تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

همه چیز درباره کاسه نمد ماشین لباسشویی و نحوه تعویض آن

لوازم خانگیماشین لباسشویی

آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چه عاملی از نشتی آب در ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند؟ امروزه کمتر خانواده‌ای در منزل خود از ماشین لباسشویی استفاده نمی‌کند و این دستگاه به یک بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی مدرن تبدیل شده است. طراحی ماشین لباسشویی به گونه‌ای انجام پذیرفته که در ساده‌ترین حالت ممکن، بیشترین کارایی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. به همین دلیل طبق آمار عملکرد ماشین لباسشویی نسبت به دیگر لوازم خانگی کمتر با اختلال مواجه شده و به‌صورت میانگین عمر بالاتری دارد.

البته این نکته به این معنا نیست که شما با دستگاه خود به مشکلی برنخواهید خورد. چالش‌های مختلفی ممکن است در حین استفاده از ماشین لباسشویی به وجود آمده و در نتیجه آن، روند زندگی ما را مختل کند. یکی از اختلالاتی که ممکن است در این دستگاه دیده شود، نشتی آب است.

اما چه قسمتی از ماشین لباسشویی وظیفه جلوگیری از بروز این پدیده را بر عهده دارد و در صورت نشتی آب از دستگاه باید از سلامت چه قسمت‌هایی اطمینان حاصل کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات باید با کاسه نمد ماشین لباسشویی بیشتر آشنا شویم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

کاسه نمد ماشین لباسشویی چیست؟

احتمالا اصطلاح کاسه نمد به گوشتان خورده باشد و علت آن هم استفاده از این قطعه در دستگاه‌های مختلف است که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم. کاسه نمد ماشین لباسشویی وظیفه جلوگیری از نشتی آب را بر عهده داشته و از بروز این اختلال جلوگیری می‌کند.

تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی

در نتیجه اگر ماشین لباسشویی دچار نشتی آب شود، باید سلامت این قسمت را مورد بررسی قرار داد و در صورت وجود اشکال برای تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی اقدام کرد. این قطعه از مواد اولیه لاستیکی همچون پلی اکرلیک، تفلون و … تهیه شده تا علاوه بر حفظ خاصیت انعطاف‌پذیری، دارای استحکام قابل قبولی نیز باشد.

کاسه نمد ماشین لباسشویی در کنار بلبرینگ و بر روی کفی پروانه قرار گرفته که دلیل این موضوع را نیز می‌توان جلوگیری از برخورد آب با این قطعه در نظر گرفت. کاسه نمد لباسشویی برای هر دستگاه، مشخصات خاصی از نظر ابعاد داشته و اطلاعات مربوط به این ابعاد بر روی بدنه این قطعه حک شده است. این نکته از بروز مشکلات احتمالی در روند تعویض کاسه نمد موثر بوده و نباید آن را نادیده گرفت.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

نقش کاسه نمد در جلوگیری از نشتی آب

انواع کاسه نمد

این قطعه تاثیرگذار امروزه در دو مدل تولید شده که در ادامه توضیحات مختصری راجع به آن‌ها ارائه خواهیم کرد. به این دو نمونه کاسه نمد اصطلاحا کاسه نمد معمولی و کاسه نمد شیاردار گفته می‌شود که تفاوت اصلی این دو، قابلیت پمپاژ در نوع شیاردار آن محسوب می‌شود.

البته اگر بخواهیم این قطعه را از نظر جنس آن دسته‌بندی کنیم، مسلما انواع بیشتری از آن در اختیار عموم مردم قرار دارد که می‌توانیم از بین آن‌ها به جنس NR یا NBR اشاره کنیم. البته این تفاوت‌ها تغییری در نحوه نصب کاسه نمد ماشین لباسشویی ایجاد نکرده و به طور معمول این روند به طور یکسان انجام می‌پذیرد. اما در صورت اختلال در عملکرد کاسه نمد باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ اگر قصد تعویض کاسه نمد لباسشویی خود را دارید، مطالب قسمت بعد را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی به زبان ساده

تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی

به‌صورت کلی بروز هر گونه نشتی آب در ماشین لباسشویی، نشان‌دهنده وجود اختلال در عملکرد کاسه نمد بوده و در نتیجه آن باید سلامت این قسمت مورد بررسی قرار بگیرد. توجه داشته باشید که در صورت مشاهده این اختلال، در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع آن تدابیر لازم را در نظر بگیرید زیرا نشت آب در ماشین لباسشویی سلامت قطعات مختلفی را در معرض خطر قرار داده و ممکن است در پی آن مشکلات بزرگتری برای دستگاه شما به وجود بیاید.

همچنین اگر با ساختار این دستگاه آشنایی نداشته و آمادگی کافی برای تعویض کاسه نمد آن را ندارید، از باز کردن دستگاه جدا خودداری کنید و این روند را به متخصصان بسپارید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

هشدار: قبل از آغاز از عدم اتصال برق اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز آن را قطع کنید.

  1. در قدم اول با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب، پیچ‌های پنل پشت ماشین لباسشویی را باز کرده و این پنل را جدا کنید.
    نصب کاسه نمد ماشین لباسشویی
  2. بعد از باز شدن پنل پشت دستگاه، باید بلبرینگ آن را خارج کنید. در این راستا با استفاده یک چکش به روند خارج‌سازی بلبرینگ کمک کرده و آن را از دستگاه خارج کنید.
  3. حالا زمان باز کردن کاسه نمد ماشین لباسشویی رسیده است. به این منظور شما باید از یک ابزار به عنوان اهرم استفاده کرده تا کاسه نمد از محفظه خود بیرون بیاید. به طور مثال شما می‌توانید از یک پیچ گوشتی با قطر مناسب برای این امر استفاده کنید. پس از قرار دادن اهرم کاسه نمد را از محفظه آن بیرون آورده و از دستگاه خارج کنید.
  4. همان‌طور که اشاره کردیم، اطلاعات مربوط به ابعاد کاسه نمد لباسشویی بر روی آن حک شده است. این ابعاد شامل ارتفاع، قطر داخلی و قطر خارجی می‌باشد که اطلاعات آن‌ها به همین ترتیب بر روی این قسمت قرار گرفته است. با توجه به این نکته، یک کاسه نمد استاندارد برای ماشین لباسشویی تهیه کرده تا با قطعه خراب تعویض شود. فراموش نکنید که حتما از قطعات مورد تایید سازنده استفاده کرده و از به کار بردن قطعات بی‌کیفیت خودداری کنید.
  5. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از قرار دادن قطعه جدید، محیط قرارگیری آن را کمی تمیز کرده و سپس کاسه نمد را در محفظه خود جای‌گذاری کنید.
  6. پس از کسب اطمینان از عدم وجود مشکل در نحوه قرارگیری قطعات، پنل پشتی را دوباره سر جای خود گذاشته و پیچ‌های آن را محکم ببندید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

شما با پشت سر گذاشتن این روند و نصب و تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی خود، مشکل نشتی آب دستگاه خود را حل کرده و عملکرد آن را بازیابی می‌کنید.

بیشتر بخوانید 11 روش آسان نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی

نتیجه‌گیری

در نهایت دوباره یادآور می‌شویم که تعویض و تعمیر کاسه نمد ماشین لباسشویی یک روند ساده نبوده و پیچیدگی‌های خاص خود را داراست. در صورتی که بدون آگاهی و آشنایی برای این تعویض اقدام کنید، ممکن است عملکرد کلی ماشین لباسشویی با مشکل جدی روبه‌رو شود. در این شرایط حتما از کارشناسان تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید. متخصصین مجموعه آچاره برای حل این اختلال در کنار شما خواهند بود و شما می‌توانید با ثبت درخواست رایگان در سایت یا اپلیکیشن آچاره درباره مشکل خود با متخصصین صحبت کنید و نظر ایشان را جویا شوید. امیدواریم که این مطالب به شما کمک کرده و از مطالعه آن لذت برده باشید.

4.7/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید