لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم؟ [5 روش تضمینی و کاربردی]

اتولوازم خانگی

لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم که لکه‌ای در کف اتو باقی نماند و خط و خش روی آن نیفتد؟ چگونه بوی بد پارچه ذوب شده و چسبیده به کف اتو را برطرف کنیم؟

با مجله آچاره همراه باشید تا ترفندهای جالب و نکات طلایی پاک کردن پارچه چسبیده به کف اتو را برایتان بازگو کنیم. توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد به دلیل مشکلات الکترونیکی و خرابی قطعات، اتو داغ می‌کند و لباس‌های شما به کف آن می‌چسبد.

شما می‌توانید جهت عیب‌یابی و رفع مشکل از طریق ثبت سفارش در وبسایت آچاره و در بخش خدمات تعمیر اتو با متخصصان و تعمیرکاران ممتاز آچاره به رایگان مشاوره نمایید.

نکات کلیدی

  • برای پاک‌کردن لباس چسبیده به اتو به‌هیچ‌عنوان از ابزار فلزی مانند چاقو استفاده نکنید.
  • در هنگام استفاده از سرکه سفید از قطع برق اطمینان حاصل کنید.
  • محلول ترکیبی خمیردندان، جوش‌شیرین و سرکه یکی از قوی‌ترین پاک‌کننده‌های پارچه چسبیده به کف اتو است.

علت چسبیدن لباس به کف اتو چیست؟

چسبیدن پارچه به کف اتو دلایل مختلفی دارد. از این علل می‌توانیم بگوییم یا به‌صورت مداوم و پشت‌سرهم تعداد زیادی لباس را اتو کرده‌اید و به ظرفیت و میزان داغی اتو توجهی نکرده‌اید یا حواستان پرت شده و چند ثانیه اتو داغ را بدون حرکت روی لباس قرار داده‌اید.

گاهی نیز برخی پارچه‌ها جنس حساسی دارند و باید به‌صورت غیرمستقیم اتو بخورند. در این زمان شما باید یا روی لباستان پارچه تمیز و نسبتاً نازک قرار دهید یا اینکه بین لباس و اتو چند سانتی‌متر فاصله باشد. همچنین لازم است که درجه حرارت اتو بخار برای انواع پارچه را در نظر داشته باشید و رعایت کنید.

همچنین خرابی قطعات و مشکلات الکترونیکی عامل دیگری است که موجب داغ کردن اتو می‌شود. اگر موارد گفته شده در بالا را رعایت کنید، هرگز شاهد چسبیدن لباس به کف اتو نخواهید بود.

اما ممکن است که بعضی اوقات شاهد چنین مشکلی باشیم. از این رو بهتر است بدانیم لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم و ترفندهای موثر آن را بیاموزیم.

لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم

اهمیت پاک‌ کردن کف اتو

پیش از آن که بگوییم لباس چسبيده به اتو را چگونه پاک کنيم، باید اهمیت تمیز کردن آن را بدانید. چنانچه تمیز کردن اتو را به تعویق بیندازید، در زیر اتو جرم ایجاد می‌شود و به‌مرورزمان موجب بسته‌ شدن حفره‌های زیر اتو می‌شود.

همچنین این موضوع در بلندمدت باعث ازکارافتادن اتو خواهد شد؛ بنابراین بهتر است جای لباس چسبیده به اتو دراسرع‌وقت از بین ببرید.

زمان مناسب برای تمیز کردن کف اتو

شاید از خود بپرسید چه زمانی لباس چسبیده به اتو را پاک کنیم؟ باید بگوییم که اگر در هنگام اتو کشیدن متوجه خرده رسوبات شدید یا اتو روی لباس مانند قبل روان نبود و کف اتو جای لباس چسبیده کاملاً مشخص بود، باید دست به‌کار شوید و اتو را تمیز کنید. در ادامه شرح می‌دهیم که لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم؟!

اگر چنانچه در هنگام اتو زدن متوجه شدید که لباس به اتو چسبیده، ابتدا آن را از برق جدا کنید و یک قطعه یخ را به مدت چند ثانیه روی اتو بکشید. این کار باعث تسریع در خشک‌ شدن لکه می‌شود. پس از این کار صبر کنید تا اتو کاملاً سرد شود.

سپس یک چاقو پلاستیکی بردارید و به‌آرامی شروع به تراشیدن لکه موجود کنید تا زمانی که به طور کامل جای لباس سوخته از روی اتو پاک شود این کار را انجام دهید.

درصورتی‌که لکه پاک نشد و یا لکه موجود بر روی اتو قدیمی بود می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم؟

لباس چسبیده و سوختگی کف اتو را چگونه پاک کنیم؟ شاید با خود فکر کنید، پاک‌ کردن سوختگی کف اتو کار بسیار سختی است و زمان زیادی لازم دارد.

اما باید بدانید که با چند روش ساده و راحت می‌توانید از شر آن خلاص شوید. فقط کافی است سری به آشپزخانه خود بزنید و از مواد طبیعی موجود در آن استفاده کنید. در ادامه با روش‌های طلایی آشنا خواهید شد:

1. معجزه سرکه سفید برای پاک‌ کردن لباس چسبیده به کف اتو

احتمالاً تاکنون درباره معجزه تمیزکنندگی سرکه سفید را شنیده‌اید. برای تمیز کردن کف اتو با سرکه، کافی است سرکه را به کمک کمی آب رقیق کنید و یک دستمال نرم و تمیز را به آن آغشته کنید.

سپس دستمال را روی بدنه اتو بمالید تا زمانی که لک برطرف شود. اما چنانچه لک برطرف نشد به مدت 15 دقیقه اتو را روی دستمال آغشته به سرکه قرار دهید. قطعاً پس از گذشت 15 دقیقه شاهد معجزه سرکه خواهید بود.

لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم

2. ساخت محلول جادویی برای پاک‌ کردن کف اتو

برای این کار کافی است دست‌به‌کار شوید و یک محلول جادویی بسازید. این محلول باید ترکیبی یکدست از خمیردندان، جوش‌شیرین و سرکه باشد.

پس از ساخت محلول اتو را به مدت یک دقیقه به برق بزنید و پس از گرم‌شدن آن را از برق بکشید. سپس محلول جادویی خود را به کف اتو بمالید و پس از گذشت چند دقیقه آن را به کمک یک دستمال تمیز کنید. به‌احتمال 99 درصد اتو شما مانند روز اول خود شود.

3. رفع سوختگی کف اتو با خمیردندان

بله درست متوجه شدید، خمیردندان علاوه بر اینکه به رفع سوختگی پوست بدن انسان کمک می‌کند، برای رفع سوختگی کف اتو نیز موثر است.

برای این کار کافی است کف اتو سرد خود را به خمیردندان آغشته کنید و پس از گذشت چند دقیقه آن را با یک دستمال نرم تمیز کنید. احتمالاً شما پس از پاک‌ کردن خمیردندان شاهد اتو تمیز خواهید بود. فقط توجه داشته باشید که 30 دقیقه قبل و بعد این روش به هیچ عنوان اتو را به برق نزنید.

سوختگی کف اتو را چگونه پاک کنیم؟

4. پاک‌ کردن لباس چسبیده به اتو به کمک روزنامه باطله

احتمال این سوال برای شما پیش آمده که با روزنامه لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم؟ شما با استفاده از روزنامه باطل و دو قاشق نمک می‌توانید به‌راحتی از شر لباس چسبیده به اتو خلاص شوید.

فقط کافی است یک روزنامه را پهن کنید و دو قاشق نمک را روی آن بریزید سپس اتو را به برق بزنید و آن را روی بالاترین درجه قرار دهید. پس از آن که اتو کاملاً داغ شد، آن را روی روزنامه و نمک بکشید (درست مانند وقتی روی لباس اتو می‌کشید).

توجه: در این روش به‌هیچ‌عنوان بخار اتو را نزنید، زیرا این کار باعث بسته‌ شدن منافذ کف اتو با نمک می‌شود.

پاک کردن پارچه چسبیده به اتو | لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم

5. پاک‌ کردن پارچه چسبیده به اتو به کمک پد لاک‌پاک‌کن

شاید این روش آسان‌ترین و بدون دردسرترین روش ممکن باشد. برای این کار فقط کافی است پد لاک‌پاک‌کن را روی کف اتو به‌آرامی بکشید و شاهد معجزه لاک‌پاک‌کن باشید.

سخن پایانی

در این مطلب چندین روش را معرفی کردیم و توضیح دادیم که لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم که کف اتو آسیبی نبیند. از این روش‌ها می‌توانیم به استفاده از خمیردندان، لاک‌پاک‌کن، سرکه سفیدو غیره اشاره کنیم. امیدواریم به کمک ترفندهای گفته شده در این مطلب بتوانید به‌راحتی از شر لکه‌های روی اتو خلاص شوید.

سؤالات متداول

لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم؟

با روش‌های متعددی از جمله پد لاک‌پاک‌کن، روزنامه و نمک، محلول سرکه، خمیردندان و جوش‌شیرین، سرکه، نمک و غیره می‌توانید به‌راحتی اتو را تمیز کنید.

اگر تمیز کردن اتو را به تعویق بیندازیم، چه مشکلی پیش می‌آید؟

باعث بسته‌شدن منافذ کف اتو می‌شود و به‌مرورزمان کارکرد اتو مختل می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا