اپیلاسیون بهتر است یا لیزر؟

زیبایی و سلامتاپیلاسیون

حذف موهای زائد به وسیله موم یا وکس از قدیم رایج بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن دستگاه‌های لیزر، افراد در انتخاب روش مناسب حذف موهای خود دچار مشکل شدند. در این قسمت از مجله آچاره به شما خواهیم گفت که اپیلاسیون بهتر است یا لیزر و کدام روش درمانی برای شما مناسب تر است. اپیلاسیون کردن در میان مردم محبوب‌تر است چرا که علاوه بر سرعت اثربخشی از قیمت مناسب‌تری برخوردار است اما لیزر برای شما مناسب‌تر است یا اپیلاسیون؟

حذف موهای زائد با لیزر

به حذف موهای زائد به‌وسیله اشعه، لیزر می‌گویند. در این روش با تابیده شدن اشعه لیزر به سطح پوست و مورد هدف قرار دادن ساقه و ریشه مو، فولیکول مو تخریب شده و ساقه مو مورد آسیب قرار می‌گیرد. به مرور زمان با تکرار این روش موهای زائد بدن شما دیگر رشد نخواهند کرد. مو برای رشد کردن به ریشه نیاز دارد و لیزر ریشه مو را تخریب می‌کند پس اگر لیزر را انتخاب کردید؛ بدانید روزی فرا می‌رسد که بدنی عاری از مو داشته باشید البته نتیجه لیزر موهای زائد با توجه به رنگ پوست و مو متفاوت است حتی میزان قوی بودن ریشه مو و حجم و ضخامت آن‌ها در نتیجه لیزر تاثیرگذار است اما در اکثر موارد موها به طور کامل از بین می‌روند.

لیزر بهتر است یا اپیلاسیون

حذف موهای زائد با لیزر یکی از روش‌های جدیدیست که پس از ارائه شدن به بازار همگان آرزو می‌کردند، زودتر با آن آشنا شده بودند. لیزر موهای زائد بین 6 تا 8 جلسه طول می‌کشد، معمولا نتیجه مطلوب در همین جلسات مشخص خواهد شد، بعد از این جلسات، با توجه به تشخیص دکتر طبق مدت زمان مشخص به شارژ کردن لیزر نیاز پیدا خواهید کرد.

لیزر موهای زائد روشی امن و بدون آسیب است زیرا به پوست شما آسیب نمی‌رساند و حساسیت ایجاد نمی‌کند.

آیا حذف موهای لیزر به وسیله لیزر دردناک است؟

بیشتر افرادی که تحت اشعه لیزر قرار گرفته‌اند، ذکر می‌کنند حذف موهای زائد به‌‌وسیله لیزر بیشتر تلنگرآمیز است تا دردناک. این افراد توصیف کرده‌اند درد حاصل از لیزر در واقع یک نوع تحت فشار گرما قرار گرفتن است.

آیا استفاده از کرم‌های بی‌حسی در نتیجه لیزر تاثیرگذار است؟

بله- اغلب کلینیک‌های تخصصی استفاده از کرم‌های بی‌حس کننده را قبل از لیزر پیشنهاد نمی‌کنند؛ این کرم‌ها با تغییر سایز رگ‌ها می‌توانند واکنش‌های ناخواسته پوستی، برای فرد ایجاد کنند. اما استفاده از کرم‌ها تسکین دهنده بعد از لیزر کردن بلامانع است.

لیزر بهتر است یا اپیلاسیون

 توصیه‌هایی جهت نتیجه‌دهی بهتر لیزر

  • لیزر کردن بر میزان ملانین بدن تاثیرگذار است؛ بنابراین سعی کنید لیزر کردن پوست خود را به فصل زمستان موکول کنید.
  • اگر دارویی استفاده میکنید، که حساسیت به نور در بدن شما ایجاد می‌کنند؛ قبل از لیزر کردن با پزشک متخصص خود مشورت کنید.
  • بین جلسات درمانی لیزر، از تیغ یا ژیلت به‌جای وکس، استفاده کنید. هرگونه تحریک ریشه مو باعث از بین رفتن اثر لیزر می‌شود.
  • قبل از تحت درمان لیزر قرار گرفتن، از حساسیت نداشتن به لیزر مطمئن شوید.
  • بهتر است بعد از لیزر کردن هر 5 روز یک‌بار پوست خود را اسکراب کنید.

رفع موهای زائد با اپیلاسیون

به عمل جدا کردن موهای بدن به وسیله موم یا وکس، اپیلاسیون می‌گویند. در این روش مقداری از موم را گرم کرده و بر سطح پوست پخش می‌کنند بعد از آن در جهت مخالف رویش مو از بدن جدا می‌کنند. دراپیلاسیون موها به سرعت از ریشه جدا می‌شوند و در بعضی افراد می‌تواند باعث افزایش موهای هورمونی شود.

اپیلاسیون نتیجه‌ای آنی به همراه دارد و به پوست شما حالتی ابریشمی لطیف و زیبا می‌بخشد. نتیجه اپیلاسیون تا سه هفته باقی خواهد ماند. در فواصل میان هر اپیلاسیون باید صبر کنید تا موهای شما حدود نیم الی یک سانت رشد کنند.

لیزر بهتر است یا اپیلاسیون

آیا اپیلاسیون کردن دردناک است؟

بله- اغلب افرادی که اپیلاسیون کردن را امتحان کرده‌اند معتقدند انجام اپیلاسیون عمل بسیار درناکیست اما به مرور با ضعیف شدن ریشه مو، درد آن کمتر خواهد شد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

آیا استفاده از کرم‌های بی‌حسی در اپیلاسیون کردن تاثیر گذار است؟

استفاده از کرم‎‌های بیحسی در نتیجه آن، تاثیر گذار نیست اما می‌تواند با افزایش حساسیت پوست باعث ایجاد التهاب کوتاه مدت یا سوزش شود.

نکاتی حرفه‌ای برای اپیلاسیون کردن

  • از مناسب بودن قد موها برای اپیلاسیون مطمئن شوید، موهای بلند درد بیشتری ایجاد می‌کنند.
  • جلسات اپیلاسیون خود را منظم کنید. اپیلاسیون منظم در نتیجه‌دهی بیشتر تاثیر به‌سزایی دارد.
  • در میان جلسات اپیلاسیون از شیو کردن بپرهیزید.
  • بعد از اپیلاسیون کردن پوست خود را آبرسانی کنید.
  • بعد از اپیلاسیون از پوشیدن لباس‌های تنگ بپرهیزید. برخورد پوست با لباس می‌تواند باعث ساییدگی پوست شود.
  • هفته‌ای یک‌بار پوست خود را لایه برداری کنید تا از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری کنید.

لیزر بهتر است یا اپیلاسیون؟

  • ماندگاری لیزر و اپیلاسیون

اپیلاسیون

اپیلاسیون کردن تنها تا سه هفته می‌تواند نتیجه‌ای پایدار داشته باشد؛ بعد از گذشت چند هفته موها مجددا رشد خواهند کرد. در نهایت شاید اپیلاسیون کردن بتواند ریشه موها را ضعیف کند ولی برای همیشه از رشد آن‌ها جلوگیری نخواهد کرد.

مقاله پیشنهادی شناخت انواع پلک مونولید، دو پلکی ،روکش دار

لیزر

لیزر میتواند پس از گذشت چندین جلسه، نتیجه طولانی مدت‌تری را به همراه داشته باشد. لیزر کردن موهای زائد با توجه به ناحیه درمان و نوع موهای شما می‌تواند 18 ماه به طول بی‌انجامد اما این صبر منجر به پوستی خواهد شد که دیگر مویی بر آن نخواهد رویید.

  • هزینه لیزر و اپیلاسیون

اپیلاسیون

انجام جلسات منظم اپیلاسیون، هزینه‌های زیادی را می‌تواند شامل شود. در نظر داشته باشید این کار تا پایان عمر شما ادامه دارد.

لیزر

هزینه لیزر شاید در نگاه اول زیاد باشد اما با توجه به اینکه نتیجه لیزر کردن تا پایان عمر می‌تواند باقی بماند، صرف هزینه‌ در کوتاه مدت و سپس نتیجه طولانی گرفتن، آن را به کاری اقتصادی تبدیل کرده است.

  • میزان درد لیزر و اپیلاسیون

اپیلاسیون

اپیلاسیون کردن موهای زائد دردناک است زیرا موها را در این روش از ریشه جدا می‌کنند و نتیجه آن مدت زمان زیادی باقی نخواهد ماند.

لیزر

درد لیزر با توجه به درجه اشعه قابل کنترل است، از طرفی با به بازار آمدن دستگاه های کنترل کننده گرما که دارای سیستم خنک کننده هستند؛ درد اپیلاسیون قابل تحمل شده است.

آیا لیزر برای همه افراد مناسب است؟

استفاده از لیزر برای افراد باردار توصیه نمی‌شود قرار گرفتن در معرض اشعه می‌تواند سلامت جنین را به خطر بیاندازد.

لیزر کردن برای افراد با موی روشن و پوست روشن پیشنهاد نمی‌شود؛ استفاده از لیزر در این افراد می‌تواند نتیجه ای نداشته باشد.

بیشتر بخوانید کاهش درد اپیلاسیون

 

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا