بهترین مواد برای عایق و کم کردن صدا در ماشین (معرفی 4 برند)

خودروسیستم صوتی و پخش

مواد کم‌کننده صدا و عایق، راهی عالی هستند تا راننده را از شر سروصداهای روزانه، مانند صدای بوق و دیگر صداهایی که از بیرون خودرو می‌آید، و همچنین صداهای داخلی، خلاص کند. این روش عایق کردن هم ساده است و هم تاثیرگذار. خودتان هم در چند گام ساده می‌توانید از پس آن بربیایید و از صداهای مزاحمی که حال دیگر کم شده و به‌گوش نمی‌رسد، لذت ببرید. علاوه بر این‌ها، استفاده از بهترین مواد برای عایق و کم کردن صداهای بیرونی، باعث دریافت بالاترین و باکیفیت‌ترین صدای سیستم صوتی خودروتان شود. 

متاسفانه با وجود انواع و اقسام عایق‌های صدا در بازار، که هر یک نوید خاموش کردن صداهای بیرونی به بهترین نحو را می‌دهد، سخت می‌توان متوجه شد که دقیقاً کدام مواد به‌درستی کار می‌کنند و وظیفه‌ی خاموش کردن صداهای خارجی را خوب ایفا می‌کنند. به همین منظور، لیستی از بهترین مواد برای عایق و کم کردن صدا در خودرو آماده کرده‌ایم که باعث آرامش‌خاطر شما می‌شوند و نیازتان را رفع می‌کنند.

1. عایق دینامات (ضخامت ۱۰۴۵۵) – یکی از بهترین‌ها برای عایق و کم کردن صدا

دینامات یکی از بهترین برندهایی است که می‌توانید پیدا کنید. اگر دنبال بهترین مواد برای عایق و کم کردن صدا هستید، در تهیه‌ی این عایق تردید نکنید.  پوشش این عایق، آلومینیومی است و به خوبی صداهای بیرونی را کنسل می‌کند. علاوه بر این‌ها، این پوشش در برابر گرما هم همچون عایق عمل می‌کند و از گرم شدن خودرو می‌کاهد. 

عایق دینامات برای عایق و کم کردن صدا

اندازه این ورق‌های آلومینیومی ۴۵ × ۸۱ سانتی‌متر است و در هر بسته، ۹ ورق وجود دارد. با ضخامت این ورق‌ها که به ۶۷ میلی‌متر می‌رسد، آن‌قدری قطر و ضخامت دارد که صداهای زیادی که از خارج خودرو می‌آید، و همچنین صداهای درونی را کم کند. این عایق از آن‌جا که پشتش چسب دارد، نصب و سفت کردنش در محل ساده است و دردسر ندارد.

مطلب پیشنهادی : علائم خرابی رگولاتوریا تنظیم کننده ولتاژ خودرو

مزایای استفاده از عایق دینامات

  • مقاومت بالای پوشش آلومینیومی
  • نصب آسان
  • ۹ ورق در هر بسته

معایب عایق دینامات

این محصول یکی از گران‌ترین عایق‌هاست.

2. عایق کیلمات (ضخامت ۸۰ میلی‌متر) برای کاهش صدا

این عایق که از بهترین مواد برای کم کردن صدا استفاده می‌کند، رکیبی از فویل و بوتیل است. از آن‌جا که قیمت این عایق مناسب‌تر است، طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند و از کیفیتش راضی‌اند. 

عایق کیلمات

ترکیب ۸۰ میلیِ بوتیل و فویل باعث شده که علی‌رغم سبک بودن، این عایق برای استفاده در دمای سرد و گرم قابل استفاده باشد. بنابراین شما چه در جایی سردسیر ساکن باشید و چه در جایی گرمسیر، می‌توانید از کیلمات که از بهترین مواد برای عایق و کم کردن صدا در آن استفاده شده، بهره ببرید.

این عایق هم خودش چسب دارد و تنها کافی است که با یک رولر یا چیزی مانند وردنه آن را صاف کنید و بچسبانید. حواستان به این نکته هم باشد که رولر قیمتی جدا از عایق دارد.

مزایای استفاده از عایق کیلمات

  • ضخامت ۸۰ میلی‌متری که به‌خوبی صداگیری می‌کند.
  • نصب آسان
  • مناسب برای استفاده در هر نوع هوا

مطلب پیشنهادی : آموزش تهیه واکس داشبورد ماشین

معایب عایق کیلمات

رولر مورد نظر باید جداگانه تهیه شود.

3. عایق صدای نویکو (۸۰ میل ضخامت)

این عایق هم از پلاستیک بوتیل و فویل ساخته شده و از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در چند سایز عرضه شده است. این عایق صداهای خارجی را به خوبی کنسل می‌کند و در دماهای خیلی بالا هم چسبندگی بسیار خوبی از خود نشان داده است و نیازی هم به تعویض زودهنگام ندارد. 

عایق نویکو برای کم کردن صدا

اگر بخواهید این عایق به خوبی بچسبد، باید از رولر استفاده کنید و در جای خود، محکمش کنید. 

مزایای عایق نویکو

  • ۸۰ میل ضخامت و چسبندگی بسیار خوب
  • ارائه شده در چند سایز
  • مناسب برای استفاده تا دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت
  • سطح ناصاف که به چسبندگی و نصب آسان‌تر کمک می‌کند

معایب استفاده از عایق نویکو برای کم کردن صدا

  • رولر باید جداگانه تهیه شود.
  • گزارش شده که پس از نصب، بوی نامطبوعی از آن حس می‌شود.

4. عایق صدای فت‌مت (rattletrap)

فت‌مت یک‌جور عایق صدا هست که این هم خودش چسب دارد و ۸۰ میل ضخامتش است. فرق این عایق با قبلی‌ها شاید این باشد که ویبره و لرزش را به‌نوعی تقویت می‌کند و موجب می‌شود صدای سیستم صوتی درون خودرو بهتر و باکیفیت‌تر شنیده شود و صدای بیرون داخل نیاید.

عایق صدای فت مت

این عایق چسب بسیار باکیفیتی دارد که باعث ماندگاری بالای آن می‌شود و نیاز به تعویض زیادی نیست. علاوه‌بر این، در قطعات و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شود.

مزایای عایق صدای فت‌مت 

  • ضخامت ۸۰ میلی
  • ارتقا صدای بیس و کاهش صداهای بیرون برای دریافت بهترین صدای سیستم صوتی
  • پوشش الومینیومی که در برابر حرارت پایایی خوبی دارد
  • موجود در اندازه‌های مختلف

معایب عایق فت‌مت

به گفته‌ي خیلی‌ها، از ظاهر شکیلی برخوردار نیست و اگر ظاهر زیبای خودرو برایتان اهمیت دارد، این عایق به مذاقتان خوش نخواهد آمد.

راهنمای خرید بهترین مواد برای عایق و کم کردن صدا

حال که با تعدادی از برترین برندهای موجود در بازار آشنا شدید، لابد می‌خواهید بدانید که کدام برای خودروتان مناسب هستند.

هنگام تهیه‌ی عایق مناسب برای خودروتان به این چند فاکتور توجه کنید:

  • جنس
  • اندازه
  • ضخامت
  • وضعیت نصب
  • ابزار جانبی
  • ظاهر

1. اهمیت جنس در انتخاب عایق و کم کردن صدا در خودرو

موقع خرید عایق برای خودروتان، بیشتری چیزی که باید به آن اهمیت دهید جنس عایق است. اکثر عایق‌ها یا از جنس بوتیل هستند و یا پایه‌ی آسفالت دارند. گفت‌وگوهای زیادی حول این مورد است که کدام یک از این دو جنس بهتر هستند. اما به طور کلی، عایق‌های بر پایه‌ی بوتیل طرفدار بیشتری دارند چون بوی خاصی ندارند و برخلاف آسفالت در برابر گرما مقاومت خوبی دارند.

برای تعمیر خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. اهمیت اندازه عایق برای کم کردن صدا

اندازه، موضوع مهم بعدی است. ورق‌های عایق اندازه‌های گوناگونی دارند پس پیش از خرید، به خوبی اندازه گیری کنید که بدانید به چه میزان از این مواد نیاز دارید.

3. ضخامت مواد برای عایق و کم کردن صدا

ضخامت عایق یکی از چیزهایی است که همه هنگام خریدن عایق به آن توجه می‌کنند چون هر چه ضخامت بیشتر، انتظار می‌رود که کاهش صدا بیشتر شود. اما همیشه هم اینطور نیست. برخی از عایق‌هایی که از بهترین مواد ساخته شده‌اند، بدون داشتن ضخامت بالا، کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. علاوه بر این، عایق نازکتر، نصب ساده‌تر و حمل راحت‌تری هم دارد.

4. نصب عایق

موقعی که برای خودروتان عایق می‌گیرید، باید از نحوه نصب آن هم مطلع باشید. اگر تجربه‌ای در نصب عایق ندارید، آن‌هایی را انتخاب کنید که چسب دارند و فقط کافیست پوشش پشتشان را جدا کنید و بچسبانید.

مطلب پیشنهادی : آیا ریمپ ecu برای ماشین ضرر دارد؟

5. ابزار جانبی

خوشبختانه برخی برندهای معتبر عایق، دارای رولر در بسته فروش هستند. اگر این وسیله همراه بسته خرید شما باشد، دیگر نیازی به خرید جداگانه ان نیست. ابزار جانبی دیگری همچون نوارچسب، گاهاً همراه خرید شما بهتان تحویل داده می‌شود.

6. ظاهر عایق

ظاهر خودرو برای خیلی از رانندگان مهم است و برایشان این نکته اهمیت زیادی دارد که اگر چیزی به خودرو اضافه می‌کنند، به زیبایی ظاهر آن بیافزاید یا حداقل از آن نکاهد. اگر شما هم چنین نظری دارید، پس باید موقع انتخاب بهترین مواد برای عایق و کم کردن صدا، به شکل ظاهری عایق توجه فرمایید.

درست است که عایق صدا یک ابزار کاربردی است و باید بیشتر به کارآیی آن توجه کرد تا ظاهرش، اما این بدان معنی نیست که شما باید حاضر شوید تمام ظاهر خودروتان را قربانی کنید تا صدای کمتری وارد خودروتان شود. خیلی از عایق‌ها طیف رنگی نقره‌ای دارند و اگر درست بچسبند و محکم شوند، ظاهر اتومبیلتان را بدقواره نخواهند کرد.

آیا پراخت هزینه برای عایق و کم کردن صدا به صرفه است؟

این مسئله بسته به شرایط و نظر خودتان است. اگر صداهایی که از بیرون خودرو می‌آيد، شما را آزار نمی‌دهد، پس شاید کمبود این وسیله در خودروتان احساس نشود. اما اگر سروصداهای درونی و بیرونی برایتان معزل شده است، شاید اضافه کردن یک ضدصدا به نفعتان باشد.

عایق صدا کجای خودرو نصب می‌شود؟

قسمت‌های زیادی از خودرو است که می‌توانید عایق را در آن نصب کنید. این جاها، می‌شود: درها، کف‌پوش، فایروال، سقف و کاپوت. همیشه به بسته بندی و دستورالعملی که روی بسته نوشته شده توجه کنید تا بدانید عایقی که تهیه می‌کنید را کجاها می‌توانید نصب کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی بهترین مواد برای عایق و کم کردن صدا پرداختیم و سه تا از بهترین محصولات را معرفی کردیم تا بتوانید بهترین تصمیم برای داشتن یا نداشتن عایق صدا را بگیرید. برای نصب عایق صدا و هر نوع خدمات دیگری اگر نیاز به کمک نیروهای متبحر داشتید، می‌توانید از تعمیرکاران خودرو آچاره کمک بگیرید. برای ارتباط با ما و ثبت سفارش خود، می‌توانید از طریق سایت و یا اپ آچاره اقدام بفرمایید. پروسه ثبت سفارش رایگان بوده و سفارش اول شما شامل ۱۰ درصد تخفیف می‌باشد. همچنین، از لحظه ثبت سفارش تا پایان زمان دریافت خدمات، پشتیبانان آچاره در کنار شما خواهند بود تا به هر نوع مشکل احتمالی‌ای رسیدگی کنند.

2.8/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا