تعویض شیشه آینه بغل پراید

خودروسرویس و نگهداری

همه ما در خیابان ماشین‌هایی را دیده‌ایم که آینه بغلشان شکسته و آویزان باشد یا شیشه آینه بغل ترک خورده باشد. آینه بغل یکی از بخش‌های ضروری ماشین است. در صورتی که آینه بغل خودروی شما به هر دلیلی آسیب دیده است، بهتر است در اولین فرصت آن را تعویض کنید. آینه بغل ماشین، نقش مهمی در ایمنی و سلامت شما دارد. اگر دلیل به تعویق انداختن تعویض آینه هزینه آن است، شما می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. ما در این مقاله نحوه تعویض شیشه آینه بغل پراید را برای شما توضیح خواهیم داد.

آموزش تعویض شیشه آینه بغل پراید

یکی از معمول‌ترین دلایل برای تعویض شیشه آینه بغل پراید، آسیب دیدن آینه در حین رانندگی و تصادفات است. علاوه بر این مورد، عمر آینه‌ها همیشگی نیست و عوامل مختلفی مانند باران، خط و خش و سایر موارد به مرور زمان باعث خراب شدن آینه بغل ماشین‌ها می‌شود. همه این موارد باعث می‌شود تا راننده در حین رانندگی، دید مناسبی نسبت به محیط اطراف خود نداشته باشد. پس بهتر است همیشه آینه بغل ماشینتان سالم باشد و یا در صورت آسیب دیدگی به موقع تعویض گردد.

 آینه بغل پراید

آینه‌های بغل ماشین برخلاف ظاهری که دارند از جنس فلز نیستند، جنس آن‌ها از پلاستیک فشرده یا کائوچو است. جنس آینه هم مانند سایر آینه‌ها از شیشه است. به همین دلیل میزان آسیب دیدگی و شکستن آن‌ها زیاد است. در زمانی که ماشین را پارک می‌کنید، می‌توانید آینه‌ها را جمع کنید. برخی از آینه‌ها به صورت دستی و برخی دیگر به صورت الکترونیکی باز و بسته می‌شوند. جمع کردن آینه در زمانی که در حالت پارک قرار دارد، میزان احتمال آسیب دیدن آن را کاهش می‌دهد.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

آینه بغل ماشین در دو نوع ساده و الکتریکی طراحی می‌شود. تعویض آینه‌های ساده خیلی راحت‌تر از تعویض آینه بغل‌های الکترونیکی است. علاوه بر موضوع تعویض، آینه برقی در صورت نبود برق خودرو کار نمی‌کند. اگر خودرو امکان پشتیبانی کردن از آینه‌های برقی را داشته باشد، خودرو می‌تواند تمامی قابلیت‌های آینه را اجرا کند.

بیشتر بخوانید: تعویض اویل پمپ پراید 

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

مراحل تعویض شیشه آینه بغل پراید

شیشه آینه بغل از جمله لوازم جانبی خودرو است که برای هر خودرو، طراحی خاص و متفاوت و منحصر به فردی دارد. هر ماشینی آینه بغل مختص به خود را دارد. زمانی که قصد تعویض شیشه آینه بغل پراید را دارید، وقتی به فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو می‌روید و مدل ماشین را میگویید، فروشنده آینه مورد نظر را به شما می‌دهد.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

  • برای دیدن سیستم آینه باید پوشش داخلی درب پراید را باز کنید. پوشش داخلی با چند پیچ به درب وصل شده است و با کمترین مهارت می‌توانید آن را باز کنید.
     آینه بغل پراید
  • هنگام باز کردن پوشش داخلی درب، با احتیاط و به آرامی کار کنید تا هیچ نوع آسیبی به در و پوشش وارد نشود. با احتیاط و به آرامی، آینه جدید را با آینه قبلی جایگزین کنید.
     آینه بغل پراید
  • همه اتصالات و کابل‌ها را همان‌طور که باز کردید، دوباره ببندید. در صورتی که اتصالات را درست انجام ندهید، عملکرد آینه دچار اختلال می‌شود.
  • حتماً قبل از بستن نهایی پوشش داخلی درب، سیستم آینه را امتحان کنید تا از عملکرد درست آن مطمئن شوید.
  • بعد از اینکه از عملکرد درست شیشه آینه بغل پراید مطمئن شدید، پوشش داخلی درب را ببندید.

خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر خودرو در محل

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید