نحوه نصب درب ضد سرقت

ساختمانتعمیرات ساختماندرب و پنجره

امروزه درب‌های ورودی در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. از مهم‌ترین انواع درب‌ ضد سرقت می‌توان به درب لابی، درب حیاط، پارکینگ و غیره اشاره کرد که جزو مهم‌ترین درب‌های ساختمان هستند.افراد زیادی به دلیل امنیت بالای درب ضدسرقت، مایل هستند که درهای قدیمی ساختمان را با درب‌های ضد سرقت عوض کنند. نصب درب ضد سرقت یکی از کارهای واجبی است که هرکسی باید برای آرامش خاطر و امنیت بیشتر انجام دهد. اگرچه نصب این در نیاز به متخصص دارد، اما ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که خودتان مجبور به نصب شوید. اگر شخصا قصد نصب درب ضد سرقت را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

الزامات و اقدامات ضروری نصب درب ضد سرقت

برای شروع نصب درب ضد سرقت، اول از همه باید قبل از نصب درب، یک چهارچوب فولادی که ضخامت مناسبی داشته باشد نصب کنید. جنس این چهارچوب باید حتما از فلز محکم که معمولا فولاد یا آهن است، باشد. علاوه‌بر آن، چهارچوب در باید از طراحی مناسبی برخوردار باشد که درب به‌درستی و کاملا اصولی در چهارچوب قرار گیرد و اختلالی در عملکرد درب و پروسه نصب آن پیش نیاید.

باید قبل از نصب درب ضد سرقت، از پروفیل 4 در 10 یا 4 در 8 استفاده کنید تا چهارچوب از مقاومت خوبی برای نگه داشتن درب و اتصالات آن برخوردار باشد. توجه به جنس لولاهای درب هم یکی‌ دیگر از نکاتی است که قبل از نصب درب ضد سرقت باید به آن توجه کنیم. هر‌چقدر از لولاهای مرغوب‌تری در ساخت درب ضد سرقت استفاده شود، کیفیت درب و امنیتی که برای ما ایجاد می‌کند، قطعا بیشتر خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید، لولاهای درب ضدسرقت نقش نگهدارنده و جابه‌جا کننده دارند؛ از این رو از اهمیت زیادی برخوردار هستند. درب ضد سرقت وزن زیادی دارد، بنابراین لولاها باید آنقدر محکم باشند که بتوانند وزن زیاد و سنگین درب را تحمل کنند. یکی از مهمترین مشخصات درب‌های ضد سرقت، وجود لولاهای مخفی و دور از دسترس است. همین موضوع نیز باعث دوچندان شدن امنیت آن‌ها شده است.

 

نصب درب ضد سرقت بدون تخریب

یکی از گزینه‌های مهم برای نصب درب ضد سرقت بدون تخریب چهارچوب، ابعاد چهارچوب قدیمی است. اگر ابعاد داخل به داخل چهارچوب قدیمی از ابعاد استاندار کوچک‌تر باشد ممکن است که بعدها موقع جابه‌جایی اثاث به مشکل بر بخورید. در این روش، چهارچوب موقع نصب به دو تکه تقسیم می‌شود.

یکی از تکه‌های آن بیرون است و دیگری رویش نصب می‌شود. هرچقدر که قطر دیوار بیشتر باشد، ایمنی درب در برابر سارق بیشتر می شود. ممکن است که چهارچوب قدیمی هنوز مشخص و در معرض دید باشد. برای حل این مشکل باید از چوب و پروفیل یا MDF برای پوشاندن آن استفاده کرد. 

مطلب پیشنهادی روش‌های کاربردی برای جلوگیری از پوسیدگی درب دستشویی

 

مراحل و نحوه نصب درب ضد سرقت

اولین اقدامی که باید هنگام نصب درب ضد سرقت انجام دهیم، تعیین سایز درب است. پس از این باید فریم درب را به اندازه یک سانتی‌متر بزرگ‌تر از سایز درب ساخت تا درب بتواند به‌خوبی داخل فریم جا بگیرد. همین‌طور، نصب فریم باید حتما به سمت راه‌پله باشد تا مانع از گیر کردن درب به پاگرد شود. نصب درب ضد سرقت دو مرحله دارد:

مرحله اول: نصب چهارچوب درب ضد سرقت

برای نصب فریم درب ضد سرقت یک ‌سری نکات وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کرد. اولین نکته این است که نصب فریم باید در مراحل پایانی دیوارچینی انجام شود. تمامی فریم‌ها، به‌شکل آماده خریده می‌شوند. هنگام خرید این نکته را درنظر بگیرید که حتما ابعاد داخل فریم باید یک سانتی‌متر بزرگ‌تر از ابعاد لنگه درب ضدسرقت باشد.

برای مثال اگر ابعاد لنگه درب برابر با 105*210 بود، باید فریم را یک سانت بزرگ‌تر یعنی در ابعاد 106*211 خریداری کنید. قبل از نصب فریم باید آن را رنگ کرد تا از خوردگی و زنگ‌زدگی آن جلوگیری شود. ابعاد قوطی‌ای که در ساخت فریم استفاده می‌شود خوب است که دارای 8*4 سانتی‌متر باشد.

مطلب پیشنهادی تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

انتخاب ابعاد و تمام این مسائل به چهارچوب درب شما بستگی دارد. درنتیجه قبل از نصب درب، باید در مورد تمام این موارد اطلاعات کسب کنید تا با دانش بیشتری اقدام به انتخاب و نصب درب کنید. موقع نصب فریم دقت کنید که فریم باید حتما تراز باشد تا درب ضد سرقت به‌خوبی در چهارچوب جای بگیرد. توجه کنید که باید سطح فریم با محل نصب یکی باشد.

نصب چهارچوب درب

مرحله دوم: اتصال درب ضدسرقت به فریم 

این مرحله به دو روش انجام می‌شود. اولین روش آن نصب درب ضد سرقت با رول بولت و دومین روش نصب درب ضد سرقت به ‌روش جوش دادن است.

نصب درب ضد سرقت به روش جوش دادن و بتن ریزی

  1. بعد از این‌که بسته‌بندی درب را باز کردید، باید اول از همه چندین بار قفل و شب‌بند درب را باز و بسته کنید. باید اطمینان حاصل کنید که قفل درب به‌درستی کار می‌کند و عملکرد اصولی و صحیحی دارد.
  2. در مرحله دوم از نصب درب ضد سرقت به روش جوش دادن باید درب را از بیرون و قسمت پشت درب که باله ندارد، داخل فریم بگذارید. پس از این‌که تراس را شاغول کردید، باید چندبار درب را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که عملکرد آن درست است.
  3. در این مرحله باید درب را از محل سوراخ‌هایی که در بخش داخلی چهارچوب هستند، توسط چند خال جوش، موقتا به فریم انتظار جوش دهید.
  4. در آخرین مرحله از نصب درب ضد سرقت با بتن، باید دوباره از تراز بودن درب ضد سرقت اطمینان حاصل کنید. سپس جوش‌های موقت را محکم کنید و درب را کاملا به فریم جوش بزنید.

روش جوش دادن و بتن ریزی

نصب درب ضد سرقت به روش رول بولت

  1. از صاف بودن محل نصب با تراز و شاغول مطمئن شوید. درضمن پس از باز کردن بسته‌بندی درب باید آن را در محل نصب بگذارید و چندبار آن را باز و بسته کنید. اطمینان حاصل کنید که عملکرد قفل‌ها و لولاها اصولی و درست است.
  2. پس از تراز کردن ضلع‌های مختلف درب، حال باید درب را سرجای اصلی خودش قرار دهید. پس از این‌که مطمئن شدید که سوراخ‌های چهارچوب، درست در جایشان قرار گرفته‌اند، باید با دریل دیوار را سوراخ کنید.
    رول بولت
  3. پس از اتمام نصب درب، بار دیگر از تراز بودن چهارچوب مطمئن شوید. رول بولت را داخل سوراخ‌هایی که درست کردید قرار دهید. در این مرحله از نحوه نصب درب ضد سرقت باید به یک نکته دقت کنید. با استفاده از چکش و میله یا پیچ‌گوشتی، رول بولت را تا انتها سوراخ کنید و سپس داخل سوراخ‌ها قرارشان دهید. سپس می‌توانید با بهره‌گرفتن از آچارهای مخصوص، پیچ‌های رول بولت را محکم کنید. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که پیچ‌ها باید تدریجی و با هم‌دیگر محکم شوند تا تراز درب حفظ شود.

مطلب پیشنهادی تعمیر، رگلاژ و تنظیم درب ضد سرقت

 نصب درب ضد سرقت

آیا می‌توان درب معمولی را با درب ضدسرقت تعویض کرد؟

پاسخ این سؤال مثبت است. اگر چهارچوب درب قبلی با اندازه درب ضد سرقت یکی باشد، به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را با هم تعویض کنید. البته اگر چهارچوب‌ها هم اندازه نیز نباشند، باز هم درب قبلی با درب ضد سرقت قابل تعویض است. به این‌صورت که با کم‌ترین تخریب، درب ضدسرقت را جایگزین درب معمولی می‌کنند. تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت باید توسط افراد متخصص انجام شود. این ‌کار نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد و انجام آن توسط خودتان بسیار مشکل است.

برای تعمیر و نصب درب از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تعویض درب معمولی با درب ضد سرقت 

آیا تمام درب‌های ضد سرقت، ضد حریق نیز هستند؟

خیر! تمام درب‌های ضد سرقت، ضد حریق نیستند و فقط تعدادی از آن‌ها این قابلیت را دارند. البته ضد حریق بودن، یک مزیت برای درب محسوب نمی‌شود. چون در بخش داخلی درب‌های ضد سرقت، از سنگ پشم سوز استفاده شده است و سنگ پشم درصورت آتش‌سوزی یا افزایش حرارت محیط درب، درمقابل حریق مقاوم می‌شود و تا ساعت‌های طولانی آتش نمی‌گیرد.

مطلب پیشنهادی انواع روکش درب چوبی اتاق

ضد حریق بودن درب

نتیجه گیری

درب ضد سرقت امروزه به یکی از روش‌های ایجاد امنیت تبدیل شده است. این درب را جایگزین درهای معمولی و قدیمی می‌کنند. درب های قدیمی از ضریب امنیت بسیار پایینی برخوردارند که همین خود چالش بزرگی ایجاد کرده است. اما با روی کار آمدن درب ضد سرقت این مشکل تا حدودی حل شده است. نصب درب ضد سرقت نیاز به متخصص ماهر دارد زیرا نیاز به ابزار کاملا تخصصی و مهارت بالا دارد. قیمت درب ها نیز بسته به میزان امنیتی که دارند، سیر صعودی دارد.

برای نصب درب ضد سرقت برای منزل خود، تنها با ثبت یک درخواست، می‌توانید در اسرع وقت از متخصصان مجرب آچاره کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا