تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

تعمیر فلت تلویزیون

لوازم خانگیتلویزیون

امروزه کمتر کسی در طول روز از تلویزیون استفاده نمی‌کند و در صورت خراب شدن این دستگاه اکثر ما با چالش مواجه خواهیم شد. همان‌طور که می‌دانید نمایشگر تلویزیون مهم‌ترین بخش این دستگاه محسوب شده و اگر تصویر در این قسمت نمایش داده نشود، تلویزیون کارایی نخواهد داشت. یکی از قسمت‌هایی که بروز اختلال در عملکرد آن باعث بروز این مشکل می‌شود، فلت تلویزیون است. با این که در بعضی از موارد اصطلاح فلت تلویزیون به نمایشگر این دستگاه‌ اشاره دارد، مقصود ما فلت پنل تلویزیون است که به‌عنوان یک واسطه، تصویر را به نمایشگر منتقل می‌کند.

در این مقاله از مجله آچاره با معرفی این قطعه، در روند تعمیر فلت تلویزیون به شما کمک خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

فلت تلویزیون چیست؟

فلت پنل یا فلت تلویزیون یک کابل ارتباطی است که تصویر را به نمایشگر این دستگاه انتقال می‌دهد. در واقع یک سمت این کابل ارتباطی، اطلاعات را از برد آدرس دریافت کرده و سمت دیگر نیز این اطلاعات را به‌طور پردازش شده به صفحه نمایش منتقل می‌کند. همچنین آی سی پردازشگر نیز در وسط این قطعه قرار داشته که اهمیت آن را دو چندان می‌کند.

در صورتی که عملکرد این بخش با اختلال روبه‌رو شود، در روند انتقال تصویر به صفحه نمایش دستگاه، مشکل به وجود خواهد آمد. این کابل اطلاعات ضروری را به صورت باندینگ منتقل کرده و ساختار بسیار حساسی دارد. اگر در تصویر پخش شده از تلویزیون خود، مشکلاتی غیرطبیعی مشاهده می‌کنید، ممکن است فلت پنل این دستگاه به تعمیر یا تعویض نیاز داشته باشد. اما چه عواملی باعث خرابی فلت تلویزیون می‌شوند؟

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

دلایل خرابی فلت تلویزیون

رایج‌ترین علتی که به خرابی فلت تلویزیون منجر می‌شود، آب‌خوردگی آن است. اگر مقداری مایعات به هر نحوی به این قسمت نفوذ پیدا کند، سلامت این قطعه با مشکل جدی مواجه خواهد شد. در بیشتر اوقات پس از مرطوب شدن صفحه نمایش، مایع به سمت پایین سرازیر شده و از فاصله بسیار کم بین قاب و نمایشگر به داخل دستگاه راه پیدا می‌کند.

در این صورت احتمال برخورد این رطوبت با فلت تلویزیون شما به طور جدی افزایش خواهد یافت. البته این عامل تنها علت خرابی فلت تلویزیون نیست و عواملی همچون فرسودگی، پارگی و … نیز می‌توانند به از کار افتادن این قطعه منجر شوند.  در اینخصوص پیشنهاد می‌کنیم آیا تعمیر تلویزیون آب خورده ممکن است؟ را مطالعه کنید.

شاید بپرسید که در این شرایط، تلویزیون چه علائمی را به نمایش خواهد گذاشت؟

دلایل خرابی فلت تلویزیون

علائم خرابی فلت تلویزیون

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که فلت تلویزیون وظیفه انتقال اطلاعات پردازش شده تصویر، از برد آدرس به صفحه نمایش را بر عهده دارد. در نتیجه اگر عملکرد آن با مشکل روبه‌رو شود، شما تاثیرات آن را در نمایشگر تلویزیون مشاهده خواهید کرد. به‌طور کلی هنگام بروز هر گونه مشکل در نحوه پخش تصاویر توسط صفحه نمایش، امکان خرابی فلت تلویزیون شما وجود دارد. از این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نمایان شدن خطوط رنگی و یا سیاه و سفید در صفحه نمایش (علت خطوط عمودی و افقی در صفحه تلویزیون چیست؟)
  2. تقسیم صفحه نمایش به 2 قسمت یا بیشتر
  3. نگاتیو شدن تصاویر نمایشگر (تعمیر نگاتیو شدن تصویر تلویزیون)
  4. ایجاد نوارهای رنگی یا سیاه و سفید در صفحه نمایش
  5. تغییر فاز رنگ نمایش داده شده توسط نمایشگر و …

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

هر کدام از علائمی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم می‌تواند نشان‌دهنده خرابی فلت تلویزیون شما باشد. در این شرایط باید وضعیت این قطعه به دقت مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت نیاز، اقدامات لازم برای تعویض یا تعمیر تلویزیون در نظر گرفته شود. اگر از وجود اشکال در سلامت این بخش اطمینان دارید، تدابیر لازم را بیاندیشید.

علائم خرابی فلت

تعمیر فلت تلویزیون

ساختار فلت در تلویزیون‌ها بسیار حساس بوده و در روند کار کردن با آن باید به نکات مختلفی دقت شود. همچنین تعمیر فلت تلویزیون باید توسط تجهیزات مخصوص انجام گرفته و انجام آن توسط دست، غیرممکن است. در واقع متخصصین در راستای تعمیر فلت تلویزیون از تجهیزات پیشرفته‌ای به نام دستگاه باندینگ و یا (Bonding Machine) استفاده کرده و بدون استفاده از این دستگاه، تعمیر این قطعه، امکان‌پذیر نخواهد بود. از این دستگاه به منظور جداسازی و اتصال مجدد فلت به دستگاه استفاده می‌شود و پس از این که فلت در اختیار متخصص قرار گرفت، با استفاده از دیگر ابزارآلات مخصوص به عیب‌یابی آن پرداخته می‌شود.

از آن جایی که طراحی فلت به شدت ظریف است، عیب‌یابی و تعمیر آن هم با استفاده از چشم‌ غیرمسلح بسیار دشوار بوده و به همین دلیل کارشناسان از لوپ‌های مختص به این کار استفاده می‌کنند.

در صورتی که ریشه اختلال ایجاد شده در فلت پنل، بروز مشکل در عملکرد بخش‌های تشکیل‌دهنده آن مثل پین‌ها باشد، متخصصین به شما تعمیر فلت تلویزیون را پیشنهاد می‌دهند. در این صورت پس از پشت سر گذاشتن روند تعمیر فلت تلویزیون، این قطعه مجددا به دستگاه شما متصل شده و به‌عنوان واسطه بین برد آدرس و صفحه نمایش فعالیت می‌کند. اما اگر تعمیر فلت تلویزیون امکان‌پذیر نبود، باید چه‌کار کرد؟

تعمیر فلت تلویزیون

تعویض فلت تلویزیون

در فلت‌های به کار رفته در تلویزیون که به شکل یک نوار انعطاف‌پذیر می‌باشند، تعداد مشخصی آی سی (IC) استفاده شده است. اگر علت خرابی فلت تلویزیون شما عواملی مثل پارگی و … باشد، این پل ارتباطی دیگر قادر به انتقال هیچ نوع اطلاعات پردازش شده‌ای به نمایشگر نخواهد بود. همچنین در این شرایط معمولا تعمیر فلت تلویزیون ممکن نبوده و شما باید فلت را تعویض کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

در این روند نیز از تجهیزات مختص به این کار مثل دستگاه باندینگ (Bonding Machine) برای جداسازی و اتصال دوباره فلت استفاده شده و افراد عادی نباید در این راستا هیچ اقدامی انجام دهند. دقت داشته باشید که جداسازی فلت تلویزیون با استفاده از دست ناصحیح بوده و باعث خرابی کامل این قطعه می‌شود. در نتیجه این روند را حتما به افراد بامهارت بسپارید. همچنین حتما در روند تعویض فلت تلویزیون برای جایگزین کردن فلت از قطعات بااصالت که مورد تایید سازنده دستگاه نیز هستند، استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی همه چیز درباره بک لایت تلویزیون

کارشناسان مجرب آچاره در روند تعویض و تعمیر فلت تلویزیون صرفا از قطعات بااصالت استفاده کرده و شما می‌توانید این روند را با اطمینان خاطر به این متخصصین بسپارید.

تعویض فلت

هزینه تعویض فلت تلویزیون

هزینه‌ای که تعویض فلت تلویزیون برای شما خواهد داشت، به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها مدل و برند تلویزیون شماست. دیگر عاملی که هزینه این روند را تغییر خواهد داد، کیفیت قطعه جایگزین است. همان‌طور که می‌دانید، فلت تلویزیون نیز همانند دیگر قطعات الکرونیکی در کیفیت‌های مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شود.

مطلب پیشنهادی معرفی انواع پورت های تلویزیون و کاربردشان

در نتیجه هر چه فلت باکیفیت‌تری تهیه کنید، باید هزینه بیشتری نیز صرف آن کنید. آخرین عاملی که در این قسمت می‌توانیم به آن اشاره کنیم، خدمات پس از فروش است. قطعات بدون گارانتی نسبت به قطعات دارای گارانتی، قیمت پایین‌تری دارند و شما می‌توانید بسته به نیاز خود از بین این قطعات، فلت تلویزیون موردنظر خود را انتخاب کنید.

فلت تلویزیون چیست

هزینه تعمیر فلت تلویزیون

عامل اصلی در تعیین هزینه تعمیر فلت تلویزیون، مقیاس خرابی این قطعه است. طبیعی است که هر چه فرد متخصص زمان بیشتری را صرف تعمیر فلت کند، هزینه بیشتری نیز در ازای آن دریافت کند. در نتیجه در قدم اول باید مقیاس خرابی این قطعه بررسی شده تا تخمین مناسبی از هزینه تعمیر آن زده شود. دیگر عاملی که در تعیین این هزینه تاثیرگذار است، مهارت فرد موردنظر شماست.

هر چه فرد متخصص از تجربه و مهارت بیشتری برخوردار باشد، تعمیر فلت برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت. در نهایت، گارانتی تعمیر، قابلیت تاثیرگذاری در تعیین قیمت تعمیر فلت تلویزیون را خواهد داشت که شما می‌توانید قبل از آغاز این روند، از چگونگی این گارانتی مطلع شوید.

مطلب پیشنهادی نمایش زیرنویس در تلویزیون

در این مقاله تلاش کردیم که تمام نکات لازم به‌منظور تعمیر فلت تلویزیون را در اختیار شما قرار دهیم. دوباره یادآور می‌شویم که تعویض و تعمیر فلت تلویزین یک روند بسیار تخصصی بوده و در آن از تجهیزات پیشرفته استفاده می‌شود پس به هیچ عنوان شخصا اقدامی در این راستا انجام نداده و حتما از کمک افراد بامهارت استفاده کنید. کارشناسان مجرب آچاره در روند تعمیر فلت تلویزیون در کنار شما خواهند بود. با ذکر سوالات خود در بخش نظرات همین مطلب، پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از این متخصصین دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید سپاس‌گزاریم.

4.4/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید