تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

خاموش کردن یخساز یخچال دوو + نحوه ضدعفونی کردن یخساز

لوازم خانگییخچال و فریزر

یخساز اتوماتیک یخچال دوو می‌تواند مصرف انرژی یخچال را 14 تا 20 درصد افزایش دهد. یخساز خودکار یخچال چیز شگفت انگیزی است اما گاهی اوقات شرایط به گونه‌ای است که خاموش کردن یخساز بهترین انتخاب شماست. شاید می‌خواهید برای یک ماه شهر را ترک کنید یا شاید قبلاً بیش از آن چیزی که لازم داشتید یخ در سطل انباشته کرده‌اید. به هر دلیلی که باشد ما اینجا هستیم تا کلید خاموش کردن یخساز یخچال دوو شما را پیدا کنیم و به شما کمک کنیم آن را خاموش کنید.

دلایل خاموش کردن یخساز یخچال دوو

علاوه بر مسئله صرفه جویی در انرژی چند دلیل دیگر وجود دارد که ممکن است بخواهید یخساز خود را خاموش کنید.

  1. باید یخچال یا خود یخساز را یخ زدایی کنید.
  2. شما یک هفته یا بیشتر از خانه دور خواهید بود و نمی‌خواهید وقتی به خانه برگشتید یخ کهنه‌ای که بوهای بدی را در یخچال شما جذب می‌کند را مصرف کنید.
  3. به دنبال صرف هزینه و دردسر تعویض فیلترهای آب برای تامین یخ تمیز و بدون کپک نیستید.
  4. یخساز یخچال شما بیش از حد مصرف شما یخ می‌سازد و همه آن‌ها کنار هم منجمد می‌شوند و یک تکه یخ بزرگ در سطل ایجاد می‌کنند.
  5. یخچال شما آب سردکن ندارد و به خط آب وصل نیست اما یخساز همچنان صدا می‌کند.
  6. یخساز باعث می‌شود بخشی از یخچال شما سردتر بماند یا باعث یخ زدن مواد غذایی اطراف می‌شود.خاموش کردن یخساز یخچال دوو

اکثر واحدهای یخساز طوری طراحی شده‌اند که وقتی سطل پر می‌شود به طور خودکار خاموش می‌شوند و زمانی که نیاز به تولید یخ بیشتری دارد دوباره روشن می‌شوند. اگر یخ سرریز شد و دستگاه به طور موقت خاموش نشد چک کنید که سطل و قسمت قفسه بندی به‌درستی قرار گرفته‌اند.

مطالعه بیشتر: تنظیم دما و درجه یخچال دوو
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

چگونه یخساز یخچال دوو را خاموش کنیم؟

در ادامه نحوه خاموش کردن یخساز یخچال دوو را بررسی می‌کنیم:

1. مدل‌های دارای سوئیچ

به دنبال یک سوئیچ در جلوی یخساز یخچال خود باشید. اگر سوئیچ را دیدید آن را به حالت «خاموش» برگردانید و کار تمام است. برای یخسازهای الکترونیکی جنرال الکتریک ممکن است یک کلید روشن/خاموش وجود داشته باشد.

علامت I برای روشن است و چراغ سبز روشن خواهد شد. برای خاموش کردن آن، کلید پاور را روی O برای خاموش قرار دهید. اگر سوئیچ کشویی روشن/خاموش وجود دارد با کشیدن سوئیچ آن را خاموش می‌کنید بنابراین پره زیر یخساز قرار می‌گیرد.

2. مدل‌های بدون کلید

در مدل‌های بدون کلید یک میله فلزی وجود دارد که باید تنظیم شود. به آن میله پرکننده یا بازوی حسگر فلزی می‌گویند. این قطعه در کنار یخساز در موقعیت بالا یافت می‌شود. بازوی حسگر فلزی را به سمت بالا ببرید تا دستگاه خاموش شود. وقتی در جای خود قفل می‌شود صدای کلیک می‌شنوید.

3. مدل‌های دارای کنترل‌های لمسی/بدون کلید یا بازوی فلزی

اگر سوئیچ یا بازویی را روی یخساز یخچال خود نمی‌بینید احتمالاً یکی از مدل‌های جدید یخچال را دارید که برای خاموش کردن دستگاه باید چندین دکمه را روی صفحه لمسی به ترتیب خاصی فشار دهید. برای راهنمایی در مورد نحوه انجام این کار به دفترچه راهنمای دستگاه یا وب سایت سازنده مراجعه کنید. با این حال توجه داشته باشید که معمولاً یک سوئیچ ثانویه در جایی روی دستگاه برای غیرفعال کردن وجود دارد.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نکاتی برای خاموش کردن یخساز یخچال دوو

یخساز یخچال خود را بلافاصله پس از شنیدن صدای ریختن یخ در سطل خاموش کنید تا سینی یخ دوباره با آب پر نشود. احتمالا دوست ندارید یخ در دستگاه یخساز بماند.

از یخ‌های ساخته شده استفاده کنید یا دور بریزید. این یخ‌ها شروع به جذب بو می‌کنند و بعد از چند روز، استفاده از آن‌ها مطلوب نخواهد بود. پس از خاموش کردن یخساز حتماً سطل یخ را تمیز و خشک کنید تا رطوبتی برای جذب کپک و کپک وجود نداشته باشد. آیا می‌خواهید یخ ساز یخچال خود را برای همیشه جدا کنید؟ برای دستورالعمل‌ها به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید. همیشه می‌توانید یخساز را کنار بگذارید تا اگر بعداً نظرتان عوض شود یا قبل از فروش یخچال‌تان آن را دوباره نصب کنید.

بیرون آوردن یخساز یخچال به هیچ وجه به آن آسیبی نمی‌رساند. می‌توانید از فضای اشغال شده توسط سطل یخ برای ذخیره چند سینی یخ استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: بررسی علت خارج نشدن یخ از یخساز دوو و راه حل آن

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

1. کاهش تولید یخ

لازم به ذکر است که همیشه برای تولید یخ کمتر لازم نیست یخساز یخچال دوو را خاموش کنید. اگر متوجه شدید که یخساز خودکار بیشتر از مصرف خانواده شما یخ می‌سازد هوشمندانه است که این تولید را کاهش دهید. از این گذشته قطعا نمی‌خواهید یخ مصرفی شما با بوی یخچال مخلوط شده و احتمالاً کپک و گرد و غبار را جمع آوری کند. همه ما می‌خواهیم یخ تازه و سالم را مصرف کنیم.کاهش تولید یخ

2.قفسه سطل یخ

راه کاهش تولید یخ در یخساز یخچال دوو استفاده از یک قفسه ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک قفسه پلاستیکی کوچک است که ترجیحاً دارای شکاف برای تخلیه باشد. این کار باعث می‌شود که مقدار کمتری یخ را فعال کنید و یخساز یخ کمتری تولید کند. راه حل ساده و ظریف است. خواه به دنبال یخ کمتر باشید یا اینکه یخساز یخچال خود را در حالت خواب زمستانی قرار دهید کنترل یخساز خودکار یخچال آسان تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. سوئیچ را پیدا کنید، نوار را برگردانید، سیم‌ها را بکشید یا قفسه را در جایش قرار دهید.

چگونه یخساز را در یخچال تمیز و ضد عفونی کنیم

یخسازها تجهیزات فوق العاده‌ای برای زندگی مدرن هستند اما برای همیشه دوام ندارند. حتی اگر یخساز یخچال شما در وضعیت خوبی کار کند تعمیر و نگهداری شامل تمیز کردن و ضدعفونی یخچال شما همیشه ضروری است.

ممکن است متوجه مشکلاتی در یخ تولیدی یخساز یخچال خود شوید مانند بوی عجیب یا تکه‌های یخ کدر. زمانی که این اتفاق می‌افتد بهتر است یخساز اتوماتیک در قسمت فریزر یخچال خود را به طور کامل بشویید و ضدعفونی کنید. ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم چگونه این کار را انجام دهید.

1. بررسی دفترچه راهنمای یخچال

بهتر است هر گونه تعمیر و نگهداری یخچال را با دستی باز انجام دهید. اگر مدت‌هاست که دفترچه راهنمای کاغذی را گم کرده‌اید اشکالی ندارد. دفترچه راهنمای آنلاین برند و مدل یخچال شما معمولاً به راحتی در وب سایت سازنده پیدا می‌شود. به بخش مربوط به یخساز بروید و آن را مطالعه کنید.

2. سطل یخساز یخچال خود را خاموش و خارج کنید

با خاموش کردن یخساز یخچال خود و برداشتن سطل یخ شروع کنید. برخی از یخسازها یک میله فلزی دارند که باید بلند شود. برخی از آنها دارای یک سوئیچ روشن و خاموش هستد که باید آن را برگردانید.خاموش کردن سطل یخساز

وقتی مطمئن شدید که یخساز خاموش است سطل یخ را بیرون بکشید. بسته به مدل یخچال شما این کار ممکن است با بالا کشیدن یا کشیدن مستقیم سطل به بیرون انجام شود. اکنون یک یخساز بدون برق و یک سطل پر از یخ نه چندان با کیفیت دارید.

3. یخ بی کیفیت را بیرون بریزید

یخ‌های آب شده را در سطل یخساز بریزید. سپس از یک چاقوی کره یا یک کاردک پلاستیکی محکم برای شکستن یخ‌هایی که به صورت تکه‌های بزرگ در کناره‌های سطل یخ جمع شده‌اند استفاده کنید.

4. قطعات داخل فریزر را پاک کرده و خشک کنید

برای اجزای فریزر، یک پارچه یا اسفنج تمیز را در آب صابون آغشته کنید و هر چیزی را که به آن دسترسی دارید پاک کنید. مطمئن شوید که در این فرآیند به طور تصادفی یخساز را دوباره روشن نکنید. سپس اجزای داخل فریزر را با سرکه یا محلول سفید کننده سبک پاک کنید.

این روش تمیز کردن دوگانه ابتدا هر گونه آلاینده جامد یا میکروسکوپی را که می‌تواند با یخ یخچال شما ترکیب شود را پاک می‌کند.سپس اجزای داخل فریزر را با احتیاط خشک کنید تا در حین مراقبت از سطل یخ، خطر یخ زدگی آنها وجود نداشته باشد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

5. سطل یخساز را مانند ظرف بشویید

کتابچه راهنمای یخچال خود را دوباره بررسی کنید. اگر سطل یخساز شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است خوش شانس هستید. می‌توانید سطل را در قسمت بالایی ماشین ظرفشویی خود وارونه کنید و به دستگاه اجازه دهید بقیه کارها را انجام دهد.شستن ظرف یخساز

یا اگر سطل یخ قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیست فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا آن را با یک اسفنج صابونی تمیز و آبکشی کنید. سپس سطل یخساز را با همان سفید کننده یا با محلول سرکه ضدعفونی کنید. سپس ظرف را کاملاً بشویید.

6. همه چیز را کاملا خشک کنید

اکنون که اجزای یخساز و سطل یخ یخچال شما کاملاً تمیز هستند باید همه چیز را خشک کنید. یک پارچه یا حوله خشک را به هر سطح قابل دسترس سطل یخ بکشید و دوباره بررسی کنید که اجزای داخل فریزر کاملاً خشک شده باشند. این برای جلوگیری از ایجاد یخ زدگی روی یخساز حیاتی است.

7. سطل یخساز یخچال را تعویض کنید

حالا سطل یخ تمیز و خشک را با برعکس حرکتی که قبلاً انجام دادید به جای خود برگردانید. اگر به نظر می‌رسد نادرست پیش می‌روید برای نصب سطل یخ به دفترچه راهنما مراجعه کنید. سطل را در جای خود قفل کنید و کمی تکان دهید تا مطمئن شوید که آن را به درستی تنظیم کرده‌اید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

8. یخساز را دوباره روشن کنید

در نهایت نوار را رها کنید یا سوئیچ را بچرخانید تا یخساز یخچال خود را دوباره روشن کنید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رفته باشد به محض اینکه یخساز فرصت ساخت یخ را پیدا کرد باید از یخ تمیز، خوش طعم یا بی مزه و نوشیدنی خنک لذت ببرید.

جمع‌بندی

یکی از ساده ترین راه‌ها برای صرفه جویی در هزینه و انرژی در خانه، غیرفعال کردن یخساز خودکار یخچال است. البته که خیلی خوب است با باز کردن درب یخچال فریزر یک سطل پر از یخ در انتظارتمان باشد. اما آیا تا به حال فکر نکرده‌اید که این یخ چقدر برایتان هزینه دارد. یخسازهای خودکار یخچال می‌توانند سالانه 120 کیلووات ساعت یا بیشتر به قبض برق شما اضافه کنند! بنابراین اگر می‌خواهید به جای خرج کردن این پول آن را پس انداز کنید با انجام مراحلی که در این مقاله گفتیم یخساز یخچال خود را خاموش کنید و از همین امروز پس انداز را شروع نمایید.

در آچاره علاوه بر تهران، امکان ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان نیز وجود دارد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید