تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی + علائم خرابی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی نشان‌دهنده بروز یک مشکل اساسی است که باعث می‌شود دستگاه در طولانی مدت کارایی خود را از دست بدهد و در نهایت خسارات مالی زیادی برای شما ایجاد کند. بنابراین لازم است با مشاهده اولین علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی خود برای عیب‌یابی و تعمیر آن اقدام کنید. از این رو تصمیم گرفتیم در ادامه تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی را بررسی کنیم.

شما می‌توانید برای تعمیر خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی خود با متخصصان آچاره مشورت کنید و از طریق تماس با شماره 1471 و ثبت سفارش در صفحه تعمیر ماشین لباسشویی از خدمات تخصصی بهره‌مند شوید.

نکات کلیدی

  • یکی از علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی سروصدای زیاد دیگ هنگام چرخش است. زمانی که با سروصداهای ناهنجار و لرزش ماشین لباسشویی مواجه شدید، باید به سلامت کمک ‌فنر آن شک کنید.
  • کمک ‌فنر به قاب بیرونی دستگاه متصل است. برای تعویض آن باید پیچ‌های متصل به پنل دستگاه را بردارید.
  • برای پیشگیری از خرابی کمک فنر لباسشویی حداقل و حداکثر ظرفیت بار داخل دیگ را همیشه رعایت کنید.

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

تا حالا فکر کرده‌اید که کارکرد فنر ماشین لباسشویی چیست؟ اگر این قسمت عملکرد خود را به‌خوبی انجام دهد دیگر شما متوجه لرزش و صدای آزاردهنده ماشین لباسشویی نمی‌شوید. اما اگر به هر دلیلی این قطعه دچار مشکل شد، نیازی نیست که نگران شوید.

تعمیر کمک ‌فنر ماشین لباسشویی نیاز به کمی مهارت دارد؛ زیرا باید قاب لباسشویی را باز کنید تا به کمک فنر و دیگ دسترسی داشته باشید. حالا می‌پرسید که چگونه می‌شود در خانه این‌کار را انجام داد؟

در ابتدا لازم است راه‌های تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و مشکلات دیگ ماشین لباسشویی ناشی از خرابی این قطعه را به ‌خوبی بشناسید و سپس برای تعمیر آن اقدام کنید.

حل مشکل خرابی کمک ‌فنر ماشین لباسشویی در کمترین زمان

کمک‌ فنر، یکی از مهم‌ترین اجزای لباسشویی است و یکی از علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی در صورت عدم کارایی سروصدای زیادی آن است.

برای تعویض کمک فنر قدم‌به‌قدم راهکارهایی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را اجرا کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل آزاردهنده لباسشویی را رفع کنید.

(برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی پیشنهاد می‌کنیم راهنمای علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن را مطالعه فرمایید.)

نحوه عیب یابی کمک‌ فنر ماشین لباسشویی

مرحله اول

پس از تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی در مرحله اول برای تعویض کمک ‌فنر لباسشویی برای احتیاط بیشتر و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، پریز برق را از دوشاخه جدا کنید. توجه داشته‌ باشید که با دقت این‌کار را انجام دهید تا سیم برق لباسشویی اتصالی نکند.

مرحله دوم

در ادامه لوله تخلیه و شیر را از برق جدا کنید.

مرحله سوم

با توجه به اینکه کمک ‌فنر به قاب بیرونی دستگاه متصل است. در این مرحله باید پیچ‌های متصل به پنل دستگاه را بردارید و آن را از ماشین لباسشویی‌ جدا کنید.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

مرحله چهارم

بعد از اینکه پنل جلو و پشت دستگاه را باز کردید. دمپر مشخص می‌شود.

مرحله پنجم

در ادامه، پیچ محفظه شستشو را باز کنید تا این قسمت از ماشین لباسشویی جدا شود.

مرحله ششم

در مرحله آخر تعویض و تعمیر کمک‌ فنر ماشین لباسشویی، پس از برداشتن دمار از واشر، تمام مراحلی را که برای نصب دمپر جدید دنبال کردید، را برعکس انجام دهید. به خاطر داشته باشید که تشخیص صحیح علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی اولین قدم برای تعمیرات اصولی این قطعه است.

هزینه تعویض کمک‌ فنر ماشین لباسشویی

نحوه عیب یابی کمک‌ فنر ماشین لباسشویی

در قسمت قبل به علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی اشاره کردیم ، زمانی که با سروصداهای ناهنجار و لرزش ماشین لباسشویی مواجه شدید، باید به سلامت کمک ‌فنر آن شک کنید. اما توجه داشته ‌باشید که فقط به ایجاد سروصدا اکتفا نکنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

بهتر است گاهی‌اوقات، حتی زمانی که لباسشویی بی‌صدا کار خودش را انجام می‌دهد نیز این قطعه را از نزدیک مشاهده کنید تا مطمئن باشید که به‌خوبی کار می‌کند تا در نهایت با خسارت مالی زیادی مواجه نشوید.

حل مشکل خرابی کمک ‌فنر ماشین لباسشویی

راهکارهای اصولی برای مراقبت از ماشین لباسشویی

آنچه در استفاده از وسایل خانه خصوصاً ماشین لباسشویی اهمیت دارد، مراقبت و نگهداری از آن‌ها است. با توجه به افزایش روزافزون قیمت این محصول توجه به این نکات ضروری است. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که با توجه به آن‌ها احتمال خرابی لباسشویی و کمک ‌فنر آن را کاهش می‌دهید.

  • لباسشویی را بیشتر از ظرفیت پر نکنید.
  • محفظه لباسشویی را با مواد شوینده مناسب تمیز کنید.
  • حواستان به فیلترهای آب لباسشویی باشد و آن را تمیز کنید.
  • جرم‎گیری و رسوب‌زدایی را فراموش نکنید.
  • از شوینده مناسب استفاده کنید.
  • درب ماشین لباسشویی را به‌آرامی ببندید.
  • اجسام سنگین را روی ماشین لباسشویی قرار ندهید.
  • برای حفظ تعادل و جلوگیری لرزش لباسشویی از پد ضد لرزش ماشین لباسشویی استفاده کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

چرا باید از تعمیرکاران ماهر برای تعمیر ماشین لباسشویی کمک گرفت؟

همانطور که می‌دانید قطعات ماشین لباسشویی بسیار حساس و ظریف هستند و اگر در مراقبت و نگهداری از آن کوشا نباشید ممکن است به خسارات مالی زیادی دچار شوید. توجه داشته‌ باشید که تعمیرکاران متفرقه معمولاً هیچ تعهدی در قبال مشکلات به وجود آمده ندارند.

پس برای جلوگیری از هرگونه مشکلی بهتر است از شرکت‌های خدماتی که دارای پشتیبانی خدمات هستند کمک بگیرید. اصولا شرکت‌های خدماتی معتبر تمامی خدمات خود را بیمه می‌کنند و اگر خسارتی در این مورد متوجه اموال شما شود، شرکت بیمه تمامی خسارات را جبران می‌کند.

هزینه هزینه تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی چقدر است؟

هرچند که مراقبت از ماشین لباسشویی راهکار بهتری برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی است. اما گاهی با توجه به مراقبت‌های مداوم از ماشین لباسشویی ممکن است کمک‌ فنر آن نیز دچار مشکل شود.

هزینه‌ای که برای تعمیر و تعویض این قطعه در نظر گرفته می‌شود معمولا متفاوت است. زیرا قیمت قطعات برندهای مختلف یکسان نیستند و اگر قطعه توسط تعمیرکار تأمین شود، قیمت قطعه بر هزینه تعویض افزوده خواهد شد. هم اکنون در سال 1403 هزینه تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی در آچاره، از 320 هزار تومان تا 620 هزار تومان متغیر است.

سخن آخر در باب تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

در این مقاله به علائم خرابی کمک‌ فنر ماشین لباسشویی و راه‌های مراقبت از آن پرداختیم. ماشین لباسشویی یکی از کاربردی‌ترین لوازم خانه‌ است و به وجود آمدن هرگونه مشکلی در آن ریتم زندگی را کند می‌کند.

شما می‌توانید با به‌کارگیری راهکارهایی که در این مقاله برای تشخیص علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و مراقبت و نگهداری از آن عنوان شد از بروز مشکل و صرف هزینه‌های سنگین پیشگیری کنید.

سؤالات متداول

وظیفه اصلی کمک فنر لباسشویی چیست؟

کمک فنر لباسشویی موجب توازن لباسشویی است و حرکت‌ها و تکان‌های شدید دیگ را به‌هنگام چرخش کنترل می‌کند. اگر این قطعه آسیب ببیند، مسلما چرخش دیگ با مشکلات زیادی همراه شده و سروصدای زیادی تولید می‌کند.

نشانه خرابی کمک ‌فنر ماشین لباسشویی چیست؟

لرزش و سروصدای زیاد ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین و بارزترین علائم خرابی کمک فنر لباسشویی است.

چگونه می‌توان از ماشین لباسشویی مراقبت کرد؟

• بیشتر از ظرفیت درون آن لباس نریزید.
• به تنظیمات آن توجه کنید و اگر تنظیمات لباسشویی مختل شد، از یک متخصص بخواهید که آن را بررسی کند.
• از شوینده مناسب استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید