تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

ارور کولرگازی اجنرال و رفع ارور ec

سرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

در هر وسیله مکانیکی یا الکتریکی امکان بروز خرابی و مشکلات متعددی وجود دارد. مخصوصا اگر وسیله‌ای به صورت مداوم در حال کار کردن باشد، احتمال خراب شدن آن بیشتر خواهد بود. کولرگازی اجنرال نیز از این قاعده مستثنی نیست و به مرور زمان ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه ‌شود. ارور کولرگازی اجنرال انواع مختلفی دارد و ممکن است بر روی این کولرگازی، ارورهای مربوط به یونیت خارجی و یا یونیت داخلی به نمایش درآید.

با شناخت ارورهای کولرگازی اجنرال به راحتی می‌توانید نسبت به عیب یابی و تعمیر این وسیله اقدام کنید. توجه داشته باشید که تعمیرات مربوط به کولرگازی حتما باید توسط یک تکنسین ماهر و متخصص انجام شود. در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم درباره ارورهای کولرگازی اجنرال و نحوه رفع ارور ec کولرگازی اجنرال صحبت کنیم.

کولرگازی چیست و از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

کولرگازی یک نوع سیستم سرمایشی پرطرفدار است که عملکرد آن بر اساس سیستم تبرید انجام می‌شود. این دستگاه هوای گرم محیط را دریافت کرده و سپس طی فرآیند تبخیر و ارسال گاز به داخل لوله‌های دستگاه، باد سرد تولید و در محیط پخش می‌شود. قطعات اصلی کولرگازی شامل کندانسور، کمپرسور، لوله مویین، اواپراتور و گاز مبرد می‌باشد.‌

ارور کولرگازی اجنرال

عملکرد همه این قطعات به یکدیگر مرتبط است و با هدف تولید باد خنک و انتشار آن در محیط انجام می‌شود‌. یکی دیگر از قطعات اصلی کولرهای گازی برد الکتریکی است که به عنوان مغز دستگاه فرمان‌ها را به اجزای مختلف این دستگاه صادر می‌نماید. همچنین گاز مبرد موجود در کولرهای گازی از انواع R407, R410, R134, R406 و R22 می‌باشد. این گاز بعد از فشرده شدن در کمپرسور به درون کندانسور وارد شده و در همانجا دمای آن پایین آمده و خنک می‌شود.

کولرگازی اجنرال oGeneral چه ویژگی‌هایی دارد؟‌

یکی از قدرتمندترین شرکت‌های تولیدکننده سیستم‌های تهویه مطبوع در جهان شرکت ژاپنی اجنرال است که محصولات آن در ایران محبوبیت زیادی را به ‌دست آورده است. کولرهای گازی اجنرال با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا و با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند و مدل‌های مختلف آن در بازارهای کشورهای آسیایی، اروپایی و اقیانوسیه به فروش می‌رسد.

کولر گازی اجنرال

مقاله پیشنهادی سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

برای بهبود عملکرد این دستگاه شما باید با ارور های کولرگازی اجنرال آشنا باشید. با توجه به پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی در سال‌های اخیر، سازندگان لوازم الکتریکی شرایطی را فراهم کرده‌اند که مصرف‌کنندگان و تعمیرکاران این دستگاه‌ها بتوانند به راحتی مشکلات آن را برطرف کنند.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

ارور کولر گازی اجنرال در واقع زبان این دستگاه محسوب می‌شود و زمانی که قطعات مختلف کولرگازی دچار مشکل ‌شوند، با نمایش خطا یا ارور عیب‌های سیستم به کاربران و تعمیرکاران نشان داده خواهد شد. در واقع با نمایش ارور به صورت دقیق می‌توان فهمید که دقیقا کدام قطعه دچار ایراد شده است.

آیا باور می‌کنید که کولرگازی اجنرال با شما صحبت می‌کند؟‌

با توجه به ماشینی شدن سبک زندگی، اکثر امور مربوط به انسان با استفاده از لوازم برقی دیجیتال و ربات‌ها صورت می‌گیرد‌. این لوازم پرکاربرد حتی اگر دارای بهترین کیفیت نیز باشند، به مرور زمان و با استفاده مداوم بالاخره به تعمیر نیاز پیدا خواهند کرد. یکی از اصلی‌ترین مراحل تعمیر دستگاه‌های برقی از جمله کولرگازی اجنرال، پیدا کردن عیب آن‌ها می‌باشد.

کولرهای گازی اجنرال

مقاله پیشنهادی دیفراست کولر گازی یا برفک‌زدایی

در سال‌های قبل تعمیرکار برای عیب‌یابی یک دستگاه‌ مجبور بود که تمام قسمت‌های آن را تک به تک مورد بررسی قرار دهد تا در نهایت بتواند به علت اصلی ایجاد مشکل دست پیدا کند. اما با پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر صنعت تولید لوازم الکتریکی مانند کولرگازی را تحت تاثیر قرار داده، کد خطا یا ارور به تعمیر سریع این وسایل کمک می‌کند.

وقتی در نمایشگر کولرگازی اجنرال کد خطا یا ارور مشاهده می‌شود، در واقع کولر گازی با شما صحبت کرده و به شما می‌گوید که کدام قطعه دچار مشکل شده و به تعمیر نیاز دارد. بنابراین دیگر لزومی ندارد که تعمیرکار تمام بخش‌های کولرگازی اجنرال را مورد بررسی قرار دهد و بلافاصله نسبت به برطرف کردن ارور کولرگازی اجنرال اقدام می‌کند.

کد خطا در کولرگازی اجنرال چگونه نمایش داده می‌شود؟

نحوه نمایش ارور یا کد خطا در کولرهای گازی به نوع سیستم، شرکت تولیدکننده و میزان پیشرفته‌ بودن این دستگاه‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال کد خطا و ارور کولرگازی اجنرال در مدل‌های قدیمی خود را با چراغ‌های چشمک‌زن نشان می‌دهد و در هر ارور رنگ چراغ، نور چراغ و تعداد چشمک‌ها متفاوت است. در گذشته تعمیرکاران با مطالعه دفترچه راهنمای کولرگازی می‌‌توانستند تشخیص دهند که هر چراغ چشمک‌زن نشان دهنده چه خطایی می‌باشد.

سرویس و تعمیر کولر گازی

بیشتر بخوانید: سرویس و تعمیر کولر گازی

در کولرهای گازی پیشرفته‌ی دیجیتالی، کد خطا یا ارور با استفاده از حروف انگلیسی و اعداد کنار آن‌ها در صفحه نمایشگر این دستگاه به نمایش در می‌آید و هر حرف انگلیسی در کنار یک عدد عیب متفاوتی را بیان می‌کند. روش پیشرفته نمایش کد خطا یا ارور کولرگازی اجنرال بسیار کامل و دقیق است، به طوری که کاربر به راحتی با مشاهده کد خطا در صفحه نمایشگر می‌تواند به جزئیات بیشتری از عیب‌های دستگاه دست پیدا کند.

برطرف کردن ارور کولرگازی اجنرال به چه صورت است؟

پس از خرید تمام وسایل برقی از جمله کولرگازی اجنرال یک دفترچه راهنما نیز در جعبه آن‌ها قرار دارد که در آن خطاهای شایع و همچنین نحوه استفاده صحیح از این وسیله پرارزش شرح داده شده است. مطالعه دفترچه راهنما به کاربران کمک می‌کند که تا حدودی با عملکرد و ارور های کولرگازی اجنرال آشنا شوند. برای کاربرانی که به دفترچه راهنمای کولرگازی دسترسی ندارند بهترین راه، مطالعه‌ مقاله‌هایی با موضوع ارور کولرگازی اجنرال در اینترنت می‌باشد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

یکی از روش‌های بسیار ساده و کم هزینه برای رفع ارور های کولرگازی اجنرال ریست کردن این دستگاه است. برای انجام این کار ابتدا باید دستگاه را با استفاده از ریموت به طور کامل خاموش کنید. سپس دوشاخه آن را از پریز برق کشیده و دکمه‌های کولر را چندبار فشار دهید تا برق موجود در مدار دستگاه به طور کامل تخلیه شود‌. بعد از گذشت نیم ساعت مجددا کولرگازی را روشن کنید. با انجام مراحل ریست در واقع پردازنده و حافظه کولرگازی به طور کامل تخلیه می‌شود‌.

سیستم تهویه هوا

بیشتر بخوانید: 20 صدای کولر گازی و دلیل صدای زیاد کولرگازی

در هنگام ریست کردن کولرگازی اجنرال به این نکته توجه داشته باشید که اگر با ریست کردن ارور یا خطا برطرف نشد، به هیچ عنوان دوباره دستگاه را بلافاصله بعد از چند دقیقه ریست نکنید و حتما با یک تعمیرکار با تجربه و ماهر تماس بگیرید.

معرفی رایج‌ترین مشکلات موجود در کولرگازی اجنرال

یکی از مشکلات رایج این دستگاه عدم تولید هوای خنک به دلیل نشت گاز است. کثیف شدن فیلترها مشکل دیگری است که عملکرد این دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اگر به موقع برطرف نشود، مشکلات بیشتری را به بار می‌آورد. خراب شدن برد، بروز مشکل در کابل‌ها، کار نکردن قطعه کندانسور، تجمع برفک روی لوله‌های کولرگازی، تولید صداهای اضافی، لرزش‌های غیرطبیعی کولر گازی و … مشکلات رایج دیگری هستند که در کولرهای گازی اجنرال مشاهده می‌شوند.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

معرفی انواع مختلف ارور کولرگازی اجنرال

  • با مشاهده کد خطا یا ارور E2-L2 در کولرگازی اجنرال باید سنسور این دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت خراب بودن سنسور، نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. برای اندازه‌گیری مقاومت سنسور نیز می‌توانید از اهم‌متر استفاده کنید.
  • کد خطا یا ارور E3-L1 نشان می‌دهد که در سنسور لوله کولر مشکلی پیش آمده است. برای عیب‌یابی این قطعه مقاومت آن را بررسی نمایید و اگر خراب بود بلافاصله تعویض سنسور را انجام دهید.
  • کد خطا یا ارور E4- L5 در صورت بروز مشکل در یونیت خارجی به نمایش در می‌آید. برای برطرف کردن این مشکل از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید‌.
  • کد خطا یا ارور E5-L6 با بروز مشکل در موتور فن داخل کولر به نمایش در خواهد آمد. در این حالت سیگنال‌های مورد نیاز از موتور فن داخلی به برد ارسال نمی‌شود. برای پیدا کردن عیب حتما باید برد الکترونیک کولرگازی اجنرال مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.
  • کد خطا یا ارور E6 با بروز ایراد در شیر الکترونیک کولرگازی نمایش داده می‌شود. برای حل این مشکل باید ابتدا مقاومت شیر الکترونیکی را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض نمایید.
  • کد خطا یا ارور E7 در هنگام بروز مشکل در سنسور خارجی به نمایش در می‌آید. برای اطمینان از خرابی سنسور مقاومت آن را بررسی کنید.
  • کدخطا یا ارور E8 زمانی به نمایش در می‌آید که محافظ گرمایی کولر با مشکل مواجه شده باشد. اگر محافظ گرمایی بسوزد باید بلافاصله آن را تعویض کنید. در صورت وجود مشکل در برد الکترونیکی این قطعه نیز باید تعویض شود.
  • کد خطا یا ارور E9 به خرابی پمپ آب کولرگازی اجنرال مرتبط است. برای عیب‌یابی این قطعه، پمپ آب را مورد بررسی قرار دهید.
  • کد خطا یا ارور DF در هنگام قرار گرفتن کولرگازی اجنرال در حالت برفک‌زدایی به نمایش در می‌آید.
  • کدخطای E00 با بروز مشکل در کنترل از راه دور و یونیت داخلی کولرگازی اجنرال ایجاد می‌شود.
  • کد خطا یا ارور E01 در صورت عدم برقراری ارتباط بین یونیت داخلی و یونیت خارجی بروز پیدا می‌کند.
  • کد خطای E02 به معنای باز بودن سنسور دمای اتاق می‌باشد.
  • با مشاهده کد خطای E03 سیم‌کشی کولرگازی اجنرال را مورد بررسی قرار دهید.
  • کد خطای E04 و E05 و E06 مشکلات موجود در سنسور مبدل حرارتی را هشدار می‌دهد.
  • کد خطا و ارور E07 نشان‌دهنده اتصال در سنسور مبدل حرارتی می‌باشد.
  • کد E08 در صورت عدم برقراری ارتباط بین کولر و منبع تغذیه ایجاد می‌شود‌.
  • خرابی کلید تعلیق کولرگازی با خطای E09 بروز پیدا می‌کند.
  • کد خطا یا ارور EA به عنوان ارور کولرگازی اجنرال نشان می‌دهد که سنسور دمای بیرونی دچار ایراد شده است و حتما باید تعویض شود.
  • کد خطای EB نیز به دلیل خرابی سنسور دمای داخلی به نمایش درمی‌آید.
  • کد خطای EC در صورت باز شدن سنسور دمای لوله تخلیه مشاهده می‌شود. برای رفع ارور EC کولرگازی اجنرال، باید سنسور این دستگاه تعویض شود.
  • کد خطا یا ارور ED نیز همانند کد EC با بروز مشکل در باز شدن سنسور دمای لوله تخلیه نمایش داده می‌شود‌.
  • وقتی به کولرگازی اجنرال فشار بسیار زیادی وارد شود، کد خطای EE ایجاد خواهد شد.
  • کد خطا یا ارور EF نیز به معنی دمای نامناسب در لوله تخلیه است.
  • کد E11 نشان‌دهنده مشکلات داخلی، کد E12 مشکلات فن داخلی،‌ کد E13 غیر طبیعی بودن سیگنال خارجی و کد E14 نشان‌دهنده مشکلات موجود در EEPROME کولر گازی اجنرال است.

دلایل بروز خطا در این دستگاه چیست؟

اگر پس از اینکه کولرگازی اجنرال را روشن کردید، به عنوان مثال در صفحه نمایشگر این کولر کدی را مشاهده کردید که با حرف E به نمایش درآمده است، باید متوجه شوید که یونیت داخلی یا خارجی کولرگازی با اختلال مواجه شده است. با مشاهده ارورهایی با حرف‌های مختلف بلافاصله با یک تکنسین متخصص و مجرب تماس بگیرید تا تعمیرات لازم را انجام دهد.

ارور کولرگازی اجنرال

بیشتر بخوانید لیست کامل ارور کولر گازی میدیا (Midea)تنظیمات کولرگازی ایران رادیاتور

سوالی که برای بسیاری از کاربران ممکن است پیش بیاید این است که چرا ارور های کولرگازی اجنرال ایجاد می‌شوند؟‌ به طورکلی دلایل متعددی در بروز خطا یا ارور در سیستم‌های تهویه مطبوع مانند کولرگازی اجنرال نقش دارند. برخی از این دلایل عبارتند از:

  1. به پایان رسیدن گاز کولرگازی
  2. فرسوده شدن و استهلاک قطعات کولرگازی
  3. یخ زدن کولر گازی
  4. اختلال در عملکرد قطعه کمپرسور
  5. اختلال در عملکرد فن
  6. ایجاد خرابی در سیم‌کشی و سیستم برق کولرگازی یا ساختمان
  7. آسیب‌دیدگی یونیت خارجی کولرگازی به دلیل حوادث غیر مترقبه در پشت بام و غیره.

نتیجه‌گیری

در این مقاله درباره ارور کولرگازی اجنرال و دلایلی که باعث به نمایش درآمدن کدهای خطا در نمایشگر این دستگاه می‌شود، صحبت کردیم. زمانی که با ارورهای موجود در این کولرگازی آشنا باشید، به راحتی می‌توانید به دلیل بروز مشکل پی برده و نسبت به تعمیر کولرگازی اقدام کنید. در صورتی که در این روند به راهنمایی و کمک نیاز داشتید، کارشناسان کاربلد آچاره در کنار شما خواهند بود.

4.5/5 - (31 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید