تعمیر پکیج تعمیرپکیج

چگونه بار پکیج را پایین بیاوریم؟

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

برای اینکه بدانیم چگونه بار پکیج را پایین بیاوریم باید ابتدا منبع انبساط، شیر تخلیه فشار و حلقه پرکننده بررسی شوند. عیب‌یابی و بررسی این قطعات کاری تخصصی است و بهتر است توسط افراد باتجربه انجام شود.

فشار بار به فشار آب داخل پکیج اشاره دارد. تعادل آب و هوا داخل دستگاه، فشار پکیج را تعیین می‌کند و این فشار باید در سطح متعادلی حفظ شود. افزایش فشار در لوله‌ها و اجزای پکیج می‌تواند خطرناک باشد؛ بنابراین باید برای پایین آوردن فشار بار پکیج سریعا اقدام کنید.

در ادامه با مفهوم بار پکیج و نحوه تنظیم آن آشنا خواهیم شد. شما می‌توانید جهت نصب، تعمیر و سرویس پکیج با متخصصان و تکنسین‌های ممتاز مشاوره رایگان داشته باشید. برای ثبت سفارش خود به وبسایت آچاره مراجعه کرده و در بخش تعمیرات پکیج درخواست خود را ثبت نمایید.

نکات کلیدی

  • فشار بالای پکیج خطر نشتی را افزایش می‌دهد.
  • فشار کم پکیج برای سیستم گرمایشی خوب نیست.
  • زیاد بودن مقدار آب داخل سیستم می‌تواند باعث افزایش بار پکیج شود.

فشار بار پکیج چیست؟

قبل از اینکه بررسی کنیم چگونه بار پکیج را پایین بیاوریم، بهتر است توضیحات مختصری در خصوص فشار بار پکیج ارائه کنیم. در واقع فشار بار پکیج به تعادل بین هوا و آب داخل سیستم گرمایش مرکزی اشاره دارد. برای اینکه پکیج شما به درستی کار کند فشار آن باید در سطح مناسب حفظ شود. این بدان معنی است که نباید خیلی کم یا خیلی زیاد شود.

اگر فشار پکیج خیلی کم باشد گرمایش مرکزی به درستی کار نمی‌کند و حتی ممکن است به طور کامل قطع شود. برعکس اگر فشار پکیج بیش از حد بالا باشد بار سیستم بیشتر می‌شود و در نهایت از کار می‌افتد.

چگونه فشار پکیج را کم کنیم

حد استاندارد بار پکیج

اکثر پکیج‌ها بین فشار 1 تا 2 بار بهترین عملکرد را دارند. این عدد را می‌توانید از فشارسنج روی پکیج مشاهده کنید.

زمانی که فلش فشارسنج بیشتر از 2 بار باشد فشار پکیج بالا است و باید بررسی شود. با اینکه فشار بالای پکیج خطرناک نیست اما می‌تواند به آسیب‌های پرهزینه به سیستم گرمایش شما منجر شود.

افزایش بار پکیج در موارد خاص می‌تواند کارایی سیستم گرمایش را کاهش دهد و بهتر است بیاموزیم که چگونه بار پکیج را پایین بیاوریم تا در مواقع ضروری، اقدامات لازم را انجام دهیم.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

علت بالا رفتن فشار بار پکیج

برای دانستن اینکه چگونه بار پکیج را پایین بیاوریم ابتدا باید علت آن را بدانیم. افزایش فشار بار پکیج دلایل مختلفی دارد. اما یادتان باشد زمان استفاده از آب گرم یا گرمایش، فشار پکیج به طور طبیعی افزایش می‌یابد. این موضوع طبیعی است و نباید نگران شوید.

اگر فشار پکیج از 2.5 بار بیشتر شود طبیعی نیست و باید مشکل را عیب‌یابی کنید. اگر فشار به طور مداوم بین 2.5 تا 4 بار باقی بماند احتمالا پکیج شما مشکل دارد و باید بررسی شود. نشتی دریچه یا قطعات معیوب پکیج از دلایل رایج فشار بالا در پکیج محسوب می‌شوند.

یکی دیگر از دلایل رایج فشار بار بالا در پکیج وجود آب بیش از حد داخل سیستم است. معمولاً این زمانی اتفاق می‌افتد که فشار پکیج به تازگی از سطح پایین تنظیم شده باشد. احتمالاً حلقه یا شیری که برای پمپاژ آب به داخل پکیج استفاده می‌شود به طور تصادفی باز مانده است.

نحوه خواندن فشار پکیج

همیشه باید مراقب باشید که آیا سیستم گرمایشی شما آنطور که باید کار می‌کند یا خیر. در اکثر پکیج‌ها به راحتی می‌توان فهمید که چه زمانی فشار بار سیستم به محدوده خطرناک رسیده است. چون رنگ‌ها و اعداد روی گیج حقیقت را به شما نشان می‌دهند.

پکیج باید بین 1 بار و 1.5 بار کار کند که در قسمت سبز فشار سنج قرار دارد. اگر میله به بیش از 2.5 بار برسد فشار آب در سیستم زیاد است و باید بررسی و عیب یابی شود.

گاهی اوقات فشار بالای پکیج نشانه مشکلی جدی نیست. زیرا ممکن است به تقاضای بالای آب از سیستم مربوط باشد. با این حال اگر فشار پکیج شما بیش از حد بالا باشد یعنی به حدود 3 بار برسد و شیرهای آب بسته باشند مشکلی وجود دارد که باید رفع شود.

چگونه بار پکیج را پایین بیاوریم

چگونه بار پکیج را پایین بیاوریم؟

زمانی که فشار بالا را در سیستم پکیج خود تشخیص دادید قدم بعدی کاهش آن است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که رادیاتورهای خانه را تخلیه کنید. این کار باعث کاهش فشار کلی در سیستم گرمایش مرکزی می‌شود و فشار پکیج را کاهش می‌دهد.

در ادامه ببینیم چگونه فشار پکیج را کم کنیم. مراحل را بر مبنای مدل پکیج خود دنبال کنید چون ممکن است سیستم گرمایش شما بعضی قطعات را نداشته باشد.

1. شیر فیلتر را باز کنید

بیشتر سیستم‌های گرمایش مرکزی دارای فیلتری هستند که آب به طور مداوم از آن عبور می‌کند تا ناخالصی‌های آب از بین برود. این فیلتر معمولاً در نزدیکی سیستم گرمایشی بین آخرین رادیاتور و پکیج قرار دارد تا بهترین محافظت را ارائه دهد.

این فیلتر به شکل مخروطی یا استوانه‌ای است و دریچه‌ای در پایین آن قرار دارد. برای پایین آوردن فشار بار پکیج سطل کوچکی را زیر فیلتر قرار دهید، دریچه را باز کنید و مراقب گیج باشید. وقتی به 1 بار رسید شیر را ببندید.

پایین آوردن فشار بار پکیج

2. از شیر تخلیه استفاده کنید

اگر پکیج شما فیلتر ندارد احتمالا دارای شیر تخلیه باشد. این شیر در لوله‌کشی سیستم گرمایش مرکزی تعبیه شده است. این شیر قطعه‌ای Y یا T شکل است که از لوله‌‌کشی منشعب می‌شود و ممکن است برای باز کردن آن به آچار نیاز داشته باشد.

برای کم کردن فشار بار پکیج سطل یا وان کوچکی را زیر این شیر قرار دهید و آن را باز کنید. سپس فشار روی دیگ را بررسی کنید و وقتی به 1 بار رسید شیر را ببندید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

3. شوفاژها را هواگیری کنید

در این قسمت شرح می‌دهیم که با هواگیری شوفاژ چگونه بار پکیج را پایین بیاوریم. در واقع هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند و تخلیه یا هواگیری شوفاژ هم می‌تواند به کاهش فشار بار پکیج کمک کند. برای این کار شیر تخلیه رادیاتور را پیدا کنید، سطل یا وان را زیر یا در کنار آن قرار دهید و شیر را به آرامی باز کنید.

در این مرحله آب به بیرون تخلیه می‌شود و باید از قبل به فکر حفاظت از کاغذ دیواری و کفپوش خانه باشید. هواگیری پکیج مشکل افزایش فشار پکیج را حل می‌کند اما کمی آهسته انجام می‌شود.

4. پیچ شوفاژ را باز کنید

باز کردن پیچ شوفاژ کاری تخصصی است و فقط در صورتی باید انجام شود که هیچ یک از موارد بالا کارساز نباشند. برای این کار ظرفی را زیر پیچ شوفاژ قرار دهید. این پیچ لوله را به رادیاتور متصل می‌کند و آن را به آرامی با آچار باز کنید.

جریان آب سریع‌تر از هواگیری شوفاژها خواهد بود. بنابراین مواظب پاشیدن آب باشید و در صورت نیاز پیچ را به سرعت سفت کنید.

چگونه فشار پکیج را کم کنیم

آیا افزایش فشار پکیج خطرناک است؟

اگر فشار پکیج خیلی زیاد باشد ممکن است شروع به نشتی کند یا قطعات داخلی آن آسیب ببینند؛ بنابراین بالا رفتن فشار پکیج مشکل جزئی نیست و باید زودتر عیب‌یابی شود. فشار بالا به ندرت دلیل انفجار پکیج است اما باید منتظر خرابی قطعات داخلی آن باشید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

پکیج‌های مدرن تحمل فشار بالا را دارند و اکثرا ایمن هستند. با این حال در موارد نادر اگر پکیج شما قدیمی باشد ممکن است منفجر شود و شما را به دردسر بیندازد. بعضی از سیستم‌های گرمایش مدرن دارای شیرهای فشار شکن هستند؛ اما نباید به آن‌ها مطمئن باشید.

چه زمانی باید با تعمیرکار پکیج تماس بگیریم؟

اگر فشار پکیج حتی بعد از هواگیری شوفاژها کاهش پیدا نکرد ممکن است با مشکل جدی درگیر باشید. پس بهتر است با تکنسین تعمیرات پکیج مشورت کنیم تا مشخص شود که چگونه بار پکیج را پایین بیاوریم. اگر مراحل بالا را انجام دادید و بی‌تاثیر بودند احتمالا باید به فکر خرید پکیج جدیدی باشید.

جمع‌بندی

اولین کاری که می‌توانید برای کاهش فشار بار پکیج انجام دهید هواگیری شوفاژها است. با این کار به احتمال زیاد مشکل افزایش فشار بار پکیج شما حل خواهد شد. در غیر اینصورت بهتر است با تعمیرکار مجاز پکیج تماس بگیرید تا به کمک شما بیاید.

بالا بودن فشار پکیج مشکل بزرگی است که باید زودتر حل شود. اینکه چگونه بار پکیج را پایین بیاوریم به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این میان نکته مهم این است که دلیل افزایش فشار پکیج را پیدا کنیم.

سوالات متداول

فشار استاندارد پکیج باید چقدر باشد؟

برای اکثر پکیج‌ها فشار باید بین 1 تا 1.5 باشد. در این شرایط باید گرمایش را خاموش کنید و رادیاتورها سرد باشند.

آیا هواگیری شوفاژها فشار پکیج را کاهش می‌دهد؟

بله. هواگیری شوفاژها فشار پکیج را کاهش می‌دهد. هر زمان که هوا یا آب را از شوفاژ خارج کنید، فشار پکیج کاهش پیدا می‌کند.

اگر فشار پکیج خیلی زیاد باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر فشار پکیج شما بیش از حد بالا باشد گرمایش به خوبی عمل نمی‌کند. فشار بالای پکیج خطر نشتی را افزایش می‌دهد. همچنین ممکن است به خراب شدن قطعات داخلی پکیج منجر شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید