نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

فرمول و روش ساخت رنگ بژ ساختمان

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

امروزه استفاده از رنگ بژ در ساختمان‌ها افزایش یافته است. رنگ بژ یک رنگ کلاسیک است و به‌ همین خاطر شهرت دارد و از چندسال پیش بسیار محبوب شده است. می‌توان گفت امروزه همه به‌نوعی سعی می‌کنند از این رنگ در منزل استفاده کنند. استفاده از این رنگ به‌دلیل سادگی و زیبایی، به خانه شما جلوه خاصی می‌دهد. از آن‌جا که رنگ بژ، یک رنگ ترکیبی محسوب می‌شود؛ ساخت آن راحت نیست. چون نیازمند ترکیب چندین رنگ با هم با نسبت معین است. ساخت رنگ بژ ساختمان از طریق راه‌های زیادی قابل انجام است. اگر می‌خواهید درمورد روش کار بیشتر بدانید؛ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

چه رنگ‌هایی رنگ بژ را تشکیل می‌دهند؟

رنگ بژ را رنگ کرم نیز می‌گویند. اما یک وقت‌هایی آن‌ها را، سایه‌های مختلف یک رنگ درنظر می‌گیرند. رنگ بژ بسته به ترکیب رنگ‌هایی که مخلوط می‌کنید، متفاوت خواهد شد. اگر می‌خواهید بدانید که روش ساخت رنگ بژ ساختمان چگونه است، اول باید بدانید که بژ از چه رنگ‌هایی تشکیل می‌شود.

  1. اولین روش ساخت رنگ بژ ساختمان این است که از رنگ سفید خالص به عنوان پایه استفاده کنید. سپس می‌توانید تنها یک قطره رنگ زرد هم به آن اضافه کنید. رنگی که مایل به زرد باشد، می‌تواند پایه سفید را به رنگ کرم یا بژ تبدیل کند. این رنگ بسته به ترکیب شما می‌تواند فرق داشته باشد. برای به‌دست آوردن تناژ رنگ بژ موردنظرتان باید مقادیر مختلف هررنگ را تمرین کنید.
    روش ساخت رنگ بژ ساختمان
  2. دومین روش ساخت رنگ بژ ساختمان و خانه استفاده از ترکیب رنگ پایه سفید و دو رنگ زرد روشن و قهوه‌ای است.

درست کردن رنگ بژ با تمپر

درست کردن رنگ بژ با تمپر

از بین رنگ‌هایی که می‌توانید با آن‌ها رنگ بژ را درست کنید، تمپر یکی از پرطرفدارترین آن‌هاست. برای درست کردن رنگ تمپر باید یک‌سری نکات را رعایت کنید و مراحل زیر را طی کنید:

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

  • روش ساخت رنگ بژ ساختمان و روش‌هایی که برای درست کردن این رنگ وجود دارد این است که در تمامی گزینه‌ها برای این رنگ باید یک پایه رنگ سفید داشته باشیم.

روش ساخت رنگ بژ ساختمان

  • برای شروع باید مقدار زیادی رنگ سفید را بریزیم. اگر خواستید می‌توانید از رنگ زرد (چندقطره رنگ کافی است)و و قهوه‌ای هم استفاده کنید. البته اضافه کردن مقدار رنگ‌های قهوه‌ای و زرد هم بسته به رنگ بژی که می‌خواهید متفاوت می‌شود.

اگر تمپرهایی که استفاده می‌کنید لوله‌ای هستند، باید از پالت‌های جدا برای هررنگ استفاده کنید و رنگ‌ها را در پالت‌ها قرار دهید. اگر تمپر شما بطری است باید از قلم‌مو‌ استفاده کنید.

ساخت رنگ بژ ساختمان با تونر

استفاده از بطری‌های هررنگ باعث می‌شود شما هررنگ را با دیگر رنگ‌ها لکه‌دار نکنید. با اضافه‌کردن مقداری آب به قلم‌مو می‌توانید به رنگ بژ دل‌خواهتان برسید.

  • با استفاده دوباره از قلم‌مو، رنگ‌ها را به رنگ بژ همگن ترکیب کنید.

ساخت رنگ بژ ساختمان

فرمول ساخت رنگ بژ ساختمان با رنگ اکریلیک

شما به‌راحتی و با اجرای مراحل زیر می‌توانید رنگ بژ درست کنید:

  • استفاده از رنگ سفید به‌‍عنوان رنگ پایه، برای مخلوط کردن ضروری است. برخی از کیت‌هایی که روی این نوع رنگ‌ها وجود دارند، آن را سفید خالص نشان می‌دهند.
  • روی بام یا پالتی که استفاده می‌کنید، باتوجه به نوع طراحی یا کاردستی که می‌کنید؛ یک خط رنگ سفید را اضاقه کنید. در امتداد رنگ سفید یک خط کوچک‌تر از رنگ زرد(یک الی دو قطره) اضافه کنید. اگر تمایل داشتید می‌توانید رنگ قهوه‌ای را نیز با همین سبکی که رنگ زرد را اضافه کردیم، در کناره‌های رنگ سفید بکشید.
  • با کمک یک قلم‌مو تمام رنگ‌ها را میکس کنید تا رنگ بژ به دست بیاید. تناژی که از ترکیب این رنگ‌ها به‌دست می‌آید، بسته به اندازه رنگ‌هایی که اضافه کرده‌اید متفاوت است.

ساخت رنگ بژ با اکریلیک

روش ساخت رنگ بژ ساختمان با تونر

روش ساخت رنگ بژ ساختمان با تونر هم یکی از راه‌های ساخت این رنگ است که جایگزین روش‌های قبلی نیز می‌شود. از این روش برای رنگ کردن دیوارهای بژ استفاده می‌شود. استفاده از این روش به‌طور گسترده‌ای زیاد است. از تونرها برای رنگ‌‌آمیزی رنگ‌های متفاوت مثل وینیل، پلاستیک، نوبل، اکریلیک، لاتکس و… استفاده می‌شود.

برای تولید این رنگ ابتدا باید سفید را به‌عنوان رنگ پایه درنظر بگیرید. برای هر لیتر رنگ سفید، نمی‌شود بیشتر از 60 سی‌سی لکه اضافه کرد. اگر بیشتر اضافه کنید باعث از دست دادن چسبندگی رنگ روی انواع سطوح می‌شود. هم‌چنین با حل نشدن کامل باعث ایجاد لکه رنگ خواهد شد.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

با این حساب اگر شما یک لیتر رنگ سفید داشته باشید؛ با اضافه کردن 30 سی‌سی رنگ زرد می توانید رنگ بژ درست کنید. و همین‌طور با داشتن 4 لبتر رنگ باید 120 سی‌سی رنگ اضافه کنید. با استفاده از یک هم‌زن مخصوص رنگ، تمامی رنگ‌ها را باهم مخلوط کنید تا رنگ کرم درست شود.

ساخت رنگ بژ روشن

روش ساخت رنگ بژ ساختمان می‌تواند به دوصورت روشن‌تر و تیره‌تر باشد. اگر قصد دارید که سایه کرم روشن استفاده کنید باید از رنگ قهوه‌ای به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید. می‌توانید از پایه رنگ سفید با مقدار کمی رنگ زرد روشن یا پایه استفاده کنید.

به این ترتیب شما روش ساخت رنگ شنی با رنگ را یاد می گیرید. چون که رنگ بژ دراصل ترکیبی از این مخلوط شبیه به ماسه روشن خواهد بود. با تمام این توضیحات شما باید برای همه تناژهای روشن، از رنگ سفید استفاده کنید.

در این‌صورت کار شما راحت‌تر خواهد بود. چون که‌این رنگ، رنگی است که به‌عنوان پایه، برای درست کردن مخلوط مورد استفاده قرار می‌گیرد. به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید به یک رنگی با تناژ روشن و موردپسند خودتان برسید، فقط از رنگ‌های زرد روشن به مقدار کم استفاده کنید.

با دیدن نتیجه کار باید مقادیر هررنگ را در مخلوط تنظیم کنید تا به آن تناژ موردنظرتان برسید. رنگ‌های بسیار متداول دیگری هستند که از رنگ بژ شروع شده و روشن‌تر می‌شوند. این رنگ‌ها شامل رنگ عاج، رنگ شامپاین و رنگ استخوانی است.

روش ساخت رنگ بژ تیره

اگر رنگ موردنظر شما برای درست کردن رنگ بژ تیره است، پس باید از ترکیب رنگ قهوه‌ای در مخلوط رنگتان استفاده کنید. البته سعی کنید این مقدار زیاده از حد نشود. این سایه کنتراست بیشتری را با رنگ‌های سفید و زرد تشکیل می‌دهد که حاصل آن باعث ایجاد سایه تیره‌تر می‌شود.

این‌که تصمیم بگیرید رنگ بژ شما تیره یا روشن شود؛ کاملا بستگی به این دارد که چه اندازه از سایه قهوه‌ای به ترکیبتان اضافه کنید. روش ساخت رنگ بژ ساخاتمان، از طریق راه‌های زیادی امکان‌پذیر است. تنها کاری که در ساخت این رنگ در تمامی روش‌ها ثابت است، استفاده از پایه رنگ سفید و ترکیب رنگ‌های دیگر برای ساخت بژ تیره و روشن است.

آیا ساخت رنگ بژ ساختمان ترفند خاصی دارد؟

طبیعتا هرکاری نیاز به تخصص و مهارت دارد. البته نیامند رعایت نکاتی نیز خواهد بود. برای مثال یکی از نکاتی که باید در روش ساخت رنگ بژ ساختمان رعایت کرد، مهارت شما در تشخیص دادن رنگ‌هاست. مثلا اگر شما به رنگی نگاه می‌کنید، باید بتوانید تشخیص دهید که در این ترکیب از چه رنگ‌هایی استفاده شده است. اما تشخیص این‌کار راحت نیست و نیازمند تخصص بالایی است.

درخواست نقاشی ساختمان

شما می‌توانید با کمک گرفتن از یک شخص متخصص و باتجربه، بخواهید که این‌کار را برایتان انجام دهد. امروزه بسیاری از رنگ فروشی‌ها دارای دستگاه‌های کامپیوتری هستند که می‌توانند با دقت، تمام نمونه رنگ‌ها را درست کنند. پس برای ساخت رنگ دیگر نیاز به آزمون و خطا ندارید و به‌راحتی می‌توانید با یک کامپیوتر این‎کار را انجام دهید.

بهترین رنگ‌های ترکیبی نقاشی ساختمان چگونه درست می‌شوند؟

ساخت رنگ‌های ساختمانی همیشه روی یک روال عادی انجام نمی‌شود. شما می‏‌توانید با ترکیب کردن رنگ‏‌ها، به‎صورت حرف‌ه‎ای از آن‎ها در رنگ کردن ساختمان استفاده کنید. ترکیب کردن رنگ‏‌هایی مثل سبز و قرمز و آبی و زرد و… می‌تواند نتایج فوق العاده‌ای را برایتان رقم بزند.

افرادی که کار رنگ ساختمان انجام می‌دهند، به‌خوبی با قضیه ترکیب انواع رنگ ساختمان آشنا هستند. با به‌کار بردن مقدار مناسبی از رنگ‏‌ها می‌توانید روش ساخت رنگ بژ ساختمان و رنگ‌های دیگر را نیز یاد بگیرید و درست کنید.

روش ساخت رنگ بژ ساختمان

نتیجه گیری

رنگ کردن ساختمان می‌تواند باعث زیباتر شدن فضای ساختمان بشود و به آن جلوه قشنگ‌تری بدهد. امروزه به دلیل استقبال فوق‌العاده از رنگ‌های گرم مانند بژ، شاهد استفاده زیاد مردم از این رنگ هستیم. از رنگ بژ برای رنگ کردن ساختمان و دکوراسیون منزل استفاده می‏‌شود.

در این مقاله روش ساخت رنگ بژ ساختمان را با تمامی راه‏‌های آن توضیح دادیم. امیدواریم از این مقاله بهره برده باشید. اگر سوالی دارید در کامنت‌ها از نقاشان آچاره بپرسید.

3.9/5 - (21 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید