نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

نحوه آماده سازی رنگ پلاستیک [تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک]

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

نحوه آماده سازی رنگ پلاستیک چگونه است؟ غلظت رنگ پلاستیک برای غلطک و پیستوله چقدر باید باشد؟ چه نکاتی در رقیق کردن رنگ پلاستیک مهم هستند؟ در این مقاله با پاسخ این سوالات و تمام نکات مهم در رابطه با آن آشنا خواهید شد. برای کسب اطلاعات کامل و دقیق در رابطه با نحوه آماده سازی رنگ پلاستیک تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نکات کلیدی

  • رنگ پلاستیک به تنهایی قابل استفاده نیست و باید با آب رقیق شود.
  • نسبت آب به رنگ پلاستیک باید 40 به 60 باشد.
  • برای هر ده کیلو رنگ پلاستیک، باید از شش لیتر آب استفاده شود.
  • مقدار آب به رنگ در رنگ پلاستیک برای غلطک حدود ۴۰ به ۷۰ است.
  • برای نقاشی با پیستوله، غلظت رنگ کمی بیشتر از حالت معمولی باید باشد.

روش آماده سازی رنگ پلاستیک چگونه است؟

روش آماده سازی رنگ ساختمان پلاستیک بسیار مهم بوده و در واقع مهم‌ترین چیزی است که در کیفیت نهایی کار تاثیر مستقیمی دارد. اغلب جهت رنگ کردن سقف ساختمان از رنگ پلاستیک استفاده می‌گردد و با توجه به اینکه رنگ پلاستیک به‌تنهایی استفاده نمی‌شود؛ حتماً باید قبل از استفاده آماده گردد.

پس توجه به جنس مواد رقیق‌کننده و میزان آن بسیار مهم است. تمام موارد مهم در رابطه با نحوه آماده سازی رنگ پلاستیک در ادامه به‌صورت کامل بیان شده است.

نحوه آماده سازی رنگ پلاستیک بسیار ساده است و هر کسی با دقت به چند نکته مهمی که در ادامه بیان می‌شود به‌راحتی می‌تواند رنگ‌های پلاستیکی را جهت رنگ آمیزی ساختمان آماده کند.

معمولا رنگ‌های پلاستیک به صورت سفید خام و در اندازه‌های ۴ کیلو و ۱۲ کیلویی قابل دسترس هستند که باید برای استفاده و رنگ آمیزی حتماً رقیق شوند. رنگ‌های پلاستیک دو نوع تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک دارند که روش آماده کردن هر دو مشابه هم است.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

جهت آماده کردن رنگ پلاستیک به آب به عنوان حلال و همچنین به پودر لاجورد جهت پوشش دهی بیشتر نیاز دارید. توجه به غلظت آب و پودر لاجورد (آزوریت) بسیار مهم است و حتماً باید هنگام ترکیب رنگ به این دو دقت نمایید.

افزودن لاجورد به رنگ پلاستیک باعث می‌شود پوشش دهی رنگ فوق العاده عالی شود. دقت کنید حتماً باید بعد از افزودن لاجورد به رنگ به صورت کامل ان را مخلوط کنید. (حتماً قبل از افزودن لاجورد دقت کنید که لاجورد را با استفاده از کمی آب رقیق کنید و سپس به آرامی این محلول را به رنگ پلاستیک اضافه کنید.)

پودر لاجورد در نقاشی

مزایای استفاده از رنگ پلاستیکی برای نقاشی ساختمان

تمیز بودن نقاشی خانه یکی از مهمترین معیارهای تعیین قیمت آن برای رهن و اجاره مسکن و حتی خرید آن است.

  • پوشش دهی فوق‌العاده
  • کیفیت بالا
  • قابل شستشو بودن و امکان رفع تمام آلودگی‌ها از روی رنگ
  • حداقل میزان جذب گرد و غبار آلودگی
  • قیمت مناسب
  • سرعت بالای کار
  • راحت بودن نقاشی ساختمان

 مزایای استفاده از رنگ پلاستیکی برای نقاشی ساختمان

روش رقیق کردن رنگ پلاستیک با آب

رنگ پلاستیک مانند رنگ‌های دیگر به هیچ عنوان به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد چون بسیار غلیظ است. در واقع آب بهترین حلال رنگ پلاستیک است و توجه به میزان این دو جهت رقیق کردن بسیار مهم است.

نسبت مقدار آب در رنگ پلاستیک باید 40 به 60 باشد. (یعنی برای هر ده کیلو رنگ حتماً باید از ۶ لیتر آب جهت رقیق کردن رنگ استفاده شود.)

درکنار این روش‌ها برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود آموزش ساخت بتونه را جدی بگیرید.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

نحوه استفاده و آماده سازی رنگ نیمه پلاستیک کاملا مشابه با نحوه آماده سازی رنگ پلاستیک است و تمام مواردی که در بحث آماده‌سازی رنگ‌پلاستیک بیان شد در رنگ نیمه پلاستیک نیز باید رعایت گردد.

مقدار رنگ مورد نیاز هنگام نقاشی ساختمان

در حالت کلی برای شش متر مربع مساحت، به نیم کیلو رنگ پلاستیکی نیاز است و هر یک کیلوگرم از رنگ پلاستیک آماده شده و رقیق شده می‌تواند تا ۴ متر را پوشش بدهد. هنگام خرید رنگ پلاستیک به این نکات توجه کنید:

  1. توجه داشته باشید که بعد از باز کردن درب رنگ به هیچ عنوان نباید کپک، حباب و یا مواد دیگری در روی رنگ وجود داشته باشد.
  2. رنگ‌های پلاستیک بر حسب درجه کیفیتی که دارند دارای رنج قیمت متفاوتی هستند. به یاد داشته باشید نباید قیمت را تنها ملاک انتخاب خود قرار دهید!

آماده سازی رنگ پلاستیک در نقاشی با غلتک و پیستوله

  • غلظت رنگ پلاستیک برای غلطک باید به حدی باشد که بعد از تماس غلطک با دیوار تمام سطح به صورت یکدست نقاشی شود. به همین دلیل توجه به میزان آب و لاجورد مخلوط شده با رنگ بسیار مهم است و باعث می‌شود تا غلظت مناسبی بدست آید. (مقدار آب به رنگ در رنگ پلاستیک حدود ۴۰ به ۷۰ بوده و حتماً باید برای ۵ کیلو رنگ از 3 لیتر آب جهت رقیق کردن رنگ استفاده گردد.)

  • مورد مهم دیگر بحث استفاده از صافی مناسب است که باعث یکپارچه و یکدست شدن رنگ می‌گردد، بعد از ترکیب کردن لاجورد با رنگ و مخلوط کردن کامل رنگ حتماً از یک جوراب زنانه یا یک پارچه مناسب جهت یکدست کردن رنگ استفاده کنید.

درخواست نقاشی ساختمان

  • اگر برای رنگ آمیزی از پیستوله استفاده می‌کنید در این حالت سعی کنید تا غلظت رنگ کمی بیشتر از حالت معمولی باشد.
  • در نقاشی با غلطک به هیچ عنوان نباید غلظت رنگ زیاد رقیق باشد، چون این مورد باعث سخت شدن مراحل رنگ آمیزی می‌گردد و ممکن است باعث شود تا تمام بخش‌ها به صورت یکدست رنگ آمیزی نشود.

محاسبه رنگ مصرفی ساختمان هم از موارد مهم قابل اشاره است.

همچنین لازم به ذکر است بعد از ترکیب کردن آب و رنگ پلاستیکی حتماً چند ساعت صبر کنید تا رنگ به غلظت مناسب برسد و به هیچ عنوان بلافاصله نقاشی نکنید. همانگونه که در طول متن بیان شد، آماده سازی رنگ پلاستیک بسیار ساده است و کافی است تنها به نسبت موادی که با هم ترکیب می‌کنید دقت کنید.

پیشنهاد متخصص آچاره

پیشنهاد متخصص آچاره

آقای خوشنام عزیزایران توصیه می‌کند که رنگ ساختمانی با آب و در صورت نیاز پودر لاجورد باید یکدست مخلوط شود تا از کیفیت بهتری برخوردار باشد و اصطلاحا گوله گوله نشود. رنگ را در دمای مناسب حدود 20-25 درجه سانتیگراد آماده کنید. اگر رنگ را برای مدت طولانی ذخیره می‌کنید، آن را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.

4.1/5 - (156 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید