سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

مصرف برق کولر آبی چند آمپر است؟

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر آبی

آیا می‌دانید کولر آبی چند آمپر است؟ آیا درباره مصرف انرژی کولرهای آبی چیزی می‌دانید؟ مصرف برق کولر آبی چقدر است؟ کولرهای آبی در گرم‌ترین بخش روز که سطح رطوبت زیر 50 درصد است بهترین عملکرد را دارند. هرچه رطوبت کمتر باشد سیستم خنک‌کننده بهتر کار می‌کند و در مصرف برق خانه شما صرفه‌جویی می‌شود.

کولرهای آبی جریان ثابتی از هوای خنک و مطبوع را در روزهای گرم تابستان برای ما ایجاد می‌کنند. این واحد‌ها هوای تازه را از طریق فیلتری که دارای پدهای مرطوب است به گردش در می‌آورند. سپس هوای تازه خنک می‌شود و در سراسر خانه یا محل کار شما به گردش در می‌آید.

مزیت دیگر این کولرها این است که سیستم به‌جای بیرون کشیدن رطوبت از هوا و جایگزینی هوای گرم با خنک، هوا را خنک کرده و سپس رطوبت را اضافه می‌کند. زمانی که صحبت از صرفه‌جویی در مصرف انرژی به میان می‌آید عملکرد سیستم کولر آبی عموماً مقرون به‌صرفه‌تر از سیستم‌های کولر گازی است. کولر آبی در آب و هوای خشک‌تر کارآمدتر است بنابراین اگر در یک منطقه خشک زندگی می‌کنید این کولرها یک مزیت بزرگ برای خنک‌کنندگی هستند.

با کولرهای آبی در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید

اگرچه کولرهای آبی در مناطق خشک بهترین عملکرد را دارند اما حتی در بخش‌های که رطوبت کمی دارند نیز موثر هستند. به عنوان یک قاعده، رطوبت 30 درصد به اندازه کافی خشک است تا سیستم خنک‌کننده کولر آبی به طور موثر کار کند.

کولرهای آبی تا 75 درصد کمتر از کولرهای معمولی برق مصرف می‌کنند. زیرا فقط به برق ۱۲۰ ولتی نیاز دارند و برای عملکرد آن‌ها به مدارهای با آمپر بالا نیازی نیست. در واقع یک کولر آبی را می‌توان به یک پریز استاندارد در هر نقطه از خانه وصل کرد.مصرف برق کولر آبی

وقتی نوبت به هزینه می‌رسد کولرهای آبی تقریباً نصف قیمت یک کولر گازی هستند. همچنین از نظر هزینه نصب نیز مقرون به‌صرفه هستند زیرا سیستم به کانال کشی بسیار کمتری نیاز دارد. حتی سیستم‌های بزرگ هم به یک مجرای کوتاه نیاز دارند تا هوای خنک‌شده را به خانه شما هدایت کنند.

سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

همچنین اگر سیستم‌های کانال هوا از قبل نصب شده باشند می‌توانید بیشتر صرفه‌جویی کنید. به این دلیل که عملکرد سیستم خنک‌کننده کولر آبی از کانال فعلی امکان‌پذیر است. برای سیستم‌های کوچک‌تر، مراحل نصب ساده‌تر است چون آنها را می‌توان در بیشتر پنجره‌ها تعبیه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر 10 راهکار برای کاهش مصرف برق کولر آبی را مطالعه کنید.


خدمات پیشنهادی آچاره : سرویس و تعمیر کولر آبی


مقدار مصرف وات کولر آبی

زمانی که به مصرف انرژی اشاره می‌کنیم رتبه‌بندی وات یکی از مفیدترین اندازه گیری‌ها است. در واقع وات می‌تواند در تخمین هزینه‌های برق برای اجرای یک سیستم خنک‌کننده به شما کمک کند. شما می‌توانید قدرت سیستم‌های خنک‌کننده کولر آبی را با مقدار وات مصرفی آن تخمین بزنید.

به عنوان مثال یک لامپ 60 وات برق کمتری مصرف می‌کند و نور کمتری نسبت به لامپ 100 وات دارد. سیستم خنک‌کننده هم همینطور است. مصرف برق یک کولر 60 وات به اندازه یک لامپ 60 وات خواهد بود.

از باب مقایسه یک کولر گازی به طور متوسط ​​حدود 1200 وات برق مصرف می‌کند. علاوه بر این، کولر مرکزی حدود 3500 وات مصرف برق دارد. یک سیستم خنک‌کننده کولر آبی بسته به اندازه سیستم و فن بین 400 تا 700 وات مصرف می‌کند.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

همچنین، مصرف برق می‌تواند تا 60 وات باشد. این خود باعث صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی می‌شود. اگر از وات سیستم کولر آبی خود مطمئن نیستید به صفحه اطلاعات موتور فن مراجعه کنید که مصرف برق را فهرست می‌کند.

فن جزء اصلی کولر آبی است و بیشترین مصرف برق را در مقایسه با پمپ دارد. همچنین می‌توانید آمپر را به وات تبدیل کنید. به عنوان مثال 1 آمپر برابر با 100 وات است. بطور متوسط برای کولر آبی با مصرف برق 700 وات، جریان مصرفی در دور کند حدود 1.7 آمپر است.

اگر کولر آبی را در دور تند آن در نظر بگیریم با فرض این که 700 وات مصرف برق دارد سیستم خنک‌کننده ما 3.2 آمپر خواهد بود. پس می‌توان با در نظر گرفتن ولتاژ ورودی به کولر که همان برق شهری و 220 ولت است مصرف برق کولر را حساب کنیم.

کولر آبی تا چه حد کارآمد است؟

کولر آبی قطعاً یک روش خنک‌کننده مقرون به‌صرفه است. برخلاف کولر گازی که از کندانسور و فن با چرخه معکوس کار می‌کند تمام چیزی که در کولر آبی حال کار هستید یک فن است. اما واقعا کولر آبی چقدر کارآمد است؟

عملکرد کولر آبی مانند عبور هوا از روی یک پتوی مرطوب است که باعث افزایش رطوبت می‌شود و در نتیجه اثر خنک‌کنندگی دارد. هر چه رطوبت هوا بیشتر باشد اثر خنک‌کنندگی بیشتر خواهد بود. کارایی کلی کولر آبی به اندازه دستگاه و محل زندگی شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر در مناطق ساحلی ایران زندگی می‌کنید که روزها هوا گرم و مرطوب است با اضافه کردن رطوبت بیشتر به واسطه روشن کردن کولر آبی هیچ اثر خنک کننده‌ای دریافت نمی‌کنید.

اگر در مناطق گرم و خشک ایران سکونت دارید استفاده از کولر آبی به عنوان سیستم خنک‌کننده لحظات لذت بخشی را به شما و خانواده‌تان هدیه می‌دهد. اگر کولر آبی واحد مناسبی برای انتخاب شما باشد فرقی نمی‌کند کجا زندگی می‌کنید زیرا همیشه شما را از صرف هزینه بیش از حد برای برق نجات می‌دهد.

هزینه راه‌اندازی کولر آبی چقدر است؟

بسته به اندازه سیستم شما، اجرت سرویس کولر آبی می‌تواند بین 100 تا 400 هزار تومان  هزینه نصب و سرویس داشته باشد. در ادامه چند مورد را ذکر می‌کنیم که ممکن است بر میزان هزینه‌ای که باید برای کولر آبی خود بپردازید تأثیر بگذارند.هزینه راه اندازی کولر آبی

1. محیط بیرون

در محیط‌های خاص، کولر آبی ممکن است کارکرد سخت‌تری داشته باشد. به‌خاطر داشته باشید که در مناطق مرطوب، استفاده از کولر آبی می‌تواند بی‌اثر باشد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

2. تعداد اتاق‌ها

هر چه اتاق‌های بیشتری نیاز به خنک شدن داشته باشند پول بیشتری باید پرداخته شود. با روشن کردن سیستم کولر آبی در اتاق‌هایی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید.

3. سیستم خنک‌کننده کولر آبی

سیستم کولر آبی قابل جابجایی از نظر خرید و راه‌اندازی به طور قابل توجهی کمتر از کولر کانالی هزینه خواهد داشت. اما با وجود هزینه کمتر، کارایی آن نیز کاهش می‌یابد.

سیستم خنک کننده کولر آبی

4. نرخ مصرف برق

شخصی که هزینه کمتری برای قبض برق خانه خود می‌پردازد طبیعتاً نسبت به کسی که نرخ‌های بالاتری را پرداخت می‌کند برای راه‌اندازی کولر آبی خود نیز کمتر هزینه خواهد کرد.

کولرهای آبی در چه هوایی عملکرد موثری دارند؟

بر خلاف سیستم اسپلیت، کولرهای آبی در محیط بیرونی نسبتاً خشک مؤثرترین عملکرد را خواهند داشت. در محیط‌های مرطوب، استفاده از کولر آبی توصیه نمی‌شود.

مزایای کولرهای آبی

با نزدیک شدن به فصل گرما بسیاری از افراد به فکر نصب سیستم سرمایشی برای محل زندگی و دفتر کار خود می‌افتند. در ادامه برخی مزایای استفاده از کولر آبی را ذکر می‌کنیم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.مزایای کولرهای آبی

1. بهینه‌سازی کیفیت هوای داخلی

محیط کاری که اغلب دارای تهویه و هوای تازه باشد به یک محیط کاری سالم، با بهره‌وری بالا و کارمندانی راضی‌تر تبدیل می‌شود.

کولر آبی از 100% هوای تازه و فیلتر شده بیرون برای خنک کردن ساختمان یا اتاق استفاده می‌کند. این امر کیفیت هوای داخل ساختمان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می‌بخشد.

2. رطوبت مطلوب هوا

فناوری کولر آبی سطح رطوبت نسبی را بین 40 تا 70 درصد تضمین می‌کند. این سطح رطوبت باعث محافظت در برابر ویروس‌ها می‌شود و راحتی لازم را برای گلو، بینی و چشم‌ها فراهم می‌کند.

3. کولر آبی برای آب و هوای خشک

کولر آبی هوای مرطوب را آزاد می‌کند، در حالی که کولر گازی از انرژی بسیار بالا برای تبدیل هوای گرم به سرد استفاده می‌کند. اگر در آب و هوای خشک زندگی می‌کنید کولر آبی و رطوبت برای شما یک امتیاز است زیرا پوست شما خشک نمی‌شود و موهای شما سالم‌تر می‌مانند.

4. سازگار با محیط زیست

کولر آبی دوستدار محیط زیست و سالم‌ترین روش خنک‌کننده در این سیاره است. مزیت مهم این کولرها این است که از آب به عنوان مبرد خود استفاده می‌کنند. بنابراین هیچ مبرد مضری که بر لایه ازن تأثیر بگذارد استفاده نمی‌شود. کولر آبی از الکتریسیته کمی استفاده می‌کند و دارای ردپای کربن بسیار کمی در طبیعت است.سازگار با محیط زیست

جمع‌بندی

عملکرد سیستم کولر آبی به دمای هوا و آب، جریان هوا و رطوبت یا مقدار آبی که از قبل در هوا وجود داشته بستگی دارد. این سیستم را می‌توان تقریباً در همه جا بکار برد اما در آب و هوای خشک رایج‌ترین و کارآمدترین است. مصرف برق کولرهای آبی در مقایسه با کولر گازی بسیار کمتر است و آنها را به یک جایگزین ارزان قیمت عالی برای کولر گازی تبدیل می‌کند. به همین دلیل افراد بیشتری از آن برای مقابله با گرمای سوزان تابستان استفاده می‌کنند.

در این مقاله با این پرسش پاسخ دادیم که کولر آبی چند آمپر است و با نحوه محاسبه مقدار مصرف برق این سیستم سرمایشی آشنا شدیم. اگر در مناطقی از ایران زندگی می‌کنید که آب و هوای خشکی دارد نصب کولر آبی را به دلیل مزایای بیشمارش در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید.

3.2/5 - (30 امتیاز)

9 دیدگاه

  1. البته به چند نکته ضروری اشاره نشد اول اینکه همانطور که از اسمش پیداست یک کولر آبی بزرگ بسته به میزان رطوبت حداقل ساعتی 20لیتر آب مصرف میکنه که شما این را نسبت به کولر گازی محاسبه نکردید در ضمن هزینه کولر آبی خیلی بیشتر از کولر گازی هست و دیگر اینکه کولر آبی غیر از اینکه دررطوبت بالای 50درصد جواب نمیده در دمای بالاتر از 38درجه هم دیگه اون باز دهی را نداره.

    1. کولر گازی بیشتر یک کالای لوکس و فخر فروشی هست . بیشتر مناسب محیط جنوب کشور هست . اب هم مصرف بشه بهتر از این هست که لایه اوزون سوراخ بشه

      1. کولر آبی تو منطقه معتدل و حتی تابتسونهای مناطق سردسیر هم جوابگو نیست ویا به زور جواب گو…. حالا مناسب جنوب کشوره؟!
        گویا شما درکی از گرمای جنوب کشور ندارید.
        الان کولر های گازی از گازهای مناسب محیط زیست استفاده میکنند.

        1. دوست عزیز خودت رو شاکی نکن یکبار دیگه پاسخ بخوان میگه کولر گازی برای جنوب کشور خوبه کولر گازی – کولر گازی. اکی؟.
          تو جوانی انقدر زود آمپرت بالا میره به 50سال برسی خلق الله رو سلاخی میکنیا.

  2. سلام من در شهر سردسیر در غرب کشور زندگی میکنم بااینکه در یک آپارتمان خیلی کوچیک که آفتاب خور هم نداره هستم ولی به هیچوجه از کولر آبی راضی نیستم. شما فکرشو کن کولر رو که قدیمی بود کلا تعویض کردم و کولر آبی جدید گرفتم و موقع روشن کردن کولر فقط یه هوای مرطوب شرجی خیلی بد وارد سالن میشد ، کولرآبی در مقایسه با کولرگازی در تمام مناطق کشور واقعا آشغاله، امسال کولر گازی گرفتم و هوای خونه تو این گرما مثل بهشت شده و بزرگترین مزیتش اینه که با فن بلوور هوای گرم خونه رو مکش میکنه و از روی کوئل یا همون رادیاتور که با گاز مبرد خنک شده عبور میده و هوای دلپذیر و خنک رو تحویل میده برای زمستون هم چون کولر من کم مصرف هست بجای بخاری ازش استفاده میکنم، باید کولرگازی داشته باشی تا بفهمی کولر آبی اصلا به درد نمیخوره

    1. باسلام بنده تاسیساتی هستم،
      همه میدونن کولر گازی با آبی اصلا قابل قیاس نیست،واگه کولر های اورجینال واینورتر دار گازی رو اصولی نصب کنید همیشه دمای مطلوب ویکسانی رو میتونید داشته باشید،واینکه میگن هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری کامل صدق میکنه،اگر هزینه اولیه خرید ونصب رو کم کنیم،هزینه مصرف برق بالاتری داره،ولی ازلحاظ استهلاک وکارایی کولر گازی بسیار بصرفه تره.
      کولر آبی فقط محض رفع کتیه وناچاریم با این وضع اقتصادی رو به کولر های آبی ببریم،فقط کافیه یه کم منطق داشته باشیم وواقع بین باشیم،
      یاحق

  3. کولر گازی که حرف نداره مونتها باید برند خوب باشه و نصابشم اونو اصولی نصب کنه تا دوام و راندمان بالاتری داشته باشه کولر آبی همش هزینس هرسال باید پوشال هاشو نو بندازی پمپ آب سالی یکبار خراب میشه که اونهم یک هزینه جدا گانه هست مصرف زیاد آب هم که داره و بزرگترین ایرادش موتور گران قیمتشه یا باید بازش کنی و پایین بیاری تا در اثر رطوبت و سکون در فصل سرما خراب نشه و گریپاچ نکنه و نسوزه البته اگه توسط سارقان کولرهای آبی که جدیدا باب شده روی پشت بام مورد سرقت قرار نگیرن

  4. درود وقت بخیر و سپاسگذارم بابت مطالب بسیار عالی و ریز بینانتون
    من‌هیفده سالی هست اصفهان ساکنم و قبلش بندرگناوه بودم و توی خونه ویلایی بزرگ u شکل زندگی میکردیم و از دو کولرگازی توی دوکله اسن یو استفاده میکردیم ولی از برج دوازده روشن بودن تا وقتیکه دوسه باران بزند و هوا سردشود.حالا کولر آبی که درسته پول برقش کمه ولی آب مایه حیات رو بدجور مصرف میکنه.هر آپارتمان ۷واحدی حداقل سه کولر آب ریزی داره.من توی ساختمان نمیزارم اینطور باشه براشون درست میکنم ولی بهرحال مصرف آب خیلی بالاست و رسوب و نگهداریش خیلی روی مخه.برعکس گازی.به نظر من با اینکه کسی دلسوز نیست که آب باران رو به سدها حدایت کنه و مصرف بالاست استفاده از برق زیاد بهتره تا آب زیادولی بشرطیکه از بیابانها بجای درست کردن گردوغبار مزارع خورشیدی درست کنن.من با گذاشتن ملک برای آینده فرزندم مخالفم و دوست دارم اول براش آب بزارم
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید