تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

با 6 علت ثابت نماندن دمای یخچال سامسونگ آشنا شوید

لوازم خانگییخچال و فریزر

برای اینکه مواد خوراکی داخل یخچال خراب نشوند، لازم است که یخچال در دمای مشخصی فعالیت کند. اما گاهی اوقات، به دلایل متعددی، می‌بینیم که دما تغییر می‌کند و ثابت نمی‌ماند. علت بالا و پایین شدن دمای یخچال هرچه که باشد، می‌تواند ما را نگران کند و به فکر هزینه‌های زیادی که باید برای تعمیر یخچال بپردازیم بیندازد. ما در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی علت ثابت نماندن دمای یخچال سامسونگ صحبت کنیم. اگر شما هم از یخچال سامسونگ استفاده می‌کنید و اخیرا متوجه نوسان و تغییر دمای آن شده‌اید، توصیه می‌کنیم در این مقاله همراه ما باشید.

نکات کلیدی

  • اگر یخچال و فریزر در دمای مشخص و استاندارد تنظیم نشوند، بوی بد، قارچ و کپک، و گندیدگی در یخچال پخش می‌شود.
  • شایع‌ترین علت نوسانات دمای یخچال، خرابی برد آن است.

دمای ایده‌آل برای یخچال سامسونگ

سرمای زیاد یخچال می‌تواند منجر به انجماد مواد خوراکی و خراب شدن خیلی از آن‌ها شود و کم بودن دما هم باعث گندیدگی مواد، و بو گرفتن یخچال می‌شود. دمای مناسب یخچال سامسونگ و خیلی دیگر از یخچال‌ها، باید بین ۱.۷ الی ۳.۳ درجه سانتی‌گراد باشد. با این دما، مواد غذایی سرد می‌مانند اما منجمد نمی‌شوند. دمای مناسب، مانع خراب شدن مواد خوراکی و بو گرفتن یخچال می‌شود. این دما در برخی یخچال‌ها متفاوت است و با رجوع به دفترچه راهنما می‌توانید آن را پیدا کنید. در ادامه، به علت ثابت نماندن دمای یخچال Samsung می‌پردازیم.

تعمیر یخچال در محل:

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره ای یخچال
  • نشت یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ زدایی برفک
سرویس تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

تعمیر یخچال در محل:

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره ای یخچال
  • نشت یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ زدایی برفک
سرویس تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

۱.نوسان دمای یخچال به‌علت خرابی برد

برد یخچال، یکی از مهمترین قطعات آن است که خرابی‌اش، می‌تواند کل عملکرد یخچال را مختل کند و بهم بریزد. در صورت خراب شدن برد یخچال، هیچ کاری نمی‌توانید بکنید جز این‌که از یک تعمیرکار کمک بگیرید و بخواهید وضعیت برد را بررسی کند و آن‌ها را در صورت نیاز تعمیر، یا تعویض کند. بهتر است خودتان سراغ برد نروید چون نمی‌توانید آن را به‌خوبی معاینه کنید و ممکن است آسیب بیشتری متوجه برد شود.

نوسانات یخچال samsung

۲. خرابی کمپرسور، یک علت ثابت نماندن دمای یخچال سامسونگ

یکی دیگر از علل ثابت نماندن دمای یخچال سامسونگ، خرابی کمپرسور است. به‌طور کل، برد یخچال، به کمپرسور دستور می‌دهد که دمای یخچال به چه صورت باید باشد و در چه محدوده‌ای تنظیم شود. خرابی برد، می‌تواند به خرابی کمپرسور هم منجر شود.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

۳. نشت گاز

نشت گاز از یخچال و فریزر یکی دیگر از مشکلات رایج است. وقتی گاز داخل یخچال خارج شود، متوجه بوی بدی از محیط داخل یخچال خواهید شد. همین بو، می‌تواند در تشخیص مشکل به شما کمک کند. برای رفع مشکل گاز، از تعمیرکاران یخچال کمک بگیرید.

نشت گاز یخچال

۴. ثابت نمادن دمای یخچال سامسونگ به‌خاطر خرابی لاستیک دور یخچال

یک علت ثابت نماندن دای یخچال سامسونگ، معیوب شدن همان لاستیکی‌ست که دور درب یخچال قرار دارد پس رسیدگی به مشکلات درب یخچال را فراموش نکنید. وجود این واشرها برای این است که هوای داخل یخچال به بیرون درز نکند و تعادل هوای داخلی بهم نریزد. لاستیک‌ها به‌مرور زمان خراب می‌شوند و دیگر نمی‌توانند از دما محافظت کنند. در چنین زمان‌هایی، تعویض لاستیک درب یخچال الزامی‌ست.

علت نوسان دمای یخچال سامسونگ

۵. خرابی خازن

خازن موتور یخچال، یکی دیگر از اجزایی است که با خرابی‌اش می‌تواند به سلامت یخچال لطمه بزند و منجر به نوسانات دمای آن شود. برای این‌که مطمئن شوید مشکل از خازن است، از یک تعمیرکار بخواهید آن را بررسی کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

۶. نوسانات برق

دلیل دیگری که می‌توان آن را علت بالا و پایین شدن دمای یخچال دانست، نوسانات برق است. این مشکل، به‌خصوص درفصل تابستان قابل لمس‌تر است. اگر مشکل نوسان برق دارید، بهتر است از یک محافط برق استفاده کنید تا یخچال نسوزد و دمای مناسب آن حفظ شود. اگر هم متوجه شدید که کابل‌های یخچال عیب پیدا کرده‌اند، آن‌ها را عوض کنید.

اهمیت تنظیم دما

یخچال‌ها، باید حتما در محدوده‌ی دمایی مشخص شده قرار بگیرند وگرنه موادی که داخل آن هستند گند می‌کنند و فضا بوی کپک و گندیدگی می‌گیرد. همانطور که در ابتدا گفتیم، دمای ایده‌آل برای یخچال چیزی مابین ۱ تا نزدیک ۴ درجه سانتی‌گراد است. برای بعضی از مواد خوراکی،‌ ضروری است که در دمای مشخص باشند وگرنه خیلی زود خراب می‌شوند.

معمولا بیشترین خرابی، متوجه بخش میوه‌ها و سبزیجات است. حواستان به چینش میوه‌ها باشد. برای مثال، آن‌هایی که نرم هستند را روی دیگر میوه‌ها و سبزیجات بگذارید و اگر چیزی زود خراب می‌شود، حتما آن را در زمان مشخص مصرف کنید.

تنظیم دمای یخچال سامسونگ

اگر درب یخچال را باز کنید، کلید یا درجه‌ی تنظیم دما را مشاهده خواهید کرد. این کلید یا درجه، از ۱ تا ۶ شماره گذاری شده است. بهترین کار این است که آن را در حالت وسط، یعنی روی عدد ۳ تنظیم کنید.

علت ثابت نماندن دمای یخچال سامسونگ

یخچال‌های جدید، معمولا روی نمایشگر دیجیتالشان گزینه‌ای برای تنظیم دما وجود دارد. کافیست دکمه‌ی unlock را برای سه ثانیه نگه دارید تا گزینه مورد نظر را مشاهده کنید. آن‌وقت می‌توانید با دکمه‌‌ی cooling temperature، دما را تنظیم کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

جمع بندی

به پایان مقاله‌ی «علت ثابت نماندن دمای یخچال سامسونگ» رسیدیم. امیدوار هستیم که با کمک این توضیحات، به‌خوبی مشکل یخچال را عیب‌یابی کنید. چنانچه برای تعمیر یخچال نیاز به نیروهای متخصص داشتید، می‌توانید از کارشناسان آچاره کمک بگیرید. برای این‌که با ما در ارتباط باشید و سفارشتان را ثبت کنید، می‌توانید به وبسایت آچاره مراجعه کنید. ثبت سفارش، فرآیندی بسیار ساده و رایگان دارد و برای شما این امکان را دارد که خودتان متخصص مورد نظرتان را انتخاب کنید. چنانچه این اولین سفارش شما در وبسایت آچاره باشد، ۱۰ درصد تخفیف نیز برای شما اعمال خواهد شد.

برای ثبت سفارش تعمیر یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

2.3/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام علیکم. چند روزی هستش که دمای قسمت یخچال دستگاه یخچال فریزر من پایین نمیاد.

    1. احتمال داره گاز کم کرده باشه یا مشکل دیفرسات داره یا فن داخلی کار نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید