تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

بررسی علت بوق زدن یخچال دوو

لوازم خانگییخچال و فریزر

یکی از ضروری‌ترین لوازم خانه و آشپزخانه یخچال است. یخچال برای نگه داشتن مواد غذایی و جلوگیری از خراب شدن آن‌ها در آشپزخانه وظیفه مهمی بر عهده دارد. به همین دلیل دقت در تغییرات یخچال در گذر زمان مثل افزایش سر و صدای آن ضرورت دارد. وجود نقص و ایراد در وسایل برقی کاملاً عادی است و در صورت استفاده زیاد از وسیله برقی این ایرادات رخ می‌دهد و شاید نیاز به تعمیرکار یخچال احساس شود.

یخچال دوو نیز ممکن است دچار نقص‌های مختلفی شود که از آن جمله می‌توان به سرد نبودن داخل یخچال، ایجاد صدا بلند هنگام کار کردن دستگاه، بروز انواع ارور‌ها و کد خطا‌های یخچال، بوق ممتد زدن و… اشاره کرد. در این مقاله علت بوق زدن یخچال دوو را بررسی می‌کنیم.

علت بوق زدن یخچال

یکی از علائم هشدار بسیار مشخص در یخچال دوو ایجاد صدایی مثل بوق ممتد است. علت این صدا می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. مثلاً ممکن است دمای داخل یخچال بالا رفته باشد که در این افزایش دما عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند یا اگر درب یخچال را به صورت صحیح نبندید یا قسمتی از در یخچال برای مدت زمان طولانی باز بماند، باعث بوق زدن یخچال می‌شود.

در این حالت معمولاً قسمت­های داخلی یخچال مشکلی ندارد و با بستن درب یخچال صدا بوق نیز قطع خواهد شد‌. همچنین مواقعی که دما یخچال افزایش پیدا می‌کند، برای تغییر دما یخچال و رساندن آن به میزان دما تنظیم شده چند دقیقه زمان لازم است تا یخچال بتواند این کار را انجام دهد.

در این صورت می‌توانید دکمه قطع صدا یخچال را فشار دهید و صدای بوق آن را قطع کنید. البته باید بدانید علت بوق زدن یخچال دوو می‌تواند به دلیل مشکلات پیچیده فنی و یا مشکلات ساده محیطی نیز باشد.

بوق زدن یخچال دوو

زمانی که المان‌های اصلی موجود در دستگاه خراب بشود یا هر مشکلی که باعث حساس شدن برد الکترونیکی یخچال دوو شود و نشان دهنده مشکل غیر طبیعی در یخچال باشد، آلارم هشدار روشن شده و بوق می‌زند. یخچال دوو دارای دو قسمت الکترونیکی و مکانیکی است که قسمت مکانیکی آن مکانیزم چرخش گاز یخچال را تأمین می‌کند.

زمانی که گاز موجود در داخل یخچال کاهش پیدا کند یا موتور کمپرسور وظیفه مکش و دمش را با فشار کمتری انجام دهد، برد الکترونیکی وجود این مشکل را از طریق صدا بوق هشدار می‌دهد.

علاوه بر این موارد تعدادی کد خطا برای یخچال دوو وجود دارد که اگر بر روی صفحه نمایش یخچال نشان داده شود، دستگاه شروع به هشدار می‌کند. هر کدام از این ارور‌ها نشان دهنده یک علت خاص بوق زدن یخچال دوو هستند.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

ارور‌های نشان‌دهنده علت بوق یخچال دوو

از علت‌های مهم بوق زدن یخچال دوو می‌توان به وجود مشکل در سنسور‌های یخچال، باز ماندن درب یخچال یا فریزر به مدت طولانی، عملکرد نامناسب کمپرسور یخچال، مشکل در دیسپنسر آب یخچال و فعال شدن دیفراست اشاره کرد.

وجود هر کدام از این مشکلات باعث می‌شود بر روی نمایشگر یخچال خطا‌های خاصی به نمایش دربیاید و باعث بوق زدن یخچال شود. مثلاً زمانی که سنسور‌ها دچار مشکل شوند و یا نقص داشته باشند، ارور‌هایf۱، f۲، r۱، rt  در صفحه نمایش یخچال نشان داده می‌شوند.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

زمانی که ارور HS در صفحه نمایش یخچال نشان داده شود به معنا وجود مشکل در سنسور مخصوص رطوبت یخچال است و در این حالت یخچال توانایی اندازه‌گیری صحیح رطوبت محیط را ندارد. ارور dr نشان دهنده باز ماندن در یخچال است و برای اینکه بوق ناشی از این ارور را قطع کنید، باید درب یخچال را کاملاً ببندید.

اگر پس از این کار بوق قطع نشد باید سوئیچ و سنسور در یخچال مورد بررسی قرار گیرد. ارور df نیز هشداری برای باز ماندن درب فریزر است که باید در را ببندید تا صدای بوق قطع شود. وجود ارور dH نشان دهنده باز ماندن درب دیسپنسر یخچال است.

بوق زدن یخچال دوو

خطاهای تخصصی در بوق زدن یخچال دوو

علاوه بر موارد گفته شده علت بوق زدن یخچال دوو می­‌تواند ناشی از خطا‌های دیگر موجود در یخچال باشد که نسبت به ارور‌های قبلی پیچیده‌تر هستند و رفع آن‌ها نیاز به توجه بیشتری دارد. زمانی که صفحه نمایش یخچال دیفراست دستی را نمایش می‌دهد، باید صبر کنید تا زمان دیفراست کاهش پیدا کرده و تمام شود.

سپس یخچال را به مدت ۲ دقیقه از برق بکشید. ممکن است حالت یخ زدایی دستی نیز در روی نمایشگر یخچال دوو نشان داده شود که برای رفع آن نیز باید صبر کنید تا این خطا خود به خود غیرفعال شود.

هشدار دیگر ظاهر شده بر روی نمایشگر یخچال دوو خارج شدن پالت دیفراست دستی است که با f۳ نشان داده می‌شود. هنگام بروز خطای Ei باید دیسپنسر و یخ­ساز یخچال را بررسی کنید. این خطا زمانی که سنسور i توانایی رساندن دمای یخچال را به درجه مطلوب نداشته باشد، رخ می‌دهد.

علاوه بر این علت بوق زدن یخچال دوو می‌تواند ناشی از بروز مشکل در بخش آب رسانی یخچال باشد که جز مهم‌­ترین دلایل بوق زدن یخچال است. وجود مشکل در کمپرسور یخچال و یا موتور آن نیز با ارور f۵ بر روی یخچال خود را نشان می­‌دهد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

بوق زدن یخچال دوو به دلیل وجود مشکل در موتور آن

یکی از مهم­‌ترین خطا‌های یخچال دوو که باعث بوق زدن یخچال می‌شود، به دلیل وجود مشکل در کمپرسور و کندانسور موتور یخچال است. در این حالت ابتدا باید از سالم بودن موتور اطمینان پیدا کنید و اگر متوجه شدید موتور توانایی رساندن دمای یخچال و فریزر را به حد مطلوب ندارد، باید به دنبال علت بوق زدن یخچال دوو در موتور یخچال بگردید. سه عامل در بروز مشکل کمپرسور و کندانسور موتور تأثیر‌گذار هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بوق زدن یخچال دوو

دیگر دلایل بوق زدن یخچال دوو

1. کاهش توانایی کمپرسور

نقش موتور کمپرسور در یخچال تنظیم کردن خنکی داخل یخچال و کنترل میزان آن است. اگر خازن یا موتور کمپرسور توانایی کافی برای انجام این وظیفه را نداشته باشد، نمی‌تواند دمای داخل دستگاه را تنظیم کند. در نتیجه نمایشگر یخچال وجود مشکل در این قسمت یخچال را از طریق بوق ممتد نشان می‌دهد.

2. نشت مایع خنک‌کننده یخچال

دیگر علت بوق زدن یخچال دوو می‌تواند ناشی از درز مبرد شیمیایی موجود در یخچال به بیرون آن و در نتیجه ایجاد مشکل در کندانسور باشد. این مورد جز علت‌های اصلی بوق زدن یخچال دوو و نشان دهنده وجود خطا در کمپرسور یخچال است. برای رفع این مشکل باید مایع خنک‌کننده یخچال مجدداً شارژ شود.

مطلب پیشنهادی:ارور ماشین لباسشویی دوو

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

3. وجود کویل کثیف

اگر از زمان استفاده یخچال مدت زمان زیادی گذشته باشد، سیم پیچ‌های موجود در کندانسور که در قسمت بیرون یخچال قرار گرفته‌اند، گرد و غبار می‌گیرند و کویل‌های آن کثیف می‌شوند.

کثیف شدن زیاد این کویل‌ها مانع از رسیدن دمای سرد کافی به فضای داخل یخچال شده و در نتیجه نمایشگر وجود خطا فوق را نشان داده و یخچال شروع به بوق زدن می‌کند.

4. بوق زدن یخچال به دلیل قطعی برق

گاهی اوقات به دلیل این که مدت زمان زیادی در خانه نبوده‌اید و برق یخچال قطع بوده، ممکن است یخچال دوو به دلیل از دست دادن سرما و نداشتن محیط خنک بوق هشدار بزند. در این حالت بهتر است تمام مواد غذایی فاسد شدنی را از یخچال خارج کنید و پریزر یخچال را از برق بکشید.

۲۴ ساعت به یخچال استراحت دهید و سپس آن را به حالت اولیه برگردانید. در این مدت درب یخچال را تا حد امکان باز نکنید تا دمای آن به حالت نرمال برگردد.

بوق زدن یخچال دوو

5. تراز نبودن محل قرار گیری یخچال

اولین علت محیطی بوق زدن یخچال دوو مربوط به تراز نبودن سطح قرار گیری یخچال است. در صورتی که محل زیر یخچال تراز نباشد، می‌تواند در عملکرد اجزا داخلی یخچال مثل کمپرسور و… تأثیر داشته باشد. در نتیجه زمانی که یخچال شما سر و صدای بلند داشت به محل نصب آن و تراز بودن سطح نیز توجه کنید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

6. حجم زیاد مواد موجود در یخچال با دما پایین

دیگر علت بوق زدن یخچال دوو مربوط به قرار دادن حجم زیاد مواد غذایی در داخل یخچال است. اگر مواد غذایی را که برای یک هفته خریداری کرده‌اید، در داخل یخچال بگذارید و دمای یخچال را بر روی کمترین حد ممکن  قرار دهید، یخچال بوق می‌زند که این مسئله بسیار نرمال است.

در این شرایط باید اجازه دهید یخچال به طور خودکار به درجه مطلوب و دمای تنظیم شده برسد. پس از این مرحله صدای بوق یخچال خود به خود قطع خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:تعمیر کمپرسور کولر گازی دوو

نتیجه ‌گیری

بوق زدن یخچال در واقع به عنوان یک هشدار برای وجودخطا یا ایراد در قسمت‌های مختلف قطعات یخچال است. هنگامی که به طور ناگهانی و به صورت ممتد صدا بوق یخچال را می‌شنوید، باید به دنبال دلیل اصلی این صدا بگردید. علت بوق زدن یخچال دوو ممکن است ناشی از مسدود شدن دریچه هوا، یخ زدن اپراتور یخچال، وجود عیب در برد الکترونیکی آن و… باشد.

برای انجام هر نوع اقدام در جهت رفع این مشکل بهتر است درباره آن آگاهی پیدا کنید و از انجام کار‌های شتاب زده بپرهیزید. چرا که انجام هر نوع کار اشتباه می‌تواند به یخچال آسیب جدی بزند. برای انجام تعمیرات نیز بهتر است از افراد ماهر کمک بگیرید و خودسرانه عمل نکنید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید