تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

آموزش تصویری ساخت پایه موتور خودرو

خودروسرویس و نگهداری

ساختن پایه برای موتور خودرو، تعمیر و ایجاد تغییر بر روی موتور را در مواقعی که داخل خودرو قرار نداشته و خارج از آن است، آسان می‌کند. با این که شما می‌توانید پایه‌ موتور را از مغازه‌ها تهیه کنید اما در صورت تمایل، با یادگیری چند مرحله و تهیه ابزارآلات لازم، قادر به ساخت آن خواهید بود. البته به این نکته توجه داشته باشید که طی کردن این مراحل کمی پیچیده است بنابراین شما باید سعی کنید که این روند را با نهایت دقت به انجام برسانید. همچنین شما باید قبل از آغاز این روند، ابزار مختص این کار را نیز تهیه کنید که شامل اره‌ی گردبُر، دستگاه جوش و بالابر موتور می‌شوند. در این مقاله از مجله آچاره با آموزش نحوه ساخت پایه موتور خودرو، در طول این روند در کنار شما خواهیم بود. با ما همراه باشید.

مراحل ساخت پایه‌ی موتور خودرو

بخش اول: ساخت قاب

  1. ابتدا از یک لوله‌ فولادی به طول 3.7 متر و قطر 2.5 سانتی‌متر استفاده کنید. پایه‌ موتور باید به قدری قوی باشد که وزن موتور را تحمل کند، بنابراین از لوله‌ای که از آلیاژ 1045 ساخته شده است استفاده کنید. این آلیاژ مقاومتی که برای پشت سر گذاشتن این روند لازم است را برای شما فراهم می‌کند. همچنین فراموش نکنید که طول لوله به اندازه کافی بلند باشد تا بتوانید آن را به چند قسمت تقسیم کنید. استفاده از لوله‌ مربعی به این دلیل است که کار با آن هنگام وصل کردن گوشه‌ها به یکدیگر آسان‌تر از لوله‌ دایره‌ای است.

لوله فولادی

  1. در این مرحله باید لوله را علامت‌گذاری کنید. لوله‌ای که 76 سانتی‌متر طول، 51 سانتی‌متر عرض و 51 سانتی‌متر ارتفاع دارد می‌تواند اکثر موتورها را در خود جای دهد. در قدم بعد با متر خود طول هر قسمت را اندازه‌گیری کنید. برای این کار بهتر است از یک ماژیک برای علامت‌گذاری مساوی استفاده کنید. همچنین حتما از یکسان بودن اندازه‌گیری اطمینان حاصل کنید تا بتوانید پایه‌ متعادلی داشته باشید.

علامت گذاری لوله فولادی

  1. اکنون باید با استفاده از اَره‌ی گردبُر لوله را ببرید. توجه داشته باشید که شما باید اره‌ای استفاده کنید که قادر به بریدن فولاد باشد. به این منظور اَره را بر روی آخرین سرعت تنظیم کرده و بر روی علامت‌هایی که از مرحله‌ قبل گذاشتید، ببرید.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

برش لوله

  1. این مرحله شامل استفاده از دستگاه جوش می‌شود، پس باید از دستکش جوشکاری، کلاه و لباس‌های ایمنی استفاده کنید و آهن‌ها را به یکدیگر جوش دهید. برای آن که پایه بتواند عقب موتور را ایمن نگه ‌دارد، زبانه‌های فولادی باید به جایی از قاب وصل شوند که دقیقا بر روی میله‌های پشت موتور قرار بگیرند.
    زبانه‌ها را بر روی دو میله در پشت موتور بلغزانید، زبانه‌ها را در قسمت انتهایی پشت موتور قرار داده و از دستگاه جوش برای متصل کردن زبانه‌ها به لوله استفاده کنید. سپس، لوله را با زبانه‌های متصل به موتور جدا کنید.

جوشکاری

  1. در این مرحله از آموزش ساخت پایه موتور خودرو، گوشه‌های قاب را با استفاده از چسب‌های تعمیراتی به یکدیگر وصل کنید. با این روش، هم به روند جوشکاری سرعت می‌بخشید و هم می‌توانید جوش نهایی را موثرتر انجام دهید. چسب‌های تعمیراتی یک نوع جوش سریع هستند که قطعات را به صورت موقت در کنار یکدیگر نگه‌ می‌دارند. البته برای انجام این کار باید سطح مناسبی مانند میزهای فولادی انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : تست و تشخیص عدم کارکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو

چسباندن گوشه قاب ها

  1. سپس، لوله‌های 76 سانتی‌متری و 51 سانتی‌متری را طوری بچینید که گوشه‌هایشان به یکدیگر وصل شوند و مستطیل بزرگی را تشکیل دهند و با استفاده از دستگاه جوش محل اتصال لوله‌ها را گرم کنید و به یکدیگر وصل‌شان کنید. توجه کنید که به میزان زیادی از چسب‌های تعمیراتی را استفاده نکنید، چرا که این چسب‌ها اتصال نهایی شما نیستند.

ساخت پایه موتور خودرو

  1. پشت قاب را با جوش دادن لوله‌های 51 سانتی‌متری شکل دهید. در این مرحله شما با استفاده از لوله‌ی 51 سانتی‌متری باقی‌مانده که شامل لوله با میله‌های متصل به آن می‌شود، پشت قاب را خواهید ساخت. کف قاب را به‌ صورت عمود نگه داشته و دو عدد از لوله‌ها را به گوشه‌ها وصل کنید تا زاویه‌ 90 درجه تشکیل دهند.
    سپس، لوله را با زبانه‌های فولادی خود در سر آن‌ها قرار دهید تا یک میله‌ متقاطع تشکیل شود. پس از آن با استفاده از دستگاه جوش خود، لبه‌های داخلی و خارجی در محل اتصال لوله‌ها را جوش دهید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

  1. این مرحله از آموزش ساخت پایه موتور خودرو، شامل جوش نهایی می‌شود که از جوش تعمیراتی قوی‌تر و مستحکم‌تر بوده و همچنین زمان بیشتری را نیز صرف می‌کند. از دستگاه جوش استفاده کرده و شعله را در جاهایی که قبلا از چسب تعمیراتی استفاده کرده بودید، بگیرید تا اتصالات ذوب شوند و اتصال مستحکم‌تری به شما بدهند.

بخش دوم: اتصال میله‌ها

  1. از اَره‌ دایره‌ای برای بریدن میله‌هایی به طول 51 سانتی‌متر از لوله استفاده کنید. دو میله‌‌ی پایه، به جلوی موتور متصل شده و به حمل وزن آن بر روی پایه کمک می‌کنند. با استفاده از متر و ماژیک، 20 قسمت را بر روی لوله‌ی مربعی اندازه بگیرید و سپس از اَره‌ دایره‌ای برای برش آن‌ها استفاده کنید.

 پایه موتور خودرو

  1. حالا شما برای اندازه‌گیری 2.5 سانتی‌متر از انتهای هر یک از میله‌ها و علامت‌گذاری آن‌ها برای سوراخ کردن، به متر نیاز خواهید داشت. همچنین توجه داشته باشید که شما به مته‌ای که بتواند فلزاتی مانند تیتانیوم یا کبالت را سوراخ کند، نیاز دارید.

برش لوله

  1. در این مرحله از بخش دوم، یک عدد از میله‌های پایه را بردارید و یک زبانه در هر طرف از سوراخی که در میله ایجاد کرده‌اید، نگه دارید. سپس یک پیچ را از میان زبانه‌ها و میله‌های پایه رد کرده و مهره‌ای را به طرف دیگر پیچ بچسبانید. در قدم بعد آن را محکم کرده تا زبانه‌ها به صورت ایمن به میله متصل شوند. سپس این مراحل را با میله‌ دیگری تکرار کنید.

آموزش ساخت پایه موتور خودرو

  1. میله‌های پایه را در جلوی موتور قرار دهید و سوراخ‌های پیچ را علامت بزنید. قسمت جلوی موتور دارای دو سوراخ است که می‌توانید از آن‌ها برای اتصال ایمن میله‌های پایه استفاده کنید. این میله‌ها را در جلوی موتور قرار دهید تا سوراخ‌های پیچ را بپوشانند. بعد از آن محل سوراخ‌های پیچ بر روی هر یک از میله‌های پایه را علامت‌گذاری کنید.
    به دلیل اینکه فواصل سوراخ‌های پیچ در هر موتور متفاوت هستند، بهترین روش قرار دادن میله‌های پایه در مقابل آن‌هاست تا اندازه‌گیری دقیقی بدست آورید.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر خودرو در محل


آموزش ساخت پایه موتور خودرو

  1. با استفاده از مته بر روی میله‌های پایه، سوراخ‌های پیچ را درست کنید. میله‌های پایه را از موتور جدا کرده و از مته‌ فلزی برای سوراخ کردن لوله استفاده کنید. سپس در نقاط علامت‌گذاری شده به‌صورت دقیق یک سوراخ ایجاد کنید تا با سوراخ ‌های موجود در موتور کاملا تناسب داشته باشند. پس از ایجاد، حتما از توازن و یکنواختی سوراخ‌های ایجاد شده اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید : نحوه استفاده از توربو شارژر ماشین

سوراخ کردن با مته

  1. میله‌های پایه را در مقابل سوراخ‌های موتور بگیرید تا هر دو در یک خط قرار داشته باشند. سپس پیچ را از بین آن‌ها رد کرده و آن را به موتور برسانید تا به آن متصل شوند. حالا پایه قاب را به زبانه‌های انتهای دیگر میله‌های پایه وصل کنید و زبانه‌ها را جوش دهید. در آخر پیچ‌ها و میله‌های پایه را جدا کرده و زبانه‌ها را مجددا جوش بزنید تا پایه کامل شود.
  2. در مرحله آخر شما به یک بالابر هیدرولیک نیاز خواهید داشت که برای جابه‌جایی موتورهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مرحله ابتدا تسمه‌های بالابر را به دور موتور بپیچانید تا بالابر قادر به بلند کردن آن باشد. سپس پیچ‌ها را به آرامی پایین کشیده و آن را وارد زبانه فولادی در پشت پایه کنید. زمانی که این اتصال برقرار شد، به مرور کشش را آزاد کرده و مطمئن شوید پایه قادر به نگهداری از موتور است. اگر این مرحله به آرامی انجام نشود، در صورت عدم تحمل پایه، به موتور آسیب جدی وارد خواهد شد.
    در صورتی که قصد جدا کردن موتور را داشتید، ابتدا با استفاده از بالابر کشش را بر روی موتور افزایش داده و زمانی که فشار از روی پایه برداشته شد، نسبت به خارج کردن پیچ‌ها و جدا کردن پایه اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره با آموزش ساخت پایه موتور خودرو تاش کردیم تا تمامی اطلاعات لازم به این منظور را در اختیار شما قرار دهیم. در طی انجام این مراحل رعایت نکات ایمنی را فراموش نکرده و سلامت خود را در معرض خطر قرار ندهید. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات طرح کرده و پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از کارشناسان مجرب آچاره دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

منبع: +

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید