نحوه از بین بردن خراش‌‌های عمیق ماشین در ۳ مرحله

خودروصافکاری و نقاشی

مطمئنا دیدن یک خراش عمیق روی بدنه ماشین می‌تواند خیلی ناراحت‌کننده باشد. اما در صورتی که ابزار درست در دسترس باشد، بدترین خط‌ و خطوط را هم می‌توان رفع کرد. با توجه به این‌که این خراش چقدر عمیق است، می‌توانید از سمباده استفاده کنید و قسمت مخدوش شده را سمباده‌کشی کنید. در صورتی که با این کار مشکل رفع نشد، می‌توانید روی آن قسمت کمی لعاب بزنید و با یک دست رنگ، آن را از چشم پنهان کنید. قبلا درباره‌ی راه‌های تهیه واکس خانگی صحبت کردیم. در ادامه با آموزش از بین بردن خراش‌‌های عمیق ماشین به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید از پس خط های روی ماشین که برای خیلی‌ها معضل شده، خلاص شوید.

مرحله اول: از بین بردن خراش‌‌های عمیق ماشین با سمباده کشی

آیا تا به‌حال سمباده کشی کرده‌اید؟ اولین کاری که به فکر خیلی‌ها می‌رسد موقعی که با یک خراش روی بدنه خودرو مواجه می‌شوند، سمباده کشی است. یک سمباده‌ی نرم تهیه کنید و ادامه‌ی آموزش را دنبال کنید.

۱.۱. برای از بین بردن خراش های عمیق ناحیه مخدوش را بشویید و خشک کنید

پیش از دست به کار شدن، لازم است کل ناحیه‌ی آسیب دیده و اطراف آن تمیز باشند. با شلنگ سطح خش‌دار را بشویید و زمانی که کاملا تمیز شد، با یک پارچه بدون پرز سطح را خشک کنید.

از بین بردن خش های ماشین

  • اگر بدون تمیز کردن ماشین سمباده‌کشی کنید، ممکن است ذرات آلاینده هم به قسمت مخدوش بچسبند و خرابی بدتر شود. 
  • اگر مایع ظرفشویی هنگام شستن ماشین استفاده نکنید چون این مایع خاصیت چربی‌زدایی دارد و باعث کنده شدن لایه محافظ رنگ خودرو می‌شود. 

۱.۲. بسته‌ی تعمیر خراش خودرو را تهیه کنید

به‌صورت بسته‌بندی شده، پکیج‌هایی در بازار موجود هستند که ابزارهای لازم جهت از بین بردن خط و خش خودرو را دارند. یکی از این پکیج‌ها تهیه کنید.

۱.۳. کمی از ماده‌ی خش‌زدا را روی ناحیه مخدوش بمالید

توصیه می‌کنیم که به جای گذاشتن ماده‌ی خش‌زدا روی خراش به‌طور مستقیم، کمی از آن را روی سمباده یا کهنه‌ی بدون پرزی که دارید بمالید و بعد استفاده کنید. 

از بین بردن خراش های عمیق ماشین

  • روی تیوپ ماده خش‌زدا را نگاه کنید تا مشخص شود چقدر باید استفاده کنید.
  • ورق‌های سمباده در اندازه‌ها، بافت‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارند. می‌توانید هر شکلی  که کارتان را راه بیاندازد تهیه کنید.

۱.۴. با استفاده از ورق سمباده ماده خش‌زدا را پخش کنید

سمباده را روی ناحیه آسیب دیده بکشید. بهتر است به‌طور دورانی این‌کار را انجام دهید. توصیه می‌کنیم در قسمت‌هایی که لبه‌های تیز دارد این کار را بکنید تا این تیزی‌ها رفع شده و سطح یکدست شود. آن‌قدر این کار را بکنید که پولیش سطح مخدوش از بین برود. بعد از این که سمباده کشی به پایان رسید، با یک دستمال ضد پرز تمیز، پولیش را جمع کنید. این‌طوری می‌توانید اقدامات لازم بعدی را مشخص کنید.

با سمباده خراش ها را از بین ببرید

۱.۵. در صورت نیاز برای از بین بردن خراش های عمیق تکرار کنید

اگر خراش دیگر دیده نمی‌شود، پس مشکل حل شده است! اگر هنوز هم محسوس است، بهتر است دوباره مراحل را تکرار کنید. یعنی ماده خش‌زدا بزنید، سمباده کشی کنید و با دستمال پاک کنید. این کار برای تمامی خش‌هایی که به رنگ بدنه نرسیده‌اند باید کافی باشد.

خیلی زیاد و ممتد سمباده نکشید. اگر روی ورق سمباده ذراتی از رنگ ماشین دیدید، سریع کار را متوقف کنید. 

مرحله دوم: پر کردن خطوط برای از بین بردن خراش‌‌های عمیق ماشین

در این مرحله باید سراغ خط و خش‌های بزرگتر بروید و به آن‌ها بپردازید. همچنین به الکل و لعاب خودرو نیاز دارید. این کار نیازمند کمی دقت است. بنابراین صبوری پیشه کنید و به‌آرامی این مرحله را طی کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش کامل و نکات شارژ مجدد گاز کولر ماشین

۲.۱. خراش را با الکل تمیز کنید 

یک دستمال نرم یا اسفنج بردارید و آغشته به الکل کنید. سپس روی خراش بکشید تا هر کثیفی روی آن مانده از بین برود. 

خش زدایی با الکل

۲.۲. اگر آهن بدنه ماشین را می‌بینید، خراش را با لعاب ببندید

در این مرحله برای از بین بردن خراش های عمیق ماشین کمی لعاب روی ناحیه مخدوش بزنید و روی سطح خرابی پخش کنید. لعاب سطح را به‌خوبی می‌بندد و از لایه‌ی زیرین حفاظت می‌کند. 

لایه‌ی لعاب را، در صورتی که در پکیج تعمیر خراش نبود، می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم تعمیر خودرو تهیه کنید.

برای صافکاری و نقاشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

صافکاری خودرو در محل با آچاره

اگر خراش خیلی عمیق نیست و آهن بدنه ماشین دیده نمی‌شود، می‌توانید مستقیم به‌ سراغ رنگ بروید.

۲.۳. لعاب را چند دقیقه رها کنید

لعاب برای این که خوب بسته شود، دو سه دقیقه زمان می‌خواهد. در این مدت استراحت، به آن دست نزنید وگرنه حالتش خراب می‌شود. (به نوشته‌های روی بسته لعاب دقت کنید تا مدت زمان دقیقی که برای استراحت نیاز دارد را متوجه شوید).

۲.۴. اضافات لعاب را از روی ناحیه خراش بردارید

ترازکننده‌ی رنگ را روی یک کهنه تمیز بریزید و روی سطح بکشید تا زمانی که خراش قبلی، مانند یک خط رنگی باقی بماند و اطرافش کاملا تمیز باشد.

مرحله سوم: از بین بردن خراش‌های عمیق ماشین با رنگ زدن

در این مرحله دیگر قسمت‌های سخت کار تمام شده و باید مشغول رنگ زدن شوید. رنگ‌های فوری مناسب این کار هستند و با داشتن یک قلمو و لایه‌ی نازکی از رنگ می‌توانید کار را انجام دهید. این کار را طوری انجام دهید که لایه‌ی خراش پوشیده شود.

۳.۱. یک لایه نازک رنگ بزنید

این کار نیاز به مهارت خاصی ندارد. کافیست که قلمو را به لایه‌ی نازکی از رنگ آغشته کنید و روی خراش بکشید. 

با رنگ جدید خراش ها را بپوشانید

اگر رنگی که استفاده می‌کنید به‌خوبی خراش‌ها را پاک نکرد، می‌توانید از متخصصین دیتیلینگ بخواهید یک دست رنگ روی آن ناحیه بزنند. 

رنگ‌های فوری را به شکل ماژیک هم می‌فروشند. آن‌ها کار را ساده‌تر می‌کنند و کافی‌ است که روی خراش کشیده شود.

خیلی از رنگ‌های فوری نیاز به چند ساعت استراحت دارند. برای این که مطمئن شوید رنگ کامل خشک شده، ماشین را یک شب تا صبح استراحت دهید.

بیشتر بخوانید : علائم خرابی رله فن رادیاتور ماشین

۳.۲. برای از بین بردن خراش‌های عمیق ماشین از لایه‌ی دوم استفاده کنید

اگر باز هم حس کردید رنگ آن قسمت کمتر از بخش‌های دیگر است، می‌توانید یکی دوبار دیگر هم رنگ بزنید و باز هم ۱۲ ساعت استراحت دهید. توصیه می‌کنیم در صورتی که خراش عمیق بوده، دو لایه رنگ بزنید.

دو لایه رنگ برای از بین بردن خراش های عمیق خودرو

۳.۳. با ورق سمباده خیس روی محل بکشید

ورق سمباده را با آب خالی خیس کنید و روی کار قبلی بکشید. بهتر است حرکاتتان آرام و نرم باشد که آسیبی به رنگ تازه نزنید.  

صافکاری خودرو در محل با آچاره

حواستان به ورق سمباده‌تان باشد چون هر ورقی را نمی‌توان خیس کرد. بهتر است برای مشورت جهت پیدا کردن ورق سمباده مناسب این کار، با متخصصین حوزه نقاشی و صافکاری خودرو مشورت کنید.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل آموزش از بین بردن خراش های عمیق ماشین را ارائه دادیم. این کار صبوری زیادی را می‌طلبد و در صورتی که اهل چنین کارهایی نباشید، وسط راه خسته شوید. در صورتی که برای این کار یا هر کار خدماتی دیگر در حوزه تعمیر و دیتیلینگ خودرو نیاز به متخصص داشته باشید، می‌توانید از نیروهای آچاره کمک بگیرید. برای این کار تنها کافی است به سایت آچاره مراجعه کنید و با ثبت سفارش رایگان، خدمات مربوط به صافکاری خودرو را در محل دریافت کنید. 

منبع: +

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا