13 مورچه کش خانگی برای خلاص شدن از شر آنها

باغبانی و سمپاشیخانه‌داریسمپاشی

در هر خانه‌ای ممکن است با هجوم مورچه‌ها در زمان‌های مختلفی از سال مواجه شوید. تجمع مورچه‌ها در نقاط مختلف خانه نه تنها آزار دهنده است بلکه می‌تواند باعث انتقال آلودگی به نقاط مختلف منزل شود. خبر خوب این است که شما می‌توانید با چند ماده خانگی و غیر شیمیایی مورچه کش خانگی بسازید و مورچه‌ها را دفع کرده و نگران بازگشت‌شان نباشید.

در این مطلب از مجله آچاره چند ماده خانگی و در دسترس برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

13 ماده مورچه کش خانگی و طبیعی

وجود مورچه در خانه یکی از آزاردهنده‌ترین چیزها برای افراد به‌ویژه خانم‌های خانه دار است. این مشکل با نظافت منزل مرتفع نمی‌شود و باید فکر اساسی برای آن کرد. در این لیست چند دستور خانگی و ماده طبیعی برای دفع کردن و از بین بردن مورچه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

1. تهیه مورچه کش خانگی با نعنا

روغن معطر نعنا یک مورچه کش خانگی و طبیعی است که می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید. برای تهیه این مورچه کش با مواد طبیعی،  چند برگ نعنا یا چند قطره روغن نعنا را با آب مخلوط کرده و آن را در اطراف در و پنجره‌ها، گوشه‌های منزل و هر درزی که وجود دارد بزنید.

در صورتی که حیوان خانگی دارید بهتر است از این روش استفاده نکنید، چرا که این ترکیب می‌تواند برای حیوان خانگی شما سمی باشد.

نعنا برای مورچه کش خانگی

2. سرکه سفید

سرکه سفید یک ماده خانگی همه‌کاره است! از نظافت گرفته تا ضدعفونی کردن و حتی خلاص شدن از شر مورچه‌ها، سرکه سفید می‌تواند کارتان را راه بیاندازد. مخلوط آب گرم و سرکه را روی میز اپن آشپزخانه و کف خانه اسپری کنید تا مورچه‌ها را به سرعت دفع کند. نگران بوی سرکه نباشید، بعد از 1 الی 2 ساعت بو از بین خواهد رفت.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

 3. دارچین یک مورچه کش طبیعی!

دارچین علاوه بر عطر و طعم خوبی که دارد می‌تواند شما را از شر مورچه‌ها نیز خلاص کند. برای این منظور می‌توانید از پودر یا روغن دارچین استفاده کنید. کمی روغن دارچین را به وسیله یک تکه پنبه روی قسمت‌های اطراف در و پنجره و درزها بمالید. این کار باعث می‌شود مورچه‌ها از طریق این نواحی وارد منزل نشوند.

4. دفع مورچه با فلفل

فلفل از دیگر مواد طبیعی و پرمصرف خانگی است که می‌تواند برای از بین بردن مورچه‌ها استفاده شود. در هر ناحیه‌ای که مورچه‌ها وجود دارند کمی پودر فلفل سیاه یا قرمز بپاشید. بوی فلفل مورچه‌ها را دفع خواهد کرد.

5. گچ، دشمن مورچه‌ها

جالب است بدانید مورچه‌ها از حس بویایی برای مسیریابی استفاده می‌کنند. در صورتی که با گچ یک خط روی زمین (هر جایی که مورچه مشاهده کردید) بکشید، باعث اختلال در بویایی مورچه‌ها شده و آن‌ها را گیج خواهد کرد. در این صورت مورچه‌ها از خط گچی عبور نکرده و دفع خواهند شد.

6. خط آب

درست مثل ترفند گچ، می‌توانید انگشتتان را خیس کرده و یک خط آبی روی زمین بکشید. خط آب مشابه گچ باعث اختلال در تشخیص بو توسط مورچه‌ها شده و موجب دفع آن‌ها خواهد شد.

فرمول مورچه کش خانگی

7. مایع دستشویی

مایع دستشویی، کف صابون یا مایع ظرفشویی را در یک بطری اسپری با آب گرم مخلوط کنید. این ترکیب را می‌توانید روی اپن آشپزخانه، راهرو‌ها و دیگر مناطقی که شاهد تجمع مورچه‌ها هستید اسپری کنید. از این ترکیب طبیعی می‌توانید هم برای تمیز کردن خانه و هم برای دفع مورچه‌ها استفاده کنید.

مورچه کش خانگی با مایع ظرفشویی

8. مورچه کش خانگی با روغن درخت چای

روغن درخت چای یک مورچه کش خانگی دیگر است. مثل دیگر روغن‌های طبیعی می‌توانید آن را با آب مخلوط کرده و روی نواحی مورد نظر اسپری کنید و یا آن را به وسیله پنبه روی درزها اعمال کنید. در صورتی که حیوان خانگی دارید بهتر است از این دستور استفاده نکنید.

مورچه کش خانگی با درخت چای

9. مورچه کش خانگی با نشاسته ذرت پودر قهوه

پودر قهوه یک مورچه کش خانگی دیگر است که می‌توانید آن را در نواحی مورد نظر بپاشید تا از تجمع مورچه‌ها جلوگیری شود. می‌توانید از پودر قهوه مصرف شده (بعد از آماده کردن قهوه) استفاده کنید.

10. مورچه کش خانگی با نشاسته ذرت

مورچه کش خانگی بعدی، نشاسته ذرت است. در صورتی که به جای چند مورچه با لانه یا مرکز تجمع آن‌ها برخورد کردید، این ماده طبیعی می‌تواند به کمک‌تان بیاید. لانه را به وسیله نشاسته ذرت پوشانده و سپس روی آن آب بریزید. این کار باعث کشتن کل جمعیت لانه می‌شود.

11. روغن درخت چریش

روغن چریش برای از بنی بردن حشرات و دور نگه داشتن آن‌ها از گیاهان کابرد زیادی دارد، اما عملکرد خوب این روغن تنها به گیاهان محدود نمی‌شود. یک بطری اسپری را با آب پر کرده و یک تا دو قاشق چایخوری از روغن چریش را داخل آن ریخته و مخلوط کنید. سپس  این مخلوط را روی مسیر رفت و آمد مورچه‌ها اسپری کنید.

12. مورچه کش خانگی با پوست مرکبات

هر گونه میوه اسیدی مثل گریپ فروت، لیمو، نارنگی و پرتقال می‌تواند باعث دفع مورچه‌ها شود. می‌توانید در نواحی که مورچه‌ها تجمع می‌کنند کمی پوست مرکبات بگذارید و همچنین برای تمیز کردن این نواحی از شوینده‌هایی با اسانس مرکبات استفاده کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

مورچه کش خانگی با پوست مرکبات

13. آرد ذرت

معده مورچه‌ها نمی‌تواند بعضی مواد غذایی را هضم کند. آرد ذرت یکی از همین مواد است و یک مورچه کش خانگی و طبیعی محسوب می‌شود. در نواحی که مورچه وجود دارد کمی آرد ذرت بپاشید تا مورچه‌ها آن‌ها را برداشته و به لونه‌شان ببرند. با این کار جمعیت مورچه‌ها با یک ماده طبیعی کشته خواهند شد.

بهترین سم برای از بین بردن مورچه

در بازار انواع مختلفی از سم‌های مورچه وجود دارد که هر کدام از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند. در ادامه، به بررسی بهترین سم‌های مورچه از نظر کارایی، ایمنی و قیمت خواهیم پرداخت.

سم‌های مورچه بر اساس نحوه عملکرد به دو دسته تقسیم می‌شوند:

سم‌های تماسی: این نوع سم‌ها با تماس مستقیم با مورچه، باعث مرگ آن می‌شوند.

سم‌های گوارشی: این نوع سم‌ها پس از خوردن توسط مورچه، باعث مرگ آن می‌شوند.

  • سم مورچه هلاک مدل 7040
  • سم مورچه قوی خارجی انت کیلر
  • سم مورچه کش گاردن پرو
  • سم مورچه کش بایو
  • سم مورچه کش نابود
  • ژل مورچه کش قوی برسودا
  • سم مورچه کش آمدرو
  • پودر سوسک و مورچه کش شهاب
  • اسپری مورچه کش آتش

راهکارهایی برای جلوگیری از هجوم مورچه‌ها

  1. کابینت‌ها را بررسی کنید. کابینت‌ها و هر فضایی که مواد غذایی را در آن نگه می‌دارید فضای بسیار مناسبی برای مورچه‌ها و انواع دیگر حشرات هستند. بهتر است مواد غذایی را درون کیسه فریزر و نایلون گذاشته و بعد در کابینت قرار بدهید تا از ورود حشرات به داخل آن‌ها جلوگیری شود. همچنین می‌توانید از باکس‌های مخصوص نگهداری مواد غذایی خشک استفاده کنید. فضای کابینت‌ها را به طور مرتب تمیز کنید تا خرده‌های مواد غذایی درون آن‌ها باعث جمع شدن حشرات نشود.
  2. به طور منظم نظافت منزل را انجام دهید. بهتر است به طور روزانه مکان‌هایی که خیلی سریع کثیف می‌شوند را جارو بزنید. وجود آشغال و خرده‌های مواد غذایی روی زمین می‌تواند باعث جمع شدن حشرات شود.
  3. سمپاشی انجام بدهید. می‌توانید برای جلوگیری از هجوم حشرات با یک نفر جهت سمپاشی اصولی تماس گرفته و خانه‌تان را در برابر حشرات موذی و مورچه‌ها ایمن کنید.

سخن پایانی

فارغ از اینکه کجا زندگی می‌کنید، احتمالا با تجمع مورچه‌ها در آپارتمان‌تان روبرو خواهید شد. با این حال، راه‌های آسانی برای خلاص شدن از شر این حشرات با استفاده از مواد طبیعی که از قبل در خانه دارید وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید