تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

عیب‌یابی و تعمیر اجاق‌ گاز رومیزی اخوان

لوازم خانگیاجاق گاز و فر

اجاق‌گازها از وسایل پرکاربرد و متنوعی هستند که روزبه‌روز بر تنوع آنها افزوده می‌شود. اجاق‌گاز اخوان نیز مانند سایر لوازم‌خانگی در طول عمر خود با ایراداتی روبرو می‌شود. اجاق‌گازهای رومیزی اخوان به دلیل قابلیت حمل آسان و کاربرد راحت، بسیار پرطرفدار است علاوه بر این استفاده مکرر از اجاق‌گازهای صفحه‌ای باعث بروز ایراد در قطعات آن می‌شود. عیب‌یابی اجاق‌گاز صفحه‌ای تخصصی است بنابراین اگر دانش فنی لازم را ندارید، از دست‌کاری و تعمیر اجاق‌گاز صفحه‌ای خود بپرهیزید و برای جلوگیری از خسارات احتمالی این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید. ما در این مقاله به عیب‌یابی و روش تعمیر اجاق‌ گاز رومیزی اخوان می‌پردازیم.

متداول‌ترین مشکلات اجاق‌ گاز رومیزی اخوان

  1. روشن نشدن شعله‌های اجاق‌گاز
  2. خاموش شدن شعله گاز پس از رهایی ولوم اجاق‌گاز
  3. سروصدای زیاد شعله‌ها
  4. تغییر رنگ شعله‌ها و زرد سوختن آن‌ها
  5. بلندی شعله‌ها و غیراستاندارد بود آن‌ها
  6. دود کردن شعله‌های اجاق‌گاز
  7. حرارت کم شعله‌های اجاق‌گاز

مشکلات اجاق‌ گاز رومیزی

1. روشن نشدن شعله‌ اجاق‌ گاز

روشن نشدن شعله‌های اجاق‌ گاز رومیزی اخوان ممکن است به سه دلیل اساسی مرتبط باشد:

  • اولین دلیل آن می‌تواند به علت کثیف بودن مشعل باشد و همچنین در صورت سرریزی غذاها روی اجاق‌گاز ممکن است باعث انسداد شعله شود.
  • دومین دلیل قرارگیری نامناسب الکترودهای جرقه‌زن است که این مشکل باعث عدم جرقه زدن اجاق‌گاز و روشن نشدن مشعل می‌شود.
  • آخرین دلیل هم جاگذاری غلط شعله‌پخش‌کن است که مانع روشن شدن شعله می‌شود.

بیشتر بخوانید : آموزش تعویض بوبین اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز
تعمیر گاز

2. شعله گاز با رهاکردن ولوم اجاق‌ گاز خاموش می‌شود

اصلی‌ترین دلیل ثابت نماندن شعله اجاق‌ گاز رومیزی اخوان می‌تواند از ترموکوپل اجاق‌گاز باشد. این قطعه به‌عنوان یک سیستم ایمنی عمل می‌کند. زمانی که یکی از اجزای اجاق‌گاز به‌درستی کار نکند، ترموکوپل جریان گاز را قطع کرده و مانع از روشن شدن شعله اجاق می‌شود. اما در ابتدا روی اجاق‌گاز و اطراف شعله را تمیز کنید، در صورت برطرف نشدن مشکل، تعمیر یا تعویض ترموکوپل اجاق‌ گاز رومیزی اخوان را آزمایش کنید.

3. سروصدای زیاد شعله‌ها در اجاق‌ گاز رومیزی اخوان

در صورت سروصدای زیاد شعله‌ها پس روشن‌کردن اجاق‌گاز، می‌توان اصلی‌ترین دلیل آن را میزان نادرست هوارسانی به مشعل دانست، در واقع اگر که هوا بیش از حد به مشعل برسد، شعله اجاق‌گاز با سروصدا می‌سوزد. برای رفع مشکل شعله پرسروصدا شاتر هوای اجاق‌گازتان را بررسی کنید به‌احتمال‌قوی میزان هوا و گاز در این شاتر تنظیم نیست.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

شعله اجاق گاز خانگی

4. زرد سوختن شعله‌های اجاق‌ گاز رومیزی اخوان

زرد سوختن شعله‌های اجاق‌گاز اخوان به دلیل کاهش نسبت هوا به گاز است که برای رفع این خرابی باید میزان هوا را تنظیم کرد. یعنی باید فاصله میان ژیگلور اجاق‌گاز تا رابط را به نسبت مناسبی تغییر داد.

بیشتر بخوانید : رفع گرفتگی شعله گاز

5. غیراستاندارد بودن شعله‌های اجاق‌ گاز

بلندی غیرطبیعی شعله‌های اجاق‌گاز ممکن است خطرساز هم باشد! حتی کاهش ناگهانی شعله نیز نشان‌دهنده ایراد و اشکال در اجاق‌گاز به شمار می‌آید و هرگونه شعله بلند هم غیرطبیعی است. برای حل این مشکل باید ترموکوپل اجاق‌گاز را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید : مشکلات و معایب اجاق گاز رومیزی

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

6. دود کردن شعله‌های اجاق‌ گاز اخوان

دود کردن شعله اجاق‌گاز اصلاً عادی نیست و ممکن است به دو دلیل مرتبط باشد:

شعله اجاق‌گاز باید آبی و بدون دود بسوزد در غیر این صورت ممکن است ایراد کار از نازل اجاق‌گاز اخوان باشد که باید تعویض شود.

در برخی موارد هم علت بروز این مشکل از زیاد بودن نسبت گاز در مخلوط هوا و گاز است؛ بنابراین نسبت گاز در مخلوط هوا و گاز را کم کنید.

7. کم بودن حرارت شعله

وقتی متوجه حرارت کم از اجاق‌گاز خود شدید، اولین اقدام برای عیب‌یابی اجاق‌گاز صفحه‌ای و علت این مشکل این است که وضعیت گازتان را چک کنید. اگر از درست بودن گاز اطمینان پیدا کردید، علت دیگر آن می‌تواند از کثیفی در قسمت شعله‌پخش‌کن باشد که نتواند حرارت را به‌صورت یکنواخت در شعله اجاق‌گاز پخش کند. برای حل مشکل اقدام به تمیز کردن اجاق گاز کنید.

خرابی شیر اجاق‌گاز صفحه‌ای نیز اصلی‌ترین دلیل خراب‌شدن اجاق‌گاز صفحه‌ای به شمار می‌رود. برای رفع این مشکل باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای متعلق به نمایندگی تعمیر اجاق‌گاز کمک بگیرید.

داشتن شعله‌ای با حرارت ملایم برای پختن غذا در تمام اجاق‌گازها ضروری است. وقتی متوجه حرارت کم از اجاق‌گاز خود شدید، و یا شعله اجاق‌گازتان از حد معمولی کمتر و یا بیشتر شد می‌توانید آن را تنظیم کنید. در کنار هر شیر شعله یک پیچ کوچک به نام پیچ تنظیم‌کننده شعله گاز وجود دارد. این پیچ با آچارپیچ‌گوشتی دو سو تنظیم می‌شود. برای کم‌شدن قدرت شعله پیچ تنظیم‌کننده را در جهت عقربه ساعت چرخانده و اگر عکس جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید قدرت شعله زیاد می‌شود.

سخن پایانی

امیدوار هستیم که موارد فوق در حل مشکلات اجاق‌ گاز رومیزی اخوان شما مؤثر باشند. فراموش نکنید که برای رفع عیب و یا تعویض قطعات می‌توانید روی تعمیرکاران اجاق‌گاز آچاره حساب کنید. کافی است از طریق سایت و اپلیکیشن آچاره ثبت درخواست کنید و بصورت رایگان استعلام قیمت بگیرید و با تعمیرکاران اجاق گاز مشورت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز رومیزی و فردار!

 

کلیک کنید