تعمیر پکیج تعمیرپکیج

علت آب دادن پکیج بوتان

پکیجگرمایش

آب دادن پکیج بوتان یکی از مشکلات نسبتا رایج این دستگاه است که ممکن است باعث نگرانی کاربران شود. مشکل ریزش آب از پکیج در انواع برندهای آن وجود دارد و این مشکل مختص به یک برند مشخص نیست.

ایجاد این مشکل دلایلی دارد و شما برای رفع اختلال، ابتدا باید به علت بروز آن توجه کنید. در این مقاله شایع‌ترین دلایل آب دادن پکیج بوتان، به همراه روش‌های پیشگیری و حل این اختلال را توضیح داده‌ایم تا در صورت نیاز با تعمیرکار پکیج بوتان آچاره در ارتباط قرار بگیرد.

نکات کلیدی

  • علل مختلفی می‌توانند باعث آبدهی پکیج بوتان شوند. عواملی مانند معیوب بودن شیر تخلیه فشار یا شیر اطمینان پکیج، خرابی شیر پرکن، خرابی پمپ و آب دادن پمپ پکیج، از دلایل نشتی آب پکیج بوتان هستند.
  • در صورت مواجهه با مشکل نشت پکیج باید در اسرع وقت برای رفع آن اقدام کرد؛ زیرا رها کردن پکیج در این وضعیت ممکن است باعث بروز خرابی‌های بیشتر در دستگاه شود.

فهرست مطالب

آب دادن پکیج بوتان

هیچ کس از دیدن نشتی آب از وسایل خانه‌اش خوشحال نمی‌شود. در مورد پکیج این موضوع حساس‌تر است؛ زیرا تهیه آب گرم در منزل شما به آن بستگی دارد. تا زمانی که این مشکل برطرف نشود، پکیج نخواهد توانست کار خود را به‌خوبی انجام دهد.

برای رفع آبدهی پکیج بوتان در ابتدا باید علت آبدهی را شناسایی کرد و سپس با توجه به وضعیت، در مورد راه‌حل مناسب برای حل مشکل تصمیم گرفت. البته توجه داشته باشید که رفع مشکل آب دادن پکیج بوتان در اغلب موارد از عهده شما برنمی‌آید و نیاز به تعمیرکار متخصص دارد.

در هر صورت آشنایی شما با دلایل ایجاد این مشکل نقش عمده‌ای در پیشگیری و گاهی اوقات تعمیر آن ایفا می‌کند.

علت آب دادن پکیج بوتان

آب دادن پکیج بوتان به هر علتی که ایجاد شده باشد، باید سریع برطرف شود؛ زیرا ریزش آب از پکیج، میزان آب موجود در مخزن را کم می‌کند که افت فشار پکیج را به دنبال خواهد داشت.

این مشکل در فصول سرد سال بیش از فصول گرم دیده می‌شود و در نهایت به مشکلات دیگری همچون سرد و گرم شدن آب پکیج و حتی خاموش شدن پکیج بوتان منجر می‌گردد. از دلایل آب دادن پکیج بوتان به‌طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معیوب بودن شیر تخلیه فشار یا شیر اطمینان پکیج
  • خرابی شیر پرکن
  • خرابی پمپ و آب دادن پمپ پکیج
  • آسیب‌دیدگی و خوردگی قطعات
  • معیوب بودن اتصالات لوله‌ها
  • مشکل در آب‌بندی سیستم
  • معیوب بودن مبدل حرارتی (ایجاد سوراخ در آن و …)
  • مشکل در دیافراگم منبع انبساط یا دریچه دما

موارد بالا می‌توانند علت آب دادن پکیج ایران رادیاتور نیز باشند. در ادامه هر یک از علت‌های آب دادن پکیج بوتان با جزئیات بیشتری بررسی خواهند شد.

رفع نشتی پکیج بوتان

معیوب بودن شیر تخلیه فشار یا شیر اطمینان پکیج

یک علت آبریزی پکیج دیواری، وجود مشکل در شیر تخلیه فشار یا شیر اطمینان پکیج است. این شیر برای کنترل فشار در پکیج ایجاد شده تا در صورت بیش از حد شدن فشار، کاربر را از آن آگاه کند.

پکیج دیواری باید فشاری بین 1.5 تا 2 بار (Bar) داشته باشد. اگر فشار از این مقدار بیشتر شود، شیر اطمینان برای جلوگیری از ایجاد آسیب‌های جدی مانند انفجار در دستگاه وارد عمل شده و بخشی از آب را تخلیه می‌کند.

اگر متوجه آب دادن پکیج بوتان خود شدید، فشار پکیج را بررسی کنید بالا بودن میزان فشار نشان‌دهنده عدم توانایی شیر اطمینان در تخلیه آب اضافی است و همین عامل موجب آب دادن پکیج شده است.

ممکن است شیر اطمینان سوراخ شده باشد یا شاید شیر را تا انتها نبسته باشید. اگر شیر سوراخ شده یا معیوب باشد، برای رفع آبدهی پکیج بوتان چاره‌ای جز تعویض شیر اطمینان پکیج ندارید.

خرابی شیر پرکن؛ علت آب دادن پکیج بوتان

یک علت آبریزی پکیج دیواری، خرابی شیر پرکن پکیج است. این شیر در زیر بدنه پکیج قرار گرفته و وظیفه تنظیم فشار پکیج را بر عهده دارد. اگر فشار آب داخل دستگاه به زیر نیم بار برسد، می‌توان با باز کردن این شیر، مقداری آب وارد دستگاه کرد و از این طریق مشکل کاهش فشار پکیج را برطرف کرد.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

باز ماندن شیر پر کن یا بسته نشدن آن به علت خرابی، ممکن است باعث آبگیری خودبه‌خود شیر و بالا رفتن فشار پکیج شود. در این وضعیت، پکیج با ریزش آب فشار اضافی خود را حذف می‌کند.

گاهی اوقات ممکن است لاستیک و واشرهای شیر آب معیوب بوده و موجب آبریزی از قسمت شیر پر کن پکیج شوند. اگر علت آب دادن پکیج بوتان از خرابی شیر پرکن است، باید ابتدا شیر پرکن را از نظر سالم بودن بررسی کنید.

ممکن است نیاز باشد کل شیر تعویض شود. اگر واشرهای شیر پرکن معیوب باشند، تعویض واشرها و لاستیک‌ها کمک‌کننده هستند و نیازی به تعویض کل شیر پرکن نیست.

آبریزی پکیج دیواری بوتان

آب دادن پکیج بوتان به علت خرابی پمپ پکیج

آب دادن پمپ پکیج و معیوب بودن آن نیز یکی از دلایل نشتی آب پکیج بوتان محسوب می‌شود.

خرابی لوله‌های پمپ یک علت رایج به‌وجود آمدن نشتی در آن است که اغلب به علت فرسوده بودن رخ می‌دهد. همچنین ممکن است با گذشت زمان مهر و موم‌های آب‌بندی پمپ فرسوده شده و در نتیجه باعث نشت آب از پمپ پکیج یا حتی خاموش شدن پکیج بوتان شوند.

وجود نشتی در پمپ می‌تواند علت آب دادن پکیج ایران رادیاتور و ایساتیس نیز باشد. تعویض واشرهای هوزینگ پمپ موجب ترمیم آب‌بندی پمپ شده و از نشتی آن جلوگیری خواهد کرد.

آسیب‌دیدگی و خوردگی قطعات

آسیب‌دیدگی قطعات پکیج یکی دیگر از دلایل نشتی آب پکیج بوتان است. آسیب‌دیدگی و فرسودگی قطعات در مناطق با سختی آب بالا بیشتر اتفاق می‌افتد. انجام سرویس‌ها و مراقبت‌های دوره‌ای پکیج از این مشکل جلوگیری خواهد کرد.

اگر پوسیدگی در یک قطعه مشخص رخ داده باشد، می‌توان با تعویض آن قطعه پکیج را به حالت عادی بازگرداند. اگر حجم پوسیدگی زیاد و در قطعات متعددی ایجاد شده باشد، احتمالاً مجبور به تعویض پکیج خواهید شد.

معیوب بودن اتصالات لوله‌ها؛ یک علت آب دادن پکیج بوتان

گاهی اوقات نصب ناصحیح پکیج و اتصالات نادرست لوله‌های آن موجب آبریزی از زیر پکیج می‌شوند. اکر نصب‌کننده پکیج شما در کار خود ماهر نباشد، ممکن است با چنین وضعیتی روبه‌رو شوید.

ناحیه‌ای که آب از آنجا به بیرون می‌ریزد را خشک کنید و کمی صبر کنید. ببینید آیا باز هم آب از آن قسمت خارج می‌شود؟ اگر باز هم با ریزش آب از آن قسمت مواجه شدید، بدانید که اتصالات لوله‌های شما مشکل دارند. در این شرایط شما باید از یک متخصص برای حل مشکل کمک بگیرید.

مشکل در آب بندی پکیج؛ علت نشت آب از پکیج

معیوب بودن سیستم آب‌بندی پکیج نیز می‌تواند به عنوان یک علت آبریزی پکیج دیواری در نظر گرفته شود. این مورد در قسمت خرابی پمپ پکیج نیز توضیح داده شد.

معیوب بودن مبدل حرارتی

اگر مشکل آب دادن پکیج بوتان به مبدل حرارتی مربوط باشد، چاره‌ای جز تعویض مبدل وجود ندارد. این قطعه یکی از گران‌ترین اجزای سیستم و از مهم‌ترین آن‌هاست و در صورت معیوب بودن، مانع از عملکرد صحیح پکیج می‌شود.

سوراخ شدن مبدل حرارتی ممکن است به علت اسیدشویی یا سختی بالای آب منطقه ایجاد شود. همچنین ممکن است به علت پایین آمدن فشار سیستم و تخلیه مدار گرمایش پکیج نیز مبدل معیوب شود.

خرابی مبدل پکیج باعث ریزش آب از زیر پکیج می‌شود. جالب است بدانید برخی مبدل‌ها با وجود ترک و سوراخ در آن‌ها نشتی ندارند. در این شرایط تنها زمانی که بدنه پکیج را باز کنیم، با چند قطره آب روبه‌رو خواهیم شد.

علت خرابی پمپ پکیج

مشکل در دیافراگم منبع انبساط یا دریچه دما

معیوب بودن دیافراگم منبع انبساط یک علت نشت آب از پکیج است. دیافراگم منبع انبساط یکی از قطعاتی است که حجم آب را متناسب با افزایش دما کنترل می‌کند.

در واقع با افزایش دما حجم آب نیز باید توسط این قطعه افزایش پیدا کند. خرابی دیافراگم موجب ایجاد آب اضافی در سیستم شده که این آب به بیرون پکیج سرازیر خواهد شد.

معیوب بودن پروب دما در پکیج نیز یک علت آبریزی پکیج دیواری است. اگر علت آب دادن پکیج بوتان از دریچه دما باشد، با تعویض پروب‌ها می‌توان مشکل را حل کرد. این مشکل همچنین می‌تواند علت جوش آوردن پکیج نیز باشد.

معیوب بودن فیلتر پکیج

خرابی فیلتر پکیج نیز به عنوان یک علت نشت آب از پکیج در نظر گرفته می‌شود. معمولاً در ورودی آب به پکیج از فیلتر سختی‌گیر استفاده می‌کنند تا از سختی آب وارد شده به مدار پکیج کاسته شود.

این فیلترها دارای واشر و اتصال هستند. علت آب دادن فیلتر پکیج خرابی اتصال و واشر فیلتر است. در این شرایط اغلب آب از زیر پکیج خارج خواهد شد.

اگر علت آب دادن پکیج بوتان شما این مورد بود، باید در اسرع وقت نسبت به تعویض فیلتر پکیج بوتان خود اقدام کنید.

علت چکه کردن آب از شیر اطمینان پکیج چیست؟

خرابی شیر اطمینان باعث چکه کردن آب از آن می‌شود. (قبل از این‌که به بررسی سالم بودن شیر اطمینان بپردازید، مطمئن شوید که شیر به‌درستی بسته شده باشد.)

شیر اطمینان در صورت افزایش فشار پکیج، آب اضافه را خارج می‌کند تا از آسیب‌های شدید جلوگیری شود. خرابی این شیر موجب عدم خروج آب اضافی در زمان مناسب از سیستم شده و این وضعیت منجر به چکه کردن آب از این شیر خواهد شد.

چکه کردن آب از شیر اطمینان پکیج با آب دادن پکیج در ارتباط است. دلایل خرابی این شیر را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

فرسودگی شیر اطمینان؛ از دلایل چکه کردن آب از شیر اطمینان پکیج

اگر اهل سرویس کردن پکیج خود نیستید و زمان زیادی است که از آن استفاده می‌کنید، چکه کردن آب از شیر اطمینان پکیج به علت فرسودگی آن کاملا طبیعی است. در این شرایط روشن نشدن پکیج بوتان نیز یکی دیگر از احتمالات محسوب می‌شود.

این قطعه به‌طور پیوسته در معرض آب و رسوبات مختلف قرار دارد. سختی آب منطقه نیز باعث سرعت بخشیدن به خرابی شیر اطمینان می‌شود. شیر اطمینان باید به‌طور مرتب رسوب‌زدایی شود، در غیر این‌صورت فرسوده شده و آب از آن چکه خواهد کرد.

آب دادن پکیج بوتان

تغییرات ناگهانی دمای آب در پکیج

یک علت چکه کردن آب از شیر اطمینان پکیج، تغییرات ناگهانی دمای آب یا شوک گرمایی درون پکیج است. در صورت بالا رفتن دمای آب از میزان قابل تحمل برای پکیج، شیر اطمینان سوراخ خواهد شد.

افزایش فشار آب پکیج

کار اصلی شیر اطمینان زمانی آغاز می‌شود که فشار پکیج بالا رود. با این وجود اگر افزایش فشار پکیج خیلی زیاد باشد و شما نسبت به تنظیم فشار پکیج اقدام نکنید، شیر اطمینان آسیب خواهد دید.

اگر این اتفاق مرتب تکرار شود، پس از مدتی شیر اطمینان ترک برداشته یا سوراخ خواهد شد. خرابی این شیر خود را با چکه کردن آب از آن نشان می‌دهد.

ضربه ناگهانی به پکیج؛ علت چکه کردن آب از شیر اطمینان پکیج

گاهی اوقات در زمان تعمیر به‌طور ناخواسته ضربه‌ای به پکیج وارد می‌شود. اگر ضربه شدید باشد، ممکن است شیر اطمینان آسیب ببیند.

دلیل آبریزی زیر پکیج چیست؟ آیا نشت آب از پکیج خطرناک است؟

خرابی شیر پرکن، ترک برداشتن و ایجاد سوراخ در مبدل حرارتی، خرابی آب‌بند پمپ آب پکیج، عدم اتصال صحیح لوله‌های زیر پکیج یا شل شدن این اتصالات و خرابی فیلتر پکیج به‌عنوان دلایل آبریزی زیر پکیج در نظر گرفته می‌شوند. تمام مواردی که در قسمت‌های قبل گفته شد، موجب نشت آب از پکیج خواهند شد.

آبریزی زیر پکیج نشان‌دهنده این است که نشتی در خارج از سیستم برق این دستگاه اتفاق افتاده است. علت آب دادن پکیج بوتان هرچه که باشد، به‌طور بالقوه خطرناک است و باید جدی گرفته شود و در صورت بی‌توجهی ممکن است خسارت و خطر ایجاد کند.

اگر آبدهی پکیج موجب نفوذ آب به داخل دستگاه شود، پکیج خراب شده و مجبور به تعویض کل پکیج خواهید شد. جدا از خطرناک بودن یا نبودن، چکه کردن آب از زیر پکیج باعث سلب آسایش می‌شود؛ در نتیجه توصیه می‌شود نسبت به نشت آب از زیر پکیج بی‌تفاوت نباشید و بعد از عیب‌یابی، در صدد رفع مشکل برآیید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

آیا نشت آب از پکیج بوتان باعث کاهش فشار آن می‌شود؟

آب دادن پکیج بوتان به هر علت که اتفاق افتاده باشد، سبب کم شدن فشار پکیج می‌شود. افت فشار پکیج مشکلاتی همچون خاموش شدن ناگهانی، سرد شدن آب پکیج بوتان و کاهش گرمای رادیاتورها را به دنبال خواهد داشت.

به تعویق انداختن تعمیر پکیج ممکن است مشکلات بیشتری برای شما ایجاد کند؛ بنابراین در اولین فرصت برای رفع این مشکل اقدام کنید.

رفع آبدهی پکیج بوتان چگونه انجام می‌شود؟

برای رفع آبدهی پکیج بوتان به‌طور کلی باید فشار پکیج را کاهش دهیم. هر یک از دلایل آب دادن پکیج بوتان که در قسمت‌های قبل گفته شدند، باید شناسایی شده و متناسب با علت، رفع آبدهی انجام شود.

با این وجود راه‌حل کلی رفع آبدهی پکیج بوتان به‌صورت زیر است:

  • شیر ورودی آب پکیج را ببندید. (در صورتی که پکیج شیر ورودی ندارد، فلکه آب اصلی را ببندید.)
  • شیر آب گرم ظرفشویی را باز کنید. با این کار مسیر خروج آب درون پکیج باز می‌شود.
    در این صورت آب‌های در حال ریزش از زیر پکیج توسط شیر آب گرم خارج می‌شوند.
  • شیر پر کن را در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت چرخانده و باز کنید.
    بعد از به صفر رسیدن عقربه فشار پکیج، شیر پر کن را ببندید.
  • فلکه اصلی ساختمان یا آب ورودی پکیج را باز کنید.

رفع آبدهی پکیج بوتان

علت خروج آب از شیر تخلیه پکیج چیست؟

شیر تخلیه پکیج همان شیر اطمینان است. علت خروج آب از شیر تخلیه پکیج افزایش بیش از حد فشار پکیج است که در در نهایت منجر با کاهش فشار پکیج بوتان می‌شود.

آیا حل مشکل آب دادن پکیج بوتان حتما باید توسط متخصص انجام شود؟

از آنجا که علل مختلفی ممکن است باعث آب دادن پکیج بوتان شوند و عیب‌یابی پکیج نیاز به دانش فنی دارد، بهتر است کار تعمیر پکیج را به متخصص بسپارید. ممکن است در صورت نداشتن دانش لازم برای تعمیر قطعات، مشکلات بیشتری ایجاد شود.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره به شرح و بررسی علت آب دادن پکیج بوتان و روش‌های حل مشکل پرداختیم تا در این شرایط شما بدون هیچ مشکلی نسبت به رفع مشکل نشتی پکیج بوتان اقدام کنید.
فراموش نکنید که تیم تعمیرکار پکیج آچاره به‌منظور تعمیر و سرویس پکیج در کنار شما خواهد بود. کافی‌ست سفارش خود را در سایت آچاره ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات متداول

علت افت فشار پکیج بوتان چیست؟

علت افت فشار پکیج آب دادن پکیج یا همان نشت آب از پکیج است.
دلایل مختلفی می‌توانند باعث آب دادن پکیح شوند که همه آن‌ها در نهایت باعث افت فشار پکیج خواهند شد.

دلایل نشتی آب پکیج بوتان کدام‌اند؟

معیوب بودن شیر تخلیه فشار یا شیر اطمینان پکیج
خرابی شیر پرکن
خرابی پمپ و آب دادن پمپ پکیج
آسیب‌دیدگی و خوردگی قطعات
معیوب بودن اتصالات لوله‌ها
مشکل در آب‌بندی سیستم
معیوب بودن مبدل حرارتی (ایجاد سوراخ در آن و ...)
مشکل در دیافراگم منبع انبساط یا دریچه دما

علت آب دادن فیلتر پکیج بوتان چیست؟

فیلتر پکیج برای کاهش سختی آب وارده به پکیج روی آن نصب می‌شود. این فیلتر دارای قطعات اتصال و واشر است.
علت آب دادن فیلتر پکیج خرابی اتصال و واشر فیلتر در نظر گرفته می‌شود. در این شرایط آب از زیر پکیج خارج خواهد شد.
اگر علت آب دادن پکیج بوتان شما این مورد بود، باید در اسرع وقت فیلتر معیوب را عوض کنید.

3/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید