تعویض کابل شارژر لپ تاپ

کامپیوتر و لپ تاپ

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای لپ تاپ شما ایجاد شود، فرسودگی کابل شارژ لپ تاپ است که برای رفع آن باید کابل را تعویض کنید. کابل سیستم شما بر اثر استفاده طولانی مدت، برخورد به سایر اجسام، تاخوردگی و … دچار فرسایش و ساییدگی می‌­شود.

این خرابی علاوه بر اینکه ظاهر خوبی ندارد و سیم شارژرتان را شلخته می‌کند بسیار خطرناک است چرا که ممکن است موجب اتصال و حتی انفجار شود و آسیب­‌های جدی به لپ تاپ شما وارد ­کند. در زمان مواجه شدن با چنین مشکلی می­‌توانید به راحتی در منزل و با استفاده از ابزارهای ساده آن را تعمیر و تعویض کنید. در ادامه با آموزش تصویری تعویض کابل شارژر لپ تاپ با ما همراه باشید.

برای تعویض کابل شارژر لپ تاپ به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

تعویض کابل شارژ لپ تاپ را می‌توانید به کمک یک سری ابزارهای ساده در خانه انجام دهید که عبارتند از:

  • یک چاقو
  • سیم کابل یا همان رابط
  • نوار عایق سیم و جریان برق
  • ابزار پر کن پلاستیکی

به همین راحتی با داشتن این ابزارها قادر به تعویض کابل شارژ لپ تاپ خواهید شد و می­‌توانید همچون روز اول از آن استفاده کنید.

نحوه تعویض کابل شارژر لپ تاپ در خانه

برای تعویض و به عبارتی ترمیم کابل شارژ لپ تاپ خود کافی است مراحل زیر را قدم به قدم پیش ببرید. پیش از هر چیزی لازم است نکات ایمنی را رعایت کنید. کابل شارژ را از پریز و همچنین سیستم جدا کنید. دست کش ایمنی داشته باشید و در نور کافی این کار را انجام دهید. مراحلی که باید انجام دهید شامل موارد زیر می‌­باشد.

مرحله اول

شما باید با استفاده از قسمت تیزی چاقو، آداپتور را باز کنید. آداپتور به صورت دو نیمه بهم وصل شده است که کافی است در امتداد درز دو نیمه آن با چاقو ضربه بزنید تا آن ها را از یکدیگر جدا نمایید. برای جدا کردن این درزها احتمالا به نیروی بیشتری نیاز دارید که می­‌توانید با یک پتک و یا شی محکم دیگری بر بخش انتهای چاقو ضربه بزنید تا نیروی مورد نیاز خود را تامین کنید.

تعویض کابل شارژر لپ تاپ

درون آداپتور تیغه­‌های اتصالی وجود دارد. این تیغه‌ها توسط یک سری محفظه­‌ها از یکدیگر جدا شده‌­اند. این عمل جداسازی را با نهایت صبر و حوصله انجام دهید تا آسیبی به بدنه آداپتور وارد نشود. آداپتورها بدنه پلاستیکی دارند که ضخامت آنها حدود 2 میلی­متر است. می‌­توانید در بخش طولی این بدنه را از هم جدا کنید و در انتها به صورت کامل از هم جدا نکنید تا بتوانید مجدد آن را به صورت دقیق در پایان کار به یکدیگر متصل کنید.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر کامپیوتر در محل


 کابل شارژر لپ تاپ

مرحله دوم

حال که بدنه آداپتور شارژر لپ تاپ را باز کردید و توانسته‌­اید به درون آن نفوذ کنید وقت آن است که بخش های صدمه دیده کابل را از یکدیگر جدا کنید. شما باید سیم­‌های مثبت و منفی که درون ان وجود دارد و به برد مدار متصل است قطع کنید.

طول این سیم‌‌ها با یکدیگر برابر است و برابر با 3 میلی­متر است. حال دو سر این سیم را به یکدیگر بپیچید تا یک سیم واحد ایجاد شود. در صورتی که ابزار لحیم کاری و آهن لحیم کاری دارید، می­‌توانید قسمت انتهایی این سیم ها را لحیم کاری کنید.

تعویض کابل شارژر لپ تاپ

مرحله سوم

حال با دو سیم کوتاه مواجه هستید که به دلیل طول کمی که دارند نمی­‌توانید آن­ها را بتابید و به کابل جدید وصل کنید. برای رفع این مشکل باید به سراغ یک اتصال دهنده برق کوچک بروید. این اتصال دهنده که مصارف خانگی دارد از جنس پلاستیک است. حال باید سمت انتهایی کابل را به اتصال دهنده وصل کنید و از طرفی سیم‌­های کوچک آداپتور را نیز به آن وصل کنید. توجه داشته باشید که سیم‌­های سفید را به سفید و سیم‌­های اتصال به زمین که معمولا به رنگی مشکی است، به سیم اتصال وصل کنید.

مطلب پیشنهادی:کیبورد های منتخب گیمینگ 2022

مرحله چهارم

این مرحله آخرین گام کار شما خواهد بود. حال باید به کمک چسب نیمه‌­های پوشش را به یکدیگر وصل کنید. تمام سلیقه خود را به کار بگیرید تا پوشش به صورت کامل و بدون هیچ بیرون‌زدگی به یکدیگر وصل شود. بعد از وصل شدن نیمه‌های پوشش آداپتور وقت آن است که به کمک نوار عایق الکتریکی قسمت­‌های تعمیر شده را محکم بپیچید و مقاوم‌سازی کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر کامپیوتر!

تعویض کابل شارژر لپ تاپ

نکات مهم برای نگهداری از کابل شارژر لپ تاپ

بعد از خرابی شارژر شما نیاز به تعویض کابل شارژر لپ تاپ دارید. اما رعایت یک سری نکات کمک می­کند تا طول عمر کابل شما بیشتر شود و نیاز به تعمیر و تعویض نداشته باشد. این نکات عبارتند از:

  1. شارژر خود را همیشه در برق نگه ندارید. یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب خرابی کابل شارژر می­‌شود نوسانات برق است. برای آنکه از این خطر در امان باشید فقط در مواقع نیز آن را به پریز برق متصل کنید.
  2. آداپتور را به دستگاه دیگری جز لپ­ تاپ خودتان وصل نکنید.
  3. در هنگام قطع کردن اتصال شارژر لپ تاپ، سیم ان را محکم ار پریز نکشید.
  4. کابل شارژر را تا نکنید تا دچار پارگی و خمیدگی نشود.
  5. سیم شارژر را در محل رفت و آمد و … نگذارید.
  6. تا حد امکان سعی کنید طول کابل کوتاه باشد.
  7. از قراردادن جسم­های سنگین روی آداپتور خودداری کنید.
  8. اجازه افزایش دما به آداپتور ندهید و برا یمدت زمان طولانی از آن استفاده نکنید و به ان استراحت دهید.

جمع‌بندی

با رعایت نکاتی که ذکر شد شما یک کابل شارژر سالم برای طولانی مدت خواهید داشت. اما به هردلیلی دچار آسیب شد می­‌توانید با تعویض کابل شارژر لپ تاپ مجدد از آن استفاده کنید. اگر بعد از تعویض کابل باز هم جریان را به خوبی منتقل نکرد بهتر است نمونه جدیدی را جایگزین کنید تا آسیبی به لپ تاپ شما وارد نشود.

مطلب پیشنهادی:وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا