9 علت صدای بلند چرخ گوشت

چرخ گوشتلوازم خانگی

صدای بلند چرخ گوشت یکی از آلودگی‌های صوتی است که می‌تواند به‌شدت آزاردهنده باشد. توجه داشته باشید که صدای غیر طبیعی چرخ گوشت ممکن است ناشی از نقص کارکرد آن و خرابی بعضی قطعات باشد.

بنابراین لازم است علت صدای بلند چرخ گوشت را تشخیص دهید و برطرف نمایید. در غیراینصورت ممکن است که موتور دستگاه بسوزد و نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه تعمیر چرخ گوشت وبسایت آچاره لیست کاملی از متخصصان و تعمیرکاران حرفه‌ای و رزومه کاری ایشان را مشاهده نمایید و در صورت تمایل، برای عیب‌یابی صدای بلند چرخ گوشت و تعمیر آن سفارش خود را ثبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • برخی دستگاه‌های چرخ گوشت به دلیل عدم استفاده از قطعات مناسب یا بدون تعمیر و نگهداری مناسب، به طور معمول صدای بلندتری تولید می‌کنند.
  •  قطعات خراب یا شکسته می‌توانند باعث ایجاد صدای بلند چرخ گوشت شوند.
  • از چرخ کردن تکه‌های استخوان، پوست و چربی‌های ضخیم در چرخ گوشت خودداری کنید تا به موتور و مارپیچ تیغه‌های دستگاه فشاری وارد نشود و از تولید صدای بلند چرخ گوشت پیشگیری کنید.

چرا چرخ گوشت صدای بلندی دارد ؟

دستگاه چرخ گوشت برای چرخ کردن گوشت، از یک موتور و تیغه‌های بسیار تیز و قدرتمند برای خرد کردن و پودر کردن گوشت استفاده می‌کند.

هنگامی که تیغه‌های دستگاه با گوشت تماس دارد، نیروی قدرتمندی بر روی آنها اعمال می‌شود و به همین علت سر و صدای بلند چرخ گوشت به وجود می‌آید. همچنین، وجود دیگر قطعات دستگاه چرخ گوشت مانند چرخ‌های مخروطی، جعبه دنده و … نیز می‌توانند در تولید صدای بلند چرخ گوشت تأثیرگذار باشند.

چرا چرخ گوشت صدای بلندی دارد

عیب‌یابی علت صدای بلند چرخ گوشت

یکی از مشکلات رایج چرخ گوشت صدای بلند چرخ گوشت است. عوامل متعددی در بروز این مشکل نقش دارند. در ادامه برخی از این عوامل را بررسی می‌کنیم:

1. نوع دستگاه چرخ گوشت

نوع دستگاه چرخ گوشت ممکن است به‌ عنوان یکی از عوامل مؤثر در صدای بلند آن شناخته شود. برخی دستگاه‌های چرخ گوشت به دلیل عدم استفاده از قطعات مناسب یا بدون تعمیر و نگهداری مناسب، به طور معمول صدای بلندتری تولید می‌کنند.

محاسبه رایگان هزینه عیب‌یابی و تعمیر چرخ گوشت!

2. وضعیت دستگاه چرخ گوشت

دستگاه‌های چرخ گوشت برای عملکرد صحیح، نیاز به تعمیر و نگهداری دوره‌ای دارند. عدم سرویس قطعات در بسیاری مواقع ایجاد کننده صداي بلند چرخ گوشت هستند.

3. تیغه‌های کند شده

تیغه‌های کند باعث می‌شوند که دستگاه با سختی برای برش گوشت کار کند و همین مشکل دلیل صدای بلند چرخ گوشت است.

علت صدای ناهنجار چرخ گوشت

4. ایجاد فشار زیاد

اگر فشار زیادی روی چرخ گوشت وارد شود ممکن است منجر به صدای بلندی شود. برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است مقدار مناسبی از گوشت را به طور یکنواخت درون دستگاه قرار دهید.

5. قطعات شکسته یا خراب

قطعات خراب یا شکسته می‌توانند باعث ایجاد صدای بلند چرخ گوشت شوند. در این صورت، باید قطعات معیوب را تعویض کنید.

6. عدم روغن کاری

روغن کاری نکردن می‌تواند باعث ایجاد اصطکاک بیش از حد بین قطعات دستگاه شده و صدای بلندی ایجاد کند. برای رفع صدای بلند چرخ گوشت اطمینان حاصل کنید که قطعات دستگاه به طور منظم روغن کاری شوند. برای این کار می‌توانید از روان کننده‌های تجهیزات فرآوری گوشتی استفاده کنید.

رفع صدای بلند چرخ گوشت

7. چرخ کردن قطعات استخوان و پوست

در بسیار از مواقع علت صدای ناهنجار چرخ گوشت چرخ کردن مواد نامناسبی مانند استخوان‌های بزرگ، پوست یا چربی زیاد است. بهتر است پیش از استفاده از دستگاه، این مواد را از گوشت جدا کنید.

8. تنظیمات نامناسب

تنظیمات نامناسب می‌توانند باعث ایجاد صدای بلند چرخ گوشت شوند. اطمینان حاصل کنید که تنظیمات دستگاه به درستی انجام شده باشد.

عیب‌یابی و تعمیرات چرخ گوشت با تیم آچاره

9. سطح ناهموار کف

اگر چرخ گوشت روی سطح ناهمواری قرار گرفته باشد، دچار لرزش می‌شود و در این شرایط صدای چرخ گوشت بلندتر از حد معمول خواهد بود. برای جلوگیری از این مشکل، دستگاه را روی سطحی هموار قرار دهید.

راهکارهای کاهش صدای بلند چرخ گوشت

به طور معمول چرخ گوشت یکی از دستگاه‌های برقی پرسر و صدا است؛ اگر این صدا از حد معمول فراتر برود، باید به فکر عیب‌یابی و برطرف کردن مشکل باشید. زیرا در بسیاری از مواقع علت سر و صدای بلند چرخ گوشت ناشی از کارکرد ناقص و شکستگی و فرسودگی قطعات است.

از طرفی صدای چرخ گوشت برای نوزاد و افراد سالمند ممکن است مانند یک محرک عصبی عمل کند و این گروه‌های سنی را دچار تشویش و ناراحتی کند. در چنین شرایطی لازم است به فکر راهکارهایی برای کاهش صدای بلند چرخ گوشت باشید و به سرعت برای تعمیر آن اقدام کنید.

علت سر و صدای بلند چرخ گوشت

  1. در وهله اول سعی کنید دستگاهی را خریداری کنید که میزان تولید صدای آن کاملا استاندارد باشد.
  2. اگر از دستگاه چرخ گوشت شما صدای غیرمعمولی شنیده می‌شود حتی اگر بلند نباشد، بهتر است علت صدای غیرمعمول را شناسایی و برطرف کنید؛ زیرا ممکن است به مرور زمان مشکل ایجاد کننده صدا وسیع‌تر شده و مشکلات بیشتری در دستگاه ایجاد کند.
  3. با توجه به میزان استفاده از دستگاه، در فواصل زمانی مشخصی تیغه‌های آن را تیز کنید. این امر علاوه‌بر اینکه کیفیت کارایی دستگاه را افزایش می‌دهد، از فشار آمدن به سایر قطعات و موتور دستگاه جلوگیری خواهد کرد.
  4. سعی کنید چرخ گوشت را در محیطی که اطراف آن کاملا خالی است روشن نکنید. در این حالت به علت انعکاس صدا در فضای خالی، صدای چرخ گوشت بلندتر به گوش می‌رسد.
  5. اگر دستگاه شما هیچ ایرادی ندارد و صرفا به دلیل ساختار و مکانیسمی که شرکت سازنده طراحی کرده است، صدای بلندی تولید می‌کند، بهتر است در زمان استفاده از دستگاه، افراد حساس مانند سالمندان و نوزادان را از دستگاه دور نگه دارید و در صورت امکان از ابزارهای حفاظتی گوش یا هدفون برای آن‌ها استفاده کنید.
  6. بلافاصله پس از شستن گوشت، آن را چرخ نکنید. اجازه دهید آب ناشی از شستشوی گوشت کاملا خشک شود تا گوشت به‌راحتی چرخ شود و از تولید صدا در قطعات دستگاه جلوگیری گردد.
  7. از چرخ کردن تکه‌های استخوان، پوست و چربی‌های ضخیم در چرخ گوشت خودداری کنید تا به موتور و مارپیچ تیغه‌های دستگاه فشاری وارد نشود و از تولید صدای بلند چرخ گوشت پیشگیری کنید.

سخن پایانی

صدای بلند چرخ گوشت در بیشتر مواقع نشان‌دهنده مشکلاتی در قطعات داخلی دستگاه و مکانیسم آن است. توصیه می‌کنیم صدای غیرمعمول و صدای بلند چرخ گوشت را نادیده نگیرید و در اسرع وقت برای عیب‌یابی آن اقدام کنید. در غیراینصورت به اجبار باید هزینه بیشتری بابت تعمیرات و تعویض قطعات بپردازید.

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا