تعمیر پکیج تعمیرپکیج

علل بروز ارور 80 60 40 پکیج ایران رادیاتور و رفع آن‌ها

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

پکیج یکی از وسیله‌هایی است که امروزه در اغلب خانه‌ها برای گرم کردن آب مصرفی خانوار و همچنین گرمایش خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمپانی‌های مختلفی موفق به ساخت این دستگاه شده‌اند که هر کدام در سراسر کشور نمایندگی‌هایی دارند. یکی از این کمپانی‌ها، ایران رادیاتور است.

بر روی پکیج اغلب کمپانی‌ها مخصوصاً شرکت ایران رادیاتور، یک صفحه نمایش وجود دارد که در صورت خرابی دستگاه، عددهایی را به شما نشان می‌دهد. اغلب افراد با این اعداد آشنایی ندارند و اگر شما هم ندانید که این اعداد حاکی از خرابی کدام بخش هستند، قطعاً نمی‌توانید پکیج خود را تعمیر کنید.

یکی از این خرابی‌ها، ارور پکیج ایران رادیاتور 40 60 80 است که اغلب افرادی که از این پکیج استفاده می‌کنند با آن مواجه می‌شوند. علت بروز این ارور صرفا یک دلیل ندارد و وجود خرابی در بخش‌های مختلفی می‌تواند این خطا را برای شما نمایش دهد.

در زمان تهیه و خرید پکیج ایران رادیاتور به شما یک دفترچه راهنما داده می‌شود که در آن برخی از ارورهای رایج پکیج ایران رادیاتور نوشته شده است. اگر بخواهید برای فهمیدن علت بروز ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰ به این دفترچه مراجعه کنید، می‌بینید که نوشته شده: فن کار کرده اما پرشر سوئیچ هوا قطع شده است. اما مشکل کار تنها این موضوع نیست. برای بررسی بیشتر این مشکل با ادامه این مقاله از مجله آچاره همراه باشید.

نکات کلیدی

  • علت اصلی بروز ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰ در پکیج ایران رادیاتور، خرابی برد یا نیم سوز شدن آن است.
  • در صورت بروز این ارور، پکیج روشن می‌شود اما فن آن کار نمی‌کند.
  • اگر هر چند مدت یکبار این ارور ظاهر می‌شود، می‌توان از نیم سوز بودن برد اطمینان حاصل کرد. در این صورت، باید برد را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی برد یا نیم سوز بودن آن 

بخش اصلی پکیج ایران رادیاتور، برد آن است. معمولاً این موضوع برای تمامی پکیج‌ها صدق می‌کند. به‌ میزان زیادی احتمال داده می‌شود که رخ دادن ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰ نشان‌دهنده خرابی برد باشد. اگر این بخش مهم در پکیج نتواند دستور و فرمان موردنیاز هر بخش را به‌خوبی به آن برساند، کارکرد پکیج مختل شده و دستگاه این ارور را نشان می‌دهد.

معمولاً خرابی برد پکیج با بروز مشکل در فن، نشان داده می‌شود و وقتی برد نتواند برق را به فن رسانده و آن را به انجام کار وادار کند، خطا یا ارور 80 60 40 روی برد نمایش داده خواهد شد.برد پکیج ایران رادیاتور

اگر با این مشکل مواجه شدید، باید در سریع‌ترین زمان ممکن با تعویض یا تعمیر برد، نسبت به رفع این اشکال اقدام کنید. حال، سوال اینجا است که با بروز ارور پکیج ایران رادیاتور 40 60 80 از کجا بفهمیم که خطا برای خرابی این بخش است؟ ارور با خرابی برد در صورتی نمایان می‌شود که پکیج، روشن شده اما فن آن کار نمی‌کند.

به‌طور معمول وقتی پکیج روشن می‌شود، فن هم به همراه آن شروع به کار می‌کند که این فرآیند دارای صدا است. اگر پکیج روشن شده است اما صدایی به گوشتان نمی‌رسد و پس از گذشت حدودا 15 ثانیه با این خطا مواجه شدید، باید متوجه شوید که خرابی برای همین بخش است.

اگر هر چند مدت یکبار مشاهده کردید که ارور مذکور در این پکیج به وجود می‌آید و پس از گذشت مدتی، دیگر نمایش داده نشده است، می‌توانید از نیم سوز شدن برد اطمینان حاصل کنید. گفته می‌شود که اغلب خرابی‌ها از این بخش نشات می‌گیرد و حدود 75 درصد از دلایل نمایش این ارور بر روی برد، همین مشکل است.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

ارتباط انسداد راه دودکش پکیج با ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰

ایجاد ارور ممکن است به علت مسدود شدن راه خروجی دستگاه یا همان دودکش باشد. در اغلب موارد دلیل بروز این خطا و انسداد دودکش، وجود لانه پرنده روی این قسمت است. معمولاً این مشکل در فصول سرد سال رخ می‌دهد و پرنده‌ها برای این که برای خود یک خانه گرم و نرم داشته باشند، لانه خود را روی این قسمت از دستگاه می‌سازند.

عوامل دیگری هم برای شکل گرفتن این مشکل وجود دارند که با رفع هر کدام از آن‌ها و باز کردن راه دودکش، دیگر با این خطا مواجه نمی‌شوید. علت ایجاد ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰ در این بخش، فرمان توقف پرشر هوا به فن است.

وجود خرابی در سنسور فن و پرشر هوا  

در بخش اول گفتیم که حدود 75 درصد از دلایل بروز ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰ مختص به خراب بودن برد است. از 100 درصد، 25 درصد دیگر باقی می‌ماند که به گفته افراد متخصص در حیطه تعمیر پکیج، 15 درصد آن به خراب بودن سنسور فن و پرشر هوا اختصاص می‌یابد.

در حقیقت پرشر هوا به عنوان سنسور فن عمل کرده و وظیفه اعلام سالم یا خراب بودن فن به برد را برعهده دارد. به همین دلیل است که معمولاً خراب بودن پرشر هوا با خراب بودن فن یکی بوده و در صورت خرابی پرشر هوا، عیب فن هم به برد القا می‌شود.

برندهای وارداتی نیاز است که به درستی رفع ارور شوند که در سایت آچاره به لیست تمام کدهای خطای پکیج بویلر ۲۰۰۰ اشاره شده است.

در اغلب موارد دیده می‌شود که سنسور فن و پرشر هوا نیم‌سوز شده‌اند و هر از چند گاهی دستگاه با این ارور به شما اخطار می‌دهند که در پکیج یک مشکل وجود دارد. بهترین کار در این شرایط این است که در سریع‌ترین زمان ممکن پرشر هوا یا سنسور فن را تعمیر کرده تا ملزوم به پرداخت هزینه هنگفت برای تعویض آن‌ها نشوید.

سنسور پرشر هوا پکیج ایران رادیاتور

وجود عیب در فن و احتمال بروز ارور پکیج ایران رادیاتور 40 60 80

یکی از دلایلی که امکان رخ دادن آن بسیار کم است و در موارد نادری اتفاق می‌افتد، خرابی یا وجود عیب در عملکرد فن است. ساختار فن به گونه‌ای طراحی شده است که معمولاً مشکلات بسیار کمی در آن به وجود می‌آید.

می‌توان گفت این‌که خودِ فن به صورت داخلی خراب شود، غیرممکن بوده یا این که احتمال بروز آن تنها 1 درصد است. اغلب، عوامل بیرونی همچون: گیر کردن شاخ و برگ به پره‌های فن یا چیزهای دیگر سبب ایجاد مشکل در عملکرد فن می‌شوند.

برای حل این ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰ و جلوگیری از اخطار دادن دوباره پکیج، کافیست چوب یا هر شیء بیرونی دیگری که در پره‌های فن گیر کرده است را از آن خارج کنید. اگر این مشکل را رفع نکنید، ممکن است پره‌های فن شکسته یا از کار بیافتند.

در این صورت شما باید با صرف هزینه زیاد، پره‌های فن پکیج را تعویض کنید. در این شرایط بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به حل این مشکل اقدام کنید؛ چراکه امکان دارد همین مشکل کوچک باعث خرابی کل فن شود.

برای اطلاع از سایر خطاهای مدل‌های دیگر پیشنهاد می‌شود ارورهای پکیج ایران رادیاتور مدل eco مطالعه شود.

ارور 80 60 40 پکیج ایران رادیاتور

وجود مشکلات مختلف در ونتوری پکیج

در ونتوری مشکلات گوناگونی وجود دارد که باعث ایجاد ارور 80 60 40 پکیج ایران رادیاتور می‌شوند. از جمله این مشکلات می‌توان از مسدود شدن داخل ونتوری به وسیله سنگ‌ریزه، بسته شدن سوراخ‌های ونتوری و گرفتگی شلنگ‌های رابط میان ونتوری و پرشر نام برد.

این که ارور در پکیج ایران رادیاتور به وسیله گرفتگی و سد شدن راه شلنگ بین ونتوری و پرشر ایجاد شود، احتمال و درصد بسیار پایینی دارد. این اتفاق در اغلب موارد به دلیل گیر کردن گرد و غبار بین شلنگ‌ها رخ می‌دهد. دلیل دیگری که ممکن است راه شلنگ‌ها را سد کند، بخار آب است.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

برای رفع این ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰ باید یک سر شلنگ را گرفته و با دمیدن هوا درون آن، گرد و خاک یا بخار آب را از آن خارج کنید. برای این کار ابتدا باید دقت لازم را به خرج دهید که سر شلنگ تمیز باشد؛ چراکه ممکن است یک آلودگی کوچک سبب بیماری شما شود.

با این کار شما به‌راحتی می‌توانید مشکل را حل کرده و از ایجاد دوباره ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰ جلوگیری کنید. ونتوری پکیج برای مکیده شدن هوا است و اگر در داخل آن سنگ‌های کوچک و ریز گیر کنند، با قرار گرفتن در میان فن و پرشر هوا، کار این 2 بخش در پکیج مختل خواهد شد.

بسته شدن سوراخ‌های ونتوری هم ممکن است به وسیله سنگ‌ریزه یا خاک باشد که در هر 3 مورد باید عامل ایجاد ارور را رفع کنید تا دیگر با این خطا مواجه نشوید. در بین سوراخ‌های ونتوری، معمولاً خاک یا سنگ‌ریزه در سوراخ بالایی آن گیر می‌کند.

ونتوری پکیج ایران رادیاتور

ذوب شدن ونتوری به دلیل حرارت بالا و ارور 80 60 40 پکیج

یکی از دلایلی که ممکن است سبب پدیدار شدن ارور پکیج ایران رادیاتور 40 60 80 شود، ذوب شدن ونتوری است. این حادثه به دلیل وجود حرارت بالا در پکیج‌ها اتفاق می‌افتد و بروز آن دور از تصور نیست. اگر ونتوری نتواند وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد و آب شود، لازم است که آن را تعویض کنید تا به دیگر ارورهای رایج پکیج ایران رادیاتور بپردازید؛ به این دلیل که ونتوری با ذوب شدن، ماهیت خود را از دست می‌دهد و نمی‌توان آن را تعمیر کرد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

ارور 80 60 40 پکیج ایران رادیاتور

علل ارور ۸۰ پکیج ایران رادیاتور

ارور ۸۰ پکیج ایران رادیاتور به معنای بالا رفتن بیش از حد دمای آب در پکیج و قطع شدن ترموستات حد است. این ارور می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

وجود گرفتگی در مدار گرمایش: یکی از دلایل اصلی بروز ارور ۸۰ ایران رادیاتور وجود گرفتگی در مدار گرمایش است. این گرفتگی می‌تواند در اثر رسوب، هوا یا سایر عوامل ایجاد شود.

خرابی پمپ: اگر پمپ پکیج خراب شود، چرخش آب در مدار گرمایش کاهش می‌یابد و دمای آب افزایش می‌یابد. این امر می‌تواند منجر به بروز ارور ۸۰ ایران رادیاتور شود.

خرابی ترموستات حد: اگر ترموستات حد خراب شود، نمی‌تواند دمای آب را کنترل کند و در نتیجه دمای آب افزایش می‌یابد و ارور ۸۰ ظاهر می‌شود.

خرابی سنسورها: اگر این سنسورها خراب شوند، ممکن است اطلاعات اشتباهی به برد پکیج ارسال کنند و در نتیجه ارور ۸۰ ظاهر شود.

وجود هوا در مدار گرمایش: اگر هوا در مدار گرمایش وجود داشته باشد، می‌تواند از گردش آب جلوگیری کند و در نتیجه دمای آب افزایش یابد. این امر می‌تواند منجر به بروز خطا 80 شود.

رفع ارور ۸۰

برای ارور ۸۰ ایران رادیاتور ابتدا باید علت بروز آن را شناسایی کنید. اگر علت بروز ارور گرفتگی در مدار گرمایش است، باید مدار گرمایش را رسوب‌زدایی کنید. اگر علت بروز ارور خرابی پمپ است، باید پمپ را تعویض کنید. اگر علت بروز ارور خرابی ترموستات حد است، باید ترموستات را تعویض کنید. اگر علت بروز ارور خرابی سنسورها است، باید سنسورهای خراب را تعویض کنید. اگر علت بروز ارور وجود هوا در مدار گرمایش است، باید مدار گرمایش را هواگیری کنید.

رفع ارور ۸۰ ایران رادیاتور باید توسط یک تکنسین مجرب انجام شود. بنابراین در صورت بروز این ارور، از دستکاری پکیج خودداری کنید و از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

سخن پایانی ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی ارور پکیج ایران رادیاتور 40 60 80 تلاش کردیم تا اطلاعات لازم به منظور رفع این ارور را در اختیار شما قرار دهیم. از آنجایی که عیب‌یابی، تعمیر و سرویس پکیج یک روند تخصصی در نظر گرفته می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم که در این راستا از کمک افراد متخصص استفاده کنید. کارشناسان مجرب آچاره به منظور تعمیرات تخصصی پکیج در کنار شما خواهند بود. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید