تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت آب شدن برفک یخچال + دلایل سرد نشدن یخچال فریزر

لوازم خانگییخچال و فریزر

برای پیدا کردن علت آب شدن برفک یخچال باید قسمت‌های مختلف این وسیله برقی را مورد بررسی قرار دهید. گرفتگی لوله تخلیه، خرابی واشر درب یخچال، وجود نشتی در آبسردکن و خرابی فیلتر آبT همگی از دلایل آب شدن برفک در یخچال فریزر هستند.

اگر علت آب شدن برفك يخچال مربوط به ایرادات اساسی دستگاه باشد، لازم است برای رفع مشکل با یک تعمیرکار و متخصص مشورت نمایید. سایت آچاره این امکان را فراهم نموده است تا شما بتوانید پس از ثبت سفارش، از متخصصان مربوطه به‌صورت رایگان، مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره و خدمات در زمینه تشخیص دلیل آب شدن برفک یخچال و فریزر، درخواست خود را در بخش تعمیر یخچال ثبت نمایید.

در صورتی که یخچال فریزر شما از برند سامسونگ است می‌توانید در بخش تخصصی تعمیر یخچال سامسونگ سفارش خود را ثبت کنید تا متخصصین بخش سرویس تعمیر یخچال فریزر سامسونگ، پاسخگوی شما باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • همیشه قبل از انجام هر کار تعمیر و نگهداری، یخ‌زدایی یا غیره یخچال را خاموش کنید.
  • اگر قصد دارید یخچال خود را یخ‌زدایی کنید چند حوله زیر آن قرار دهید تا رطوبت اضافی را جذب کند.
  • گرفتگی لوله تخلیه یکی از مهم‌ترین علت آب شدن برفک فریزر و یخچال است. آن را با آب گرم تمیز و یخ‌زدایی کنید.
  • نشتی آب سردکن هم می‌تواند به جمع شدن آب در قسمت‌های مختلف درب یخچال منجر شود.
  • علت آب شدن یا شل شدن مواد غذایی درون یخچال پارگی یا فرسودگی واشر درب یخچال است که باعث ورود هوای گرم به داخل یخچال فریزر می‌شود.

مهم‌ترین دلایل آب شدن برفک یخچال و فریزر

باز کردن در یخچال و مشاهده قفسه‌ها و کشوهای پر از آب قطعا صحنه‌ای نگران‌کننده است. اما نباید وحشت کنید؛ چون علت آب شدن برفک يخچال را با بررسی بخش‌های مختلف این وسیله پیدا خواهید کرد.

آب شدن برفک یخچال دلایل مختلفی دارد و اگر دانش فنی ندارید برای بررسی مشکل بهتر است از تعمیرکار کمک بگیرید. در ادامه دلایل و راه‌ حل مشکل آب شدن برفک یخچال را بررسی می‌کنیم.

علت آب شدن برفک یخچال قدیمی
علت آب شدن برفک یخچال

1. مسدود شدن لوله تخلیه

مهم‌ترین علت آب شدن برفک یخچال قدیمی و جمع شدن آب در قفسه‌ها و کشوها، مسدود شدن لوله تخلیه است. سیستم یخ‌زدایی در یخچال و فریزر وظیفه آب کردن یخ‌های تشکیل‌شده روی کویل‌های اواپراتور را بر عهده دارد.

آب حاصل از ذوب شدن یخ‌ها وارد لوله تخلیه شده و به سینی تخلیه و کف یخچال هدایت می‌شود. در مرحله بعد آب جمع‌شده در سینی تبخیر می‌شود. اما اگر لوله تخلیه یخچال مسدود شده باشد آب به داخل یخچال سرازیر شده و از قسمت‌های مختلف می‌چکد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

برای رفع مشکل گرفتگی لوله تخلیه که مهم‌ترین علت آب شدن برفک یخچال شما است باید این مسیر را تمیز کنید. به احتمال زیر علت انسداد این لوله تجمع ذرات یخ درون آن است. با ریختن کمی آب داخل داخل لوله تخلیه به‌‌راحتی می‌توانید آن را تمیز و مشکل انسداد را حل کنید.

دلیل آب شدن برفک یخچال
علت آب شدن برفک یخچال | گرفتگی لوله تخلیه

2. نشتی آب سردکن

اگر لوله‌های انتقال آب داخل درب یخچال قرار گرفته باشند وجود نشتی در این لوله‌ها علت جمع شدن آب در یخچال شما است. برای بررسی علت آب دادن آبسردکن یخچال باید پنل‌های یخچال را بردارید و محل نشتی را پیدا کنید. این کار تخصصی است و اگر نمی‌توانید بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.

3. آب شدن برفک یخچال فریزر به علت تعریق

خرابی واشر درب یخچال هم علت آب شدن برفک فریزر شما خواهد بود. واشرهای لاستیکی مانع ورود هوای گرم به داخل محفظه یخچال فریزر می‌شوند. خرابی این واشرها و ورود هوای گرم به داخل یخچال و سپس خنک شدن این هوا به جمع شدن آب در دیواره‌های یخچال منجر می‌شود.

تعریق و تجمع آب علت آب شدن یا شل شدن مواد غذایی درون یخچال شما است. قطرات آب حاصل از خنک شدن هوای گرم روی مواد غذایی نشسته و به شل شدن آن‌ها منجر می‌شود. در این شرایط تنها راه حل مشکل آب شدن برفک یخچال تعمیر یا تعویض واشر درب آن است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمای علت آب شدن مواد غذایی در فریزر را مطالعه فرمایید.

علت آب شدن یا شل شدن مواد غذایی درون یخچال
علت آب شدن برفک یخچال | تعریق و تجمع آب در داخل یخچال

بررسی نشتی و علت آب شدن برفک یخچال

اگر همیشه پایین یخچال روی زمین آب جمع می‌شود نشانه وجود مشکل در یخچال فریزر شما است. نشتی یخچال را می‌توان تعمیر کرد؛ اما اگر مهارت کافی ندارید این کار را به متخصص تعمیرات بسپارید. در ادامه متداول‌ترین دلایل نشتی آب در یخچال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گرفتگی لوله تخلیه یخ‌زدایی

گرفتگی لوله تخلیه یخ‌زدایی رایج‌ترین علت آب شدن برفک يخچال و نشتی است. اتفاقی که می‌افتد این است که آشغال‌ها و تکه‌های غذا در شلنگ تخلیه گیر می‌کند و منجر به انسداد می‌شوند. با گذشت زمان و با تجمع یخ در نهایت با گودال بزرگ آب روبه‌رو می‌شوید.

برای حل این مشکل ابتدا باید لوله تخلیه داخل یخچال را با آب داغ تمیز کنید. اگر این کار جواب نداد محلول لوله پاک‌کن تهیه کنید و سعی کنید تجمع کثیفی را از بین ببرید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

 گرفتگی یا یخ‌زدگی لوله آب

گرفتگی یا یخ‌زدگی منبع آب هم می‌تواند علت آب شدن برفک یخچال و نشتی باشد. این مشکل در بیشتر انواع یخچال رایج است و شما کنترل زیادی روی آن از نظر پیشگیری ندارید.

برای حل این مشکل ابتدا یخچال را از برق جدا بکشید و شیر قطع‌کننده را ببندید. لوله پلاستیکی تامین آب را از نظر گرفتگی یا نشتی بررسی کنید. اگر ترکیدگی یا پارگی مشاهده کردید باید آن را تعویض کنید.

اگر همه چیز خوب به نظر می‌رسد اما یخچال شما همچنان نشتی دارد می‌توان چنین نتیجه گرفت که یخ باعث گرفتگی لوله آب شده است. در این شرایط تنها راهکار رفع علت آب شدن برفک یخچال از برق کشیدن و آب شدن یخ‌های داخل لوله آب است.

راه حل مشکل آب شدن برفک یخچال
علت آب شدن برفک یخچال | گرفتگی لوله آب

یخچال خنک نمی‌شود

اگر متوجه شدید یخچال شما به اندازه کافی خنک نیست و مواد غذایی داخل آن سریعتر فاسد می‌شوند باید مشکل را عیب‌یابی کنید.

دلایل سرد نشدن یخچال

دلایل مختلفی برای سرد نشدن یخچال وجود دارد و بسیاری از مشکلات را می‌توان به‌سرعت حل کرد. در ادامه به بررسی این دلایل می‌پردازیم.

1. قطعی منبع برق

فرض کنید یخچال شما برق ندارد. در یخچال را باز می‌کنید و آنچه نصیب شما می‌شود غذاهای گرم و فاسد است. اگر پریز برق یخچال شما کار نمی‌کند از برقکار بخواهید پریز را بررسی و راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

2. تغییرات تنظیم دما

ترموستات یخچال وظیفه کنترل دمای آن را بر عهده دارد. اگر تنظیم ترموستات به هر دلیلی به هم بخورد دمای یخچال بالا رفته و همین امر می‌تواند علت آب شدن برفک یخچال شما باشد. برای حل مشکل ترموستات را روی دمای مناسب تنظیم کنید.

اگر ترموستات به‌درستی کار نمی‌کند از تکنسین ماهر بخواهید مشکل را بررسی و بهترین راه حل را برای آن پیدا کند.

راه حل مشکل آب شدن برفک یخچال
علت آب شدن برفک یخچال | عدم تنظیم دمای مناسب

3. مسدود شدن فن کندانسور

اگر یخچال شما دارای فن کندانسور است این احتمال وجود دارد که گردوغبار، زباله، موی حیوانات خانگی و غیره آن را مسدود کرده باشد. چنین مشکلی روی عملکرد یخچال و فریزر شما تأثیر می‌گذارد.

برای حل این مشکل یخچال را از برق بکشید. فن کندانسور را تمیز و آن را آزمایش کنید تا ببینند حرکت می‌کند یا خیر. اگر همه چیز درست به نظر می‌رسد یخچال را دوباره به برق بزنید و عملکرد فن آن را بررسی کنید. اگر از کار افتاده باید آن را تعویض کنید.

علت آب شدن برفك يخچال
علت آب شدن برفک یخچال | مسدود شدن فن کندانسور

جمع‌بندی

وقتی متوجه جمع شدن آب در قفسه‌های یخچال فریزر خود می‌شوید انواع و اقسام افکار به ذهن شما خطور می‌کنند. در ابتدای کار بسیاری از مردم به محاسبه هزینه تعویض یخچال می‌پردازند یا حتی تخمین می‌زنند که تعمیر دستگاه چقدر هزینه دارد.

قبل از انجام هر کار به یاد داشته باشید که می‌توانید علت آب شدن برفک یخچال فریزر را در چند مرحله بررسی و پیدا کنید. کافیست لوله تخلیه، آب سردکن و واشر درب یخچال را بررسی کنید.

اگر به تنهایی نمی‌توانید علت آب شدن برفک یخچال را بیابید و از عهده کار بر نمی‌آیید بهتر است با یک تعمیرکار باتجربه تماس بگیرید تا این مشکل موجب خرابی وسیع‌تر در سیستم برودتی یخچال نشود.

سوالات متداول

چرا برفک یخچال ما مدام آب می‌شود؟

برای حل مشکل آب شدن برفک یخچال فریزر ترموستات را بررسی کنید. دمای آن را کاهش دهید و در درجه مناسب تنظیم کنید. اگر درب یخچال برای مدت طولانی باز است ورود و خنک شدن هوای گرم درون یخچال به آب شدن برفک و شل شدن مواد غذایی منجر خواهد شد.

مهم‌ترین علت آب شدن برفک یخچال چیست؟

گرفتگی لوله تخلیه مهم‌ترین دلیل آب شدن برفک یخچال و فریزر است. این لوله را می‌توانید با آب گرم به‌راحتی تمیز و یخ‌زدایی کنید.

چرا یخچال من پر از آب می‌شود؟

محتویات یخچال و فریزر را بررسی کنید تا از خنک شدن آن‌ها مطمئن شوید. سرد نشدن یخچال می‌تواند باعث ذوب شدن برفک و جمع شدن آب در قفسه‌ها و سینی تخلیه شود. اگر محتویات داخل فریزر یخ نمی‌زنند یا چرخه یخ‌زدایی تکرار می‌شود ممکن است ترموستات یخچال خراب باشد.

چگونه از ذوب شدن برفک یخچال جلوگیری کنیم؟

درب یخچال فریزر را تا حد امکان بسته نگه دارید. درب‌ها و درزگیرهای داخلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم هستند و هوای گرم وارد یخچال نمی‌شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید