تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

چرا تا یخچال را به برق می‌زنیم فیوز می‌پرد؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

یخچال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازم خانگی برقی در آشپزخانه تمام منازل وجود دارد. یخچال برای جلوگیری از فاسد شدن گوشت، لبنیات، میوه‌ها و مواد غذایی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه نیز مانند هر وسیله برقی دیگری ممکن است به مرور زمان دچار خرابی شود و به تعمیر نیاز پیدا کند. یکی از مشکلات شایعی که پیش می‌آید، پریدن فیوز یخچال بعد از اتصال آن به برق است که باید به سرعت مورد بررسی قرار بگیرد. در صورت عدم توجه به تعمیر و عدم عیب یابی یخچال در چنین مواقعی، با گذشت زمان میزان خرابی در تمام قطعات گسترش خواهد یافت. بنابراین هر چه زودتر باید به دلایل پریدن فیوز یخچال پی ببرید تا با برطرف کردن آن‌ها، مشکل ایجاد شده حل شود. برای پی بردن به پاسخ این سوال که چرا تا یخچال را به برق می‌زنیم فیوز می‌پرد؟‌ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید‌. زیرا در این مقاله قصد داریم به طور کامل دلایل پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق را توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید: علت اتومات نکردن یخچال فریزر

دلایلی که باعث پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق می‌شود؟

همانطور که در بخش مقدمه نیز اشاره کردیم، برای پاسخ دادن به این سوال و رفع این مشکل، ابتدا باید دلایل پریدن فیوز یخچال را تشخیص دهید. این کار حتما باید توسط تعمیرکاران ماهر و با تجربه انجام شود. اگر کسی بدون شناخت قطعات یخچال و بدون داشتن تجربه کافی در زمینه تعمیر یخچال بخواهد کار تعمیرات این دستگاه را انجام دهد، نه تنها باعث رفع مشکلات یخچال نخواهد شد که حتی با احتمال بالایی میزان خرابی آن را نیز افزایش خواهد داد. بنابراین توصیه می‌کنیم تعمیر تمام وسایل برقی خود از جمله یخچال را با خیال راحت به تعمیرکاران حرفه‌ای آچاره بسپارید.

خوردگی سیم یخچال و پریدن فیوز

دلایل پریدن فیوز بعد از زدن یخچال فریزر به برق عبارتند از:

  1. ایجاد اتصال کوتاه در یکی از قطعات الکترونیکی یخچال
  2. خرابی قطعه کمپرسور
  3. خرابی قطعه ترموستات
  4. قرار دادن یخچال در محیط‌های سرد
  5. بروز مشکل در سیم‌های موجود در فیوز

 در ادامه هر یک از دلایل پریدن فیوز بعد از اتصال یخچال به برق را توضیح خواهیم.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

    1. اتصال کوتاه در قطعات الکترونیکی یخچال

زدگی سیم یخچال

 یکی از مهمترین دلایلی پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق، وجود ایراد در سیم کشی است که باعث ایجاد اتصال کوتاه در برخی از قطعات الکترونیکی یخچال می‌شود. همه یخچال‌هایی که به بازار عرضه شده‌اند، حاوی تعداد بسیار زیادی از قطعات الکترونیکی هستند. به دلایل متعددی ممکن است که در هر یک از این قطعات الکترونیکی اتصال کوتاهی اتفاق بیفتد.

با بروز این اتصالات کوتاه بلافاصله فیوز برق می‌پرد تا جریان ورودی به یخچال قطع شود و از بروز آسیب‌های بیشتر به این دستگاه جلوگیری شود. برای برطرف کردن این مشکل باید از یک تعمیر کار مجرب بخواهید که با دقت زیاد همه قطعات الکترونیکی موجود در یخچال را مورد بررسی قرار دهد و اگر در هر یک از آن‌ها مشکلی وجود داشت بلافاصله نسبت به برطرف کردن آن اقدام نماید. بعد از برطرف کردن دلیل بروز اتصال کوتاه در قطعات الکترونیکی، با خیال راحت می‌توانید یخچال را به برق وصل کنید. گاهی اوقات تعمیرکار با بررسی قطعات، هیچ نوع اتصالی را نمی‌یابد. در این صورت دلیل پریدن فیوز را باید در بخش دیگری جستجو کند.

2. خراب شدن قطعه کمپرسور یخچال

تاثیر خرابی کمپرسور در پریدن فیوز یخچال

یکی دیگر از دلایل پریدن فیوز یخچال، خرابی قطعه کمپرسور به عنوان موتور در این دستگاه است که ممکن است باعث روشن نشدن یخچال نیز شود. کمپرسور به عنوان یک مجموعه مکانیکی در یخچال، متشکل است از پیستون، سوپاپ و میلنگ. این قطعه موظف است که گاز مبرد را در داخل لوله‌های اواپرتور فشرده کرده و به گردش درآورد. گاز مبرد در داخل کندانسور یخچال خنک شده و به مایع تبدیل می‌شود. گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند قطع شدن، سوختن و ضعیف شدن سیم‌پیچ، از بین رفتن آب‌بندی داخلی، گیرپاژ کردن، نشتی گاز یخچال، کمبود ولتاژ برق و غیره عملکرد کمپرسور با اختلال مواجه می‌شود و در نهایت باعث پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

خرابی کمپرسور در ایجاد اتصالات کوتاه در قطعات یخچال نیز بی‌تاثیر نیست. برای برطرف کردن مشکل مربوط به کمپرسور باید این قطعه مهم توسط یک تعمیرکار مجرب بررسی شود و در صورت نیاز به سرعت تعویض شود. تعویض کردن کمپرسور یک کار کاملا تخصصی است و از عهده افراد عادی برنمی‌آید. اگر مشکل پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق، خرابی قطعه کمپرسور باشد، بعد از تعویض قطعه معیوب با یک قطعه جدید مشکل حل خواهد شد.

3. خراب شدن قطعه ترموستات در یخچال‌های قدیمی

ترموستات یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال‌های قدیمی است که باعث ثابت ماندن دما در محیط داخلی یخچال می‌شود. در واقع ترموستات دما را بر اساس تنظیماتی که کاربر انجام می‌دهد، تنظیم می‌کند. هر چه عدد روی پیچ ترموستات بزرگتر باشد،‌ دمای محیط یخچال خنک و هر چه عدد کوچکتر باشد، از میزان خنکی دما کاسته خواهد شد. معمولا در فصول گرم، تنظیمات ترموستات روی اعداد بزرگ قرار می‌گیرد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

هر گونه اختلال در عملکرد ترموستات روی عملکرد سایر قطعات یخچال نیز تاثیرگذار است و خرابی آن یکی از دلایل اصلی پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق می‌شود. وقتی در سوکت‌های ترموستات اتصال کوتاه ایجاد می‌شود، فیوز از کار می‌افتد. برای بررسی اختلال موجود در قطعه ترموستات، باید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. تعمیرکار برای اطمینان از خرابی ترموستات، سیم‌های برق موجود در پشت یخچال را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به سراغ بررسی قطعه کمپرسور می‌رود. زیرا عملکرد ترموستات و کمپرسور به هم مرتبط می‌باشد. برای برطرف کردن‌ مشکل پریدن فیوز در این مواقع باید نسبت به تعویض قطعه ترموستات اقدام شود.

4. قرار دادن یخچال در یک محیط بسیار سرد و مرطوب

زدگی سیم یخچال

 

اگر یخچال فریزر خود را در محیطی نامناسب و سرد قرار دهید، امکان ایجاد مشکل پریدن فیوز بعد از اتصال یخچال به برق وجود دارد. وقتی یخچال را در محیطی سرد قرار می‌دهید، امکان بروز اتصالات کوتاه در این دستگاه افزایش می‌یابد. به همین دلیل همواره توجه داشته باشید که مکانی را در آشپزخانه به قرار دادن یخچال اختصاص دهید که هوای معتدل و مناسبی داشته باشد و اتصالات الکترونیکی دستگاه در معرض رطوبت قرار نگیرد. محل قرار دادن یخچال درآشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که فضای مورد نیاز برای گردش هوا وجود داشته باشد. موتور یخچال برای تهویه و عملکرد بهینه باید در مکانی مناسب قرار بگیرد. عدم تهویه مناسب و سرد بودن محل قرارگیری یخچال باعث می‌شود که مصرف انرژی برق افزایش یابد و عملکرد قطعات مختلف دستگاه با مشکل مواجه شود. با اختلال در عملکرد قطعات در اثر قرارگیری در هوای سرد، مشکلاتی مانند برق گرفتگی و پریدن فیوز نیز رخ خواهد داد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

بیشتر بخوانید آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال

5. قدیمی شدن و خراب شدن سیم‌ها و فیوز یخچال

پریدن فیوز یخچال

قدیمی شدن یا خراب شدن فیوز و سیم‌های یخچال دلیل دیگری است که باعث پریدن فیوز بعد از اتصال یخچال به برق می‌شود. سیم‌های قدیمی موجود در یخچال‌هایی که چند سال از خرید آن‌ها می‌گذرد، پس از مدتی کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند و دیگر مثل سابق تحمل قدرت انرژی الکتریکی را ندارند. این سیم‌ها با عبور جریان برق دچار سوختگی می‌شوند و با ایجاد اتصال کوتاه، فیوز را از کار می‌اندازند. فیوز در تمام وسایل برقی از جمله یخچال موظف است که محافظت از دستگاه را بر عهده بگیرد. بروز هر نوع مشکل در فیوز و سیم‌های یخچال باعث پریدن فیوز می‌شود‌. در این مواقع تعمیرکار باید بلافاصله فیوز و سیم‌های معیوب و بی‌کیفیت یخچال را تعویض کند. تعمیرکار برای تعویض سیم‌کشی یخچال پیج بدنه را با کمک پیچ گوشتی باز می‌کند و سیم‌های معیوب و بی کیفیت را با سیم‌های جدید و سالم تعویض می‌کند‌

بیشتر بخوانید نحوه تعویض فیوز برق

نتیجه‌گیری

در این مقاله دلایل مربوط به پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که متوجه شدید دلایل مختلفی مانند قرار دادن یخچال در یک محیط بسیار سرد و مرطوب، قدیمی شدن و خراب شدن سیم‌ها و فیوز یخچال در بروز این مشکل شایع نقش دارند. همواره توصیه می‌شود که برای برطرف کردن هر مشکلی که در وسایل برقی منزل از جمله یخچال به وجود می‌آید به یک تعمیرکار ماهر و با تجربه مراجعه شود. پیدا کردن دلیل اصلی پریدن فیوز مسئله‌ای که به صرف زمان و دقت بالا نیاز دارد و تعمیرکار بلافاصله در مدتی کوتاه نمی‌تواند به علت اصلی این مشکل پی ببرد.

در صورتی که احساس می‌کنید یخچال شما خراب شده و به بررسی احتیاج دارد، می‌توانید از گروه متخصصان ماهری که در آچاره فعالیت می‌کنند کمک بگیرید! در آچاره بیش از 4000 تعمیرکار یخچال آماده خدمت به شما در سراسر کشور هستند.

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

4.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید