ایرتاچ یا بالیاژ روسی چیست؟

زیبایی و سلامترنگ مومو

ایرتاچ یا بالیاژ روسی چیست اگر در مورد جدیدترین روش رنگ کردن مو چیزی نشنیده اید با این مطلب از مجله آچاره همراه شوید.

تکنیک ایرتاچ یا بالیاژ روسی

تکنیک ایرتاچ یا بالیاژ روسی از این نظر منحصر به فرد است که از هوا برای دستیابی به ترکیبی یکپارچه از رنگ‌ها، به جای شانه زدن سنتی استفاده می‌کند. برای دستیابی به این نتیجه، موها به چند بخش‌ تقسیم می‌شوند و بر خلاف تکنیک‌های دست آزاد که هنگام ایجاد بالیاژ یا امبره استفاده می‌شوند، از فویل استفاده می‌کنیم. سپس به جای هایلایت‌های خطی معمولی که در چند سال گذشته رایج بوده‌اند، به‌صورت مورب‌ترهایلایت‌ها کار می‌شوند.

آرایشگر شما موهای شما را به چند قسمت تقسیم می کند. سپس، موها سشوار می‌شوند تا موهای کوتاه‌ترجدا شوند و فقط تارهای بلندتر برای بلوند شدن باقی بمانند. درنتیجه موهای نازک‌تر یا شکننده‌تر در خارج از فویل باقی می‌مانند بنابراین آسیب کمتری به مو می‌رسد.

ایرتاچ یا بالیاژ روسی از کجا آمده است؟

تکنیک ایرتاچ یا بالیاژ روسی که از هوا برای ایجاد ترکیبی یکپارچه از رنگ استفاده می کند، در مقابل شانه زدن به عقب را می‌توان به ولادیمیر سربشف رنگ شناس حرفه‌ای نسبت داد. گورومو روسی گفت که به دلیل چالش‌هایی که او و مشتریانش هنگام استفاده از این روش با آن مواجه بودند، شروع به آزمایش تکنیک‌هایی خارج از بالیاژ اصلی کرد. در میان این چالش‌ها، برجسته‌ترین آن‌ها روتوش یا شانه‌کردن و دست زدن به موها بود. ولادیمیرمی‌دانست که روشی وجود دارد که آسیب کمتری به مو وارد می‌کند و باعث صرفه‌جویی در وقت مشتریانش و خودش در این فرآیند می‌شود و وقتی نتوانست آن روش را پیدا کند، روش خود را توسعه داد.

مقایسه ایرتاچ با هایلایت سنتی

تکنیک ایرتاچ یا بالیاژ روسی نه تنها نتایج زیبا و ترکیبی ایجاد می‌کند، بلکه بر یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که هر تکنیک هایلایت و روشن‌سازی با آن مواجه است، غلبه می‌کند روتوش کردن موهایی که ناخواسته رنگ می‌گیرند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

در روش روتوش سنتی، قبل از استفاده از یک عامل روشن کننده، قسمت‌هایی از مو را شانه می‌کردند سپس، آرایشگر از یک شانه دم باریک استفاده می‌کرد تا مطمئن شود که هایلایت‌ها روی موهای رنگ‌شده قبلی با میزانی که موها رشد کرده‌اند همپوشانی ندارد.

مطلب پیشنهادی آشنایی با بالیاژ برزیلی و نکاتی

استایلیست‌هایی که از روش ایرتاچ یا بالیاژ روسی استفاده می‌کنند، مسیری مؤثرتر وبا آسیب‌رسانی کمتری را انتخاب می‌کنند. با استفاده از سشوار، موهای کوتاه‌تر و نازک‌تر از رشته‌های بلندتر جدا می‌شوند این کار نه تنها موهای شما را از آسیب احتمالی نجات می دهد، بلکه در زمان شما و آرایشگرتان نیز صرفه جویی می کند.

ایرتاچ یا بالیاژ روسی در حال تبدیل شدن به یک پدیده جهانی است زیرا نه تنها برای موها سالم تر است بلکه به نتایج ترکیبی و طبیعی تری نیز می رسد.

چرا بالیاژ روسی بهتر است؟

  • برای موهای شما آسیب کمتری به دنبال دارد بر خلاف روش روتوش سنتی که می‌تواند باعث شکستگی شدید و آسیب به مو شود، روش ایرتاچ یا بالیاژ روسی با هدف روشن کردن ایمن مو با حداقل آسیب ابداع شده و نتایجی عالی و بدون آسیب به دنبال دارد.
  • تکنیک ایرتاچ یا بالیاژ روسی سریع‌تر است: تکنیک ایرتاچ یا بالیاژ روسی با تقسیم  مو و سشوار کشیدن آن‌ها صورت می‌پذید در این روش موهای کوتاه از موهای بلند جدا می‌شوند و رنگ بر روی موهای بلندتر انجام می‌شود.
  • این تکنیک به راحتی با موهای شما ادغام می‌شود و جلوه‌ای طبیعی‌تر دارد.
  • دوام بیشتری دارد.
  • انجام دادن آن حتی در خانه امکان پذیر است.
  • به پوست سر آسیب نمی‌رسد و سوختگی و واکنش‌های حساسیتی به همراه ندارد.
  • با توجه به اینکه دوست دارید چند درصد از موهایتان هایلایت شود تنظیم کردن سبکی یا سنگینی دسته‌های بالیاژ روسی قابل تنظیم است. فقط کافیست از آرایشگر خود بخواهبد.

 بالیاژ روسی چه مدت دوام دارد؟

به طور کلی این تکنیک ۶ ماه تا یکسال دوام دارد ام اگر از رنگ‌هایی استفاده کنید که تضاد زیادی با ریشه موهایتان نداشته باشد  موهای بالیاژ شده را تا سالها می‌توانید نگه‌دارید. استفاده از شامپوهای بون سولفات را فراموش نکنید این شامپوها رنگ را از ساقه مو بیرون نمی‌کشند و جلوه موهایتان را درخشان نگه‌می‌دارند. ایرتاچ یا بالیاژ روسی مانند همه رنگ‌های دیگر برا تغییر رنگ ندادن به شامپو تونرها احتیاج دارد. استفاده از شامپوهای تونر را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی مش کردن یا هایلایت کردن مو 

آچاره

اگه به دریافت خدمات رنگ مو و انواع بالیاژ در خانه علاقه‌مندید اما وقت ندارید از خانه بیرون بروید یا آرایشگر ماهری را نمی‌شناسید؛ نیازی به نگرانی نیست. فقط کافیست در پنل در خواست خدمات آچاره در قسمت مربوطه به ثبت سفارش بپردازید. در این پنل شما می‌توانید از هزینه حدودی نیز مطلع شوید. متخصصین ما همیشه آماده خدمت رسانی به شما هستند.

2.8/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا