با مزایا و معایب مبل چرم آشنا شوید!

چوب و کابینتساختمانمبلمان

مبل چرم، انتخاب اول و آخر خیلی از افرادی است که می‌خواهند برای خانه یا محیط کارشان مبل سفارش دهند. این جنس مبل کیفیت و ظاهری شکیل دارد که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد و همیشه زیبا است. همچنین، برای محیط‌های کاری نیز رسمی‌تر و مناسب‌تر است. اما روکش‌های چرمی هم سرتاسر سود و مزیت نیست و بهرحال معایبی دارد. در این مقاله قصد داریم به مزایا و معایب مبل چرم بپردازیم. اگر در نظر دارید برای منزلتان مبل چرم تهیه کنید و مردد هستید، یا به‌فکر تعویض مبل‌های خود هستید و بین مبل چرم و مبل پارچه‌ای مانده‌اید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید چون در انتهای این مقاله، انتخاب کردن برایتان ساده‌تر می‌شود. در پایان هر سوالی داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید تا متخصصین تعمیر مبل به سوالاتتان پاسخ دهند.

مزایای مبل چرم نسبت به مبل پارچه ای چیست؟

  • مبل چرم راحت‌تر از مبل پارچه‌ای تمیز می‌شود.
  • مبل چرم بو نمی‌گیرد.
  • مبل چرم مو‌ را به خود جذب نمی‌کند.
  • مبل چرم طول عمر بالایی دارد.
  • مبل چرم شیک و زیباست و از مد نمی‌افتد.
  • مبل چرم حساسیت‌زا نیست.

مزایا و معایب مبل چرم

1. راحتی مبل چرم در نظافت

یکی از سختی‌هایی که مبل پارچه‌ای دارد، این است که اگر چیزی روی مبل ریخت، تمیز کردن آن سخت است و هیچ‌وقت مثل اولش نمی‌شود. چنانچه فرزند کوچکی داشته باشید، احتمال این که مبل مدام کثیف شود و چیزی روی آن بریزد همیشه وجود دارد. اما مبل چرم، در صورت کثیف شدن، به سادگی قابل تمیزی است و چیزی به داخل بافت چرم نفوذ نمی‌کند. شما می‌تواند مبل‌های چرمی را با دستمالی نمدار و مرطوب به‌سادگی تمیز کنید. اگر قصد دارید خودتان مبلمان منزلتان را تمیز کنید پیشنهاد می‌کنیم  آموزش تمیز کردن مبل چرمی در خانه با 8 گام ساده را مشاهده کنید.

تمیز کردن مبل چرم

2. بو نگرفتن

اگر آب روی مبل پارچه‌ای بریزد، به داخل پارچه نفوذ می‌کند و بوی ماندگی می‌دهد. اگر خوراکی روی مبل پارچه‌ای بریزد، علاوه بر این‌که لک می‌شود و نمی‌توان راحت آن را پاک کرد، بوی آن ماده نیز باقی می‌ماند. همچنین، اگر روی مبل پارچه‌ای سیگار بکشید، احتمال ماندگاری بوی دود تا مدت‌ها وجود دارد. اما این موارد در مبل چرمی جای نگرانی بوجود نمی‌آورند. چرم، ماهیتی دارد که بوی کمتری به‌خود جذب می‌کند و بعد از مدتی از بین می‌رود.

3. جذب نشدن مو در مبل چرم

موی سر روزانه می‌ریزد و اگر بافت مبل شما پارچه‌ای باشد، در آن گیر می‌کند. اگر مبل پارچه‌ای دارید، نگاهی به روکش آن بیاندازید. چقدر مو روی آن می‌بینید؟ همچنین اگر حیوان خانگی داشته باشید، می‌دانید که در بعضی از فصول سال ریختن موی حیوانات چقدر زیاد است و احتمالا روکش مبل پارچه‌ایتان پر از موی آن‌هاست. مبل چرمی، مو به خودش جذب نمی‌کند و می‌توانید به سادگی تمیزش کنید.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

حیوانات خانگی - ریزش موی حیوانات خانگی

4. طول عمر زیاد

در صورتی که مبل شما از چرم مرغوب ساخته شده باشد و شما موارد نگهداری از آن را رعایت کنید، می‌توانید تا سال‌ها از آن استفاده کنید و لذت ببرید. طول عمر مبل‌های چرمی بسیار بیشتر از مبل‌های پارچه‌ای است و به‌صرفه‌تر هستند. 

دقت داشته باشید که اگر مبل چرم مصنوعی تهیه کنید، امکان خرابی زودهنگام آن وجود دارد.

5. شیکی و زیبایی 

مبل چرم هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. ساختار و طرح‌های بیسیک مبل چرم به‌گونه‌ای هستند که همیشه مد بمانند و بتوان سالیان سال از آن‌ها استفاده کرد. اما در مورد مبل‌های پارچه‌ای، می‌توان گفت که سال به سال طرح‌های جدیدی مد می‌شوند و اگر برایتان مهم باشد که طبق مد پیش بروید، هزینه‌های سنگینی را برای عوض کردنش متحمل می‌شوید. 

مزایا و معایب مبل چرم

6. ضد حساست

چنانچه آلرژی داشته باشید، موها و اجرامی که در مبل‌های پارچه‌ای نفوذ می‌کنند می‌توانند باعث تشدید آلرژیتان شوند اما مبل چرمی، این ویژگی را ندارد و اذیتتان نمی‌کند.

معایب مبل چرم

مبل چرم هم مانند هر وسیله‌ی خوب دیگری، ویژگی‌های منفی‌ای دارد که می تواند باعث شود در انتخاب آن تردید کنید. تعدادی از این ویژگی‌های منفی، به شرح زیر است:

  • قیمت مبل چرم بالاتر از مبل پارچه‌ای است.
  • مبل چرم برای محیط‌های شلوغ انتخاب خیلی خوبی نیست.
  • تنوع در مبل چرم کم است.
  • احساس راحتی مبل چرم کمتر از مبل پارچه‌ای است.

1. قیمت بالای مبل چرم

تمام محصولاتی که با چرم طبیعی درست می‌شوند، مانند کفش، کیف و مبل، به دلیل بادوام بودن قیمت بالایی دارند و این مسئله باعث می‌شود که خرید مبل چرم برای خیلی از افراد به‌صرفه نباشد و متریال‌های دیگری را انتخاب کند. 

2. نامناسب بودن برای محیط‌های شلوغ

در خانه‌های شلوغ که بچه‌ی کوچک وجود دارد و ممکن است اشیای تیز به دست بگیرد، انتخاب مبل چرم ریسک است و ممکن است سوراخ و پاره شود. اگر در خانه‌ی شلوغی زندگی می‌کنید، پیش از تهیه‌ی مبل این مسئله را هم در نظر داشته باشید.

پارگی مبل های چرم

3. تنوع کم مبل چرم

مبل پارچه‌ای، در طرح‌ها رنگ ها و شمایل متنوعی ساخته می‌شوند. طرح‌های گلدار، تک رنگ و چارخانه دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. مبل چرم در طرح‌ها و رنگ های محدودی عرضه می‌شود و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که مبل را برای محیط اداری و رسمی می‌خواهند یا سلایق ساده دارند و دوست ندارند مدام وسایل خانه را عوض کنند. همچنین، به علت گران بودن مبل چرم، تعویض مداوم آن کار درستی بنظر نمی‌رسد.

تنوع کم چرم باعث می‌شود که خیلی ها مبل پارچه ای را انتخاب کنند

4. راحتی کمتر مبل چرم

این مسئله می‌تواند سلیقه ای باشد اما به‌طور کلی، مبل پارچه‌ای راحتی بیشتر برای شما فراهم می‌کند و نرم‌تر است. به همین‌ دلیل است که اکثر مبل‌هایی که برای مصارف خانگی ساخته می‌شوند از جنس پارچه هستند.

آشنایی با انواع چرم 

چرم اصل و طبیعی: این نوع چرم ۱۰۰٪ حیوانی است و هیچ ماده نگهدارنده و ناخالصی به آن اضافه نشده است. قیمت چرم اصل و طبیعی بسیار بالاتر از انواع دیگر است و شناخت آن نیاز به مهارت دارد.

چرم اصل رنگ شده: این نوع از چرم، همان نوع چرم طبیعی است اما لایه‌ای رنگ به آن اضافه شده تا تنوع و ظاهر شیک‌تری پیدا کند. همچنین، این چرم انعطاف و ضخامت بیشتری پیدا می‌کند.

چرم بی‌-کست: بی‌-کست نوعی چرم مصنوعی است که سازندگان چرم لایه‌ای ونیل به آن اضافه می‌کنند تا ظاهر چرم اصل را بگیرد. این متریال ارزان‌تر و در عین حال سفت‌تر از انواع چرم طبیعی است.

چرم سوئد: این چرم از لایه داخلی پوست جانوران تهیه شده و معمولا از حیوانات جواب برای این تهیه این چرم استفاده می‌شود چون پوست نرم‌تری نسبت به حیوانات بالغ دارند.

راه‌های مراقبت از مبل چرم (مزایا و معایب مبل چرم)

  1. بزرگترین دشمن مبل چرم، آفتاب و گرما است بنابراین حواستان باشد که مبل در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. اگر این اتفاق بیوفتد، چرم ترک می‌خورد و پوسته‌پوسته می‌شود و حتی رنگ و روی طبیعی خود را از دست می‌دهد. حواستان باشد که مبل نزدیک وسایل گرمایشی قرار نگیرد. 
  2. برای تمیز کردن مبل می‌تواند آن را با یک کهنه‌ی معمولی گردگیری کنید. از آن‌جا که چیزهایی مانند مو و خاک در آن فرو نمی‌روند، تمیز کردنشان سخت نیست. همچنین برای جلوگیری از چروک شدن نشیمنگاه، چند روز یکبار آن را با دست منظم کنید.

یشتر بخوانید : طرز استفاده صحیح از جلاسنج

جمع‌بندی مزایا و معایب مبل چرم

در این مقاله مزایا و معایب مبل چرم نسبت به مبل‌های پارچه‌ای گفته شد. تصمیم‌گیرنده‌ی نهایی خودتان هستید. پیش از تهیه مبل، تمامی مسائلی که گفته شد را در نظر داشته باشید و خوب سبک سنگین کنید. همچنین اگر برای تعمیر و ترمیم روکش‌های چرمی مبل خود نیاز به متخصص داشتید تا به محل مراجعه کند و مبل‌هایتان را تعمیر کند، می‌توانید از متخصصین آچاره کمک بگیرید. برای ثبت سفارش کافی است که به سایت آچاره مراجعه کنید و متخصص مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا