عقب و مانیتورهای ویدئویی مجهز شوند. به همین دلیل برخی از خودروسازان تصمیم گرفته‌اند تا 2 دوربین دیگر را اضافه کنند تا دید 360 درجه را برای راننده تامین نمایند.

پارک بدون نگرانی

دوربین 360 ماشین از طریق مجموعه‌ای از تصاویر دریافتی از دوربین‌های متعدد در سرتاسر خودرو کار می‌کند. این دوربین‌ها در نقاط استراتژیک بدنه خودرو نصب می‌شوند تا دید وسیعی داشته باشند و نقاط کور را پوشش دهند. معمولاً این نقاط عبارتند از یکی در شیشه جلو، دو عدد در زیر آینه‌های جانبی و یک دوربین در درب عقب بین چراغ‌های پلاک.

پروسه اصلی داخل سیستم کامپیوتری ماشین اتفاق می‌افتد، جایی که این تصاویر جداگانه به یک تصویر 360 درجه تبدیل می‌شوند. نرم‌افزار موجود در کامپیوتر ماشین این تصاویر را از دوربین‌های مختلف می‌گیرد و یک سری فرآیندها را برای کنار هم قرار دادن آن‌ها اجرا می‌کند. نرم‌افزار کامپیوتری امواج ناشی از لنز واید را حذف می‌کند. همچنین قسمت‌های روی هم افتاده از تصاویر را برش می‌دهد و تصاویر را به هم می‌چسباند تا دیدی شفاف از محیط اطراف خودرو به راننده ارائه دهد.
برق خودرو
برق خودرو

در نهایت نرم‌افزار نمایی از محیط اطراف وسیله نقلیه را با گرافیکی از خودرو و خطوط شبکه نمایش می‌دهد. در این زمان می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا به اندازه کافی راه را طی کرده‌اید یا برای رسیدن به محل پارک تعیین‌شده باید کمی جلوتر بروید. تصویر 360 درجه به‌تنهایی شاید کاملا دقیق نباشد اما همراهی با حسگرهای مجاور و امکان جابه‌جایی بین دوربین‌های مختلف برای نماهای مختلف، تصویر را صاف‌تر کرده و تمام نقاط کور را پوشش می‌دهد و پارک کردن را آسان‌تر می‌کند.

دوربین نمای فراگیر تمام اطلاعات ارائه‌شده توسط 4 دوربین قرار داده‌شده در اطراف وسیله نقلیه را با هم ادغام می‌کند. به این ترتیب راننده می‌تواند دید 360 درجه از اطراف وسیله نقلیه خود داشته باشد. در تمام شرایطی که دیدن و تخمین فاصله بین شما و خودروهای پارک شده دشوار است، سیستم خطوط متحرک را برای نشان دادن مسیر مورد انتظار ارائه می‌دهد. در این شرایط اطلاعات جمع‌آوری‌شده از سنسورهای پارک با هشدار، در مورد موانع پنهان به شما کمک می‌کنند.

دوربین 360 درجه خودرو چیست و چگونه کار میکند؟

آیا می‌توانیم دوربین 360 درجه روی ماشین خودمان نصب کنیم؟

انواع مختلفی از سیستم‌های دوربین 360 ماشین وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و روی وسیله نقلیه خود نصب کنید. این سیستم شامل مجموعه‌ای از دوربین‌ها و یک واحد کنترل برای اتصال دوربین‌ها به سیستم اطلاعات خودرو است. انتظار نداشته باشید دوربین‌های 360 درجه پس از فروش، به خوبیِ دوربین‌های سازنده خودروی شما عمل کنند. دوربین‌های سازنده با در نظر گرفتن ابعاد خودرو و سایر سنسورها، مهندسی شده‌اند و توسط شرکت سازنده مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

محاسبه رایگان هزینه خدمات برق خودرو

نصب دوربین‌ 360 خودرو پس از فروش سخت است و به دقت دوربین‌های سازنده نیست. با این حال نصب این دوربین‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

نکات مهمی که باید در نظر گرفته شود:

دوربین‌ 360 ماشین مجهز به فن‌آوری‌های پیشرفته زیادی است که در هنگام پارک خودرو به شما کمک می‌کنند. با این وجود نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

  • همیشه باید مراقب باشید. قبل از هر کاری محیط اطراف را قبل از شروع هرگونه مانور برای شناسایی وسایل نقلیه، موانع، عابران پیاده یا حیوانات بررسی کنید. پس از شروع مانور، باید به محیط اطراف خود توجه کنید.
  • همیشه وقتی در پارک هستید باید ماشین خود را آهسته برانید تا در صورت تشخیص مانع بتوانید به‌موقع توقف کنید.
  • سیستم دوربین‌ 360 ماشین برای عملکرد مناسب در طول روز یا در شرایط نوری مطلوب طراحی شده است. در شرایط نوری ضعیف هرگز نباید به سیستم اعتماد کنید.
  • فاصله و خطوط، زمانی که وسیله نقلیه در زمین هموار قرار دارد باید به عنوان مرجع در نظر گرفته شوند.

دوربین دید فراگیر، پارک کردن را آسان‌تر می‌کند

دوربین‌ 360 ماشین روش کمکی برای رانندگی است. این دوربین به فرد امکان می‌دهد با نگاه کردن به آینه‌های خودرو، دید بهتری از محیط اطراف و نقاط کور داشته باشد. این سیستم از تصادفات در زمان پارک خودرو جلوگیری می‌کند و در صرفه‌جویی در هزینه و زمان مفید است.دوربین دید فراگیر

انواع دوربین‌ 360 ماشین

به‌طور معمول 2 نوع سیستم دید فراگیر 360 در بازار موجود است: دو بعدی و سه بعدی.

با سیستم 2 بعدی می‌توانید انتخاب کنید که تصویر یکی از 4 دوربین نمایش داده شود. به عنوان مثال برای جلوگیری از برخورد با لبه پیاده رو، دوربین سمت سرنشین دید بهتری از چرخ‌ها نشان می‌دهد. همچنین شما می‌توانید برای جلوگیری از برخورد با موانع خیابان، تصویر را از دوربین جلویی ببینید.

خدمات تخصصی برق خودرو با تیم آچاره

خودروهای جدیدتر با سیستم دوربین 360 درجه یا برخی از کیت‌های دوربین 360 خودرو پس از فروش، این ویژگی را دارا هستند. این دوربین‌ها می‌توانند حالت نمای بالا و حالت نمای سه بعدی را نشان دهند که ترافیک جانبی را در مناطق جلو و پشت خودرو ثبت می‌کند. حالت نمای سه بعدی، خودرو و محیط اطراف آن را از زوایای مختلف نشان می‌دهد تا به مانور ایمن در موقعیت‌های محدود و کم‌دید کمک کند. مثل این است که شما دوربین روی پهپاد دارید. این دوربین بیرون از ماشینتان معلق است و به زاویه دلخواهتان می‌چرخد.

آیا سیستم دوربین 360 ماشین ارزش هزینه کردن دارد؟

بسیاری از رانندگان در پارک بهتر از سایرین عمل می‌کنند. اما زمانی می‌رسد که چرخ‌ها و سپرها ساییده می‌شوند و رانندگی برای فرد مشکل می‌شود. اگر می‌خواهید جلوی چنین آسیب‌هایی را بگیرید، سیستم دوربین 360 درجه دو بعدی یا سه بعدی ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

زمانی که در حال رانندگی با RV، تریلر یا کامیون هستید، پارک در نقاط محدود، چرخش و سایر مانورها می‌تواند کاری مشکل باشد. به‌خصوص زمانی که سیستم دوربین پشتیبان وسیله نقلیه معمولی یا سنسورهای پارک را در خودرو نصب ندارید. در برخی از سیستم‌های دوربین 360 درجه می‌توان ورودی ویدیویی را از هر یک از 4 دوربین روی کارت micro SD یا درایو USB ضبط کرد. با این کار دستگاه به عنوان سیستم DVR استاندارد خودرو استفاده می‌شود.

با خاموش شدن شوک سنسور در حین ضبط دوربین مداربسته در خودروی پارک‌شده، دستگاه فعال می‌شود. همزمان ضبط کلیپ‌های ویدئویی 2-3 دقیقه‌ای شروع می‌شود و پس از آن به حالت آماده‌به‌کار برمی‌گردد.

مطلب پیشنهادی: آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته

360 car camera

جمع‌بندی

با افزایش ترافیک در جاده‌ها و بروز تصادفات متعدد، دوربین‌های خودرو در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. در این میان دوربین 360 ماشین از جمله گزینه‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. دوربین 360 ماشین دیدی واضح از ناحیه اطراف خودرو را فراهم می‌کند. این سیستم را دوربین چشم پرنده، دوربین دید بالا یا دید فراگیر هم می‌نامند. دوربین 360 درجه به رانندگان کمک می‌کند با خیال آسوده وسیله نقلیه خود را در مکانی محدود پارک کنند. اگر در این زمینه سوالی در ذهن خود دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در زمانی کوتاه از کارشناسان آچاره دریافت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

برق خودرو
درخواست خدمات سیم کشی و برق خودرو در محل!

 

کلیک کنید