آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

آیا می‌دانید تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته با چند روش ساده امکان‌پذیر است؟ آیا به این فکر کرده‌اید که با پرداخت حداقل هزینه صاحب دوربین مدار بسته شوید؟ آیا شما هم به فکر ارتقاء عملکرد تلفن‌ همراه خود هستید؟ پس با ما همراه باشید تا پنجره‌ای جدید رو به تکنولوژی را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال یک روش ساده برای بهره بردن از دستگاه موبایل خود هستید ما پروسه تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به این ترتیب بدون زمان یا تلاش زیاد می‌توانید تلفن همراه خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اپلیکیشن‌های لازم برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته

وقتی صحبت از برنامه‌های دوربین مدار بسته می‌شود، صدها مورد از آن‌ها در هر منبع نرم افزاری وجود دارد. می‌توانید عبارت «دوربین مداربسته» را در فروشگاه Android Play جستجو کنید و صفحه نتایج به این صورت نمایش داده می‌شود:

اولویت بندی در این لیست کمی چالش برانگیز است و ما اکثر برنامه‌های رایگان برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته را آزمایش کردیم. در میان برنامه‌های محبوب Google Play برخی اپلیکیشن‌ها همچون CCTV Mobile در Samsung Galaxy S7 یا Lenovo Vibe K4 Note باز نمی‌شوند.

برنامه دیگری که رتبه بندی خوبی در گوگل پلی داشت به نام Viewtron’s CCTV DVR، تنها چند دقیقه بعد از راه اندازی، از کار افتاد و با نصب مجدد هم مشکلش برطرف نشد. LineCCTV که هزاران نفر آن را دانلود کرده‌اند مشخص شد که یک برنامه جعلی است. ما تجربیات بد زیادی داشتیم تا اینکه دوربین امنیتی خانگی آلفرد و دوربین وب آنلاین: دوربین مدار بسته IP را امتحان کردیم.

آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته

هر دو برنامه بسیار قابل اعتماد بوده و به خوبی کار می‌کردند. اگرچه فاقد ویژگی‌های خاصی بودند که در موارد دیگر ذکر شد. یکی دیگر از برنامه‌های محبوب برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته FetchCam دارای یک رابط کاربری است که راه اندازی آن را سخت می‌کند. در نهایت، اپلیکیشنی به نام AtHome را انتخاب کردیم. جدا از رابط کاربری ساده و ویژگی‌های فراوان، آنچه این برنامه را از سایر برنامه‌هایی که امتحان کردیم جدا می‌کند قابلیت اطمینان بالای آن است.

با در دست داشتن یک تلفن قدیمی و نهایی کردن برنامه مورد استفاده، گام بعدی این بود که آن را راه اندازی و کارها را اجرا کنید. برای انجام این کار به یک تلفن قدیمی نیاز دارید که اتصال Wi-Fi آن برقرار باشد. سعی کنید گوشی را در جایی تعبیه کنید که به شارژر نزدیک باشد.

همچنین برای مشاهده فید ویدیو به یک تبلت نیاز دارید یا می‌توانید این کار را از کامپیوتر شخصی خود نیز انجام دهید. این ها همان مراحلی هستند که باید برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته آن‌ها را انجام دهید.

مراحل استفاده از گوشی همراه به عنوان دوربین مدار بسته

به جای خرید یک دوربین امنیتی جدید، با کمک یک تلفن قدیمی می‌توانید در هزینه‌های خود تا حد زیادی صرفه جویی کنید. راه اندازی گوشی به عنوان دوربین مدار بسته کار سختی نیست. در واقع، تنها در چند مرحله می‌توانید از آیفون یا گوشی اندرویدی قدیمی و بلااستفاده خود به عنوان دوربین امنیتی استفاده کنید. در ادامه این مقاله مراحل مختلف تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.


خدمات پیشنهادی آچاره : نصب و تعمیر دوربین مداربسته


آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته

مرحله 1: یک برنامه دوربین امنیتی را روی تلفن قدیمی خود نصب کنید.

  • برای شروع، باید یک برنامه دوربین امنیتی برای گوشی خود انتخاب کنید. اکثر برنامه‌ها دارای ویژگی‌های مشابهی هستند مانند پخش ابری، ضبط و ذخیره فیلم به صورت محلی یا از راه دور و تشخیص حرکت و هشدارها. پس از راه‌اندازی می‌توانید محیط زندگی خود را از طریق دوربین امنیتی از هر کجا، مستقیماً از تلفن جدید خود کنترل کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته اپلیکیشن Alfred است. این برنامه یک کراس پلتفرم است بنابراین فرقی نمی‌کند که گوشی قدیمی شما یک گوشی اندرویدی باشد یا آیفون. همین امر در مورد گوشی جدید شما نیز صدق می‌کند. در دستگاهی که برای نظارت بر فید از آن استفاده می‌کنید، باید برنامه AtHome Monitor (به نام دوربین AtHome در iOS) را راه اندازی کنید و سپس می‌توانید جزئیات حساب را در بالا وارد کنید یا برای افزودن فید با استفاده از کد QR ایجاد شده در بالا کلیک نمایید. کد را اسکن کنید و استریمر و گیرنده دوربین مداربسته شما فعال می‌شود.
  • آیا می‌خواهید به جریان دوربین مدار بسته در کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشید؟ اگر از ویندوز استفاده می‌کنید این کار امکان پذیر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلاینت دسکتاپ AtHome Camera را دانلود و نصب کنید. اگر دستگاه شما دارای وبکم است می‌تواند کد QR را مانند مرحله 3 اسکن کند. در غیر این صورت باید در مرحله قبل یک نام کاربری ایجاد کنید و به جای آن وارد سیستم شوید. می‌توانید حداکثر چهار جریان دوربین را در سرویس گیرنده دسکتاپ اضافه و نظارت کنید. این برنامه برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته منبعی کامل از ویژگی‌هایی مانند ضبط برنامه ریزی شده و مکالمه دو طرفه است. می‌توانید بین دوربین جلو و عقب سوئیچ کنید و فلاش LED را از راه دور فعال نمایید. مهم‌تر از آن می‌توانید فیلم را ضبط کنید یا یک عکس فوری بگیرید. ویدئو با فرمت MP4 با کیفیت SD ذخیره می‌شود. این امکانات بهتر از مواردی است که اکثر دوربین‌های مدار بسته می‌توانند ارائه دهند.

بیشتر بخوانید : نکات مهم نصب دوربین مدار بسته

  • در مورد استفاده از داده‌ها، استریمر AtHome از 64 مگابایت در 10 دقیقه استفاده می‌کند. بدون شک منطقی است که به Wi-Fi متصل شوید و از داده‌های تلفن همراه خود استفاده نکنید. خوشبختانه از آنجایی که برنامه می‌تواند حرکت را تشخیص دهد و شما را در مورد آن مطلع کند نیازی به ضبط داده‌ها یا انتقال بی وقفه آن ندارید. تقریباً تمام ویژگی‌های این برنامه بدون هیچ گونه ارتقاء قابل استفاده هستند. تنها ویژگی پولی، سرویس ابری است که به شما امکان می‌دهد از جریان در سرورهای شرکت پشتیبان تهیه کنید که گزینه‌ای اختیاری است.

مرحله 2: مکانی را برای دوربین امنیتی تلفن خود انتخاب کنید

بعد از نصب برنامه  باید دوربین را راه‌اندازی و در جایی ثابت قرار دهید. می‌توانید آن را روی نقطه اصلی ورود به خانه، حیاط خلوت، مکانی که در آن اشیاء با ارزش نگهداری می‌کنید تعبیه کنید. همچنین می‌توانید یک دوربین IP را به عنوان مانیتور کودک تنظیم کنید. اگر چندین تلفن قدیمی در اطراف خود دارید می‌توانید چندین دوربین را برای پوشش ویدئویی نسبتاً قوی تنظیم کنید.

آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته

مرحله 3: دوربین امنیتی جدید خود را نصب و راه اندازی کنید

برای نصب یا قرار دادن دوربین، یک سه پایه کوچک گوشی هوشمند می‌تواند بهترین گزینه باشد. این پایه به شما کمک می‌کند دوربین را در مکانی نامحسوس قرار دهید. برای گسترش میدان دید، خرید یک لنز با زاویه دید عریض را برای گوشی خود در نظر بگیرید. برای جلوگیری از خاموشی گوشی در چند ساعت اول باید آن را نزدیک منبع برق قرار دهید. یک کابل Micro-USB یا Lightning به شما این امکان را می‌دهد تا دسترسی راحت‌تری به محل شارژر موبایل خود داشته باشید.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

 

جمع بندی

با تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته می‌توانید از برنامه دوربین امنیتی برای مشاهده فید از دوربین تلفن قدیمی خود استفاده کنید. به این ترتیب خانه و محل کار خودتان را بدون هزینه اضافی به محیطی ایمن‌تر تبدیل کرده‌اید. اگر یک گوشی قدیمی دارید که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید آن را به دوربین امنیتی خانه خود تبدیل کنید. یک برنامه دوربین امنیتی مانند آلفرد یا AtHome را در دستگاه قدیمی و جدید خود دانلود کنید سپس تلفن قدیمی را در جایی که به آن نیاز دارید قرار دهید. مطمئن شوید که دستگاه به برق دسترسی دارد. سپس از تلفن هوشمند فعلی خود برای ورود به سیستم و مشاهده فید از تلفن هوشمند قدیمی خود استفاده کنید. به این ترتیب با تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته با صرف کمترین هزینه از بیشترین ایمنی برخوردار خواهید شد.

بیشتر بخوانید : با انواع روش‌های نگهداری دوربین مدار بسته

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا