تعمیر چرخش پنکه پارس‌خزر

لوازم خانگیپنکه

پنکه رومیزی از مهم‌ترین وسایل خانه در روزهای گرم سال است. وسیله‌ای که با تکنولوژی ساده خود و به‌عنوان یکی از کم‌مصرف‌ترین وسایل خانگی سرمایشی، با چرخش هوا به خنک‌شدن محیط کمک می‌کند. در بین انتخاب خریداران پنکه رومیزی، همیشه برند ایرانی پارس‌خزر جایگاه ویژه‌ای دارد. پنکه رومیزی پارس‌ خزر به دلیل قیمت مناسب و سابقۀ طولانی، اولویت اول بسیاری از افرادی است که به دنبال تهیه این دستگاه برای منزل خود هستند. در کنار مزایای آن، برای اینکه بتوان از پنکه رومیزی پارس خزر بهتر استفاده برد، بایستی با دلایل احتمالی خرابی و راه‌های رفع آن آشنا بود. در این راستا راه‌های تعمیر چرخش پنکه پارس‌خزر، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید یاد گرفت.

معرفی پنکه رومیزی پارس خزر

مهم‌ترین ویژگی‌های یک پنکه رومیزی مناسب عبارت است از: وزن و ابعاد متناسب، تنظیمات ساده و قابل‌فهم برای همه کاربران، پره‌های ایمن با محفظه نگهدارنده، امکانات جانبی مانند تایمر و کنترل از راه دور و چرخش افقی و عمودی.

پنکه‌های‌ پارس خزر به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان حوزه بازار وسایل خانگی، در مدل‌های زیر تولید می‌شود:

  • پنکه رومیزی
  • پنکه پایه‌دار
  • پنکه سقفی
  • پنکه دیواری
  • پنکه بدون پره

پنکه رومیزی، یکی از اولین مدل‌های کلاسیک پنکه‌های پارس‌خزر است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و ویژگی قابل حمل‌بودن آن، به شما کمک می‌کند که به‌راحتی بتوانید در جاهای مختلف خانه از این وسیله استفاده کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های پنکه‌ رومیزی پارس خزر می‌توان به توان مصرفی کم (60 وات)، حجم باددهی بالا (54 متر مکعب در دقیقه)، تایمر دو زمانه، پروانه با 3 یا 4 پره و طول سیم دو متری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر و عیب‌یابی پنکه پایه‌بلند و کنترل‌دار

پنکه رومیزی پارس خزر

تعمیر چرخش پنکه پارس خزر

شما ممکن است به دلایل زیر مجبور به تعمیر چرخش پنکه پارس خزر باشید:

  • مشکل در بخش پشتی پره‌های پنکه
  • مشکل در جریان برق ورودی به دستگاه
  • اشکال در موتور دستگاه

به‌طور کلی، پنکه رومیزی می‌تواند چرخشی بیشتر از مدل‌های سقفی داشته باشد. مساله عدم چرخش، یکی از مشکلات متداولی است که دارندگان پنکه‌های رومیزی با آن روبه‌رو می‌شوند. چرخش پنکه رومیزی پارس خزر هم بعضاً دچار مشکلاتی می‌شود. در صورتی که مطمئن شدید مشکل از این بخش است و نیاز به تعمیر چرخش پنکه پارس خزر منزل خود داشتید، ابتدا بخش پشتی پره‌های دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

اگر پره‌ها گرفته باشند یا گرد و غبار بر روی این قسمت از پره‌ها نشسته باشد، در حرکت پنکه به سمت راست و چپ، اخلال ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل، ابتدا بایستی محفظه مشبک پنکه را جدا کنید و با یک دستمال مناسب، گرد و غبار را از روی پرده‌ها پاک کنید. استفاده از روغن روانکار هم دیگر گزینه‌ای است که در فرایند تعمیر چرخش پنکه می‌توانید به آن فکر کنید.

تعمیر چرخش پنکه پارس خزر

یکی دیگر از دلایل عدم چرخش مناسب پنکه رومیزی پارس خزر، نوسان در جریان ورودی برق و یا ضعیف‌ بودن این جریان است. ناپایداری جریان برق می‌تواند باعث کند شدن حرکات پروانه‌های پنکه رومیزی شود. در صورت برخورد با این شرایط، برای تعمیر چرخش پنکه رومیزی نیازی به دست‌ زدن به دستگاه ندارید. بایستی منتظر باشید که برق ورودی به شرایط پایدار برسد. برای سرعت‌ بخشیدن به این کار و افزایش عمر دستگاه، استفاده از محافظ برق را در کنار پنکه رومیزی پارس خزر فراموش نکنید.

چرخش پنکه پارس خز

در صورتی که استاتور دستگاه مشکل پیدا کند و موتور پنکه رومیزی پارس خزر نیم‌سوز شود، چرخش آن دچار اشکال خواهد شد. در صورت بروز این مشکل، برای تعمیر چرخش پنکه پارس‌خزر، موتور دستگاه را از لحاظ سیم‌کشی داخلی، تجهیزات مکانیکی و… بررسی کرده و در صورت نیاز آن را با یک مدل جدید جایگزین کنید.

حتماً آخر کار به صفحه کلید هم دقت کنید؛ شاید اشتباهاً دکمه سرعت کم را انتخاب کرده‌اید! فراموش نکنید که اگر برای تعمیر پنکه خود نیاز به تعمیرکار متخصص پیدا کردید می‌توانید روی کمک تعمیرکاران پنکه آچاره حساب کنبد و این خدمات را در منزل یا محل کار خود دریافت کنید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا