اعلاشویی فرش چیست؟ تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی 

نظافت و شستشوقالیشویی

نظافت به یک بخش جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده و قسمتی از زمان ما را به خود اختصاص داده است. البته این موضوع به نظافت شخصی محدود نیست و نظافت محیط اطراف نیز برای ما حائز اهمیت است. در این راستا لوازمی که در خانه مورد استفاده قرار میگیرند باید در فواصل زمانی معینی تمیز شوند در غیر این صورت این محیط دوست‌داشتنی برای ما آزاردهنده خواهد شد.

یکی از این لوازمی که بسیار در معرض انواع آلودگیها قرار دارد، فرش است. موقعیت قرارگیری فرش باعث شده که بهصورت روزانه انواع آلودگی و کثیفیها با آن برخورد داشته باشند. همچنین در دسترس بودن آن نیز در بسیاری از موارد به کثیف شدن آن میانجامد. با این که همه ما با کلیت شستشوی فرش آشنا هستیم، ممکن است با اعلاشویی فرش آشنایی نداشته باشیم.

اما اعلاشویی فرش چیست؟ چه زمانی باید برای اعلاشویی فرش از قالیشویی کمک گرفت؟ در این مقاله از مجله آچاره علاوه بر پاسخ به این سوال، چگونگی اعلاشویی فرش را شرح خواهیم داد. پیشنهاد میکنیم تا انتها با ما همراه باشید. 

تفاوت اعلاشویی فرش با شستشوی معمولی 

احتمالا تا به اینجا از نام این روند متوجه شدهاید که مقصود از نامگذاری آن اعلام کیفیت بیشتر روند شستشو میباشد. اما تفاوت این دو نوع شست‌وشو در چیست؟ مهمترین تفاوت این 2 روند را میتوان در تعداد دفعات شستشوی فرش دانست. شستشوی معمولی فرش معمولا در یک مرحله صورت میگیرد در حالی که در اعلاشویی فرش حداقل در دو مرحله شسته خواهد شد.

این نکته باعث میشود که هیچ گونه آلودگی پس از اتمام روند اعلاشویی در فرش شما باقی نماند. حتی شستن و تمیز کردن فرش با بخارشو نیز نمی‌تواند به اندازه اعلاشویی فرش موثر باشد.

محاسبه رایگان هزینه خدمات قالیشویی در محل!

اعلاشویی فرش در مجاه آچاره

دیگر تفاوت اعلاشویی فرش با شستشوی معمولی، مواد شویندهای است که در آنها مورد استفاده قرار میگیرد. در شستشوی معمولی فرش بهطور مرسوم از پودر لباسشویی استفاده میشود که به عقیده کارشناسان به بافت فرش آسیب رسانده و عمر مفید آن را کاهش میدهد. به همین دلیل در اعلاشویی به جای استفاده از پودر، از مایعات مخصوص استفاده شده تا علاوه بر حفظ کیفیت بافتهای فرش، تمیزی فوق العادهای برای فرش شما به ارمغان آید. 

از دیگر تفاوتهای این دو روند میتوانیم به سفیدشویی و لکهبرداری اشاره کنیم. در شستشوی معمولی این دو روند انجام نمیپذیرد اما در اعلاشویی فرش، در صورت نیاز سفیدشویی و لکهبرداری انجام شده که تاثیر چشمگیری در ظاهر فرش شما خواهد داشت. همه این دلایل باعث شده که افراد بسته به ارزش فرش خود، یک روند شستشو  و نظافت را برای آن در نظر بگیرند.

اگر شما نیز قصد شستشوی فرشی را دارید که از لحاظ مادی و یا معنوی دارای ارزش زیادی بوده و یا کثیفی آن بیش از حد معمولی است، اعلاشویی آن یک گزینه مناسب برای شما محسوب میشود. 

اعلاشویی فرش

مراحل اعلاشویی فرش 

در این روند ابتدا یک مرحله شستشوی معمولی انجام خواهد شد. البته در این مرحله از مواد مخصوص استفاده شده تا به سلامت بافتهای فرش شما به هیچ عنوان آسیب وارد نشود. در بعضی از قالیشوییها این مرحله توسط دستگاه مخصوص و بدون دخالت دست انجام می‌پذیرد. 

سپس روند لکهبرداری آغاز شده و هر گونه لکه سخت در سطح فرش از بین برده میشود. این لکهها معمولا در شستشوی معمولی فرش باقی خواهند ماند و صرفا در اعلاشویی از بین میروند.  پس از لکهبرداری بار دیگر فرش با استفاده از باکیفیتترین شویندههای موجود شسته شده و سپس با استفاده از مواد مخصوص براقکننده، بافت آن براق میشود. در نهایت با استفاده از دستگاههای مختص به این کار مثل اتو پرس صنعتی، فرش شما خشک خواهد شد و پس از بستهبندی به دست شما خواهد رسید. 

مراحل اعلاشویی فرش

هزینه اعلاشویی فرش 

هزینهای که شما باید برای اعلا شویی خود در نظر بگیرید به عوامل مختلفی وابسته است. مهمترین عوامل تاثیرگذار در تعیین این هزینه عبارتند از :  

  • ابعاد فرش 
  • جنس فرش 
  • نوع بافت فرش 
  • نوع مواد شوینده 

هر کدام از این موارد که به آنها اشاره کردیم تاثیر بهسزایی در تعیین قیمت اعلاشویی فرش شما خواهند گذاشت. در نتیجه میتوان گفت که هزینه این نوع شست‌وشو وابسته به ابعاد، جنس، نوع بافت و قالیشویی که قصد شستن فرش در آن را دارید، کاملا متغیر خواهد بود. 

هزینه اعلاشویی فرش

در نهایت فراموش نکنید که قبل از ارسال فرش خود به قالیشویی از اعتبار و مهارت کارکنان مجموعه اطمینان حاصل کنید و بدون تحقیق اعلاشویی فرش خود را به مجموعههای قالیشویی مختلف نسپارید. شما میتوانید از خدمات قالیشویی آچاره استفاده کرده و اعلاشویی فرش خود را با خیال راحت به کارشناسان ما بسپارید. از این که تا انتها با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

محاسبه رایگان هزینه خدمات قالیشویی در محل! 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا