تعمیر فندک شومینه گازی + هزینه تعمییر آن

سرمایش و گرمایششومینهگرمایش

یکی از نیازهای مهمی که در فصل‌های سرد سال باید آن را مدنظر داشته باشیم، گرما است. بعضی از خانه‌ها برای تولید گرما از شومینه گازی استفاده می‌کنند. شومینه گازی علاوه‌بر ظاهر زیبایی که دارد، می‌تواند گرمای موردنیاز خانه را به‌راحتی تامین کند.

از طرفی حس خوب نشستن کنار شومینه و نوشیدن یک فنجان چایی یا قهوه گرم، برای همه ما آرامش خاصی ایجاد می‌کند.
اما نکته‌ای که وجود دارد این است که استفاده از شومینه‌ فقط برای زیباسازی منزل کار اشتباهی است.

برای این‌که از این وسیله استفاده کنید، شما باید یک دودکش استاندارد داشته باشید تا از آسیب‌های احتمالی در امان بمانید.

البته مشکلات دیگری هم مثل روشن نشدن فندک پیش می‌آید که راه‌حل‌های مخصوص خودش را دارد. اگر می‌خواهید تعمیر فندک شومینه گازی را یاد بگیرید، تا آخر همراه ما باشید.

اگر در کنار شومینه وسایل گازسوزی دیگری دارید پیشنهاد می‌شود از خدمات تعمیر بخاری گازی آچاره کمک بگیرید.

نکات کلیدی

تعمیر فندک شومینه باید توسط یک متخصص انجام شود. سرویس منظم شومینه نیز باعث افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌های تعمیر می‌شود.

علت جرقه نزدن فندک شومینه گازی:

  • قطع ناگهانی گاز
  • تنظیم نبودن فندک
  • فرسودگی سیم و استهلاک فندک
  • خرابی ترموکوپل

نحوه تعمیر فندک شومینه گازی:

  • بررسی قطعات فندک
  • تمیز کردن فندک
  • تعویض قطعات فرسوده

علت جرقه نزدن فندک شومینه گازی چیست؟

جرقه‌زن یا همان شمعک شومینه، حکم فندک را دارد و حرارت و گرمای موردنیاز برای ایجاد آتش را فراهم می‌کند. اولین علت جرقه نزدن فندک شومینه گازی می‌تواند به خاطر قطع ناگهانی گاز باشد. در چنین شرایطی معمولا توصیه می‌شود که حدود 10 دقیقه منتظر بمانید و مجددا جرقه‌زن را امتحان کنید.

دومین علتی که برای این اتفاق می‌توان در نظر گرفت، مربوط به تنظیمات فندک شومینه است. فندک بخاری، از 2 پیچ حداقل و حداکثر تنظیم برخوردار است و اگر این دو پیچ به‌خوبی تنظیم نشده باشند، ممکن است که جرقه‌زن نتواند کار کند. برای رفع این مشکل شومینه، شما باید پیچ‌ها را کاملا محکم کنید.

تعمیر فندک شومینه

نحوه تعمیر فندک شومینه گازی

درست کردن جرقه برای ایجاد شعله، از مهم‌ترین کارکردهای فندک شومینه محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، راه‌اندازی و عملکرد گرمایش شومینه‌های گازی به‌وسیله جرقه ایجادشده توسط فندک انجام می‌پذیرد.

معمولا فندک شومینه به ولوم کنترلی تنظیم درجه گرما وصل شده است و برای راه‌اندازی شومینه، ابتدا فندک دستگاه روشن می‌شود. بعد از این‌که فندک روشن و شعله آتش ایجاد شد، ولوم کنترل درجه گرما در یک بازه 15 الی 20 ثانیه‌ای ثابت نگه داشته می‌شود.

البته در بعضی مواقع، در حالی که تمامی مراحل انجام شده، اما اصولی و درست نبوده است. درنتیجه فندک دچار مشکل می‌شود و ما باید جهت تعمیر فندک شومینه اقدام کنیم. نفوذ یا تجمع گردوخاک روی سطح فندک هم باعث ایجاد مشکل در جریان گازرسانی به این قطعه می‌شود.

علاوه‌بر این، فرسودگی سیم و استهلاک فندک در گذر زمان، می‌تواند باعث خرابی و معیوب شدن این قطعه شود. وقتی که از فرسوده بودن فندک مطمئن شدید، هیچ راهی به جز تعویض این قطعه ندارید.

خرابی و معیوب بودن ترموکوپل شومینه هم در عدم کارکرد بهینه فندک شومینه نقش زیادی دارد. با عیب‌یابی کردن این مشکلات توسط متخصص‌های حرفه‌ای این حوزه، می‌توان مشکل را تشخیص داد و به تعمیر فندک شومینه پرداخت.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر بخاری و شومینه!

تعمیر نکردن به موقع فندک شومینه، زمینه را برای رویداد حوادث و مشکلات بزرگ‌تر و خطرناک‌تر آماده می‌کند. طبیعتا هم هرچه دیرتر برای تعمیر فندک شومینه گازی اقدام کنید باید هزینه‌های سنگین‌تری را متحمل شوید.

بنابراین سعی کنید تا با سرویس‌های به‌موقع و منظم توسط متخصصان حرفه‌ای، هم از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و هم هزینه کمتری را بپردازید. علاوه‌بر این، سرویس منظم باعث می‌شود که بازدهی شومینه نیز به‌طور قابل‌توجهی ارتقا پیدا کند.

اگر نیاز به تعمیرات  تغییرات گسترده‌تری دارید انواع روش‌های بازسازی شومینه را باید انجام دهید.

خرابی فندک شومینه

هزینه سرویس فندک شومینه چقدر است؟

هزینه سرویس و تعمیر فندک شومینه گازی با توجه به نوع مشکل و بخش‌هایی که درگیر شده است، متغیر خواهد بود. همچنین در برخی از موارد، برخلاف انجام فرآیند تعمیرات، به تعویض قطعه نیاز پیدا می‌کنید.

تعویض قطعه نیز هزینه‌های نهایی فرآیند سرویس و تعمیرات شومینه گازی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. معمولا هزینه‌هایی که برای این‌ کار برآورد می‌شود، توسط متخصصان و تعمیرکاران به مشتریان اعلام خواهند شد.

باید تمیز کردن شومینه را جدی بگیرید چون فوایدی مانند کاهش انرژی مصرفی دارد.

قیمت فندک شومینه

مزایای شومینه گازی چیست؟

از مهم‌ترین مزایایی که برای استفاده این نوع شومینه‌ها درنظر گرفته می‌شود، این است که شومینه‌های گازی، امکان نصب در تمام نقاط منزل را دارند. یعنی شما می‌توانید در هر جایی از خانه که دلتان خواست این وسیله را نصب و از آن استفاده کنید.

اما فراموش نکنید که شومینه گازی برای خروج گازهای تشکیل‌شده به دودکش نیاز دارد. دودکش باعث می‌شود که شومینه، گازهای مضر را خارج کرده و از آسیب‌های احتمالی که ممکن است پیش بیاید، جلوگیری کند.

رفع نشتی و تعمیر بخاری گازی با تیم آچاره

نتیجه‌گیری در مورد فندک شومینه گازی

شومینه گازی یکی از وسایل گرمایشی است که در برخی از خانه‌ها استفاده می‌شود. این وسیله علاوه‌بر گرم کردن خانه در فصل‌های سرد، جنبه زیبایی هم دارد و فضای منزل را گرم و صمیمی نشان می‌دهد.

اما شومینه هم مانند هر وسیله دیگر ممکن است خراب شود. برای مثال یکی از این موارد، خرابی فندک شومینه است که در این صورت شما باید برای تعمیر فندک شومینه گازی اقدام کنید.

بهتر است که برای این‌ کار از یک تکنیسین حرفه‌ای کمک بگیرید تا با تسلط کامل به این موضوع، بتواند مشکل را حل کند. از طرفی چون شومینه یک‌سری خطرات خاص خودش را دارد، پس بهتر است که برای سرویس و تعمیر حتما با یک متخصص در تماس باشید.

شما با استفاده از خدمات تخصصی آچاره می‌توانید روند تعمیر شومینه خود را بدون هیچ چالشی پشت سر بگذارید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا