آموزش رگلاژ درب کمد دیواری + بررسی مشکلات کمد ریلی

ساختمانچوب و کابینتکمد دیواری

یکی از انواع کمدهایی که در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کمد ریلی است. کمد ریلی در دکوراسیون داخلی مدرن، بسیار محبوب و پر طرفدار است. کمدهای ریلی علاوه بر زیبایی، فضای کمتری هم اشغال می‌کنند در نتیجه با استفاده از کمد ریلی امکان استفاده بهینه از فضا فراهم می‌شود. کمد ریلی علاوه بر تمام مزیت‌هایی که دارد، ممکن است دچار مشکلاتی نیز بشود. در این مقاله قصد داریم تا درباره رگلاژ درب کمد دیواری و تنظیم غلتک ریل درب کمد دیواری توضیح دهیم.

بررسی برخی از معمول‌ترین مشکلات کمد ریلی

در این قسمت به برخی از مشکلات درب کمد دیواری اشاره خواهیم کرد:

مشکلات کمد ریلی

1. تنظیم نبودن ریل درب کمد دیواری

تنظیم نبودن ریل کمدها یکی از مشکلات رایج کمد دیواری است؛ تنظیم نبود ریل‌ها باعث می‌شود در موقع باز شدن گیر کند. برای رفع این مشکل باید اقدام به تنظیم غلتک ریل درب کمد دیواری کنید.

2. رگلاژ درب کمد دیواری

یکی از بخش‌های مهم نصب کمد دیواری، رگلاژ درب کمد دیواری است. این کار باید توسط یک فرد باتجربه انجام شود. در صورتی که رگلاژ درب کمد دیواری به درستی انجام نشود، احتمال کج شدن در وجود دارد. اگر کمی از مهارت فنی برخوردار باشید، خودتان با استفاده از یک پیچ گوشتی می‌توانید رگلاژ درب کمد دیواری را انجام دهید. به آرامی پیچ‌ها را تنظیم و کم و زیاد کنید تا زمانی که درب صاف شود و به راحتی باز و بسته شود.

3. درب کمد ریلی خود به خود باز می‌شود

معمولاً زمانی این مشکل به وجود می‌آید که کمد در جای خود به درستی نصب نشده باشد. اصطلاحاً در این حالت می‌گوییم که کمد تراز نیست. برای رفع این مشکل از یک تراز استفاده کنید و کمد را در تراز قرار دهید تا صاف شود. در صورتی که قسمتی از کمد تراز نیست و کمد به وسیله پایه قابل تنظیم است، به کمک پایه‌ها کمد را تراز کنید. اگر امکان تنظیم کمد به‌وسیله پایه‌ها وجود ندارد، بهتر است به کمک مقوا، پایه‌های کمد را تنظیم کنید.

درب کمد ریلی

4. درب کمد به سختی باز می‌شود

یکی دیگر از مشکلات رایج کمدهای دیواری، سخت باز و بسته شدن درب کمدها است. این مشکل دو دلیل دارد، دلیل اول این است که رگلاژ درب کمد دیواری به درستی انجام نشده است و دلیل دوم هم خشک بودن ریل‌های درب کمد دیواری است. در صورتی که مشکل از رگلاژ درب باشد باید مشکل را برطرف کنید و اگر دلیل سخت باز و بسته شدن کمد، خشک بودن ریل‌ها است، باید ریل‌ها را روغن کاری کنید.

تنظیم غلتک‌ ریل کمد دیواری

5. کثیف شدن ریل درب کمد دیواری

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به سخت باز و بسته شدن درب ریلی کمد دیواری شود، کثیف شدن ریل‌های درب است. تجمع گرد و غبار و آلودگی باعث می‌شود ریل‌ها به درستی حرکت نکنند. هر چند وقت یک‌بار می‌توانید با استفاده از جاروبرقی ریل‌ها را تمیز کنید.

6. استفاده از یراق آلات نامناسب

اگر بعد از مدتی استفاده از کمد دیواری، یراق آلات کمد دچار خرابی شدند و یا کنده شدند، علت آن بی‌کیفیت و نامناسب بودن یراق آلات استفاده شده در کمد است. توصیه ما در این شرایط این است که سعی کنید از یراق آلات استفاده کنید.

تنظیم غلتک‌ ریل کمد دیواری

غلتک‌های تعبیه شده در قسمت پایین درب کمد دیواری، قابل تنظیم هستند و برای حرکت دادن و بالا و پایین بردن درب کمد دیواری استفاده می‌شوند. برای بالا بردن درب کمد دیواری، باید ارتفاع مورد نظر را تنظیم کنید. تنظیم ارتفاع از درگیر شدن غلتک با کف‌پوش داخل کمد جلوگیری می‌کند و باعث روان‌تر شدن حرکت درب کمد می‌شود.

بعضی از ریل‌ها طوری طراحی شده‌اند که با تنظیم پیچ ارتفاع، غلتک روی ریل جا می‌افتد. برخی دیگر از درب‌ها طوری طراحی شده‌اند که دارای یک سوئیچ کوچک روی رگلاژ غلتک هستند که آن را روی پروفیل قفل می‌کند.

رگلاژ درب کمد دیواری

وقتی پیچ تنظیم را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بپیچید، درب به آرامی بلند می‌شود. چرخ‌ها درون پروفیل قرار می‌گیرند و صدای کلیک شنیده می‌شود. طرف دیگر درب را هم به همین ترتیب تنظیم کنید تا درب به نرمی حرکت کند. برای پایین آوردن درب هم فقط کافی است تا پیچ رگلاژ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

3.7/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا