تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

4 علت روشن نشدن تلویزیون توشیبا و نحوه تعمیر آن

لوازم خانگیتلویزیون

تلویزیون در چند دهه اخیر به‌عنوان یکی از وسایل ضروری در خانه شناخته می‌شود اما این وسیله هم مانند بسیاری از وسایل برقی دیگر خراب شده و ممکن است مشکلات گوناگونی برای آن به‌وجود بیاید که یا با تعمیر درست می‌شود یا این‌که باید تلویزیون خود را تعویض کنید. توشیبا یکی از مارک‌های چینی است که به تولید وسایل برقی آشپزخانه، لوازم خانگی و … می‌پردازد. روشن نشدن تلویزیون در این مارک هم یکی از عیوب آن است؛ البته برای تعمیر، شما باید ابتدا علت روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا را بیابید.

فرض کنید شما یک طرف‌دار پر‍‌و‌پاقرص فوتبال بوده و در‌حال تماشای بازی تیم محبوب‌تان هستید. در لحظه نهایی و زمانی که تیم‌تان قصد حمله دارد و می‌خواهد گل بزند، تلویزیون‌تان به‌صورت ناگهانی خاموش شود؛ بدون این‌که خودتان دکمه پاور را فشرده باشید. یکی از بد‌ترین لحظه‌های عمر‌تان می‌تواند همین لحظه باشد. بد‌تر از آن این است که دیگر نتوانید آن را روشن کنید. در این شرایط تا نتوانید علت مشکل را پیدا کنید، نمی‌توانید دوباره به تماشای برنامه محبوب خود بپردازید.

ما اینجا هستیم که علل مختلف بروز این مشکل را بررسی کنیم تا شما بتوانید هرچه سریع‌تر تلویزیون خود را درست کرده و این معضل را رفع کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون توشیبا

خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد؛ برای این‌که بتوانید تلویزیون خود را به‌خوبی همانند روز اول سالم کنید، لازم است ابتدا علت روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا را یافته و سپس به تعمیر تلویزیون بپردازید. بیشترین عامل تاثیر‌گذار در به‌وجود‌ آمدن این مشکل مربوط به نوع برند تلویزیون می‌شود که در ادامه این معضل را به‌طور کلی بررسی کرده و عوامل موثر در خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون را آنالیز می‌کنیم.علت روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا

1. کابل‌ HDMI نامرغوب و تقلبی؛ علت روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا

علت روشن‌ نشدن تلویزیون می‌تواند وصل‌ بودن کابل HDMI تقبلی به آن باشد. درست است که این کابل‌ها در بازار با قیمت بسیار پایین و به‌ظاهر مناسب به‌فروش می‌رسند، اما همین کابل می‌تواند عامل اصلی ایجاد خرابی در مین‌ برد تلویزیون شود. اگر یک کابل تقلبی و ارزان را خریداری کردید، باید منتظر هزینه‌های بعدی که چندین برابر بیشتر از قبل است، باشید. وقتی کابل HDMI تلویزیون شما بی‌کیفیت و تقلبی باشد، می‌تواند به‌راحتی اتصالی کرده و تلویزیون را بسوزاند.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

دلیل روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا در این بخش بسیار واضح است؛ اگر قصد دارید کابل اورجینال و اصل را خریداری کنید، بهتر است به نمایندگی شرکت توشیبا بروید.

کابل hdmi و تعمیر مشکل روشن نشدن تلویزیون

مطلب پیشنهادی: آموزش تعمیر برد تغذیه تلویزیون

2. وجود عیب و خرابی مین برد تلویزیون

برای این‌که بتوانید این بخش از تلویزیون توشیبا را مورد بررسی قرار دهید، لازم است ابتدا با طرز کار آن آشنا شوید. مین‌برد یکی از بخش‌های اصلی تلویزیون است که وظیفه ارسال تصویر و صدا به پنل تلویزیون را بر‌عهده دارد. یک علل روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا می‌تواند وجود خرابی در این بخش باشد. وقتی با این معضل رو‌به‌رو شدید، بهتر است همان ابتدا قسمت مین‌برد را بررسی کنید. وجود اشکال در این قسمت به این شکل است که قسمت پاور روشن بوده اما هیچ تصویری از تلویزیون نمایش داده نمی‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

3. خراب ‌شدن و از ‌کار ‌افتادن پاور

از‌ کار‌ افتادن پاور هم می‌تواند علت روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا باشد. وقتی برد پاور نتواند ولتاژ موردنیاز تلویزیون را به آن برساند و خراب شده باشد، تلویزیون به‌صورت ناگهانی خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود. هر‌کدام از بخش‌های تلویزیون وظیفه‌ای را بر‌عهده دارند و اگر هر کدام از این بخش‌ها دچار خرابی و عیب شود، دستگاه نمی‌توانند وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند. ممکن است خراب یا نیم‌سوز‌ شدن پاور به علت نوسانات موجود در برق ساختمان باشد.

برخی از افراد دلیل روشن‌ نشدن تلویزیون را وجود عیب در این قسمت می‌دانند اما باز هم از همین پاور نیم‌سوز‌شده استفاده می‌کنند. وقتی یک دفعه مشاهده کردید که این اتفاق رخ داده است، باید هرچه سریع‌تر روند عیب‌یابی را شروع کرده و مشکل را حل کنید.

خرابی مانیتور تلویزیون توشیبا

4. تعمیر خرابی مانیتور تلویزیون توشیبا

مانیتور در‌واقع وظیفه نمایش تصویر روی برد تلویزیون را بر‌عهده دارد. این بخش خود دارای قسمت‌های گوناگونی است که وجود عیب در هر بخش می‌تواند علت روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا باشد. می‌توان از کلید پاور، ترانزیستو، پنل و پاور به‌عنوان بخش‌های مختلف مانیتور نام برد. وقتی تلویزیون شما به‌ناگهان خاموش شده اما صدای برنامه را می‌شنوید، باید بدانید که مشکل از پنل مانیتور است. اگر در خازن یا کلید پاور اشکالی به‌وجود بیاید، منبع تغذیه مانیتور خراب شده و سبب خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون توشیبا می‌شود.

هنگامی که منبع تغذیه دستگاه مشکل داشته باشد، می‌تواند به‌آسانی تمامی بخش‌های مانیتور را معیوب کند. ترانزیستور به این بخش بسیار حساس است و اگر مشکل بسیار کوچکی در تغذیه تلویزیون به‌وجود بیاید، احتمال این‌که ترانزیستور خراب شود، بسیار زیاد خواهد شد. علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون توشیبا

خرابی بک لایت تلویزیون توشیبا؛ علت روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا

مانیتور در تلویزیون بخش‌هایی را روشن کرده و بک‌لایت با لامپ‌های خود آن‌ها را قابل دیدن می‌کند. بک‌لایت (BACK LIGHT) نور زمینه تلویزیون را توسط لامپ‌های خود ایجاد می‌کند. وقتی وظیفه و طرز کار بک‌لایت را بدانید می‌توانید به‌راحتی بفهمید که وجود عیب در بخش کوچکی از آن می‌تواند علت روشن‌ نشدن تلویزیون شما باشد. برای تعمیر بک‌ لایت تلویزیون توشیبا، نیاز است که ابتدا محل دقیق مشکل را بیابید و سپس به تعویض لامپ‌های آن بخش بپردازید.

زمانی که نور کل بخش دارای خرابی را اصلاح کردید، زمان آن است که با استفاده از ابزارهای مخصوص و استاندارد، بک‌لایت را بسنجید و از صحت کامل عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

تعمیر بک‌ لایت تلویزیون توشیبا

ریست فکتوری تلویزیون توشیبا و روشن شدن دوباره آن

معمولاً بیشتر افراد به دلیل داشتن موبایل با ریست‌فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه آشنایی دارند. از آنجایی که ممکن است علت روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا، وجود ویروس در آن باشد، با استفاده از این روش می‌توانید آن‌ها را از‌ بین‌ ببرید. برای این‌که این کار را از ابتدا تا انتها به‌درستی انجام دهید و دوباره تلویزیون خود را مانند روز اول کنید، بهتر است این بخش را به‌خوبی مطالعه کرده و به ذهن بسپارید:

  • در کنترل تلویزیون دکمه MENU را پیدا کرده و آن را فشار دهید.
  • قسمت MENU SETUP را انتخاب کرده و آن را باز کنید.
  • از میان بخش‌های مختلف، INSTALLATION را انتخاب کرده و سپس دکمه ENTER را فشار دهید.
  • در این بخش نماد‌های جدیدی از INSTALLATION برای شما ظاهر می‌شود.
  • از میان نماد‌های جدید، SYSTEM STATUS MENU را انتخاب کرده و آن را باز کنید.
  • پس از باز‌کردن بخش قبل، SYSTEM INFOTMATION را انتخاب کرده و بعد دکمه ENTER را فشار دهید.
  • برای این‌که بتوانید راحت‌تر در منوی تلویزیون حرکت کنید، دکمه‌های فلش پایین و بالا را از دکمه تلویزیون انتخاب کرده تا بتوانید به‌آسانی علت  مشکل را رفع کنید.
  • در این زمان باید کلمه YES را یافته و با فشار‌ دادن ENTER آن را انتخاب کنید.
  • اگر دستگاه شما دارای پین کد تنظیم‌ شده است، تلویزیون در این مرحله آن را از شما می‌خواهد.
  • پس از وارد‌ کردن پین کد، دکمه DONE را انتخاب کرده و آن را ENTER کنید.
  • بعد از انجام این فرآیند، تلویزیون پس از چند ثانیه خاموش می‌شود.
  • حال نوبت این است که سیم برق را از تلویزیون جدا کرده و پس از چند دقیقه دوباره آن را وصل کنید تا تلویزیون‌تان دوباره تنظیم شود.
  • اگر می‌خواهید فقط علت مشکل را بیابید و آن را رفع کنید و قصد ندارید که تلویزیون‌تان مجدداً تنظیم شود، باید گزینه «خیر» را در 5 مرحله قبل انتخاب کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

تعمیر مشکل روشن نشدن تلویزیون

برای این‌که بتوانید علت خاموش‌ شدن ناگهانی تلویزیون توشیبا را بفهمید، ابتدا باید علت بروز مشکل را جویا شوید؛ این دو مقوله ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. وجود عیب در هر بخش از تلویزیون می‌تواند علت روشن‌ نشدن آن باشد. بعد از این‌که متوجه شدید علت روشن‌ نشدن تلویزیونتان چیست، می‌توانید برای تعمیر یا تعویض قسمت دارای اختلال اقدام کنید یا با یک سرویس‌کار ماهر تماس گرفته و بخواهید که این کار را برای‌تان انجام دهد. با یک مثال می‌توانید اهمیت این موضوع را به‌خوبی درک کنید.

چنان‌چه مشکل خاموش‌شدن ناگهانی و روشن‌ نشدن تلویزیون از بخش مین‌برد آن باشد، یا باید آن را تعمیر کنید یا این‌که به تعویض کل مین‌برد بپردازید. سی‌.پی‌.یو یکی از بخش‌های مین‌برد است که احتمال خرابی در آن هم زیاد است. اگر عیب کار از این قسمت بود، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. در این‌جا نکته‌ای وجود دارد که توجه شما را به خود جلب می‌کند؛ اغلب تعویض یا تعمیر سی‌.پی‌.یو به‌تنهایی نمی‌تواند مشکل را حل کند و برای حل مشکل باید مین‌برد را تعویض کنید.

علت روشن‌ نشدن تلویزیون توشیبا

در نهایت

با این وجود که تمامی کمپانی‌ها روز‌به‌روز در حال تلاش برای بهتر‌ شدن هستند، باز هم مردم با مشکلاتی در استفاده از محصولات یا خدمات آن‌ها مواجه می‌شوند. یکی از این معضلات، خاموش‌شدن ناگهانی تلویزیون است. تلویزیون توشیبا یکی از محصولات پر‌قدرت این کمپلانی است ما این مشکل برای این تلویزیون هم ممکن است به‌وجود بیاید.

علت روشن‌ نشدن تلویزیون Toshiba بسیار گوناگون بوده و شما برای رفع هر‌کدام از این مشکلات باید ابتدا منشا بروز مشکل اصلی را شناسایی کنید. در این مقاله به بررسی این دلایل پرداختیم و نکات مهم برای رفع هر کدام را در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید