تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

از کجا بفهمیم یخچال چند فوت است؟

یخچال و فریزرلوازم خانگی

از کجا بفهمیم یخچال چند فوت است؟ این سوالی است که ممکن است در زمان خرید یخچال برایتان پیش بیاید. تصور کنید قصد دارید یک یخچال جدید بخرید که از یخچال قدیمی شما بزرگتر باشد؛ در این مواقع محاسبه فوت یخچال اهمیت پیدا می‌کند.

در زمان خرید یخچال علاوه بر بودجه باید نیاز خانواده هم در نظر بگیرید؛ مثلا خانواده‌های پرجمعیت مطمئنا به یخچالی بزرگتر و جادارتر نیاز دارند.

توجه داشته باشید که اندازه یخچال را با فوت نشان می‌دهند. شما با محاسبه فوت می‌توانید یک یخچال با سایز مناسب برای خانه خود خریداری کنید. با ما در این مقاله از مجله آچاره همراه باشید تا شما را در خرید یخچال با فوت مناسب راهنمایی کنیم.

شما می‌توانید برای تعمیر یخچال در منزل از خدمات آچاره استفاده کنید.

نکات کلیدی

  • فوت یخچال همان ظرفیت و گنجایش یخچال است.
  • برای زوج‌های جوان یخچالی با فوت ۱۸ الی ۲۲ مناسب است. اما خانواده‌های پرجمعیت بهتر است ۲۲ الی ۴۰ فوت را خریداری کنند.

 منظور از فوت یخچال چیست؟

منظور از فوت یخچال همان ظرفیت و گنجایش یخچال است. یخچال‌هایی با فوت بالا دارای ظرفیت و گنجایش بیشتری هستند. اگر نمی‌دانید یخچالی که قصد خرید آن را دارید برای خانواده شما مناسب است یا خیر؟ بهترین کار محاسبه فوت آن است.

یخچال‌ها دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند و شما باید با توجه به نیازتان یک یخچال مناسب خریداری کنید. همانطور که قبلاً هم گفتیم فوت معیاری برای محاسبه حجم و ظرفیت یخچال است.

اگر قصد دارید یک یخچال باکیفیت و متناسب تعداد اعضای خانواده بخرید و می‌خواهید همیشه از خوردن مواد غذایی تازه لذت ببرید؛ مطمئنا محاسبه فوت آن یخچال بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

هر فوت برابر با ۲۸.۳۱۶۸ لیتر است. امروزه شرکت‌های مختلف، انواع یخچال‌ها را با ظرفیت‌های مختلف تولید و در بازار عرضه می‌کنند تا افراد بتوانند با توجه به بودجه و نیازشان  خرید خود را انجام دهند.

خرید یخچال با فوت مناسب

همانطور که می‌دانید یخچال‌ها با فوت‌های مختلفی در بازار وجود دارند و شما باید بر اساس تعداد اعضای خانواده فوت یخچال خود را انتخاب کنید.

برای زوج‌های جوان که موادغذایی زیادی برای نگهداری در یخچال ندارند، یخچالی با فوت ۱۸ الی ۲۲ مناسب است. اما خانواده‌های پرجمعیت که تعداد اعضای خانواده آنها بیشتر از پنج نفر است باید به دنبال یخچال‌هایی با فوت بیشتر باشند.

پیشنهاد می‌کنیم چنین خانواده‌هایی یخچالی با فوت ۲۲ الی ۴۰ را خریداری کنند. هم چنین برای دانشجویان عزیز، یخچال ۵ فوت پاسخگوی نیاز آنها خواهد بود.

محاسبه فوت یخچال

در زمان خرید یخچال یکی از سوالاتی که ممکن است به ذهنتان بیاید این است که از کجا بفهمیم یخچال چند فوت است و هر فوت آن چند سانتی‌متر می باشد؟

روش محاسبه فوت یک یخچال کار سختی نیست و دانستن آن می‌تواند به شما در خرید یک یخچال خوب و مناسب خانواده کمک کند. روش محاسبه به این صورت است که:

  1. ابتدا درب یخچال را باز کرده و عمق آن را از لبه تا آخرین نقطه بدست بیاورید. از آنجاکه که عددی که محاسبه کردید بر اساس سانتی‌متر است باید آن را به فوت تبدیل کنید. برای تبدیل سانتی‌متر به فوت آن را بر ۳۰ تقسیم کنید. توجه داشته باشد که حتما تمام اندازه‌ها را از داخل یخچال بگیرید.
  2. سپس پهنا و ارتفاع یخچال را بدست بیاورید و آن را به فوت تبدیل کنید.
  3. تمام اندازه‌های بدست آمده را با هم ضرب کنید تا فوت یخچال محاسبه شود.
  4. اگر یخچال شما دارای بخش فریزر بود، همین کار را برای قسمت فریزر انجام دهید تا فوت آن محاسبه شود. در آخر عدد بدست آمده را با فوت جمع ببندید تا متوجه شوید یخچال شما برابر با چند فوت است.

فوت یخچال

ابعاد یخچال ساید بای ساید

اگر قصد دارید یخچال ساید بای ساید برای خانه خود خریداری کنید بهتر با ابعاد این نوع یخچال آشنا شوید. این یخچال دارای ارتفاع ۱۸۰ سانتیمتر، عرض ۹۰ سانتی‌متر و عمق ۷۵ الی ۸۵ سانتی است.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر
پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بیرون زدگی این یخچال برطرف شود، تغییراتی در کابینت‌های کناری یخچال ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی : آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال 

فوت یخچال

ابعاد یخچال دوقلو

یکی از یخچال‌های محبوب در بین خانواده‌های پرجمعیت ایرانی، یخچال دوقلو است. یخچال های دوقلو  معمولا دارای ارتفاع ۱۸۰ تا ۱۸۵ سانتی‌متر، عرض ۱۳۰ و عمق ۶۰ سانتی‌متر هستند.

حتما در زمان خرید به ارتفاع یخچال توجه کنید تا بتوانید با توجه به فضای آشپزخانه بهترین خرید را داشته باشید.

نکات مهم در زمان خرید یخچال

انواع مدل یخچال با ابعاد و ظرفیت‌های مختلفی در فروشگاه‌های سراسر کشور عرضه می‌گردند. حتما قبل از خرید اندازه آشپزخانه و نحوه چیدمان گاز، لباسشویی، سینک را در نظر گرفته و با توجه به فضای موجود، یک یخچال مناسب خریداری کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

از فاکتورهای مهم که در زمان خرید انواع یخچال باید به آن توجه کنید می‌توان به قیمت، ظرفیت یخچال و مصرف انرژی اشاره کرد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

1. قیمت

قیمت یخچال یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید یخچال است. اگر می‌خواهید کمی صرفه جویی کرده و یک یخچال ارزان قیمت تهیه کنید.

توجه داشته باشید که خرید یخچال ارزن قیمت مهمان چند سال شماست و مطمئنا بعد از چند سال باید به فکر خرید یک یخچال جدید با قیمت چند برابر باشید. مطمئنا محصولاتی که از متریال باکیفیت‌تری تولید شده باشند از قیمت بالاتری برخودار هستند.

2. گنجایش و ابعاد یخچال

حتما در زمان خرید به گنجایش و ظرفیت یخچال توجه کنید. اگر یخچال قدیمی شما برای خانواده‌تان مناسب نیست؛ پیشنهاد می‌کنیم طبق روش گفته شده فوت را محاسبه کنید.

سپس با توجه به آن، به دنبال خرید یخچالی با فوت بالاتر باشید. اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است حتما سراغ یخچال‌هایی با فوت بالا بروید. شما با خرید یخچال مناسب می‌توانید نیاز اعضای خانواده را تامین کنید.

مطلب پیشنهادی : علت نشتی گاز یخچال 

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

3. مصرف انرژی

یخچال یکی از وسایل مهم هر خانه ای است که همیشه روشن می باشد، به همین دلیل باید در زمان خرید به مصرف انرژی آن توجه کنید. برای اینکه در آینده مجبور نباشید پول زیادی را بابت مصرف برق بالای یخچال بپردازید، حتما به دنبال یخچال‌هایی با مصرف برق پایین باشید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نکته آخر

در این مقاله سعی کردیم به یکی از سوالات رایج کاربران عزیز درباره از کجا بفهمیم یخچال چند فوت است؟ جواب بدهیم. در زمان خرید حتما به فوت آن  توجه کنید تا بتوانید بر اساس نیاز خانواده، یک یخچال مناسب تهیه کنید.

سوالات متداول

1. منظور از فوت یخچال چیست؟

فوت یک یخچال همان ظرفیت و گنجایش یخچال را نشان می‌دهد. هر چقدر فوت یخچال بالاتر باشد، گنجایش یخچال بیشتر می‌شود.

2. یخچال چند فوت خوبه؟

شما باید باتوجه به فضای آشپزخانه و تعداد اعضای خانواده یخچالی با فوت مناسب را انتخاب کنید. برای زوج‌های جوان یخچالی با فوت ۱۸ تا ۲۲ و برای خانواده‌های پرجمعیت (بالای پنج نفر) یخچالی با فوت ۲۲ تا ۴۰ مناسب است.

مطلب پیشنهادی : نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی

3.3/5 - (41 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید