تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

آموزش روشن کردن بلوتوث تلویزیون هایسنس

لوازم خانگیتلویزیون

تا دو دهه قبل، دور از تصور بود که ابزارهای دیجیتالی تا این اندازه‌ پیشرفت کنند. در آن سال‌ها، مجهز شدن تلفن‌های همراه به بلوتوث، داشتن یک دوربین عقب دو یا سه مگاپیکسلی و بهرمندی از سیستم mms برای ارسال تصاویر از طریق پیام‌رسان‌های خط تلفن، جزء خاص‌ترین و بهترین خدمات در حوزه دیجیتال بود.

بهره‌مندی تلفن‌های همراه به این ویژگی‌ها، سبب شد تا افراد بسیاری از این تکنولوژی استقبال کرده و ماه‌ها در صف انتظار دریافت خط موبایل خود باشند. اما طولی نکشید که همگام با این گوشی‌های معمولی و تلویزیون‌های ال‌سی‌دی ساده، تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها وارد بازار شدند.

داشتن صفحه تاچ به جای دکمه، نصب برنامه روی تلویزیون هایسنس، اتصال به اینترنت پرسرعت، دوربین سلفی، افزایش کیفیت فیلمبرداری و عکس برداری بخشی از خدمات جدید این گوشی‌ها بودند. پیشرفت‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که تولیدکنندگان به فکر این افتادند تا ابزارهای کاربردی موبایل را برای تلویزیون‌ها پیداسازی کنند. این نقطه عطفی در صنعت طراحی و ساخت تلویزیون‌های هوشمند بود.

از این رو، به غیر از برندهای معروف (مانند ال جی، سامسونگ و سونی) برندهای جدیدی نیز وارد این حوزه شدند که محصولات آنها از کیفیت و استانداردهای خوبی برخوردار هستند. شرکت هایسنس، یکی از برندهای معروف در زمینه طراحی و تولید تلویزیون‌های هوشمند است در ادامه مطلب درمورد امکانات تلویزیون هایسنس صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه تولید تلویزیون‌های هایسنس

در سال‌های اولیه تاسیس این شرکت، هایسنس به عنوان یک تولید کننده OEM شروع به کار کرد که تلویزیون‌های سفارشی با مارک های شخص ثالث را مونتاژ می‌کردند. در اوایل سال 2000 بود که شرکت هایسنس شروع به مونتاژ تلویزیون‌های تحت نام تجاری خود کرد. سپس این شرکت، شروع به خرید شرکت‌های مختلف (ابتدا در کشور چین و بعداً در قاره های دیگر) کرد.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

اما درمورد تلویزیون‌های هایسنس می‌توان گفت که آنها توسط گروه هایسنس، یعنی شرکت عضو شرکت فناوری بصری هایسنس هیسنس، با مسئولیت محدود، تولید شوند. طبق گزارشات ثبت شده در ویکی‌پدیا، هایسنس دارای 14 پارک صنعتی است که علاوه بر تولید تلویزیون، لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی مختلف را نیز مونتاژ می‌کند.

بیشتر بخوانید : تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس Hisense

امکانات تلویزیون‌های هوشمند هایسنس

هنگام تصمیم گیری برای خرید تلویزیون، ممکن است شما با چالش انتخاب بهترین برند موجود در بازار مواجه ‌‌شوید. این روزها، با توجه به گزینه‌هایی مانند سامسونگ، سونی و ال جی، احتمالا انتخاب شما برای یک برند خاص گسترده باشد. تلویزیون هایسنس برند خوبی است  که با توجه به قیمت رقابتی آن، در طول سال‌ها محبوبیت خود را افزایش داده است. به دلیل کیفیت، دوام و ضمانت طولانی مدت، تلویزیون‌های هایسنس یک انتخاب خانگی محبوب برای بسیاری از خانواده‌ها می‌باشند.

به طور کلی، تلویزیون هایسنس از دیودهای ساطع کننده نور ساخته شده‌اند. از طرف دیگر نوع led این تلویزیون‌ها طول عمری بین 4 تا 10 سال دارند. براساس محاسبات این شرکت، مدت زمان نمایش تلویزیون‌ها را در حدود 40000 تا 100000 ساعت تخمین زده‌اند. به طور کلی، تمام تلویزیون‌های هایسنس بسته به استفاده، نگهداری، مدل و رتبه بندی کلی، عمری بین 5 تا 10 سال دارند.

این تلویزیون‌ها دارای امکانات متنوعی هستند. به عنوان مثال مدل U9DG، از فناوری سلول دوگانه برای ارائه کیفیت تصویر خیره کننده با رنگ مشکی بسیار عمیق استفاده می‌کند. این مدل به جای پنل تکی سنتی، دو پنل دارد که به بهبود کنتراست و کاهش نور موضعی کمک می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!


سرویس پیشنهادی آچاره : تعمیر تلویزیون در منزل


U8G مدل دیگری از تلویزیون‌های این برند است که با نوع قبلی از بعضی جهات متفاوت می‌باشد. این مدل از فناوری سلول دوگانه یکسانی استفاده نمی‌کند و پنل متفاوتی دارد. کیفیت تصویر این مدل خوب نیست، در عوض مملوء از ویژگی‌هایی است که آن را برای بازی‌ کردن مناسب کرده است. زیرا دارای یک پنل 120 هرتزی با دو ورودی HDMI 2.1 است، به این معنی که می‌توانید بازی‌های 4k تا 120 فریم در ثانیه را از Xbox Series X یا PS5 انجام دهید. همچنین دارای پشتیبانی از VRR، تاخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی بسیار سریع است. پس اگر شما یا فرزندانتان جزء علاقمند به انواع گیم هستید، این مدل برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

برخی از تلویزیون‌های تولید شده این شرکت، از سیستم عامل اندروید نیز پشتیبانی می‌کند. مدل U6G از این قابلیت بهره‌مند شده و  می‌توانید به راحتی برنامه‌های مورد علاقه خود را از طریق فروشگاه Google Play پیدا کنید. آنها در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها، از 50 تا 75 اینچ موجود هستند، بنابراین می‌توانید متناسب با بودجه، ابعاد خانه و محل قرارگیری، آنها را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید : اتصال ساندبار سونی به تلویزیون

تلویزیون‌های هایسنس بسته به نوع و مدل، امکانت دیگری نیز دارند. به عنوان مثال برخی از آنها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا فیلم‌های نمایش خانگی را در بستر پلتفرم‌های مختلف مثل فیلیمو مشاهده کنید. بلوتوث یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون هایسنس است که در ادامه به بررسی کاربرد آن در تلویزیون و نحوه کار کردن با آن می‌پردازیم.

تلویزیون هایسنس

نحوه روشن کردن بلوتوث تلویزیون هایسنس

بلوتوث یک فناوری بی‌سیم با برد کوتاه است که امکان تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های سازگار مانند تلفن همراه، رایانه، تلویزیون‌های هوشمند و غیره را فراهم می‌کند.

بسته به نوع دستگاهی که قرار است در آن استفاده شود، کاربردهای متفاوتی دارد، اما در تلویزیون‌های هوشمند اغلب با اتصال سیستم صوتی آن مرتبط است و باعث می‌شود صدای منتشر شده توسط بلندگوها را یکپارچه کرده تا از شنیدن صدای موزیک و فیلم لذت بیشتری ببرید. اگر قصد دارید از بلوتوث تلویزیون استفاده کنید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا کنترل تلویزیون هایسنس را بردارید و دکمه «منو» را فشار دهید.
  2. با استفاده از کنترل تلویزیون، به بخش تنظیمات رفته و گزینه شبکه را انتخاب کنید.
  3. بر روی گزینه بلوتوث کلیک کرده و در صفحه ظاهر شده گزینه‌ای به همین نام را فعال کنید.
  4. در مرحله بعد، بلندگو یا هدست بلوتوث خود را در حالت کشف قرار دهید. پس از نمایش آن بر روی صفحه تلویزیون، گزینه Connect را انتخاب کنید.
  5. اگر بعداً می‌خواهید پیوند آن را لغو کنید، روی Unpair کلیک کنید.

نحوه روشن کردن بلوتوث تلویزیون هوشمند با نمونه‌های معمولی متفاوت است. در این طیف از تلویزیون‌های هایسنس، عملکرد بلوتوث به طور پیش فرض فعال می‌شود زیرا کنترل از راه دور از طریق این نوع اتصال کار می‌کند. اگر تلویزیون شما هوشمند است، برای افزودن هدفون بی سیم بلوتوث، نوار صدا یا حتی صفحه کلید، موارد زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا دستگاه صوتی بلوتوث خود را در حالت تشخیص قرار دهید.
  2. سپس به صفحه اصلی تلویزیون رفته و با استفاده از کنترل تلویزیون تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله این میرا دنبال کنید: Remotes and Accessories > Add Accessory
  4. دستگاه‌های بلوتوثی که در محدوده تلویزیون قرار دارند، بر روی صفحه نمایش داده می‌شوند. روی موردی که می‌خواهید جفت شود، کلیک کرده و دستورات را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید : چرا تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد؟

اگر تلویزیون شما مجهز به بلوتوث نیست، می‌توانید یک آداپتور بلوتوث به تلویزیون هایسنس خود اضافه کنید. فرستنده‌های صوتی بلوتوث معمولاً دستگاه‌های قابل حمل کوچکی هستند که با باتری کار می‌کنند.

آنها مستقیماً روی خروجی هدفون تلویزیون نصب می‌شوند. البته می‌توان آنها را با کمک کابل جک 3.5 میلی‌متری نیز به تلویزیون متصل کرد. پس از روشن شدن، باید آنها را با بلندگوها یا هدفون‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید، جفت کنید.

تلویزیون هایسنس

عیب یابی مشکلات اتصال بلوتوث تلویزیون هایسنس

گاهی اوقات برای اتصال دستگاه به بلوتوث تلویزیون هایسنس خود ممکن از  با مشکلاتی مواجه شوید. از این رو، در اینجا برخی از رایج‌ترین راه حل‌هایی که باید برای رفع مشکل امتحان کنید را آورده‌ایم:

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

  •  دستگاه بلوتوث خود را از تلویزیون خارج کرده و سعی کنید دوباره آن را جفت کنید.
  •  دوشاخه تلویزیون هایسنس را به مدت 60 ثانیه از پریز جدا کنید. سپس، دکمه پاور تلویزیون را به مدت 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. این کار تلویزیون شما را به چرخه برق رسانده و آن را به طور کامل بازنشانی (ریست) می‌کند.
  •  دستگاهی را که قصد جفت کردن با آن را دارید، یک بار خاموش رو روشن کنید.
  • مطمئن شوید که بیش از 10 متر با تلویزیون هایسنس خود فاصله ندارید. این حداکثر فاصله برای اتصال به بلوتوث است. همچنین اگر دستگاه‌های بلوتوث دیگری در این نزدیکی هستند، سعی کنید آنها را در حین راه‌اندازی خاموش کنید. گاهی اوقات در زمان اتصال به بلوتوث، دستگاه‌های اضافی باعث ایجاد تداخل می‌شوند.
  •  با خاموش کردن مودم، آن را بازنشانی کنید. 60 ثانیه منتظر بمانید و سپس دوباره آن را وصل کنید. مطمئن شوید که تلویزیون هایسنس شما با موفقیت اتصال WiFi خود را برقرار کرده است.
  •  اطمینان حاصل کنید که یستم عامل تلویزیون ما بروز شده است.
  •  اطمینان حاصل کنید که دستگاه بلوتوثی که می‌خواهید به آن متصل شوید، آخرین سیستم عامل را اجرا می‌کند.
  •  اگر پس از انجام تمام این اصلاحات، همچنان با بلوتوث تلویزیون هایسنس خود مشکل دارید، باید مستقیماً با نمایندگی‌ هایسنس تماس بگیرید.

تلویزیون هایسنس

کلام آخر

تلویزیون‌های هایسنس انواع مختلفی دارد. همه محصولات این شرکت از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار هستند و در عین حال نسبت به برندهای دیگر، قیمت پایین‌تری دارند. به عنوان مثال، تلویزیون‌های ULED هایسنس دارای ویژگی‌هایی مانند ورودی HDMI 2.1 و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر هستند.

از این رو برای همه کاربران مناسب می‌باشند. البته محصولات این شرکت مانند هر برندی، دارای ایرادات جزیی هم هست که قابل چشم پوشی می‌باشد. شما می‌توانید بسته به نیاز و بودجه یکی از تلویزیون‌های این شرکت را برای محیط کار خود خریداری کرده و از امکانت آن به بهترین شکل استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید