تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی‌ ال‌جی به خاطر طراحی هوشمند، عملکرد شستشوی عالی و فناوری پیشرفته‌شان معروف هستند. با این حال، مانند هر دستگاه دیگری، می‌توانند مستعد خرابی باشند. گاهی ممکن است آبگیری ماشین‌های لباسشویی ال جی به‌درستی صورت نگیرد و باعث نگرانی شما شود. علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی می‌تواند تحت‌تاثیر مشکلاتی از قبیل فیلتر معیوب و موارد دیگر باشد که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

اگر با کد EI یا NO INLET روی نمایشگر ماشین لباسشویی مواجه شدید، معمولا نشان‌دهنده عدم آبگیری ماشین لباسشویی ال جی است. برخی از دلایل آبکشی نکردن لباسشویی ال جی را می‌توان ‌راحتی برطرف کرد، اما برخی دیگر به خدمات کامل و تعمیر ماشین لباسشویی توسط یک تکنسین متخصص دارند. ما در ادامه به علت‌های آبگیری نکردن لباسشویی ال جی اشاره خواهیم کرد:علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی

1. فشار نامناسب آب

در بعضی از موارد کم‌ بودن فشار آب می‌تواند علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی شما باشد. پس قبل از هر چیزی از باز بودن شیر آب و فشار مناسب آب مطمئن شوید. تنها راه‌حل این مشکل برطرف کردن فشار کم آب است. برای این کار شما می‌توانید یک پمپ آب تهیه کنید تا آب با فشار مناسب وارد ماشین لباسشویی بشود.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

  • توجه داشته باشید قرار نگرفتن ماشین لباسشویی در ارتفاع مناسب از زمین نیز می‌تواند منجر به کم شدن فشار آب و عدم ورود آب به ماشین شود.

2. گرفتگی و پیچ‌خوردگی شیلنگ

گاهی اوقات خمیدگی و گرفتگی شیلنگ ورودی آب، علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و حتی جمع شدن آب در لباسشویی است. هرگونه پیچیدگی در شیلنگ ورودی آب را صاف کنید.

اگر در حال شستن یک محموله لباس هستید و صدای پمپ را می‌شنوید، اما ماشین لباسشویی آبگیری نمی‌کند، احتمالاً مشکلی در شیلنگ لاستیکی وجود دارد که باعث عدم تامین آب ماشین لباسشویی می‌شود.

برای رفع گرفتگی شیلنگ، مطمئن شوید که دستگاه شما خاموش است. سپس شیلنگ را از دستگاه جدا کرده و ببینید آیا چیزی در آن گیر کرده است یا خیر. اگر در شیلنگ گرفتگی وجود دارد، آن‌ها را با کمک یک سیم تخلیه کنید. در صورت نیاز، شما باید نسبت به تعویض شیلنگ اقدام کنید.

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی

3. انسداد فیلتر و صافی‌ها؛ علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی

فیلتر‌ و صافی موجود در انتهای شیلنگ ورودی آب ممکن است با پرزها، رسوبات و اجسام کوچک مسدود شده و باعث ایجاد مشکل در ورودی آب ماشین لباسشویی ال جی شود. در این شرایط فیلتر را با آب داغ و برس نرم به‌طور کامل تمیز کرده و هرگونه اشیای کوچک را از محفظه فیلتر پاک کنید. توجه داشته باشید که شما باید هر چند مدت یکبار فیلتر ورودی آب را تمیز کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی

4. سوئیچ درب را بررسی کنید.

اگر درب ماشین لباسشویی باز بماند یا به‌طور کامل بسته نشود، دستگاه شروع به آبگیری نمی‌کند. با استفاده از مولتی‌متر از سالم‌بودن سوئیچ درب مطمئن شوید.

5. بسته‌ بودن شیر آب؛ علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی

باز نبودن کامل شیرهای آب سرد و گرم به‌طور همزمان، می‌تواند علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی باشد. مطمئن شوید که شیرهای آب سرد و گرم کاملا باز باشند تا اختلالی در ورودی آب ماشین لباسشویی ال جی صورت نگیرد.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

6. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

در صورتی که ولتاژ مناسب و فشار آب کافی به شیر برقی یا شیر ورودی آب ماشین لباسشویی نرسد، عمل آبگیری ماشین لباسشویی به‌درستی انجام نمی‌گیرد. شما می‌توانید شیر ورودی آب ماشین لباسشویی ال جی را با یک مولتی‌متر تست کنید تا ببینید آیا ایراد دارد یا خیر. این عمل باید هنگام آبگیری انجام شود؛ پس بهتر است برای رعایت ایمنی از یک متخصص کمک بگیرید. اگر متوجه شدید که شیر ورودی آب کار خراب است، باید آن را تعویض کرد.شیر برقی

از علل کار نکردن شیر ورودی آب می‌توان به خرابی برد الکترونیکی یا تایمر و سوئیچ فشاری یا همان سوئیچ سطح آب اشاره کرد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • خرابی سوئیچ فشار علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی

سوئیچ سطح آب که یک سوئیچ فشاری است، به همراه برد الکترونیکی یا همان تایمر ولتاژ ورودی، شیر برقی را کنترل می‌کند. در صورت خرابی سوئیچ فشار، جریان برق شیر ورودی آب ماشین لباسشویی در زمان مناسب متوقف نشده و آبگیری ماشین لباسشویی انجام نمی‌گیرد. از یک تکنسین برای تست سوئیچ سطح آب کمک بگیرید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.سوئیچ فشار ماشین لباسشویی

  • خرابی تایمر یا برد الکترونیکی

برد الکترونیکی به هدایت جریان برق به شیر ورودی آب کمک می‌کند. در صورتی که این قطعه خراب باشد، جریان برق به شیر برقی نمی‌رسد و ماشین لباسشویی عمل آبکشی را به‌درستی انجام نمی ‌دهد. توجه داشته باشید که تعویض و تست برد الکترونیکی به مهارت یک متخصص نیاز دارد.

سوالات متداول

1. علت آبگیری نکردن لباسشویی ال جی در دمای 60 و 95 درجه چیست؟

در صورتی که ورودی آب گرم ماشین لباسشویی ال جی به دستگاه وصل نباشد، ماشین لباسشویی آبگیری نمی‌کند.

2. چه چیزی باعث وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی ال جی می‌شود؟

به جز مواردی که قبلا اشاره شد، انتخاب کلید DELAY END یا TIME DELAY باعث تاخیر در آبگیری ماشین لباسشویی ال جی می‌شود.

3. آیا وزن لباس ماشین لباسشویی می‌تواند علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی باشد؟

بله. در بعضی از برنامه ها مثل Mix ،Synthetic، Cotton easy care و…. سنسور تشخیص وزن لباس وجود دارد و آبگیری ماشین لباسشویی بعد از چند دقیقه شروع شود.

به این پست امتیاز دهید

2 دیدگاه

  1. علت نوشتن oE در پایان شستشوی ماشین لباسشویی و آب ماندن در انتها داخل ماشین لباسشویی LG ۷ کیلویی
    اینورتر چیست

    1. یا پمپ تخلیه مشکل داره و خراب هست یا چیزی مانند آشغال داخلش گیر کرده یا لوله خرطومی، در غیر این صورت از هیدرو استارتش هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید