نصب کاغذ دیواری روی کاشی

ساختمانتعمیرات ساختمانکاغذ دیواری

کاشی و سرامیک همواره به‌ عنوان پوشش‌دهندههایی شناخته شده‌اند که کنار گچ و سرامیک خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن‌جایی که نصب کاشی و سرامیک وقت‌گیر است و هزینه زیادی نیز دارد، بهتر است طرح و رنگی استفاده کنید که برایتان جذاب باشد و به مرور دلتان را نزند. زیرا تعویض آن بسیار هزینه‌‌بر است و زمان خیلی زیادی از شما می‌گیرد. در ادامه این مقاله از مجله آچاره با آموزش نصب کاغذ دیواری روی کاشی با ما همراه باشید تا اگر از طرح کاشی‌ها خسته شدید راهکاری آسان و مفید برای تغییر آن داشته باشید.

آموزش مراحل نصب کاغذ دیواری روی کاشی

بدون داشتن وسایل مناسب و مخصوص نمی‌توانید رول‌های کاغذ دیواری را روی کاشی موردنظرتان نصب کنید. اولین وسیله‌ای که باید تهیه کنید، خط‌کش تاشو است که از آن برای اندازه‌گیری ابعاد دیوار استفاده می‌شود. در فیلم زیر را با روند کار آشنا خواهید کرد.

هر رول کاغذ دیواری می‌تواند بین 53 تا 106 سانتی‌متر عرض داشته باشد. اندازه طول استاندارد کاغذ دیواری 10 متر است. با توجه به ابعادی که دیوارتان دارد، تعداد رول‌ها را با محاسبه میزان دور ریز خریداری کنید. دیگر وسایل و ابزارآلات برای نصب کاغذ ذیواری روی کاشی شامل این موارد هستند:

  • کاتر چند تکه‌ای
  • لیسه مخصوص
  • غلتک رنگ
  • چاقوی تریم (رانژه)
  • غلتک پلاستیکی
  • غلتک درزپوش (مخروطی)
  • غلتک درز
  • قیچی برش
  • فرچه
  • کاردک
  • شاغول

نصب کاغذ دیواری روی کاشی

مراحل کاغذ دیواری روی کاشی

نصب کاغذ دیواری روی کاشی شامل 3 مرحله مختلف است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

1. زیرسازی قبل از نصب کاغذ دیواری روی کاشی

زیرسازی جزو مهم‌ترین مراحل نصب به‌‌شمار می‌رود. هرچقدر که زیرسازی کار تمیزتر و حرفه‌ای‌تر باشد، کاغذ دیواری راحت‌تر و ساده‌تر به دیوار می‌چسبد و دوام و ماندگاری بیشتری دارد. هدف از زیرسازی قبل از نصب، آماده کردن دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری است. این آمادگی شامل مواردی مثل برطرف کردن عیوب ظاهری از جمله ترک‌خوردگی، برجستگی یا تو رفتگی و ایرادهای دیگر است. دیوارهایی که قبلا با کاشی پوشش داده شده‌اند، نیازی به کنده شدن کاشی‌های قبلشان ندارند؛ زیرا درآوردن کاشی‌های قبلی، یک کار هزینه‌بر و وقت‌گیر است. به همین خاطر هم بهتر است که کاشی‌های قبلی به همان صورت در محل باقی بمانند.

اگر قرار است عملیات تخریبی و تعمیرات روی دیوار موردنظرتان انجام شود، این‌کار را پیش از نصب کاغذ دیواری‌ها روی کاشی انجام دهید. یکی دیگر از  کارهای ضروری که باید انجام دهید، تعمیر ترکیدگی لوله‌ها و رفع نم دیوارها است. حتی اگر قصد زیباسازی و انجام کارهای دکوراتیو را دارید، باید اول از همه، تمام کارها را انجام دهید. سپس به سراغ زیرسازی و هموار کردن دیوارها با بتونه بروید.

برای بازسازی و دکوراسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

قبل از نصب کاغذ دیواری روی کاشی، بهتر است چربی و روغن را از سطح دیوارها تمیز کنید و دیوار را بشویید. وجود مواد چرب روی قدرت چسبندگی دیوار هنگام نصب کاغذ دیواری تاثیرگذار است. همچنین همه شیارهای بین کاشی‌ها و درزهای موجود باید کاملا با بتونه پر شود. معمولا حداقل یک ساعت را برای خشک شدن بتونه‌ها اختصاص می‌دهند و سپس عملیات سنباده زدن برای هموار کردن سطوح انجام می‌شود. دقت داشته باشید که از نصب کاغذ دیواری روی دیوار خیس اجتناب کنید.

مطلب پیشنهادی:نصب کاشی با چسب 

نصب کاغذ دیواری روی کاشی

مطلب پیشنهادی: نصب کاغذ دیواری روی گچ

2. برش رول‌های کاغذی

برای برش مناسب به یک میز کار بزرگ نیاز دارید تا بتوانید با راحتی بیشتری به انجام کار بپردازید. اولین برش به اندازه 5 تا 10 سانتی‌متر بیشتر از اندازه بلندی دیوار است. این مقدار برای پرتی و قناس بودن در نظر گرفته می‌شود. دقت داشته باشید که این روش فقط برای برش اول باید انجام شود. بقیه برش‌ها با توجه به طرح کاغذ دیواری تنظیم خواهند شد.

اندازه همه برش‌ها یکی است؛ با این تفاوت که نقش‌های موجود روی کاغذ دیواری هم در نظر گرفته می‌شوند. عملیات برش کاغذ دیواری نیازمند دقت فراوان است. کاغذ دیواری آشپزخانه، سرویس بهداشتی و سایر جاهای دیگر نیز باید به همین ترتیب برش داده شوند.

کندن کاغذ دیواری از روی کاشی

3. چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی

معمولا پس از برش کامل یک رول، کار چسب زدن را آغاز می‌کنند. بعد از این‌که یک رول را نصب کردید، به نصب رول‌های دیگر بپردازید تا هماهنگی لازم را هنگام کار داشته باشید. برای نصب کاغذ دیواری روی کاشی، به اندازه کافی وقت بگذارید تا نتیجه کار همان چیزی باشد که می‌خواهید.

برای چسب زدن کاغذ دیواری، باید از قلموی بزرگ استفاده شود. چسب کاری را از وسط کاغذ دیواری شروع کنید؛ سپس به سمت لبه‌های کاغذ بروید. مقدار چسب مصرفی نیز مقوله مهمی است که باید به آن توجه شود. کاغذ دیواری و لبه‌های آن نباید زیاد به چسب آغشته شود. با توجه به این‌که سطح زیرین کار، کاشی یا سرامیک است، برای نصب با ظرافت آن باید دقت زیادی به خرج داد.

فراموش نکنید که چسب‌های اضافی در موقع نصب، باعث ایجاد مشکل خواهند شد. اگر به دنبال این هستید که سطح کیفیت کار را بالا ببرید، باید از چسب‌های باکیفیت استفاده کنید. اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید تا به بهترین شکل ممکن نتیجه را تحویلتان دهند. مهم نیست چقدر هزینه خرید کاغذ دیواری شده است، تا زمانی که رول‌های کاغذ دیواری روی سطح موردنظر نصب نشده باشد، هنوز هیچ کاری انجام نشده است.

اجرا و نصب کاغذ دیواری اداری در ساختمان‌های مسکونی یک کار هنری است. پس صبور باشید و با عجله کردن کار را خراب نکنید. معمولا اجرای کاغذ دیواری در مقایسه با نقاشی ساختمان، در زمان بسیار کمتری انجام می‌شود. البته نوع زیرکار و عملیات زیرسازی می‌تواند روی هزینه پایانی کار تاثیرگذار باشد. برای کاغذ دیواری، محصولات مرغوب و باکیفیت را خریداری کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

بتونه روی کاشی

نکات مهم در نصب کاغذ دیواری روی کاشی چیست؟

در مرحله اول برای نصب کاغذ دیواری روی کاشی، کاشی‌های شکسته، ترک خورده و لق باید ترمیم شوند. چون پس از نصب کاغذ دیواری، تمامی عیب و ایرادات کاملا دیده خواهند شد. در مورد ساختمان‌های قدیمی هم باید گفت که مشکل نصب کاغذ دیواری روی کاشی بیشتر است؛ زیرا اکثر کاشیها عیب و ایراد دارند.

از طرفی احتمال رطوبت و ترکیدگی لوله‌های قدیمی نیز وجود دارد. بنابراین بهتر است قبل از نصب کاغذ دیواری، درمورد دیوارهای موردنظر، دقیق‌تر به بررسی بپردازید. اگر کاشی‌های موجود دارای طرح‌های تیره یا رنگی است، در خرید کاغذ دیواری خیلی دقت به خرج دهید. کاغذ دیواری‌ها امروزه با ضخامت‌های مختلفی در بازار موجود هستند و استفاده از کاغذهای نازک باعث بیشتر دیده شدن رنگ‌های تیره می‌شود.

کاغذ دیواری سرامیکی چیست؟

کاغذهای دیواری دارای طرح و رنگ‌های مختلفی هستند و شما می‌توانید هر طرحی مثل طرح چوب، طرح گل، سنگ، آسمان، حیوانات، طبیعت، کارتونی، اشیا و … را پیدا کنید. اما محبوب‌ترین و پرطرفدارترین طرح‌ در بین آن‌ها، کاغذ دیواری سرامیکی است که علاوه‌بر زیبایی، بسیار هم پرکاربرد است.

این مدل کاغذ دیواری کاملا طرحی مشابه سرامیک و کاشی دارد و به‌قدری شبیه است که در بیشتر موارد به‌سختی می‌توان تشخیص داد که کاشی و سرامیک نیست. ما به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری روی کاشی و سرامیک را دارید، از کاغذ دیواری سرامیکی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:بهترین روش تميز كردن كاغذ ديواری

نصب کاغذ دیواری روی کاشی

نکات مهم جهت بهبود کیفیت نصب کاغذ دیواری روی کاشی

نصب کاغذ دیواری باکیفیت روی کاشی، باعث زیبایی و ماندگاری آن می‌شود. اما رعایت نکات کوچک و ضروری نیز در تسریع این امر تاثیرگذار هستند. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد:

  • برای نصب کاغذ دیواری از مصالح و مواد باکیفیت جهت زیرسازی دیوار استفاده کنید.
  • حداقل یک ساعت بعد از بتونه کاری کاغذ دیواری را بچسبانید.
  • از مرغوب‌ترین و بهترین نوع چسب ویژه نصب کاغذ دیواری روی کاشی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  • قبل از شروع به کار حتما سطح کاشی‌ها را بشویید تا هیچ‌گونه چربی نداشته باشد
  • بدون تجربه و خودسرانه عمل نصب کاغد دیواری را انجام ندهید و برای نصب حتما از یک نصاب ماهر کمک بگیرید.
  • کاغذ دیواری‌ها را با دقت فراوان اندازه‌گیری کنید.
برای بازسازی و دکوراسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نتیجه‌گیری

نصب کاغذ دیواری یک اقدام عالی برای زیباسازی منزل و تغییر دکوراسیون است. خیلی وقت‌ها ما از نوع و چیدمان خانه خسته می‌شویم و دلمان می‌خواهد با صرف کم‌ترین هزینه، یک تغییر مثبت و زیبا را در فضای خانه ایجاد کنیم. برای مثال ممکن است شما از طرح کاشی و سرامیک‌های خود خسته شده باشید اما پول کافی برای تعویض آن را در اختیار نداشته باشید. از طرفی با توجه به بالا بودن قیمت تعویض کاشی و سرامیک، این روش خیلی مقرون‌به‌صرفه هم نیست.

بهترین کار در این شرایط، نصب کاغذ دیواری روی کاشی است. این‌کار با معقول‌ترین و کم‌ترین هزینه قابل انجام است و هیچ دردسر و کثیف‌کاری آن‌چنانی نیز ندارد. فقط فراموش نکنید که برای بهتر شدن کیفیت کار، آن را به یک متخصص کاربلد بسپرید و خودتان اقدام به نصب و اجرای کاغذ دیواری‌ها روی کاشی نکنید. کارشناسان کاربلد آچاره به‌منظور نصب تخصصی انواع کاغذ دیواری در کنار شما خواهند بود.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. با تشکر از همراهی شما.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا