تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت یخ زدن داخل یخچال نیکسان و راهکارهای ساده رفع آن

یخچال و فریزرلوازم خانگی

آیا هنگام باز کردن در یخچال نیکسان، احساس می‌کنید که وارد قطب شمال شدید؟! نوشیدنی‌ها و مواد غذایی درون یخچال تبدیل به قطعه‌ای یخ شده‌اند و کارایی خود را از دست داده‌اند؟ افراد زیادی همه روزه با این مشکل مواجه می‌شوند. موضوعی که در این بین اهمیت دارد، پیدا کردن دلیل یخ زدن داخل یخچال نیکسان و از بین بردن آن است. یخ زدن درون یخچال، زمانی اتفاق می‌افتد که هوای گرم از خارج یخچال به آن وارد شود. در این صورت، در اثر تماس با هوای خنک داخل یخچال، به‌صورت مستقیم از گاز به جامد تبدیل خواهد شد که به آن تصعید یا تبارش گفته می‌شود. اگر یخ زدن درون یخچال نیز ذهن شما را به خود درگیر کرده است. ما این مقاله را برای شما نوشته‌ایم.

بررسی قطعات معیوب هنگام یخ زدن داخل یخچال نیکسان

توجه داشته باشید که افزایش دمای داخل یخچال نیز، مانند کاهش آن، باید برای شما مهم باشد. افزایش دمای یخچال، سلامت مواد غذایی درون آن را به خطر می‌اندازد و در طولانی مدت باعث فاسد شدن آنها می‌شود. لازم به ذکر است، هیچ‌گاه بدون دلیل دمای داخل یخچال نیکسان افزایش نمی‌یابد و در این زمان باید به سلامت قطعاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم شک کنید و برنامه دقیقی برای تعمیر آنها را در نظر بگیرید.

  • دمپر ورودی هوا
  • ترمیستور یا سنسور دما
  • برد اصلی
  • ترموستات
  • برد کنترل دما

ابتدا به دمپر ورودی هوا شک کنید!

طبیعتاً، خوردن مواد غذایی یخ زده و بیش از حد سرد درون یخچال، خوشایند نیست. زمانی که با این مشکل مواجه شدید، اولین گزینه‌ای که باید به آن شک کنید، دمپر هوای ورودی است. عملکرد این قطعه باعث کنترل سوپاپ (فلپر) یخچال می‌شود و میزان هوای سرد ورودی به فضای داخلی یخچال را کنترل می‌کند. بنابراین در صورتی که دمای هوای یخچالتان حسابی پایین آمده و سوز سرما گریبان همه‌ی مواد غذایی‌تان را گرفته باید سوپاپ و دستگیره کنترلی‌اش را بررسی کنید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر
از آنجا که دمپر به‌صورت مکانیکی کار می‌کند برای بررسی آن باید دستگیره کنترلی را کمی حرکت دهید تا مطمئن شوید که آزادانه حرکت می‌کند، در غیر این صورت دمپر ایراد پیدا کرده و باید آن را تعویض کنید.

 یخچال نیکسان

از تعمیر برد اصلی یخچال، غافل نشوید

برد اصلی، در واقع قلب یخچال نیکسان است. هیچگاه نباید از سلامت آن غافل شوید. سنسور یا همان حسگرهای دما که به‌طور مداوم دمای یخچال و فریزر را چک و تنظیم می‌کنند به این برد وصل‌اند. در واقع برد دیجیتالی اصلی با استفاده از داده‌های این سنسورها، کمپرسور، فن‌ها و سیستم دیفراست (یخ‌زدایی) را راه می‌اندازد و برای ایجاد یک دمای متعادل، دمپر و یا سوپاپِ هوا را کنترل می‌کند. سرمای زیاد یخچال یکی از نشانه‌هایی است که اختلال عملکرد برد را به شما هشدار می‌دهد، البته قبل از بررسی برد باید از سلامت دمپر یا سنسور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید : آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال 

اختلال در ترمیستور؛ یکی از دلایل مهم یخ زدن داخل یخچال

ترمیستور یا سنسور دما قطعه‌ای است که دما را اندازه می‌گیرد و اطلاعاتش را به مدار کنترل می‌فرستد، این مدار هم بعد از دریافت دما، انرژی ورودی فن‌ها، کمپرسور و همین‌طور تبخیرکننده‌ها را تنظیم و به این ترتیب دمای یخچال را کنترل می‌کند.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

از آنجایی‌که این قطعه بسیار حساس است و وظیفه مهمی را به عهده دارد، بهتر است، برای جلوگیری از کاهش یخ زدن داخل یخچال، زمان مشخصی را، برای مثال، هر دو هفته یک بار، عملکرد این قطعه را چک کنید و اگر اختلالی در عملکرد آن ایجاد شد، در اسرع وقت مشکل را پیگیری کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

برد کنترل دما؛ قلب دوم یخچال نیکسان

ترموستات یا همان برد کنترل کننده دما، قلب دوم یخچال است. زمانی که دمای یخچال بالا می‌رود و سرمایش کم می‌شود، ترموستات این تغییر را تشخیص می‌دهد و با ارسال ولتاژ به کمپرسور، فن تبخیر کننده و موتور فن چگالنده، باعث می‌شود که فضای داخلی یخچال به‌اندازه‌ی کافی سرد شود. بنابراین ممکن است علت سرمای زیاد یخچال تان معیوب شدن ترموستات باشد.

فرسودگی واشر؛ یکی از دلایل یخ زدن داخل یخچال

واشر، لاستیکی است که اطراف درب یخچال و فریزر وجود دارد و باعث محکم بسته شدن درب می‌شوند. از این رو، بعد از گذشت مدت زمان مشخص، ممکن است به دلایلی این لاستیک خشک یا فرسوده شود. آسیب دیدن این قطعه درون یخچال، باعث می‌شود که در طولانی مدت تعادل دمای درون و بیرون یخچال از بین برود و در نهایت سرمای و برفک زیادی درون یخچال ایجاد شود. البته لازم به ذکر است، یخچال و فریزرهای مدرن دارای مکانیزم‌های ضدیخ‌زدگی هستند، اما خراب شدن واشر می‌تواند باعث ایجاد یخبندان بیشتر شود. برای رفع مشکل، واشر را در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

بیشتر بخوانید : تست ترموستات یخچال

سخن پایانی

یکی از راه هایی به راحتی می توانید، از یخ زدگی مواد داخل یخچال جلوگیری کنید، بستن به موقع درب یخچال است. اگر درب یخچال زمان طولانی باز بماند، باعث می‌شود هوای سرد خارج شود و رطوبت وارد شود. رطوبت می‌تواند به یخ زدگی تبدیل شود. هنگامی که دمای داخل فریزر بالا برود، دستگاه باید سخت تر کار کند تا مواد منجمد شود. بر این اساس، از باز کردن های غیرضروری خودداری کنید. مورد بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد، خودداری از ذخیره کردن وسایل گرم است. سعی کنید، فقط غذاهای خنک یا سرد را در یخچال خود قرار دهید. ذخیره غذاهای گرم می‌تواند منجر به تولید رطوبت در یخچال شود. اگر غذاهای گرم دارید که باید یخ بزنید، اجازه دهید ابتدا خارج از یخچال خنک شود.

ماهرترین و زبده ترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در شهر اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر یخچال در اصفهان شما را دارند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید