تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

5 علت روشن نشدن چراغ یخچال هیمالیا

لوازم خانگییخچال و فریزر

اگر نیمه‌شب به سراغ یخچال خود رفته‌اید ولی بعد از باز شدن درب یخچال چیزی مشاهده نمی‌کنید، احتمالا باید به دنبال علت روشن نشدن چراغ یخچالتان باشید اما چه دلایلی به بروز این مشکل منجر می‌شود؟ همان‌طور که می‌دانید چراغ یخچال از اجزایی به شمار می‌رود که امروزه در ساخت همه یخچال‌ها از آن استفاده می‌شود ولی عملکرد این قطعه نیز همانند دیگر اجزا ممکن است در فواصل زمانی مختلف با اختلال روبه‌رو شود.

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی بیشتر این موضوع، به شما در راستای شناسایی علت روشن نشدن چراغ یخچال هیمالیا کمک خواهیم کرد.

علت روشن نشدن چراغ یخچال هیمالیا چیست؟

در شرایطی که بعد از باز شدن درب یخچال لامپ آن روشن نشود، شما باید با طی کردن یک روند عیب‌یابی، علت بروز این مشکل را شناسایی کنید. به طور کلی روشن نشدن لامپ یخچال هیمالیا می‌تواند 5 علت اصلی داشته باشد که در راستای رفع هر کدام از این مشکلات شما باید روند نسبتا متفاوتی را پشت سر بگذارید. این دلایل عبارتند از:

1. سوختن لامپ یخچال

اولین و بدیهی‌ترین احتمالی که در چنین شرایطی وجود دارد، سوختن چراغ یخچال است. با این که لامپ یخچال‌ها دارای عمر مفید طولانی هستند اما امکان سوختن آن‌ها همیشه وجود دارد. مشکلاتی همانند نوسانات جریان برق و … در موارد متعددی به سوختن این بخش از یخچال منجر شده و در این شرایط راهی جز تعویض این لامپ پیش روی نمی‌گذارد. امروزه 2 نوع لامپ در یخچال‌ها قابل مشاهده هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • لامپ رشته‌ای
  • لامپ ال ای دی

علت روشن نشدن چراغ یخچال هیمالیا

در صورتی که در یخچال شما از لامپ رشته‌ای استفاده شده باشد، شما با بررسی فیزیکی آن می‌توانید از سالم بودن و یا خرابی آن اطمینان حاصل کنید. اگر لامپ یخچال ال ای دی باشد، این روند کمی پیچیده‌تر خواهد شد و روند عیب‌یابی باید در چند مرحله انجام بگیرد.

در چنین شرایطی شما برای تست درایور ال ای دی و چراغ‌های آن به ابزارآلاتی همانند مولتی‌متر، مقاومت و … نیاز خواهید داشت. در این راستا شما می‌توانید با مطالعه مقاله “تعمیر لوستر ال ای دی” به اطلاعات موردنظر خود دسترسی پیدا کنید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

زمانی که از سوختن لامپ یخچال هیمالیای خود مطمئن شدید، با تهیه یک لامپ جدید نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید. فراموش نکنید که قبل از هرگونه اقدامی، نکات ایمنی را مدنظر گرفته و جریان برق را کاملا قطع کنید.

2. خرابی سرپیچ لامپ یخچال؛ علت روشن نشدن چراغ یخچال هیمالیا

عوامل مختلفی می‌تواند سلامت سرپیچ چراغ یخچال را تحت‌تاثیر قرار دهد که یکی از آن‌ها رطوبت موجود در محفظه داخلی یخچال است. در بعضی از موارد این رطوبت به مرور زمان باعث ایجاد زنگ‌زدگی در سرپیچ لامپ شده که نتیجه آن روشن نشدن چراغ یخچال است. البته این تنها عاملی نیست که می‌تواند علت خرابی سرپیج لامپ در نظر گرفته شود و دلایلی همچون اتمام عمر مفید و … نیز می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

به منظور بررسی سلامت این قطعه شما باید پس از قطع کردن جریان برق، نسبت به باز کردن سرپیچ اقدام کنید. در قدم بعد با استفاده از یک مولتی‌متر، از سالم و خراب بودن سرپیچ اطمینان حاصل کنید. اگر سرپیچ لامپ خراب بود، قطعه جایگزین را پس از مطالعه دفترچه راهنما از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

بیشتر بخوانید : علت صدای یخچال هیمالیا چیست؟

خرابی سرپیچ لامپ یخچال

3. خرابی میکروسوئیچ درب یخچال

از دیگر علل رایج روشن نشدن لامپ یخچال می‌توان به وجود اختلال در عملکرد میکروسوئیچ درب یخچال اشاره کرد. میکروسوئیچ در واقع همان قطعه‌ای است که با باز و بسته شدن درب، لامپ یخچال را خاموش و روشن می‌کند. هنگامی که درب یخچال شما بسته است، درب با فشردن فنر موجود در میکروسوئیچ باعث ایجاد قطعی در مدار شده که به خاموش شدن لامپ یخچال منجر می‌شود. در ادامه زمانی که شما درب یخچال را باز می‌کنید، این فنر رها شده و با تکمیل مدار، الکتریسیته موردنیاز در اختیار لامپ قرار می‌گیرد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سالم بودن میکروسوئیچ درب یخچال تاثیر بسزایی در عملکرد صحیح لامپ یخچال شما دارد و اگر این قطعه وظیفه خود را به درستی اجرا نکند، شما با روشن نشدن لامپ یخچال خود مواجه خواهید شد.

خرابی میکروسوئیچ درب یخچال

سلامت این قطعه را می‌توان با استفاده از 2 روش مورد بررسی قرار داد که در این قسمت به هر دو روش اشاره خواهیم کرد. در روش اول شما باید به صورت فیزیکی سلامت میکروسوئیچ را چک کنید. در این شرایط با تغییر موقعیت اهرم موجود در میکروسوئیچ، تاثیر این تغییر را بر روی وضعیت لامپ بررسی کنید. در صورتی که این تغییر، هیچ تاثیری بر روی وضعیت خاموش و یا روشن بودن لامپ یخچال نداشت، احتمالا عملکرد میکروسوئیچ درب یخچال شما با مشکل مواجه شده است.

در روش دوم شما باید با جدا کردن پایه‌های میکروسوئیچ با استفاده از یک مولتی‌متر، شرایط عملکرد این قطعه را بررسی کنید. فراموش نکنید که رعایت نکات ایمنی در این روند اولویت اصلی بوده و شما تحت هیچ شرایطی نباید سلامت خود و اطرافیانتان را در معرض خطر قرار دهید.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر یخچال در منزل


4. خرابی سوکت لامپ یخچال؛ علت روشن نشدن چراغ یخچال هیمالیا

قطعه دیگری که ممکن است علت روشن نشدن چراغ یخچال هیمالیا باشد، سوکت لامپ یخچال است که در واقع اتصال برد مرکزی یخچال با قطعات موجود در جعبه کنترل از جمله لامپ یخچال را برقرار می‌کند. در صورت خرابی این بخش، انرژی موردنیاز لامپ در اختیار آن قرار نگرفته و در نتیجه لامپ روشن نمی‌شود. در جهت بررسی شرایط سوکت لامپ یخچال، ابتدا جریان برق را کاملا قطع کرده و سپس با باز کردن جعبه کنترل به این قطعه دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید که قطعات جایگزین حتما موردتایید سازنده یخچال شما باشند.

علت روشن نشدن چراغ یخچال هیمالیا

5. وجود اشکال در برد الکتریکی یخچال

اگر عملکرد هیچ کدام از قطعات ذکر شده با اختلال روبه‌رو نشده بود، باید عملکرد برد الکتریکی یخچال مورد بررسی قرار بگیرد زیرا وجود مشکلاتی از قبیل سوختگی خازن و … در آن می‌تواند اثراتی همچون روشن نشدن چراغ یخچال را به همراه داشته باشد. البته به دلیل حساسیت بسیار بالای این قطعه، کار با آن به هیچ عنوان به افراد بی‌تجربه توصیه نمی‌شود چرا که بروز کوچکترین اشتباهی در این روند می‌تواند اثرات مخربی را از خود برجای بگذارد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

در این شرایط شما می‌توانید با ثبت یک درخواست ساده، در زمانی کوتاه از خدمات کارشناسان کاربلد آچاره بهره‌مند شوید. همچنین در صورتی که به وب‌سایت و یا اپلیکیشن آچاره دسترسی ندارید، با تماس با شماره 1471 می‌توانید خدمات موردنیاز خود را در اسرع وقت دریافت کنید.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

بیشتر بخوانید : علت سرد نشدن قسمت بالای یخچال هیمالیا

برد الکتریکی یخچال

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی علت روشن نشدن چراغ یخچال هیمالیا تلاش کردیم که اطلاعات موردنیاز در راستای رفع این مشکل را در اختیار شما قرار دهیم. در روند عیب‌یابی رعایت نکات ایمنی را فراموش نکرده و در صورت نیاز حتما از کمک متخصصین استفاده کنید. شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات همین مقاله با کارشناسان مجرب آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

2/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید