آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن در 6 مرحله

برقکاریدزدگیردوربین مدار بسته

نصب دزدگیرهای امنیتی در منزل یا محل کار روش موثری برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی مانند سارقان است. در این مقاله با آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن و مهم‌ترین نکات برای نصب سیستم امنیتی با شما همراه خواهیم بود.

نصب دزدگیر اماکن و منازل برای هر کسی امکان‌پذیر است. اگر اطلاعات کافی درباره الکترونیک دارید، می‌توانید خودتان نصب و راه‌اندازی دزدگیر اماکن و منزل را انجام دهید. شما با این کار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

با این حال اگر فکر می‌کنید به‌تنهایی از عهده این کار برنمی‌آیید، بهتر است با متخصص نصب دزدگیر تماس بگیرید. البته ابتدا باید کمی با نحوه نصب دزدگیر ساختمان آشنا شوید. در ادامه می‌خواهیم درباره آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر منزل و اماکن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • برای نصب دزدگیر منزل قسمتی از ملک را انتخاب کنید که به بیشترین محافظت نیاز دارد.
  • سنسورهای آلارم را در جای مناسب قرار دهید تا بتوانند بیشترین حرکت را تشخیص دهند.
  • اگر سیستم هشدار امنیتی شما دارای دوربین است، بررسی کنید که دوربین بتواند با انواع مختلف نور کار کند.
  • اطمینان حاصل کنید که همه اعضای خانواده یا محل کار می‌دانند که چگونه از زنگ هشدار و کنترل پنل آن استفاده کنند.

آموزش مرحله به مرحله نصب دزدگیر اماکن

وقتی نوبت به نصب دزدگیر می‌رسد، گزینه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای نصب دزدگیر امنیتی باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. بیایید آموزش صفر تا صد دزدگیر اماکن را با هم مرور کنیم.

مرحله 1: تصمیم بگیرید که چه زنگ هشداری را نصب خواهید کرد

اولین مرحله از آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن این است که باید قبل از نصب دزدگیر اماکن و منازل تصمیم بگیرید چه نوع دزدگیری را در ملک خود نصب کنید.

انواع مختلفی از دزدگیرها وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید؛ اما هر دزدگیری برای ملک شما مناسب نخواهد بود.

نصب دزدگیر اماکن و ساختمان با تیم آچاره

مرحله 2: تصمیم بگیرید که دزدگیر را کجا نصب کنید

دومین نکته در آموزش نصب دزدگیر اماکن از صفر تا صد، انتخاب محل نصب دزدگیر است. بهترین مکان برای نصب دزدگیرهای امنیتی مناطقی است که به بیشترین محافظت نیاز دارند؛ مانند درب ورودی یا داخل راهرو.

مرحله 3: تصمیم بگیرید چه کسی دزدگیر را نصب کند

پس از تعیین محل نصب دزدگیر باید تصمیم بگیرید که چه کسی این کار را انجام دهد. خودتان یا نصاب حرفه‌ای دزدگیر امنیتی.

نصب برخی دزدگیرهای امنیتی آسان‌تر از سایرین است و اگر اطلاعات کافی درباره الکترونیک دارید، می‌توانید با کسب اطلاعات خودتان آن را نصب کنید.

نصب و راه اندازی دزدگیر اماکن

مرحله 4: نصب و راه اندازی دزدگیر را شروع کنید

در این مرحله از آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر منزل، شما یا برق‌کار نصب دزدگیر را شروع می‌کنید. در طول این مرحله باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • اتصال دزدگیر به منبع برق
  • سیم کشی دزدگیر
  • نصب حسگرها و آشکارسازهای زنگ هشدار

مطلب مرتبط: بهترین دوربین مداربسته برای منزل

مرحله 5: سیستم هشدار را راه‌اندازی کنید

پس از نصب دزدگیر اماکن قدیمی یا جدید باید شروع به راه‌اندازی سیستم هشدار کنید. اگر انتخاب شما سیستم هشدار امنیتی هوشمند یا بی‌سیم است می‌توانید زنگ هشدار آن را به دستگاه‌های دیگری مانند تلفن هوشمند خود متصل کنید.

به این طریق می‌توانید زنگ هشدار را نظارت کنید.

آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر منزل

مرحله 6: زنگ هشدار را تست کنید تا ببینید کار می‌کند یا خیر

آخرین مرحله از آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر منزل، تست زنگ هشدار است تا ببینید درست کار می‌کند یا نه.

در این مرحله باید خاموش شدن آلارم، عملکرد درست سنسورها و آشکارسازهای آلارم و مدت زمان خاموش شدن آن را بررسی کنید.

آموزش صفر تا صد نصب دزدگير اماکن

برخی از سیستم‌های امنیتی ساختار پیچیده‌ای دارند و باید توسط متخصص نصب شوند؛ با این حال بسیاری از سیستم‌های امنیتی به‌صورت کیت فروخته می‌شوند و هر شخصی می‌تواند آن‌ها را نصب کند. در اکثر سیستم‌های ساده از زنگ یا منابع صوتی دیگر برای هشدار استفاده می‌شود.

نصب و راه اندازی دزدگیر اماکن و منازل و نصب انواع دوربین مداربسته، شامل نصب منبع صدا یا آلارم در مکانی است که بتوان به‌‌راحتی آن را شنید. در مرحله بعد باید مدار را از سوئیچ‌ها به آلارم وصل کنید و باتری را درون سیستم بگذارید.

از آنجایی که آلارم با باتری کار می‌کند، حتی در صورت قطع برق هم سیستم هشدار فعال باقی می‌ماند. سنسورها و کنترل‌های بی‌سیم از راه دور، با باتری قابل‌نصب هستند؛ با این حال باید باتری‌ها به‌طور مرتب تعویض شوند.

در اصطلاح الکتریکی به این سیستم هشدار، سیستم مدار بسته می‌گویند. زمانی که درب‌ها و پنجره‌ها بسته باشند، سوئیچ‌های دزدگیر غیر‌فعال می‌شوند. از آنجایی که همه کلیدها در حلقه سیم‌کشی هستند، باز کردن هر یک از آن‌ها حلقه را می‌شکند و مدار آلارم را فعال می‌کند.

با نصب دزدگیر اماکن قدیمی و جدید و با بستن در یا پنجره، تداوم الکتریکی مدار حلقه سوئیچ به حالت اول برنمی‌گردد؛ در نتیجه صدا تا زمانی که باتری تمام شود یا کسی مدار را قطع کند فعال خواهد ماند.

آموزش نصب دزدگیر اماکن از صفر تاصد

یک سوئیچ الکترونیکی در آلارم تعبیه شده است. این کلید با شکستن حلقه سوئیچ مغناطیسی روشن می‌شود. سوئیچ کلیدی در مدار آلارم به شما این امکان را می‌دهد تا سیستم هشدار را در مواقعی که نیازی به آن ندارید خاموش کنید.

زمانی که آلارم به صدا در می‌آید استفاده از کلید سوئیچ تنها راه برای خاموش کردن صدا است. فردی که کلید سوئیچ را داشته باشد می‌تواند سیستم را ریست کند.

شناخت اجزا و عملکرد دستگاه سوئیچ از مهم‌ترین بخش‌های آموزش صفر تا صد نصب دزدگير اماکن محسوب می‌شود. سوئیچ از 2 قسمت تشکیل شده است که بسیار شبیه به هم هستند. جعبه پلاستیکی کوچکی که حاوی آهنربای قوی است و دیگری که حاوی کلید اصلی است.

زمانی که آهنربا و سوئیچ نزدیک یکدیگر نیستند، کنتاکت‌های سوئیچ از هم جدا شده و کلید باز است. اما زمانی که آهنربا و سوئیچ نزدیک یکدیگر باشند، کنتاکت‌های سوئیچ با هم حرکت می‌کنند و کلید بسته می‌شود.

قسمت آهنربایی دستگاه به درب یا پنجره و قسمت سوئیچ به قاب درب یا پنجره پیچ می‌شود. باز کردن درب یا پنجره، آهنربا را از سوئیچ جدا می‌کند و باعث می‌شود تا سوئیچ باز شده و زنگ هشدار را به صدا درآورد.

3 قسمت الکترونیکی که شامل سوئیچ صدای زنگ هشدار هستند، روی برد مدار نصب شده‌اند. در زیر برد مدار یک سیم‌پیچ برقی و یک پیستون وجود دارد که به زنگ ضربه می‌زنند یا آلارم الکترونیکی را فعال می‌کنند.

در زیر سیم‌پیچ مجموعه‌ای از نقاط قطع‌کننده وجود دارد که باعث می‌شوند پیستون به بالا و پایین ارتعاش کند و منبع صدا فعال شود.

نصب دزدگیر اماکن قدیمی

آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن؛ مراحل نصب اجزاء دزدگیر

در این مرحله از آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن و منازل، نوبت به نصب اجزای اصلی سیستم می‌رسد. ابتدا آلارم را نصب کنید. اگر تصمیم دارید آلارم را در فضای باز نصب کنید، باید دیوار را برای سیم‌کشی با دریل سوراخ کنید.

برای محافظت از آلارم در برابر آب و هوا، باید آن را در جعبه فلزی محافظ مخصوص نصب کنید. در داخل جعبه یک براکت برای نصب سوئیچ وجود دارد. اگر کسی بخواهد جعبه صدای آلارم هشدار را باز کند، این سوئیچ سیستم هشدار را خاموش می‌کند.

سوئیچ کلیدی در کنار جعبه قرار دارد. شخصی که دارای کلید است اجازه دارد تا سیستم هشدار را فعال، سرویس، ریست یا غیرفعال کند.

یکی از نکات مهم در پروسه آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر منزل، نصب آلارم در داخل خانه است. اگر می‌خواهید آلارم در داخل خانه باشد، لازم نیست آن را در جعبه فلزی محافظ نصب کنید.

کیت دزدگیر شامل صفحه پشتی است که با پیچ به آلارم متصل شده است. مهره پیچ را باز کنید تا صفحه پشتی از صداگیر جدا شود. الگویی از سوراخ‌ها را در صفحه پشتی خواهید دید. با استفاده از پیچ‌های ضامن یا سایر اتصال‌دهنده‌های مناسب، صفحه را در محل نصب آلارم به دیوار بچسبانید.

محاسبه رایگان هزینه نصب دزدگیر منزل!

صفحه پشتی را با بست‌هایی برای محکم نگه داشتن آلارم نصب کنید. چک کنید که صفحه سمت راست به سمت بالا باشد. معمولاً زبانه‌ای روی صفحه پشتی وجود دارد که وقتی به‌درستی نصب می‌شود در بالا قرار می‌گیرد.

با وجود این زبانه صداگیر به صفحه پشتی وصل نمی‌شود.

جعبه محافظ برای نصب در فضای باز دارای صفحه پشتی داخلی است. جعبه را در محل موردنظر نصب کنید.

در مرحله بعدی نصب دزدگیر اماکن و منازل، کلید درب و پنجره را نصب کنید. قسمت آهنربا روی درب یا پنجره قرار می‌گیرد در حالی که قسمت سوئیچ روی قاب پنجره یا بند درب نصب می‌شود. برای اتصال قطعات از پیچ‌های موجود در کیت استفاده کنید.

سعی کنید 2 قسمت سوئیچ را طوری قرار دهید که هنگام بسته شدن پنجره یا درب، تقریباً به هم نزدیک باشند. به این ترتیب زمانی که در یا پنجره باز می‌شوند کاملاً از هم جدا خواهند شد.

در ادامه آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن، نحوه سیم‌کشی این اجزا را با هم بررسی می‌کنیم.

آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر منزل

نحوه سیم‌کشی سیستم دزدگیر

در این قسمت از آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن به بررسی نحوه سیم‌کشی سیستم دزدگیر می‌پردازیم. زمانی که صفحه پشتی آلارم را نصب کردید، زمان سیم‌کشی سیستم می‌رسد.

سیم تشخیص ورود، سیم نازک دو رشته‌ای است که وقتی آن را از گوشه دیوار، پایین چارچوب در یا در امتداد تخته قرنیز می‌کشید، کاملاً نامشخص است.

از دورترین نقطه از آلارم شروع کنید. با استفاده از چاقو یا سیم‌چین حدود 10 سانتی‌متر از انتهای سیم را لخت کنید. هر سیم را زیر یک پیچ ترمینال جداگانه روی کلید یا سیم درب حلقه کنید.

بدون قطع سیم دو رشته‌ای آن را به دستگاه بعدی مثلا سوئیچ آهنربایی هدایت کرده و برای محکم نگه داشتن سیم‌ها از منگنه‌های کوچک استفاده کنید. اما مراقب باشید زمانی که منگنه‌ می‌کنید به سیم آسیب نرسانید.

در دستگاه دوم، از چاقو استفاده کنید تا سیم‌های هادی کنار هم را به فاصله چند سانتی‌متر از هم جدا کنید. فقط سیم مسی را جدا کنید. هر دو سیم را از هم جدا نکنید. حدود 10 سانتی‌متر از انتهای سیم مسی را خالی کرده و آن‌ها را به پیچ‌های ترمینال سوئیچ وصل کنید.

به همین ترتیب تا کلید بعدی ادامه دهید. فقط سیم مسی رنگ را در سیم جدا کنید و انتهای برهنه سیم بریده‌شده را زیر پیچ‌های ترمینال روی کلید وصل کنید. در نهایت سیم دو رشته‌ای را به محل صفحه پشتی آلارم هدایت کنید.

در این جا سیم‌کشی سوئیچ حسگر به پایان رسید. اگر تمامی نکات آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن را به‌درستی انجام داده باشید، در این مرحله مدار سیم مسی به تمام کلیدها می‌رود و از آن عبور می‌کند. سیم نقره‌ای از دورترین نقطه بدون وقفه و قطع‌شدگی برمی‌گردد.

در این مرحله از آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن و منازل، زمان نصب مدار باتری است. کیت سیستم دزدگیر دارای مجموعه‌ای از سیم تک هادی به‌نام سیم زنگ است که یکی با عایق قرمز و دیگری با مشکی پوشانده شده‌اند. از این سیم برای اتصال باتری‌ها به آلارم استفاده کنید.

در مدار باتری به آلارم باید ترمینال‌های مثبت (+) و منفی (-) باتری را به آلارم وصل کنید تا کلیدها به‌درستی کار کنند. انتهای سیم آلارم هم مشکی و قرمز است.

نحوه اتصال آلارم

در این مرحله از آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن، نوبت اتصال آلارم است. برای اتصال سیم سیاه از باتری به سیم مشکی آلارم و سیم قرمز از باتری به سیم قرمز آلارم از کانکتورهای بدون لحیم استفاده کنید.

اگر نصب کلید هم باید انجام شود، سیم قرمز را ابتدا به کلید و سپس به آلارم وصل کنید.

در کلید، سیم قرمز را قطع کنید. عایق را از انتهای آن جدا کنید و هر انتهای بریده‌شده را زیر یک ترمینال پیچ جداگانه روی سوئیچ ببندید. به این ترتیب کار کردن کلید باعث باز و بسته شدن مدار در سیم قرمز می‌شود.

آموزش نصب دزدگیر اماکن و منازل

انتهای سیم را از حلقه سوئیچ به 2 سیم کوچک‌تر روی آلارم وصل کنید. آلارم را به صفحه پشتی آن وصل کرده و پیچ اتصال را ببندید. در نهایت در حالی که کلید در وضعیت OFF قرار دارد، سیم کوتاه را بین 2 سلول باتری وصل کنید.

تمام سوئیچ‌های تشخیص ورود را با بستن تمام پنجره‌ها و درب‌ها ببندید. کلید را روشن کنید. الان مدار باید کار کند. آن را با باز کردن درب تست کنید. اگر همه چیز را صحیح نصب کرده باشید، زنگ هشدار به صدا در می‌آید. وقتی درب را می‌بندید، سیستم باید همچنان زنگ بزند.

خاموش کردن کلید باید زنگ هشدار را خاموش کند. زمانی که کلید را دوباره روشن می‌کنید، آلارم باید خاموش بماند تا زمانی که مدار حلقه دوباره قطع شود.

بیشتر بخوانید: نحوه غیرفعال کردن دزدگیر ماشین

جمع‌بندی آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن

دلیل اصلی نصب دزدگیر اماکن و منازل، محافظت و امنیت است. سیستم‌های دزدگیر می‌توانند دارایی‌ ما را با ایمنی بیشتری حفاظت کنند و از ورود افراد غریبه و سارق به ملک جلوگیری نمایند.

از این رو آموزش صفر تا صد نصب دزدگير اماکن به حفظ امنیت محل کار و زندگی شما کمک می‌کند.

دزدگیرها برای تامین امنیت بهترین گزینه هستند؛ زیرا می‌توانند به‌عنوان بازدارنده دیداری در برابر سارقان عمل کنند. سارقین جلب توجه را دوست ندارند؛ بنابراین با صداهای بلندی که آلارم‌ها ایجاد می‌کنند از ورود به اماکنی که دارای آلارم‌های امنیتی هستند اجتناب خواهند کرد.

تلاش کردیم در این مجال کوتاه آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن را ارائه نماییم. اگر در این خصوص به مشاوره نیاز دارید در صفحه تعمیر و نصب دزدگیر اماکن آچاره درخواست خود را ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا با قطع شدن برق، سیستم هشدار دزدگیر غیرفعال می‌شود؟

خیر. از آنجایی که آلارم با باتری کار می‌کند، حتی در صورت قطع برق هم سیستم هشدار فعال باقی می‌ماند.
سنسورها و کنترل‌های بی‌سیم از راه دور، با باتری قابل‌نصب هستند. با این حال باید باتری‌ها به‌طور مرتب تعویض شوند.

صدای آلارم چگونه قطع می‌شود؟

زمانی که آلارم به صدا درمی‌آید، استفاده از کلید سوئیچ تنها راه برای خاموش کردن صدا است.
فردی که کلید سوئیچ را داشته باشد می‌تواند سیستم را ریست کند.

زنگ هشدار دزدگیر چگونه به صدا درمی‌آید؟

3 قسمت الکترونیکی که شامل سوئیچ صدای زنگ هشدار هستند، روی برد مدار نصب شده‌اند.
در زیر برد مدار یک سیم‌پیچ برقی و یک پیستون وجود دارد که به زنگ ضربه می‌زنند یا آلارم الکترونیکی را فعال می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام مطالب و آموزش نصب خیلی خوب بود دستتون درد نکند.فقط یه سوال داشتم نحوه تعریف ریموت از خود دستگاه وقتی ریموت گم شد ریموت خام رو از دستگاه چجوری تعریف کنیم. با تشکر خانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا